Fórum témák
» Több friss téma |
Bocsi, ezt benéztem...... frázis gyuszinak válaszolt, én még mindig várom az igét!!!
Szia!
Ahogy olvasom és próbálom problémádat megérteni az alábbiak szerint: Van egy Junkers Euroline kombid és egy programozható - hordozható termosztátod! A kazánod lemezes hőcserélőjű és nincs benne tartály. A termosztáton ne az M/A gombot nyomd meg először, hanem a a zöld gomb alattit! Ha a zöld lámpa világít utána nyomd meg az M/A gombot. Ez az un. kézi állás. Mind a két lámpa világít. Ha így fűt a kazános, akkor próbáld meg a termosztátot feljebb állítani a + gombbal. De előtte az M/A és a zöld alattit nyomd ki! Ha a termosztáton a bal alsó sarokban látsz egy jelet kell működni a kazánnak. Hanem akkor elem csere 2 db. AAA. Jó bonyolultul írtam "szőkeségednek".
Szia! Nem vagyok Junkers párti, de azt hiszem a két LED a határoló termosztátot kikapcsolását írja a gépkönyvben. Ez olyankor történik, amikor szennyezett a kazánköri hőcserélő vagy a szivattyú nem szállít rendesen és túlmelegszik.
Pedig a probléma abból adódik, hogy koszos a rendszered.
A "puffogás" meg abból, hogy a gáznyomásokat kellene a "nagy múlttal rendelkező szerelődnek" nyomásmérővel mérve beállítani a gyári értékre. Esetleg a gyújtóelektróda távolságot beállítani!
Ha 100 %-ban eltömődött a flexi cső, akkor egyáltalán nem indul(t) el HMV termelésre!
Szevasz toro. Igen így történt annak idején kezdetben csak csökkent a meleg víz mennyiség, a végén semmi sem volt. Az első kérdésedre a válasz: egy olasz fali kazán volt, ha jól emlékszem, valami Fleoli v. hasonló név volt, már elfelejtettem. A kukába landolt.
Semmi baj, remélem kapsz itt segítséget, sok sikert.
Köszönöm a választ, egyelőre próbálom értelmezni. Nem tudom milyen zöld gombról van szó.
Igen van egy hordozható termosztátom, de azon nincsen M/A gomb, az a falon lévő elektronikus dobozon (VEVŐ-megtaláltam a nevét!) van a MANUAL gombbal együtt, amelyek közül egyik sem világít. Lehet h itt kéne világítania a zöld gombnak..?? Most kinyomtattam a COMPUTHERM Q7 RF szobatermosztát kezelési útmutatóját és este ez alapján megpróbálkozom a beüzemeléssel, ráhangolással vagy újraprogramozással, valamivel. Szerintem az elem nincs lemerülve, mert akkor látnám a kis képecskét a termosztáton. Még egyszer köszönet!!!
Kérem segitsetek. Ariston TX 23 MFFI kazánom van ami roppant rendszertelenül kigyujtja a piros reset lámpát és természetese leállít minden. Reset gomb megnyomásával újraindul. De van úgy, hogy azonnal ismét blokkol de van amikor csak ......akármikor. Különösen nagy gyakorsággal akkor ha a zuhany alatt állunk és melegvizet folyatunk.
A szerelő tippelgetett végül már a panelcserét javasolta 60 kilóért. Hát kicsit sokkaltam. Találkozott már valaki ilyennel?
KÖSZI TORO! Az a helyzet,hogy tavasszal savaztam ki a höcserélöt.Más tanács ,esetleg váltoszelep?
Köszi
Szia!
Természetesen a vevőn van az M/A gomb. Manuál üzemmódban a zöld jelzőfénynek kell világítania a vevőn. Ilyenkor a termosztát (hordozható egység) utasításaira nem reagál. Ekkor az M/A gomb nyomásával lehet ki, vagy be kapcsolni a kazánt. (egy relé kattanását lehet ilyenkor hallani a vevőből). Ha esetedben egyik gomb nyomására sem reagál, tehát nincs zöld, és vagy piros jelzőfény, valamint nem hallatszik kattanás, akkor a vevőegység meghibásodott. Vagy veszel másikat, vagy szólsz egy elektroműszerésznek, aki a vevőben található 330nF 275V AC X2 jelű kondenzátort kicseréli benne. Szigorúan, csak azonos paraméterű alkatrészt szabad beépíteni helyette!!! ...de ne aggódj, könnyen beszerezhető olcsó alkatrész.
SIKERÜLT!!!! Így szőkén!!
Ezúton jelentem, hogy újraüzemeltem a Junkersomat! Szerencsémre csak egy apró problémája volt, elejtette a termosztát jelét. A kezelési útmutató alapján újrahangoltam (előtte biztosamibiztos elemet cseréltem), és most működik!! A termosztát programozását újra kellett csinálni, de sebaj! Köszönöm a segítő hozzászólásokat! Köszönöm! Köszönöm! Köszönöm! *
Tisztázzuk először is milyen kazánod van. Kéményes- akkor van füstgáz visszaáramlás érzékelőd ( és nincs pressostat akkor benne), vagy ventilátoros akkor van pressostat ( és nincs füstgáz visszaáramlás érzékelőd ). A szereléshez kell azért egy minimális szerszámozottság, ezért az NTC érzékelőt is kimérni csak ellenállás mérővel lehet. Ha ezek a szerszámok nem állnak rendelkezésedre, kérj kölcsön, vegyél ( egy háztartásban ezekre mindig szükség van- csavarhúzó, kalapács, stb- vagy ha ebbe nem akarsz beruházni marad a javíttatás másokkal. Beruházás nélkül mindent megcsinálni nem lehet sajnos. Elvileg helyettesíthető az NTC, de lehet a csatlakozója nem olyan, esetleg a karakterisztikája, stb. Pénzben meg nem nagy a különbség szerintem.
Kár érte, a Ferroli viszonylag könnyen javítható és alkatrész igénye sem eget rengető!
Vagy tisztítsd meg az ionikus elektródát (a három közül a különálló) vagy dugd be fordítva a hálózati dugót!
Szia. A kazán ventilátoros, van benne pressostat. Ma kicseréltem a HMV NTC-t egy Saunier Duvalosra (1700 Ft volt, szemben a Junkers 7000-rel szemben) és passzol. Viszont a probléma nem oldódott meg, mert utána is produkálta a hibát. Ha találok helyettesítő csiptetős NTC-t, akkor azt is kicserélem, biztos ami biztos, mivel ha azt is lehúzom, akkor szintén ugyanazt a hibajelzést kapom, mint amikor túlmelegszik(?). Minden fajta szerszámom van itthon, szoktam is bütykölni, viszont multiméterre még nem volt eddig szükségem, de beruházok egyre.
Idézet: „Az füstgáz hőmérsékleti szenzorát kizártam (direktbe kötöttem, nem jó),” Ez akkor mi akar lenni?- mert azt mondod ventilátoros, akkor meg neked ilyen alkatrész nincs. Idézet: „Ma kicseréltem a HMV NTC-t egy Saunier Duvalosra” Idézet: „Ha találok helyettesítő csiptetős NTC-t, akkor azt is kicserélem” Ha csak fűtés közben csinálja a problémát, akkor felesleges volt a HMV NTC csere, de nem baj. A fűtési NTC-t ( képen látható piros vezetékes, primer hőcserélő elmenő csövére van pattintva) azt kell megmérni, esetleg cserélni. Próbáltad lejebb venni a kazán fűtését- 50C°-ra, akkor is produkálja a hibát? Meddig megy a kazán leállása után a szivattyú ( hány mp? )
A második szerelő eléggé alaposan kitakaritotta az egéssz kazánt,és ő is mondta hogy szerinte túlzottan melegszik a szivattyu de kivett az elején eggy dugót és azt mondts hogy kőnnyen forog nincs megszorulva. bár ha átgondoljuk nem lehet hogy hiába műkődik a szivattyu ha forrobb mint kell és ezt esetleg a renszer érzékeli és leál ?! Lehet hogy ki kellene probálni egy másik szivattyuval???
Többen többször írtuk, a radiátorok víz alatt is rozsdásodnak.
Ez az a "fekete trutyi", ami a radiátor alsó csavarjának kitekerése után kifolyik. Ez a nemes anyag ott van mindenhol a rendszerben. A szivattyú tengelye ettől 5 év után, oválisra "csiszolódik". Ez okozhat szorulást-beragadást. A szivattyú üzemi hőfoka 95 - 110 fok is lehet (típusa váltogatja). Ha az indító kondenzátor esetleg gyengélkedik is lehet ok.
Sziasztok.Kérem aki tud segítsen nekem.Szóval nekem egy WESTEN QUASAR 24 f kombi kazánom van. A probléma az vele hogy mikor bekapcsolom a fűtést, hőfokszabályzón mutassa a hogy víz hőfok hirtelen felaszalad 80-van fokra és utána lekapcsol.Ez után persze a szivattyú nem áll le, és ezt ismételgeti 2-3 percenként.Tegnap megnézte egy szerelő és kisavazta azt mondta ettől valószinű jó lessz de nem.
Szia!
Bitermikus a hőcserélőd, mind a 2 csövet kisavazta? Csak fűtés közben tapasztalod ezt a hibát- és a radiátorok, csővezetékek nem melegednek közben?-mert akkor: Ha hirtelen felszökik a víz hőfoka: Megfelelő mennyiségű a víznyomás? Túl nagy a gáznyomás ( nagyon nagy lánggal ég az égő /nagy gázfogyasztás/)-ennek nagyon kicsi a valószínűsége Szűrő dugulás, csapok zárva- félig zárva, csövek, radiátorok eltömődése, visszacsapó szelep- ha van- beragadt, eltömődött, BY-pass szelep nyitva marad. Szivattyú nem forog, vagy alacsony fordulatszámmal megy, nem szállít elegendő vizet. Dugulás a fűtési vezeték gerincében, esetleg az osztó- gyűjtőnél- ha van- vagy ha van 3 járatú szelep beépítve a rendszerbe ( más alternatív fűtés esetén ) Röviden mechanikai okok miatt lehet, mert nem megy ki megfelelő mennyiségű forró víz a kazánból.
Esetleg meghalt a fűtési NTC érzékelőd. Ellenállás mérővel tudod leellenőrizni, 14. oldal 13 számú alkatrész.
Kedves briki.Igen csak fűtés közben tapasztalom ezt a hibát és igen ahogy írtad nem melegszenek a radiátorok. fél óra alatt kb 3-4 méterre melegszik fel a cső vagy is ennyit melegít fel.A víz nyomás persze megfelelő.A szerelő aki nézte az is mondta a szűrőt de az vissza menő csövön van bekötve ezért én arra nem gyanakodtam.A válaszod nagyon szépen köszönöm.Szép napot!
Szia! Én eddig csak akkor láttam ilyet, ha nem volt megfelelő keringés (szivattyúhiba, dugulás), vagy levegős volt a rendszer... Ha van hőkamerás ismerősöd - fussátok végig a csöveket! Pontosan meglesz a hiba helye is.
Szia! "Oltári nagy gáz van!"
Idézet: Talán hallgatni kellene arra amit mondott és meg kellene nézni azt a szűrőt, mert a kazán már a saját bypass-át használja és ezért melegszik fel olyan hamar 80fokra az előremenő és kapcsol le a berendezés. Gondolom nyitott rendszered van. A szűrő legalább felfog valamennyi lerakódást a kazán előtt és nem engedi azt elkoszolódni a hőcserélőnél. (...lehet, hogy iszapleválasztó lesz a vége, ha nem akarod, hogy ez megismétlődjön.) „A szerelő aki nézte az is mondta a szűrőt”
Kedves kameleon 2. Én is arra gyanakszom hogy dugulás vagy szivattyú mert amikor hirtelen föl megy 80- van fokra és lekapcsol utána még a szivattyú megy benne kb 10 percig de a vizet nem bírja megforgatni.
Kedves VIM. Igen halgtaok a szerelőre és pár napon belül ki cseréli a szűrőt,mert már amúgy is elég régi benne. Remélem ez majd megoldja a problémát.Köszönöm a segítségeteket!
Minek erre szerelő? Ha olyan egyszerű szűrőd van, amire gondolok (45°.ban döntve egy csavar van beletekerve ) csak egy kulcs kell hozzá, kitekerni a csavart, fém szűrőt kiveszed, kimosod, egy kicsit kiöblíted a csővezetéket maximum, és visszatekered. Persze ki kell zárni a vizet, ha van csap, vagy a rendszert leüríteni, mert nyomás van benne.
Tegyél fel képet róla |
Bejelentkezés
Hirdetés |