Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok, szerintetek mit tudnék kezdeni egy 230V-os primerű és 0-130V-ig szabályozható szekunderű toroiddal? Elég nagy de semmit nem tudok róla, szerintem 2-300W tutira van, de lehet h több is. Igazából az érdekelne, h mire is jó egy ilyen, és hogy mit tudok kezdeni vele, pl lehet-e /érdemes-e/ ilyesmiből tápot építeni? ha igen, szerintetek hogyan? Mondjuk hogyan alatt kapcsrajzot értek leginkább
![]() Várom a válaszokat, és közben remélem, h még nincs ilyen téma... ![]() u.i.:Képet rakok fel délután ha itthon lesz a fényképező.
Hát ha te nem tudsz vele mit kezdeni akkor inkább add nekem!
![]() ![]()
Persze érdemes ha szükséged van erre a tartományra.
Igaz nem stabil de nem is mindig van rá szükság. Arra nagyon figyelni kell, hogy a Toroidok általában nem leválasztottak, tehát ha lehet úgy kell használni, hogy leválasztó trafót teszel elé. Én is épitettem toroidból tápot bár az enyém 230-ig megy. Rajzom nincs fejből raktam össze de lerajzolom ha kell.Tud 0-230-ig váltó, 0 - 300 -ig egyen. 1 Amperes. Idézet: „maTaKee írta: Hát ha te nem tudsz vele mit kezdeni akkor inkább add nekem! ” Aha jó 5let ![]() ![]() Idézet: „de én inkább vmilyen jó kis erölködőt építenék belőle!” Hát az 2 dolog miatt nem jön össze: 1.:előbb meg kéne javítani a quad-405öt amit tegnap hülyeségem miatt hazavágtam /amúgy én építettem/ 2.: ha már használom, hülyeség lenne fix feszforrásként használni, mer akkor minek van szabályozója? ráadásul erősítőhöz szimmetrikus táp kell, ez meg ugye nem az ![]() A 400W-os végfok meg azé nemkell, me itthon nekem elég a 25 W-os orion se1025, azis rendesen tud ám szólni 2 jó fallal. Hangosítani meg nem járok ![]() ha meg azt akarom h leszedje a hangnyomás a fejemet, akkor meg ott a quad ![]() Fery: Idézet: „úgy kell használni, hogy leválasztó trafót teszel elé” az hogy működik? hogyan véd meg? azt tuom h 1:1-es arányú a tekercselése, de nem tudom h milyen elven véd az meg engem ![]() másik kérdésem, hogy ugye a trafómnak a névleges teljesítményét ki lehet számolni abból, h mérek primer oldalon egy ellenállást, abból kiszámolom h mennyi áram folyhat a tekercsben maximum, abból meg kiszámolom h hány w-os elméletileg. ez így jó? Idézet: „de lerajzolom ha kell” nah, azt megköszönném ![]() ![]()
Szia. A dolog lényege, hogy galvanikusan el van választva a hálózattól. Vagyis a belőle kijövő 230 földfüggetlen
azaz csak akkor tud megrázni ha egyszerre fogod meg mindkét drótot. A föld felé nem záródik az áramkör. Nemsokára küldöm a rajzot.
És itt van 2 kép amint ígértem, csak úgy nagyjából, hogy szemléltessem az arányokat. És még mielőtt megszóltok h miért van beszixalagozva az oldala, hát azért, mert 1v.2 helyen hibás a zománcszigetelés és eccer úgy megrázott, h anyu bejött h miért káromkodok ennyit és ilyen hangosan, most már befejezhetném !
![]() ![]() ![]()
Nem tudom milyen gyártmányú, de a hazai (TRAKIS) legkisebb az 500VA-es volt, egyetlen tekerccsel, amin görgős leszedővel lehet állítani a feszt 6V-tól 240-ig. (nekem is ilyenből van egy vizsgálóm, előtte leválasztó trafóval, ami azért ad biztonságot, mert a földdel szemben nem kaphatsz áramütést. Nem véd meg attól, ha a két kivezetést egyszerre fogod meg!)
Ui: látom közben megjöttek a képek, emlékeim szt ez a TRAKIS, csak pucéran. Nem értem miért csak 130V-ig megy?
Szia Itt a skicc csak kézzel lefirkantottam remélem kiigazodsz rajta, más rajzom nincs
A kijáraton van még egy 1 Amperes bizti. Ja a graetz 300V 2 Amperes a kondi meg 150 mikró 400 voltos Idézet: „Ui: látom közben megjöttek a képek, emlékeim szt ez a TRAKIS, csak pucéran. Nem értem miért csak 130V-ig megy?” Hát így már legalább van vmi alapom ami alapján nézelődhetek a googleval ![]() A 130V-ra meg nem tudok magyarázatot adni... majd letekerem róla a szixalagot, és megnézem picit a "lyukat" takaró bakelitlapok alatt is, h esteleg nincs-e megégve/összeolvadva a drót. mert attól lehet ugyebár h csak 130-at ad ki... jobb öteletem most nincs...
Köszönöm szépen, énmeg azthittem, h vmi überbonyolult kapcsolás
![]() ![]() ![]() ![]() Egyébként tökéletesen megfelel, köszi mégeccer. Idézet: „A 130V-ra meg nem tudok magyarázatot adni...” de, sajnos azt hiszem már tudok.......lécci nézzétek meg a képeket, kíváncsi vagyok a véleményetekre. az elsőn az a kérdés, h azon a darab szigszalagon vajon a trafó lejött zománcszigetelését látom-e. a másodikon az a kérdés, h azok a menetek vajon tényleg összeégtek-e. a harmadikon pedig az, h a vasmag közepén az a rés az talán egy illesztés? végigfut körbe az egész trafón. és ráadásul egy helyen /csak ott látom.../ meg is repedt a vasmag, az szintén a 3. képen van felül.....gondolom a vasmagos a legnagyobb baj, bár ki tudja, így ezek után... ezek gondolom elég nagy problémák, pláne így egyben.... :no: ![]() csak azt nem tudom h anno ezek hohgyhogy nem tűntek fel /mondjuk ingyen volt szal nem arról van szó/
Közben méregettem a cuccot, és rájöttem, h az első képen vszínűleg elöregedett lakk van, amivel bekenték még anno a meneteket, h ne zizegjenek. menetzárlat nem valószínű hogy van, rendesen megmértem a szekundert menetről-menetre, és mindenhol ugyanakkora az ellenállás. A második képen is nyilbán az az elöregedett lakk látszik... körömmel simán lejön, alatta meg ép a drót!
![]() most már csak a vasmaggal van bajom, az tényleg törött a 3. kép szerint, és ez gondolom nem túl jó... ez hogy befolyásolja a működését?
másik kérdésem, hogy ugye a trafómnak a névleges teljesítményét ki lehet számolni abból, h mérek primer oldalon egy ellenállást, abból kiszámolom h mennyi áram folyhat a tekercsben maximum, abból meg kiszámolom h hány w-os elméletileg. ez így jó?
Erre nem válaszolt senki, akkor a következő van: így nem jó, mert te az ohm-os ellenállást fogod mérni valószínű ![]() A harmadik képre visszatérve - látszik törés, de biztos, hogy az maga a vas? A tekercs nincs megsérülve, akkor hogy hiányzik egy kis darab? Nem valami bevonat csak? Idézet: „mérd meg tolómérővel ...stb” Ok, köszi, ez jó ötlet, nekem is feltűnt h még senki nem válaszolt rá ![]() Idézet: „látszik törés, de biztos, hogy az maga a vas?” Nem, de akkor mi? ![]() Idézet: „A tekercs nincs megsérülve, akkor hogy hiányzik egy kis darab? Nem valami bevonat csak?” Bevonatnál nemtom mire gondolsz, egy lakkbevonat van rajta, az akar nagyon lejönni, és arről hittem azt, h megolvadt a drót. a másik pedig, h ott nem hiányzik 1 darab a tekercsből, hanem ott ér véget! bal oldal a tekercs eleje, jobb oldal a vége ahogy tekerem rajta a csúszkát. hát ennyi, köszi a segítséget, mindjárt kiszámoolom a teljesítményét, és akkor kiderül a tuti, mert már kezd gyanúsnak lenni h esetleg nem is arról a bizonyos trakis trafóról van szó ![]() Amúgy azt nem tudod véletlenül, h ha a mag télleg sérült, akkor ez hogy befolyásolja a trafó működését?
Számításaim szerint 290W-ot tud. tehát mondjuk rá azt h 300w. de akkor ez biztosan nem a Sebi által említett TRAKIS gyártmány. és ez talán magyarázat a feszültségre is, bár ki tudja...
Huhh hát képzeld nagyonnagyon igazad volt!!!
![]() Idézet: „látszik törés, de biztos, hogy az maga a vas?” Hát erről van szó: picit jobban szétszedtem, és kiderült, h csak egy kis műanyag csévetest-szerű valami, ami körbefogja a vasmagot! Alig hittem a szememnek! ![]() ![]() ![]() ![]() Egyébként 3A/mm2 áramsűrűséggel számolva 350W jön ki teljesítménynek.
Ne felejtsd el, hogy takarék-trafóról ("autotrafó") van szó, aminél a kivehető teljesítmény a duplája lehet.
Tehát - ahogy az ajánlott bekötésen is látható - egy darab tekercs van, amin a csúszka csaknem 360fokban képes elfordulni. Mivel ez a tekercs 220-ra készült, akkor a felső állásban legalább ezt kellene mérned. Azt hiszem van egy megcsapolás is, az a bemenet, tehát 240-ig mehetne... Sztem továbbra is ez a TRAKIS 500VA-es típusa...
Ha egy "mag " sérült (légrés keletkezik, vagy hiányzik egy darab..), akkor nagyobb primer áram van állandóan és leég a trafó, vagy nem visz át annyi teljesítményt.
A Trakison az van írva, hogy Ube :220 V, Imax 2,3 A, Uki:240 V, P:500 VA. Tehát Ube x 2,3 kb. ??? : 500 VA Nézd meg, nem akad-e valahol mechanikusan a csúszka.
OK, mivel te nálam nyilván jártasabb vagy a témában, így hát ebben megegyezhetünk
![]() ![]() Erről a takarék-trafóról már hallottam vmit, de nemtom h pontosan micsoda, szval mindjárt megnézem google-val. Ja és most jut eszembe, mi van ha koszosak az érintkezők? lehet h hatalmas az ellenállása valahol a csúszóérintkezőnek, és ez leosztja a feszt mint egy sima ellenállás, nem ? Szerinted létezik ilyen? Azt hiszem mindjárt lemegyek a műhelybe és átnézem az érintkezéseket 1 picit alaposabban.
takarék-trafóról már hallottam vmit
Képzelj el egy potmétert, amire váltót adsz be, de túl is tekerheted picit... Az áramirányok miatt van... nem adódik össze a primer és a szekunder, takarékos....... Idézet: Ok köszi most már értem. „Ha egy "mag " sérült ...stb” ![]() mechanikusan pedig sehol sem akad, de én az előző HSZ-ben említett kosz-problémára gyanakszom. Mindjárt meg is nézem.
Ja... és közös a tekercs... ( azért is veszélyes, hi...)
Most hogy mondod, meg hogy közbe utánaolvastam, rá kellett jönnöm, h tényleg csak 1 tekercs van benne, ezt eddig nem is tudtam...
![]() Egyébként majdnem teljesen körbefordul, mondjuk úgy 340 fokot (csak úgy saccra). ja és még vmi, nem tudom h nem utólag lett-e beépítve /azt hiszem h nem de nem biztos/ van egy kis fém fül, ami az utolsó 2 centis pályarészre nem hagyja rámenni a csúszkát. Gondolom ez azért van h ne lehessen körbetekerni, mert esetleg záródhat a tekercs 2 vége ott, ahol találkozik az eleje a végével. meg nyilván nem azon a kis pályarészen fogom megkapni a maradék 110 V-omat... szerk.: lehet h az a bibi, h vmi őrült bekente grafittal v grafitporral a csúszkának a pályáját!! lehet h az rövidre zár pár menetet... gondolom ez így nem gyári megoldás, amúgy nyilván a jobb kontakt miatt van. OFF:amúgy is egy olyan fickótól van, aki szét akarta tekerni, h elvigye a méhbe a drótot, szóval ki tudja h miken ment keresztül... de az az ember nem értett hozzá szal nemtutta h jó-e vagy sem
Akkor át kell nézned először feszmentesen, hogy a csúszka melyik végtől indul és onnan ellenőrizni a folyamatosságot, utána szigetelt cuccal és kesztyűvel , 230-as lámpával végigtapizni a csúszka helyét a "0"-tól egészen a 230 bevezetésig, így kiderítheted, mi a turpisság. Ha kosz lenne, az furcsa lenne.
Vagy még nem mondtál el mindent... ![]() Idézet: „Vagy még nem mondtál el mindent...” ![]() ![]() ![]() ![]() minden tudsz már, nyugi ![]() ![]() de ezt az előbbit egy picit elmagyaráznád nekem? azt értem h először fesz nélkül nézem h nincs-e szakadás, zárlat v akármi. amit nem értek, az az, amikor fesz alatt van, akkor mit is nézzek? a 230-as lámpa egyik vége a nullán, másik végét meg szép lassan végigviszem a csúszka helyén? javíts ki lécci ha rosszul értelmeztem vmit ![]()
Ha elindulsz a 230 bevezetéstől, a nullától pl. ( ellenőrizhetnéd glimmel..)
A nullán legyen a lámpa egyik vége, aztán a csúszka helyett húzd a másik végét a görgő pályáján, tkp. ugyanaz, mintha a görgő menne, de ki tudja, nincs -e valami elkötve... közben legyen rajta a voltmérő is , így mindig látod, mennyi a fesz. Gondolj a potira, alapállásból... |
Bejelentkezés
Hirdetés |