Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Már kb. két éve föltöltöttem a módosított kapcsolási rajzot, a pic programját, a PC-s kezelő programot, amivel a bázis összes paramétere megjeleníthető, állítható... Ébresztési lehetőség, relékimenet, stb.
Teljesen igazad van (ha jól sejtem ezt küldted el nekem is). A te verziód lényegesen több mindent tud.
Ezt a módosítást azoknak raktam fel, akik már megépítették a bázist és küzdenek a távirányítóval.
Meg kaptam a hibakat. Rosz minosegu forraszto onom volt es nem tapadt ra az on a nyakra es nem vedtem eszre. Most mar megy az osszes led de meg mardt az aproblema, hogy 2-3 perc utan a motor le all. Ha ujra inditom akkor mire foveszi a fordulatott akkora ujbol le all. Illetve az a 3 perc alat mig mukodik rendesen, a kep kozbe eltunik es elo jon de ujra kezte szamolni az idott. Az lehet az oka hogy keves a fordulat?
Szia KLY!
-most az van hogy kipróbáltam prim. és sec. tekercset is 1 vékonyabb drótból csinálni 40-40 menet.De ennél meg sem nyikkan a 12 voltos izzó és nem is engedett akkora áramerősséget át kb. 0,3 Ampert.(igaz visszatéve a dc alapra ott megjelenik kimenetnek 5 volt.)Ha a prim. tekercset lecserélem 1 vastagabb vezetékre kb 2,5 vagy 4mm-re,akkor halványan ég. most nem tudom mi tévő legyek, cseréljem le mindkét tekercset ilyen nagy átmérőre? Üdv.
ezt azért írtam, mert ha rátettem az egyenírányítót a vékony drótos sec. tekercsre akkor már nem világított.
Nem lehet, hogy kevés a tápod?
Mérj rá a bázison a 78(L)05 kimenetére. Ha jól emlékszem 2V a min. tápfesz a PIC-nek.
Ok ra merek. A bazis meg birna e egy 12v 1.4A motrot?
Nem a bázis, hanem a tápod.
A motor+rotor már elég jelentő áramfelvételt jelent(het)
Egy 24v 60w os trafot nem birmeg meg az egesz szerkezet ugye?
Az egyik ismerosom ugyan ezt az orat egy pc tapal taplalta be es sorba kotot egy egot. Szerinted ez jo megoldas lenne e?
szia
Ezt most nemértem,múltkormár jó volt,minek variálod a tekercset? kb 0,5-0,8as drótból tekerd kb 12-12 menet kell, függ az átmérőtől is a menetszám de nem kritikus. 40 menet nem kell.kísérletezz nem tudok többet segíteni , ez egy tök primitív kapcsolás eddig tudtommal mindenkinek működött aki utánépítette.
A 24V AC vagy DC? Még 24VDC is sok a 7805-nek (kb. 20V esik rajta). Nem melegszik?
Az óra 12-ral lett tervezve. Ha 24V-ról hajtod, a tekercs extrém nagy áramot vehet fel. A ventilátorod 24V-os? Mi is próbáltuk PC táppal. Jó hozzá (12V), maximum valamilyen állandó terhelés kell neki (pl. izzó), hogy bekapcsolva maradjon.
12v os a ventilator. csak gondoltam h 24-el jobban megbirna az 1.4A ventilatort.
Ha a bazison a 7805 ben meg van az 5v akkor meg mi gond lehet hogy egyvegbe all le a ventilator?
Így le fogod égetni a ventilátort. Gondolj bele: letöröd a lapátokat, ezért nincs levegő áramlás, ami hűti. Ráadásul rajta van 1 tekercs, ami melegíti.
Próbáld ki 12V-ról (vagy a potival csökkentsd a ventilátor feszültségét). Az LM2941 1A-t tud. Lehet, hogy így túlterheled. Ha nem jó 12V-ról, akkor passz.
Na álljon ám meg a menet!! Ha a kapcsolásban leírt dolgok be vannak tartva akkor egy 800mA táp elviszi az egészet.. Az én óráim 9V 1A tápokról mennek.. Nem fogja a problémát megoldani az erős táptrafó max biztosít akkora teljesítményt,hogy az eddig ép alkatrészek megsüljenek! Az általam tervezett PC ventibe-be való bázis elbír egy stabil 18V-os notebook tápot ez azonban nem a hagyományos órák ellátására való (kly rotort visz egyéb tuning módszerekkel).. Ugyanez a bázis megy az összes 16F886 órámnál 9V DC-ről.. Forrasztani meg kell tanulni,kell jó páka,ón,tapasztalat.. Nem akarok senkit megsérteni de ha a pákahegyre felvett óngolyócskákkal forraszt és nem használ folyasztószert illetve nem tiszta a forrasztó felület ne lepődjön meg ha kudarc a vége.. ODA KELL TENNI A PÁKA HEGYET A FORRSZEMRE MAJD ADAGOLNI MEGFELELŐ MENNYISÉGŰ FORRASZTÓÓNT FLUXOS VAGY GYANTÁS FAJTÁBÓL ÉS NEM KELL SEMMI EXTRA!!
Én a kimaratott és kifúrt panelt át kenem denszeszben- vagy nitro hígítóban oldott fenyő gyantával. A forrasztásnál nem marad golyóban a cin , hanem hosszan elfolyik a tiszta gyantázott felületen.. És még egy tizen valahány éve épített erősítőben is -- a por leseprése után-- simán lehet cserélni alkatrészt.
A wireless power -- nekem 2* 7 menet átm . 05 ös huzalból---- a primer és 2*8 menet 05 ös huzalból szekunder..Mert nem volt itthon vastag réz huzalom. Semmi nem melegszik.Gyanús nekem hogy direkt légrés gyártás a kitűzött cél , próbáljatok meg hét centis fal szigetelő hungarocellt meghajlítani csévének !!! Nem kell, elég pár réteg papír , ami kb 0.5 mm távolságot ad. Az enyém így készült : esztergályos csinált egy ebonit magot a motorra amibe belefér a stabilizátor. Rá tekertem a hét menetet - bekentem uverapid 2 k ragasztóval. Kb 0.5 mm légrés kell - úgyhogy ennyi papír fel tekerés után felment a nyolc menet - és lekentem újból uve rapiddal. Ez így öntartó és csak ki kell áztatni a papírt . Egy kicsit még után kentem az UVE val és lehet játszani, hogy forgás közben ne súrlódjon.Kicsi alkotó elmét be kell vinni a dologba. Nem bonyi .
Szerintem el.. am és nem neked -- petexati- szól az üzenet. Elnézést. Sok mindennel meg gyűlt a bajom az építés során , de a wireless az valamiért egyből jó lett.
PL.: egy PC tápban rámértem egy vasmagra , meg mégegyre és pont jó :
Bocsi :http://rcpilot.hu/gall/repulo/432/20100313231933/tri_kopter.html#
Itt vannak a képek.Nem a kiskutyám a haverral.
És még valami : a " Wireless arról szól , hogy majdnem közép hullámon önrezgő oscillátorhoz , hozzá kell hangolni a vevő tekercset. A rádió sem szól addig , amíg nem hangoljuk adóra .
Ugy ertedtem hogy 12v/1.4A-os a ventilator es azt elbirna e? Mindjart feltoltok egy videot hogy mit muvel az ora.
Itt vn a video. legyszives ha tudjatok mondjatok meg h miert muveli ezeket? a vegen nem en kapcsoltam ki magatol allt le http://data.hu/get/4519007/100_4399.MOV
Üdv. Na hála Istennek sikerült!Valószínű az volt a baj,hogy a prim.tekercs túl vastagvzetékből volt, a sec. meg jóval vékonyabb. Most mindkettő közel azonos vastagságú és jól világít egyenírányító és kondi nélkül is.A dc-dc alapra rátéve 5,13 Volt jön le és vílágít a zseblámpaizzó. 5,6-0,6 Ampert mutat a táp.
Most már csak az ellenálások zavarnak 1 kicsit,hogy melegszenek.Nem lehetne kicserélni 2 vagy 4 wattosra?(most lassan rátérek a propira) Köszönöm segítséged Kly!
Jól látszik a videon, hogy a kontroller minduntalan resetel, az idő mindig visszaugrik 12:00:00 -ra. Zajos tápfeszültség, nem jól működő stabilizátor, túl nagy bemenő feszültség vagy túl nagy terhelés miatt túlmelegedő, gerjedő stabilizátor, a tápszűrő kondenzátorok hiánya vagy rossz bekötése... Még sorolhatnám a problémákat.
A rotorban a stabilizator laba eltorott valami okbol kifojolag es az csinalta. Csak az volt a baj h potn tobe a toknal es az egvilagan senki nem ladta
Üdv
Segítségeteket szeretném kérni!Az a helyzet , hogy a feltöltött nyáktervekben (http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/files/vicsys_propellerclock/minden_new_ok.lay), van egy - két alkatrész aminek nincs feltüntetve a típusa, meg van fennt egy kapcsolási rajz(http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/files/vicsys_propellerclock/Schema_Prop%20(B).gif) és itt például más alkatrészek vannak. Pl.: az ellenállás a kapcs rajzon 80 ohm a nyákterven meg 100 ami a tranyóknál van a forgópanelen.
Ezt már más is kérdezte. Vannak képek, utólagosan beírt értékekkel. Azért van más ellenállás, mert a LED-jeidtől függ, hoy milyen kell majd
Sziasztok. Van egy otletem, hogy a bazisra egy nagyobb motrot is ra lehesen kotni. Szerintetek normalis dolog e? Itt van a modositott kapcsolas
|
Bejelentkezés
Hirdetés |