Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 61
(#) fezsolt73 válasza leavi hozzászólására (») Nov 13, 2011 /
 
(#) leavi válasza fezsolt73 hozzászólására (») Nov 13, 2011 /
 
Kedves fezsolt73!

Tökéletes!!!! Szépen elindult. Nagyon szépen köszönöm, sokat segítettél vele.

Kedves liderces! Nagyon szépen köszönöm neked is.

Köszönettel: István
(#) merojoc hozzászólása Nov 14, 2011 /
 
Sziasztok!
Van egy 220v IMI villanymotorom ami teljesen csupaszon került hozzám.
CZ894T7c 1,1Kw 1445 1/p 9A
Bekötésében szeretnék segítséget kérni.
6 kivezetésem van párban vannak testre nem zárnak.
1. 6.9 ohm
2. 8.2 ohm
3. 6.9 ohm
kondi, inditórelé stb kell-e hozzá.
(#) steve25 hozzászólása Nov 27, 2011 /
 
Sziasztok, IMI villanymohoz hol tudok budapesten inditó relét venni? OZF 90c 2ND 1100W 2920 220V
(#) VIM válasza merojoc hozzászólására (») Nov 27, 2011 /
 
Szia! Ne haragudj, hogy nem kísértem figyelemmel a topikot és máshol is próbálod felhívni a figyelmet a problémádra, de attól tartok, hogy azt a motort már áttekercselték háromfázisúra. Hiába az adattáblán szereplő betűjelzés, 6 kivezetést nem hoznak ki 1 fázisú motoroknál. A baj majd ott kezdődik, hogy ha nem volt megjelölve a tekercsek kezdete, még 3 fázisra is problémás lehet a bekötése. Ha jelöltek a tekercsvégek akkor deltába kell kötni és egy állandó üzemű kondenzátoros működtetéssel lehetne használni, kb. 1LE-s teljesítménnyel. Ha párban voltak kihozva a tekercsvégek és össze voltak sodorva, akkor már csak a kondenzátort kell rákötni és jöhet a próba. Bekötésre való megoldásokat találsz eleget a fényképek között.
(#) VIM válasza steve25 hozzászólására (») Nov 27, 2011 /
 
Szia! Kérdezd meg Tőle, talán tud segíteni. (ballusztrád, orcy) Passz.
(#) merojoc válasza VIM hozzászólására (») Nov 27, 2011 /
 
De ha háromfázisú akkor miért nem egyforma a tekercsek ellenállása?
Meg vannak jelölve a tekercsek más színnel vannak kihozva a kapocstáblára.
(#) steve25 hozzászólása Dec 22, 2011 /
 
Sziasztok!
Adott egy IMI OZF 90L 2ND 220V 1100W 2920Rpm Inditó kondenzátoros /nyomogombal/ frissen tekercseltetve tesztelve ellenőrizve! tehát kifogástalan állapotban van! a kérdésem az lenne olyan kicsi az inditó nyomatéka hogy az hihetetlen, nem birja elinditani a kompresszort,

-Lecseréltem a kondenzátort+ próbálgattam nagyobbakal de semmi változás,
-Csökkentettem az ékszijtárcsa átmérőlyén de semmi változás,
-Csapágyak cserélve lettek,
-Megfelelő vastagságu vezeték van használva,
-Forgásirány változtatással is gyenge az inditó nyomaték

Egyenlőre nincs több ötletem hogy mi lehet vele? Előtte egy 750W imi motor hajtotta a ugyan ezt az egységet és normálisan működött!

Készitettem egy rajzot, nézzétek meg légyszives hogy az nem befojásolja pl ha főfázistekercshez képest a segédfázis forditva van bekötve, esetleg mekkora ellenálásokat kell mérni?
Azt hozzá teszem hogy üresen jól működik, egyböl felpörög, nem melegszik üzemi hőfoknál jobban, csak meg kell lazitsam az ékszíjat hogy elinduljon és miután elindult megfeszitem, de van benne erő,
köszönöm...

bekötés.jpg
    
(#) jagerv válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Kedves István!

(Felteszem a nick név alapján Istvánnak hívnak, ha mégsem, elnézést érte)

Röviden:
Az említett motorhoz tartozó kondenzátor érték a szervízkönyv alapján: 100µF/270V ; indítórellé: MIHA100/400
Ellenőrízd le, ettől eltérni nem érdemes.
Ellenőrízd továbbá gondosan le:
Főfázis tekercsellenállás: 1,35 Ohm +-5% (20 Cfokon)
Segédfázis: 11,1 Ohm +-5% (20 Cfokon)
Ha huzalvastagságot is akarsz ellenőrízni, keress meg, megírom a gyári értékeket. (Bár ha az ellenállás stimmel felesleges) Ellenállás méréshez ne univerzális műszert használj ellenállás mérés üzemmódban, mert a főfázis tekercselés ellenállás mérésénél nagy hibát vét. Használj volt-ampermérős módszert, egyenfeszültségről.
Ha minden stimmel, írj, vagy hívj fel, mondom a továbbiakat.
Ha nem stimmel, reklamálj a tekercselőnél.
Ja, a rajz. Ez a rajz sajnos számomra nem értelmezhető. Hiányoznak a kapocs jelölések, és ha mint említetted újra volt tekercselve, azt is ellenőrízd le, hogy a megfelelő kapocsjelhez lett-e csatlakoztatva a fő és a segédfázis. (Főfázis: U1 U2 Segédfázis: V1Z1 V2Z2 jelek vannak a bakelitben)

Remélem segíthettem. Jáger Viktor
(#) fongab válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Motorhoz nem kívánok szólni.
Amit a kompresszornál megtehetnél, a tartály és a kompresszor közé egy elő tartályt szerelhetnél, visszacsapó szeleppel és egy mágnes szeleppel .
A kompresszorból kimenő nyomáscső, (esetleges hűtőcsövön keresztül ) mennyen az elő tartályba. Ez akár 2-4 literes kis tartály. Az elő tartályból mágnes szelep szabadra engedheti a nyomást, egy másik csatlakózón a visszacsapó szelepen keresztül megy a főtartályba.
Amikor a kompresszor leáll a segédtartály szelepét kinyitod és mind addig nyitva tartod amíg a segédfázis meg van húzva.
A motor, terhelés nélkül indul. És ezzel szerintem, megoldódna a problémád.
üdv.
(#) steve25 válasza jagerv hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Szia igen Istvánnnak hivnak.
elméletileg tesztelve volt a motor mert egy tekercselő üzemben készitetteék, kb egy éve tekercselték azóta nem foglalkoztam vele, a helyszinen kipróbáltuk pöpecűl ment nyomogombos inditás, egyböl kipörög, ugyan ez a helyzet most is! ha nincs rajta ékszij egyböl kipörög nem melekszik jól üzemel, csak az inditás nehézkes neki, arra gondoltam esetleg a segédfázis kivezetéseit cserélték fel, de még nem volt alkalmam kipróbálni,
multiméterem van csak mással nem tudom megmérni.
a szám betü kombináciokat nem igazán lehet leolvasni, mellékeltem egy képet.

S1031889.JPG
    
(#) steve25 válasza fongab hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Üdv,
Van a tartály és kompresszr közt egy visszacsapó szelep minnél távolabb helyezve akompresszortol , és egy pici furat is van rajta, ha megál a motor akkor üresen inditsa újra a kompresszort.
Hozzá teszem hogy előtte gy 750W IMI motor hajtotta. rendesen müködött.

S1031887.jpg
    
(#) VIM válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Szia! Mindent leírtál, de a kondenzátor értékéről nem találok semmi konkrétat. Hány mikrofarados kondenzátorral próbáltad és meddig növelted az értéket? Nálam 120mikrofarad van megadva és 280V feszültségű az L teljesítményű osztályhoz. Ha C-s lenne, akkor már 160mikrofarad kellene (1500W). Látszatra mindent jól kötöttél be és a rendszer elemek is helyesen vannak csatlakoztatva. A csatlakozó kábel keresztmetszete minimum 2.5mm2 legyen és ez vonatkozik egészen a lakáselosztó automatától jövő vezetékre is! A terheletlenül való indítás leellenőrzését egyszerű kézi forgatással le tudod ellenőrizni a nagy szíjtárcsán. Ha jelentős ellenállást tapasztalsz, akkor nem ürítődik le a csőszakaszból a nagynyomású levegő és így nem tud felpörögni a motor. Ha 750W elegendő volt előzőleg a működtetéshez, akkor most 1100W elégnek kell, hogy legyen ehhez az áttételhez.
(#) steve25 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Kiváncsiságbol szét szedtem. huzal vastagságot nem tudok mérni, nem akarom megsérteni a szigetelést a huzalon, de a vastag a főfázis gondolom. a vékony meg a segédfázis. a vastag huzal 1,1mm a vékony kb 0,5- 0,6mm vannak ilyen huzalaim és hozzá mértem. lehet hogy nem pontosak a mérések de közel esik hozzá.
(#) steve25 válasza VIM hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Szia,
A vezeték vastagság 2,5mm legalább mindenhol, gyárilag a táblázatomban nekem 100-120 µF van Írva és ezis volt rajta gyárilag, volt egy 80 µF kondi azzal is próbáltam, most van rajta egy 125-160 µF kondenzátor lehet érezni a inditó nyomaték változását minden esetben....kissebb kondenzátorral gyengébb, nagyobbal erősebb, de ettöl már nem akarom növelni,
ezért szereztem egy nagyobb motort leégetten hogy megtekercseltetem és biztosan jobb lesz mint a 750W motorral..
(#) steve25 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Hozzá teszem hogy csak inditásnál van ez a gondom, ha felpörög és ugy engedem rá a kompresszort akkor megsem kottyan neki, erős! lehet hogy erősebb is mint kellene meglepően.
de bele jöttem a fényképezésbe ... ilyen tipusu

S1031900.JPG
    
(#) VIM válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Sejtettem. Ez a költségkímélős tekercselési forma. Így is működik és ugyanannyi munkadíjat lehet érte kérni. Nekem pont ehhez a típushoz volt tekercsem előre legyártva (fő és segédfázis tekercsek) és csak be kellett őket raknom, de ez nyomokban sem hasonlít rá. A huzalármérőt nem firtatva a főfázis tekercsek 5-5 lábasak, a segédek pedig 3-3 lábasak. A Te képeiden csak kettő látszik, vagy rosszul látom? Ez magyarázatot adna a gyenge indító nyomatékra. Valahová feltettem ennek a motornak a tekercselrendezését, de nem találom ... Ha meg lesz azonnal mutatom. Ugye 24 hornyos, 110mm vashosszal?
(#) VIM hozzászólása Dec 23, 2011 /
 
Ezt még "pumpa"-tól kaptam, ezen jobban látszik minden.
(#) steve25 válasza VIM hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Ami azt illeti nem tudom miben külömbözik a másiktol nem értek hozzá. ki akarnám tanulni ezt a szakmát, mert szeretek ilyenekkel foglalkozni. nem tudom mit kéne néznem rajta.
Viszonylag csak IMI motorakat használok a különféle gépeimhez azért is ragaszkodom ezekhez a motorokhoz mert megbizhatóak jó gyártmány szerintem....
Készitettem egy képet, hány cm hosszi a motor mivel már össze raktam.
nagyságra akkora mint a OZF 90c 2ND 1500W 2920F/p motor csak ez rövidebb, volt egy másik 1100W motor ami szintén iditó kondenzátoros volt de az nagyjábol a 750W és az 1500W motor közt volt nagyságra. de annak olyan inditó nyomatéka volt hogy majd le ugrott a helyéröl.
pedig töbször tekercseltettem ott de mindegyik jól működött.

S1031902.JPG
    
(#) steve25 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
De ha kevesebb tekercs van benne akkor mért nincs üresen valamelyik horony?
(#) fongab válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Szia
Ok. Csak egy kosza gondolat volt. Mondjuk a furat nem annyira jó, mert folyamatosan ereszt. De a célnak megfelel. (nyomás nélküli indulás )
üdv.
(#) steve25 válasza fongab hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
annyira kicsi hogy üzem közben csak kevés levegő szökik el , a többi a tartályba megy csak akkor ereszt amikor müködik a kompresszor , és amig kiürül a cső
(#) VIM válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Ha megfigyeled, akkor nem is lehet üres horony, de a segédfázis tekercsből három tekercsnek kellene lennie ahhoz, hogy az indulás zökkenőmentes legyen. Kettővel is beindul, csak terhelten bizonytalanul.
(#) steve25 válasza VIM hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Akkor jó lesz körfűrészre vagy gyalura,
mást nem tudok tenni vele
reklamálni sem akarok már több mint egy éve tekercselték. kinevetnek ha vissza viszem
(#) steve25 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Akkor semmi értelme kinlódni. mjadnem mondtam valamit.....
(#) steve25 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
De ha találkozok azzal a majommal... mennyit spórolt vele 1500-2000Ft sem. inkább oda adtam volna neki csak csinálta volna meg rendesen.
(#) VIM válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Abból még nem múlt el egy perc sem, hogy megkérdezd tőle, hogy akkor milyen használatra javasolja ezt a motort. Különben ha nincs vastagon lelakkozva a berakott tekercsfej, akkor csak a segédfázis tekercset kellene kiszedni és 2X3 lábas tekercset berakni a megfelelő menetszámmal a helyére és kész. Ha ügyesen hozta ki a tekercskivezetéseket, még az is elképzelhető, hogy elegendő volna csak azt az egy hiányzó tekercspárt berakni és összekötni a meglévővel. Ha nem közölted vele annak idején, hogy mire akarod használni a motort, most már "mindegy", de haragra semmi ok, mert az rossz tanácsadó. Próbálj vele közös nevezőre jutni, talán sikerül így utólag is.
(#) steve25 válasza VIM hozzászólására (») Dec 24, 2011 /
 
Persze nem haragszom,
De van egy gép pl egy kompreeszor, leég a motorja, elviszem megtekercseltetni, gondolván hogy ugyan fogja megtekerni mint amilyen volt a gyári,
nem gondoltam volna hogy közölni kell vele hogy: Figyu rendesen tekerd meg a motort mert ugyan ugy akarom használni mint előtte, ne 2 tekercset használj hanem 3at ugy ahogyan kell.
Ugy néz ki lesz egy másik motorom amit tekerni kell, elviszem hozzá és emlitem neki a motort, csak most időben szólok neki hogy rendesen tekerje meg
:smoke:
(#) jagerv válasza steve25 hozzászólására (») Dec 24, 2011 /
 
Kedves István!
Kedves VIM!

(A VIM névre nem tudtam rájönni mit jelent)

Attól tartok tévedés az, amit mondasz, mármint hogy rosszul lett megtekercselve. Mellékelten csatolom a szervízkönyv adatait, a leveledből kítűnik, hogy fogod tudni értelmezni. A fénykép alapján a tekercs szépen lett elkészítve. Miért nem mérted meg a tekercsek ellenállását?

Kellemes Karácsonyt,
Jáger Viktor

tek adat.zip
    
(#) steve25 válasza jagerv hozzászólására (») Dec 24, 2011 /
 
Szia, sajnos nincs olyan ellenálás mérőm, azért nem tudtam megmérni, csak multiméter. :hide:
Következő: »»   12 / 61
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem