Fórum témák
» Több friss téma |
üdv !
most olvastam(néztem h milyen fcső előtéteket kaptál. milyen van még , esetleg nem neked volt vmikor a nátrium lámpa előtét eladó?
Keresek olyan fénycső adatlapokat, amelyeken a különböző tipusokhoz, a fizikai méreteken túl, az égési feszültség (esetleg égési áram, gyújtófesz, stb..) adatok is fel vannak tüntetve. Akinek van ilyenje, az légyszi csatolja, vagy küldjön rá linket!
Üdv mindenkinek.
(Nem tudtam melyik témához írjam.) Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy aqvárium lámpa áramköröm fénycsővel persze. A típusa KK Electrical Appliance Ltd. T8-15W. Az elektronikában elhunyt a 2db E13005-2 (gondolom MJE), ami cserélve lett 13005A-ra ST-s. Plusz mindent kimértem a panelon ellenállások, egyen diódák, zénerek, amik rosszak voltak cserélve lettek. És ami még elpukkant az egy ellenállásbiztosíték. (Ez helyett most egy pár ohm-os ellenállás van 2W-os) A fénycső is cserélve lett. De valamiért nem hajlandó világítani. A feszültség a kimenetén 48V. ( A szélén mérve) De fogalmam sincs mekkora feszültségű a fénycső, mert nincs ráírva, vagy az elektronikának mekkora feszültséget kéne leadni. A válaszokat előre is nagyon köszönöm.
Ne feszültséget mérj, nem vezet eredményre, amúgy is változik, a gyújtáskor felmehet több száz voltra! És a kimenő feszültség lehet 20-80kHz-es is, amit pl a multiméterek nem is tudnak rendesen mérni, hülyeségeket fog kiírni. Ha a tranzisztorok jók, akkor kapcsolj a bemenetre ~48Volt válófeszültséget, és nézd meg, hogy a tranzisztorokon milyen feszültségek jelennek meg. Ha pl az egyiknek a C-E között ~67V van (egyenfeszültség), a másiknak meg 0, akkor valami még mindig rossz. Ha kb fele-fele feszültség van rajtuk, akkor már van esély, hogy be fog indulni. A kapcsolás vége felé kell lenni egy kerámiakondenzátornak, a fénycső 2 lábára csatlakozik. Nem rövidzár? (ez szokott még elszállni) tipikus értéke: 1.5,2.2,3,3nF. Ha ez rövidzár, akkor érdemes a helyére 2kV-osat tenni, mert bekapcsoláskor nagy igánybevételnek van kitéve. Diac nincs a panelon? Az is szokott rossz lenni. Egy kép sokat segítene! Ha a bemeneti biztosíték (ellenállás) elszállt, akkor valószínű, hogy nem csak a 2 tr. ment tönkre, hanem a környékükön lévő ellenállások is, egy, ami a bázisára megy, néhány ohm, és a másik, ami az emitteréről a földre, a másik tr-nál meg a gyűrűsvasmagra megy.
Üdv.
Majd csinálok képeket. A kapcsolás hálózati 230V-ról megy, és így működtettem! Az össze ellenállást kimértem (persze kiforrasztva). A kondenzátorokat is megmértem kapacitásmérővel, nem voltak rövidzárba. A tranzisztorok voltak rövidre menve. A tranzisztorokon pedig fogok majd feszültséget mérni. Köszönöm a választ. A képekkel pedig majd jelentkezem.
Itt vannak a képek:
Hm. Baloldalon, a betápnál van egy pici tekercs, nem szakadt? Valamint van még benne egy harmadik tranzisztor, TO-92-es tokban? Ha rákapcsolsz 12-24V ~ feszültséget, a bemeneti egyenirányító után a puffer kondin (400V-os elkó) megjelenik az egyenfeszültség?
Nem szakadt a tekercs, a tirisztor BT169D-cserélve lett, bár jó volt ami benne volt. Az elkón pedig 325V egyenfesz volt mivel 230V-ról működtettem. Ha megy 12 Volt-al akkor majd méregetem a tranyókat, mert így nem veszélyes ha pl belekapok véletlen a nyákba.
Azért írtam, hogy ha ~48V-ot kapcsolsz rá, akkor már lehet méregetni, ha van benne diac, akkor általában már az is adja az impulzust, mert 33V körül kezd működni. És a 48V egyenirányítva kb 68V még nem veszélyes. De ha minden cserélve lett, akkor hogyhogy nem működik? Kellene neki.
Szia!
Nem zártál valamit össze a forrasztásnál?
Az ellenállásokat úgy mérted, hogy az érték egyezett a színkód szerintivel? Mert ha minden jó, akkor mennie kell. Bár én triacot még nem láttam fénycsőelőtétben, nekem furcsa.
Igen az ellenállásokat kiforrasztottam és lemértem, színkód alapján egyeztettem. Ugye az se lenne baj, ha az induktivitás is az lenne a körben amire való, nem rövidzár Csak nem tudom hány mH-s vagy mikroH. Nagyon vékony szálból van és 3,5 méter. Meg a kimeneten is van egy tekercs de az szerintem nincs leégve. (3ohm-ot mértem rajta, tudom induktivitás értékét tudni kéne, és induktivitásmérővel lemérni)
A tekercsek a legritkább esetben szoktak tönkremenni. De ha van ellenállása, akkor nem szakadt, tehát nagy valószínűséggel jó. A fénycső jó, amivel próbálod? Multiméret szakadásvizsgáló állásban sípol a fénycső 2 végén? (ha a 2 csatlakozóra teszed)
Én is arra tippelek, hogy a fénycső valamelyik vége szakadt
Írtam: A fénycső új. És a két végén 4-4 ohm-ot mérek. A tekercs pedig le volt égve 0 ohm-ra (pontosan nem mértem meg). Csak azt nem értem ha ott van a feszültség és a kondi is jó és a fénycső is miért nem izzít a csőben a 2 szál.
Ez nekem is furcsa. 12-24-48Volttal (valamelyikkel, ami van) próbáltad már?
Még nem, most csináltam meg a tekercset 9ohm az ellenállása. Majd rákötök feszt és mindent kimérek, majd mindent leírok. Az eddigi segítségeket is nagyon köszönöm.
Mit csináltál a tekerccsel? Letekerted? Volt valami baja? Melyiket? A picit elől, vagy a nagyot a végén?
Az elején lévő pici tekercset tekertem le, megmértem a keresztmetszetét, kerestem itthon vele azonosat, és a lemért 3,5m-t tekertem vissza rá. Így az ellenállása 0 ohm helyett most 9 ohm. Ez a hálózati feszültséggel sorba van.
Igen, az akadályozza meg, hogy a zavarfeszültségek visszajussanak a hálózatra.
A diódákat biztos, hogy jó irányba forrasztottad vissza? Több ötletem nincs. Merre laksz? Ha pesti vagy, szívesen ránézek, egy pár elektronikát már felélesztettem.
Uraim!
Vettem nyáron 2 db Rábalux által gyártott (vicc) kínai fénycsőarmatúrát T5-ös 21W-os csővel szerelve,billenthető fejjel. Az egyik bírt kb 5 hónapot,és kinyiffant benne az elektronikus előtét.Egy műgyantába öntött csoda,a cseredarab drágább lenne mint a komplett lámpatest. A blokk híján nem tudják cserélni(ezt speciel én b...tam el). Melyik utánépíthető elektronikát ajánljátok nekem ennek kiváltására? A fénycső tuti jó,mert a másik armatúrában világít.A rossz elektronikával csak a két végén pislákol,nem gyújt be. Köszönettel! István
Ha csak a 2 végén pislákol, akkor egy 10Ft-os kondit kellene kicserélni benne. Utánépítés kicsit bonyolult, mert tekercset kell hozzá méretezni, de ha bele akarsz vágni, akkor Skori oldalán van róla leírás. Szerintem viszont sokkal jobban jársz, ha beleműtesz egy kompakt fénycsőnek az elektronikáját. Nem 299Ft-osét, mert az ismételten csak 5 hónapot, vagy annyit sem fog bírni. Olyan kellene, ami 15000órás csőből van. Ezek drágábbak, de jó minőségűek. A panelhez nem lehet hozzáférni sehogy sem? Ha az a hibája, amire gondolok (és valószínű, hogy az, ha csak a 2 vége pislákol, akkor könnyen javítható lenne.) Ha ki is van öntve műgyantával, akkor is lehet még rajta segíteni. Egy kép jó lenne!
Beöntötték műgyantába a piszkok...de délután megnézem,hátha enged az erőszaknak.Köszi a tippet.
Jé, fénycsöves topic is van!
Tessenek mondani: az mitől van, hogy reggel négy órakor, amikor kimegyek a konyhába, érdekesen dereng, villódzik a konyhai fénycső? Természetesen nem volt bekapcsolva egész éjszaka.
A gázkisülés minden rejtelmére még nem sikerült választ, és magyarázatot találnia a tudománynak. A fénycső amúgy is "érdekes állatfaj" Régi a fénycső? Vasmagos, vagy elektronikus előtéttel van szerelve?
Van Isten,nem műgyanta,csak műanyag ház...később referálok.
István
Köszi mindenkinek a tanácsokat.
Törjön le a kezem és sújtson a HE örök haragja, ha nem a fázist szakítottam meg annak idején a kapcsolóval. Nem "éjszakai" a kapcsoló. A fénycső valóban nem mai gyerek. Ez mennyiben számít?
Sajnos a konyhában előtétre nem, csak előételre emlékszem, az nem volt rossz...
A fénycső egy kompakt, készre szerelt bolti hóbelevanc volt, szerintem a létező legegyszerűbb kapcsolásban.
Egyenes fénycső ugye? Tehát nem kompakt fénycső. Ha régi a cső, akkor már a fényporbevonat nem az igazi rajta, lehet, hogy a vasmagos fojtótekercs is elöregedett (kb 10 év a szavatolt élettartama). Ha zavar a derengés, akkor fénycső csere, de lehet, hogy a fojtót is cserélni kell. A jelenség a felkapcsolás után jelentkezik, ugye?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |