Fórum témák
» Több friss téma |
Na egy kis kérdés a kockához is:
Ugye az előtét ellenállást oszloponként (az anódok) elé kell raknom, tehát 25 db kell(5x5x5 kocka)? (azért "kétkedek" kicsit mert egy led kockánál se láttam ennyit) És a 33 Ohm megfelelő, vagy vmit nagyon elrontottam? (zöld ledek, 2.2V nyitófeszültség 5V-os a táp, elméletileg 5 Led van, és én 20mA-rel számoltam)
Ebben biztosabban tudok segíteni
A szintenkénti 5 led nem egyszerre világít/vesz fel áramot, hanem gyors egymásutánban (időben multiplexelve). Tehát gyakorlatilag minden led 1/5-ös kitöltési tényezővel világít. Ebből fakadóan csökkent a fényerő, cserébe az impulzusüzem miatt kicsit nagyobb árammal hajthatjuk a ledet, hogy kompenzáljuk a fényerőt. 2 utánépítésből (egy piros és egy zöld) az a tapasztalatom, hogy a számított ellenállásértéket megfelezve kb. visszakapjuk az eredeti fényerőt, és a ledek sem halnak bele. Tehát eseteben 2,2 V nyitófesz és 20 mA áramra 190 Ohm jön ki, én ezek alapján 100 Ohm-os előtétet javaslok.
Kolléga jól mondja, arra kell csak figyelni, hogy a PIC lába csak max. 25-30mA-t bír el (a PIC előbb megpurcan mint a LED), így a 100 ohm még bőven belefér a ~28mA-es árammal.
Várjuk a kockáról a képeket! A LED-eket ajánlom sablonnal forraszd egymás mellé. Én egy fa lapot fúrtam ki pontos távolságra és így készültek a szintek.
Köszönöm a segítséget.
A kockát én is fa sablonnal terveztem, és a szintek összerakásához pedig karton sablonokat és távtartókat gondoltam.
Hát a led kocka kész de a panelraszenvedés elég körülményes, most azt találtam ki hogy soronként különböző lábméreteket toldok hozzá a ledekhez így egyszerűen befűzöm őket a raszterpanelba.
Van itt pár kép a kockáról, a vezérlőről, a sablonokról, a választott elemtartók és a picek is ott vannak
Jó lett, gratula!
Én bele tudtam tenni a raszterpanelba, igaz nem egyszerű beleigazgatni
Na 1,5 óra kiakasztó, elkeserítő sikertelen próbálkozás után találtam egy módszert amivel 2 perc volt beigazítani a panelba: igen egyszerűen rakjuk a panelt egy szivacsra(pl antisztatikus) rakjuk rá a kockát és műszerész csipesszel illesztgessük be a lábakat és közbe felülről nyomjuk a kockát egy kisebb síklappal (hogy egyenletes legyen a nyomás).
Így nem pattannak ki a már jó lábak és ha valamelyik lába mélyebbre akar menni belemegy a szivacsba és minden oké, a végén ha minden bent van a raszterlapot feljebb húzhatjuk minden gond nélkül, megfordíthatjuk a kockát és innentől egy könnyed forrasztási mutatvány választ el minket az elkészüléstől.
Sikerült megépítenem a kockát, tökéletesen működik (egyelőre hálózati dugaszaljzat egy 12V-os regulátorral működteti (ez egybe volt itthon nem volt szívem szétszedni) majd a bedobozolt verziót tervezem akkukról működtetni (de lesz lehetőség a külső áramforrásra is ha pl lemerülne az akku és nincs kedvem feltölteni...)
Köszönet a sok-sok segítségért, és geri303 kapcsolásáért!
Gratula!
Várjuk a képeket és videókat!
Szevasz! Segítséget szeretnék kérni Tőled! Mellékeltem egy képet, amelyet te fényképeztél, és egy-két dolog nem világos. Ha van időd, légyszíves segítsél, bekarikáztam a képen azokat az alkatrészeket, amiknek a tulajdonsága érdekelne!
Válaszodat előre is köszönöm!
Szevasz! Köszönöm szépen a gyors válaszodat! Még egy kérdés! a kvarc kristálynak 3 lyuk van a panelen furva! Miért 3? Ezt ki tudnád nekem fejteni? Köszönöm szépen!
Azért, mert lehet kapni rezonátort aminek 3 lába van és nem kell hozzá kondi.
Bocsi, egy uccsó kérdés:
van 20Mhz-es kvarcom, 2 kondim, a 3 lyukba hogy kössem be, helyetesítve a rezonátort?
Ahogy korábban is írtam: A kvarc két lába megy a pic-re, a kondik egyik lába szintén ide, a másik lábuk földre az a 3. luk.
Tehát kvarc 1. lábhoz kondi1 1. láb, középső lyuk kondi1 2. láb és kondi2 1. láb és kvarc 2. lábhoz kondi2 2. láb. Jól értettem ugye?
Köszönöm szépen!
Egy legeslegutolsó!
A képen megjelölt alkatrészek csak átkötés vagy ellenálás kell oda? Mert valamelyik rajzon átkötés van valamelyiken ellenálás, és nem vagyok biztos benne...
Rendben! Köszönöm!
Ha elkészül lesznek képek
Sziasztok ! Egy jo ideje szemezgetek ezekkel a led kockakkal. Eldontottem, hogy epitek magamnak egyet, mind fejlodes mind kihívas miatt, bar elegge kezdo vagyok a temaban. Egy nemet oldalon Itt talaltam egy olyan konstrukciot, ami teljesen megfelelne az elkepzeleseimnek. Na most problema csak annyi, hogy hiaba letoltheto hozza szinte minden, kapcsolasi rajzot, nyak tervet sehol nem talalni hozza, ami miatt elegge megallni latszik a project. Emiatt szeretnem kerni a segitsegeteket, hogy megis milyen iranyban induljak el ? Barmi fele segitseget szivesen vennek, elore is koszonom, Krisztian.
Koszonom az otletet, maga az elkepzeles jo csak en szeretnem kihogyni az egeszbol a sorosporton valo kommunikaciot, jobban preferalnam az usb, kozvetlen a "kockan" , nameg a hangra torteno reakcio lenne az egyik fo szempont az elore definialt programok mellett.
Szia!
Nem túl jó a németem, így nem mélyedtem nagyon bele, hogy mit tud, csak azt néztem, hogy 5x5x5-ös. Esetleg keress NYÁK tervezős témát, talán ott segíteni tudnak.
Kellene egy kis segitség az alábbi kapcsolásban amit át lehet-e épiteni 16x16x16 osra ezt ugy gondoltam h egy 3. 4016ost bekötök
Ohh a telorol nem tudom feltölteni a pdf et de itt a link http://skemarangkaian.com/led-matrix-cube-controller-schematic-5x5x5/
Ezt az 5x5x5-set sehogy nem lehet 16x16x16-ra bővíteni.
Se lába, se sebessége nem lenne. Nem is értem hogyan gondoltad. Még egy meghajtó IC bele csak +16 kimenet. Egy szintnek kellene 256 kimenet és ugye a 16 szint meghajtó. Szerintem te sem gondoltad komolyan, vagy rosszat linkeltél...
Bocs ha hülyeséget kérdeztem de még kezdő vagy az ilyesmiben! de plusz egy szint még beleférne?
Bármilyen módosítás a mikrovezérlőben lévő programban is módosítást igényel.
A mikrovezérlőben olyan program van, amit a felhasználó ír meg, nem a gyár adja ki vele. (Ha ezt tudtad, bocs, csak írtad, hogy kezdő vagy.) Így módosításra nincs lehetőséged. Keress nagyobbat, itt az oldalon is vannak nagyobbak is, illetve 5x5x5-ös is van, itthon is könnyen beszerezhető alkatrészekkel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |