Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia! (Te is hifis?)
Az a 36V, az 2x36V, vagy 2x18V, mihez képest mérted, és hol? Végtanzisztorokat B-E, B-C, C-E irányban is megmérted?
Szia!
Előbb nézz körül, EME találatok közt is. Tudod, ez a topic az autóerősítők felépítésével, és hibáival foglalkozik. Még, ha köztünk sokan művelik a beépítés tudományát is, etikai okokból semmilyen márkát nem favorizálunk, elméleti összefüggéseket pedig a többi topic is tartalmaz! A felsorolt párosításokat, bizonyára még senki nem próbálta végig (főleg, még te sem), így nem is tudhat neked tapasztalatot továbbadni senki. A másik, a beépítendő tér sem mindegy, és a hallgatott zene meg főleg mérvadó szempont! Tuti tanács: HALLGASD MEG MINDET! (Ha a teljesítményarányokat szeretnéd tudni, akkor az erősítő biztosítékainak összege szorozva 10-el, az megközelítőleg a zenei teljesítmény, ehhez képest érdemes 1,5x, 2x nagyobb /ráírt/ teljesítményű hangszórót választani... A használat meg majd eldönti, hogy valóban bírta-e a hangszóró, vagy csak ráhazudták a Wattokat!) /okosság:70-es évek, 30cm=15-50W, 90-es évek, 30cm=100-200W, 20xx évek 30cm=200-1000W-3000W. Te ezt elhiszed? A hatásfoka és érzékenysége a hangszóróknak a bányászbéka popója alá süllyedt! Ennyit a Wattokról!/
Megkeresed az előfok tápját is az általában +-12..15V, ha az is megvan generátor, szkóp és öt perc alatt megvan hogy hol tűnik el a jel. Bocs ez kovacs .zotyának ment csak elböktem.
Sziasztok!
Van egy SPL Dynamics erősítőm, ami hétvégén elfüstölt! A tápban 4 db P36NE06 van, az lenne a kérdésem, hogy esetleg ezeket lehet e valamivel helyettesíteni, ha nem kapok hozzá pont ilyet? Ismeri valaki ez a FET-et? Kösz a válaszokat!
Üdv !
IRFZ-44 , vagy 48 , ami olcsóbb. Öreg T
BUZ11 HE Store
Az nem volt feltétel, hogy olcsó legyen. Hanem, hogy mivel lehet helyettesíteni. STP36NF06=BUZ11 . Tehát a P36NE06 majdnem ugyan az. Az árak mindenhol másak, majd niof utána néz, hogy mit mennyiért tud beszerezni.
Üdv !
Értettem . Nem áll szándékomban a vitatkozás,csak kérdezték és én válaszoltam. Az IRFZ-t mindenütt ismerik és kapható. Tisztelettel: Öreg T.
Sziasztok
Van nekem egy Directed (régebben Orion) D2400 nagyobbacska D osztályú autóerősítőm, ami egyszercsak beadta a kulcsot. Beindul, a zöld power led világít, egyet kattan és semmi további életjel, csak a led. Nem lép át protect módba. Szétkaptam, a táp része jó, stabilan adja a +- 60 Voltot, a feteket leellenőriztem, nagyteljesítményű tranyókat újra cseréltem (gyanús volt két TIP42C) és még mindig semmi. Esetleg valami ötlet útvonal képpen? Sajnos semmi féle kapcsolási rajzom nincs hozzá, az általános ismereteimre hagyatkoztam. Válaszaitokat előre is köszönöm
Helló!
Én is jártam hasonló cipőben. 3 napom ment rá mire rájöttem, hogy ez is csak füst el működik mint minden más. Viccet félre téve. Vedd ki belőle az összes nagy tranzisztort kivéve a tápét és nézd meg hogy úgy át vált e normál üzem módba. Ha átváltott utána győződj meg róla hogy jók e a kivett tranzisztorok. És kezd el kettesével berakni (ugye párban) És páronként kapcsold be. Ahol nem fog bekapcsolni abban az oldalban lesz valami hiba. Remélem segítettem valamicskét.
Épp ez benne az érdekes, hogy bekapcsol, nem lép át protect módba, csaképpen hangot nem ad ki. Éjjeli álmatlanság miatt kikapkodtam az irf9640 és irf640 párokat és próbáltam feltölteni őket majd kisütni, és leltem egy párat amiből a 9640-es nem töltődik fel, a 640-es pedig nem tartja meg a töltés, 1 másodpercen belül kisüti magát. Szerintem itt a bibi
Egy fényképet tudsz mellékelni? Vagy többet Csak legyen rajta az egész is, hátha ismerős lesz és akkor lehet tudok rajzot keríteni neked.
Szia!
Mértél áramfelvételt a csatornákban? Ha mindent rendben találsz, és továbbra sincs hang, én még megnézném a bemenő oldalon az előerősítést is, hátha csak ott szállt el az egyik IC. Mert ugye bemenő jel nélkül nem nagyon fog szólni.
Mértem áramfelvételt, semmi különleges, a bemenetet ellenőriztem, rendben van. Most várom az IRF-eket és meglátjuk (ebay-en kívül más beszerzési forrásom nincs rá sajnos, ugyanis Angliában élek egy kisvárosban). Holnap megjönnek, és tudatlak a fejleményekről, valamint képeket is töltök fel
Srácok!
Segítestek légyszi! Kinlódok ezzel a Crunch erősítőmmel. Szerintem eladom ám, de előtte végére szeretnék járni, hogy mi van vele. Végfokok jók, azokkal nincs baj. Megoldódott hogy nem torzít. De a parkolóban hagyva a kocsimat, pár nap múlva lemerült akkuval találtam. Megbikáztam és pár perc múlva derült ki hogy az erősítőmben füstölnek az egyik oldali IRFZ44-ek. Remote szál nélkül! Hmm. Kiszedtem, megnéztük. IRFZ44-ek nélkül nincs zárlat, de ha beteszem az újakat, kb.20mp múlva elkezd felfutni az áramfelvétele és megsülni szándékozik az érintett oldali IRFZ44 készlet. Van ötletetek? Olyan szinten piszkálja a fantáziámat, hogy nem is igaz. Addig ki nem adom a kezemből, míg nem látom a szememmel, mi volt a baja. Köszönöm a segítő szándékúaknak!
Hello. Szeretnék autómba egy erősítőt venni, de nem tudom eldönteni milyet. Most van egy Sony CDX-S2000 fejegységem, ajtókban chairman (max 240w) hangszórók vannak, hátul meg szintén chairman (max 1200w) (ezek az értékek tudom h nem igazak, csak odaírják h vegye a nép.. ). Ezek mellé szeretnék egy erősítőt meg egy wuffert rakni.
WPA-X475-1500W-4-Kanal vagy Car Sound PA-4010 , CarSound-PA-4010 ? Vélemények? Melyik jobb? Az akksit mennyire zabálja? Az mitől függ? Basszusnak meg gondoltam egy ilyet: SAL-250W
Ha Tl494 van benne utána van egy tranyo dioda ellenállás azokat cseréld le azok is elhalálozhatnak.
Szerintem a TO220 (vagy hasonló) tokozású diódapárra gondol, amit hűtőbordára lehet szerelni...
Így gondolta:
Idézet: „tranyo, dioda, ellenállás”
A FET gate ellenállása és az IC két kimenete között van egy-egy általában 1K-s ellenálat 4148 as diódák és egy to 92 tokozásu tranyó. Azokat mindenképpen ellenőrizd!
Helló!
Bocs,hogy csak most reagálok de azt hittem bejelöltem,hogy jelezzen az oldal,ha választ kapok.Nem jelzett.... Szóval a feszej az pontosan2x33V.Sokkal több nem lehet mivel az elkók 35V-osak. Most kicsit félre tettem a projektet más javítani valók miatt,de úgy fest hamarosan ismét elő kerül. u.i.:Inkább hegesztő gépekkel foglalkozok,annyira nem hifizek csak hébe-hóba javítok ilyesfajta dolgokat
Bocs, hogy ilyen későn jelentkezem, de el voltam havazva a munkahelyen... Szóval, megjöttek az IRF-ek, kicseréltem őket, semmi változás. Viszont 2 Tip41C és 42C tranyó hamar melegszik valamint, két 2,2kohm-os 3W ellenállás is. bejelöltem őket. (2 tip41c és egy kondi ki van véve a képen, teszteltem őket és jók, a 2 tip 42c-t pedig cseréltem). Valami ötlet, hogy merre induljak tovább?
üdv urak!
TDA 1560 Q-val összeraktam egy kapcsolást, de nem bírunk rájönni, hol a hiba. búg, gerjed, instabil, alkatrészek ki-be, föld, test, táp variálás, de semmi. a "gyári" rajzot építettük meg. elszúrtak volna vmit már ott?
Hali!
Azt nem hinném... De ennyi infóra nehéz érdemlegesen válaszolni. Legalább képet mutass!
11. oldalon van a rajz, így raktam össze: http://tinyurl.com/ctct527
annyit tudunk, hogy régi BMW-kben alkalmazták, de ennyi.
Mit kötöttél rá jelforrásnak?
Egyébként úgy gondoltam képet a készről mutass.
Sziasztok!
Van egy Magnat Classic 360 RapBull nevezetű erősítőm, a gondom az, hogy bekapcsoláskor tehát mikor a piros led átvált zöldre és a kikapcsolás pillanatában pukkannak a rákötött hangszórók. Amit tudni kell az összes elkó cserélve lett újakra, az összes tranyót kiforrasztva kimértem mind jónak mutatkozott.2db KA4558-as ic cserélve mert ezekre gyanakodtam de a hiba továbbra is fennáll.Hibaforrásnak a védelemre tippelek de nem vagyok benne biztos, hogy jó helyen keresgélek. Kapcsolási rajz mellékelve. A mielőbbi segítő ötleteket előre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |