Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
kiszedtem a diódahidat a töltőből, (sajna nem találok most másikat), de annyi jön ki a régiből mint amennyi belemegy
igaz csak a másik akkutöltóvel tudtam megnézni, de hiába fordítgatom a pólusokat jó áram jön ki vagy hogy kellene megnézni?
Annyi soha nem jön ki grécz hídból az egyenirányítás után amennyi bemegy váltó feszültségként.
A grécz hidat kimérni úgy szoktam a mérőműszer szakadás vizsgáló állásban! A váltó feszültségű bemeneteken egymáshoz képest semmilyen értéket nem szabad mutatnia. Viszont a váltó bemenet és valamelyik kimenet pozitív vagy negatív közt mutatnia kell valamilyen értéket. Ha ugyan ezeken a lábakon felcseréled a műszer tapintóit nem mutathat semmit. A pozitív és a negatív között is ugyan így van. Ha a tapintókat ráteszed és váltod egyik "állásban" mér valamilyen értéket a másikban nem. Ekkor jó. Kicsit bonyolult így elmagyarázni de remélem érted.
mennyi voltnak kellene kijönni a hídból kapcsolás szerint? mert be 20v megy kifelé meg 28 volt
de ha kijön az áram akkor gondolom jó inkább a vezérlő ic-re gyanakodom, csak ha épp a filléres bc517 tranzisztor ami elszállt akkor megkaparom magam
Ahhoz hogy reális értéket tudj mérni a grécz után a 4700uf os kondenzátor nélkül kell mérni a feszültséget. A puffer kondenzátor megemeli az egyen feszültséget.
Igen ez a kettő biztos rokonok, csak az enyém már valami továbbfejlesztett verzió. De továbbra is az lenne a kérdésem, hogy hogyan hozzam össze a 24V-os trafóval?
Ha sehogyan nem tudsz a trafóról letekerni,talán egy nagyobb teljesítményű ellenállás sorba kötésével lenne érdemes próbálkozni. Mint a bal /RE/ oldali képen látható. Nem tudom biztosan soha nem próbálkoztam ilyesmivel,de ha ott működik talán itt is meglehetne próbálni. Egyébként a kapcsolásnak annyi a hátránya,hogy az áram erősség nem szabályozható. A potenció méterrel csak a "lekapcsolási" feszültséget lehet beállítani.
És nem lehetne valahogy kiegészíteni vele? Annak az ellenállásnak a méretét esetleg valaki tudja, hogy hogyan kell kiszámolni?
Mivel szeretnéd kiegészíteni? Áramerősség szabályzóval?
Igen.
Akkor egyszerűbb lenne egy másik kapcsolást választanod. Itt a jobb oldalon fent a fényképező ikonra kattintasz válogathatsz belőlük.
Amit én ajánlottam,azt megnézted? 24V-os trafóval is meg lehet csinálni,regeneráló típusú,tök egyszerű,részletes leírás van róla,van hozzá nyákterv is.Tervezem én is megépíteni a darlingtonos változatot,de egyenlőre hideg van a sufniban.
Ez nem igazán akku töltő. Regenerálásra találták ki.
T. INOX 4 EVER, Remci és a többi szakember!
Segítségeteket kérném az általatok nemrég tárgyalt töltő ügyében. Megépítettem a kapcsolást, de a BC 547-es helyett 237-est adtak az üzletben, mert, hogy az "u.a.", de azért nézzem meg az adatlapját. Előre bocsátanám, hogy messze nem vagyok elektroműszerész, csak úgy otthon forrasztgatok. Szóval összeraktam tegnap a kapcsolást, de hiába helyeztem feszültség alá, és kötöttem rá az aksit, nem világít egy LED sem és igazából töltés áramot sem tudtam mérni egyik állásban sem. Bekapcsoláskor mintha kattant volna a a relé, de annak a 220 V-os fele még nincs bekötve (de a relé mágnese be van). A trafó részét egyébként nem építettem meg, mert van egy egyedileg készíttetett toroid trafóm, 14,7 V és 300W-os, erről megy gond nélkül otthon sok 12 V-os dolgom. Bírja is, nem melegszik, csöndes, stb. Szóval az én áramköröm ott kezdődik, hogy trafó 0, egyenirányító 0, 4700 mikro-s kondi 0, mert ezek mind a rendelkezésemre állnak eg yszép kis "nagy és rohadt nehéz" dobozban. Így a trafó (+) a 4001 felé indul, a (-) meg a 7805 teste (középső lába) felé, aztán szépen a többi alkatrész. A 7805-öst ha szembe állítom (a feliratait látom) akkor a bal lába megy a relé egyik láb, 4148-, és az első 2,2-es kondi (-) ill. akku test lábához. Nem tudom, hogy ez pl. jó-e? És amin még elbizonytalanodtam, az a tranyók bekötése, és inkább kérdeznék, ha lehet: - az első BC557-est a rajz alapján úgy kötöttem be, hogy az egy pnp, az adatlapja szerinti E megy a 4001 elé, a B pedig mögé. A változtatott 237-es az adatlapja alapján npn, annak a C-át kötöttem a 2. 4001-es elé, az E-ét a relé egyik lábára, a 4148 csíkkal jelölt végéhez és az első 2,2-es kondi (+) lábához. A második 557-es E-e szintén a 2. 4001 elé, C-a az 1k-on át a 237-es B-ra. A 3. 557-es E-e a 2. 4001-es mögé és a 10k-on keresztül a 2. 557-es B-ba, a C-je az említett relé-, a 4148 csíkos fele és az első 2,2-es kondi (+)-hoz. A B-a pedig egy 1k-os keresztűl a 2. 2,2-es kondi (+)-ba, amelyik pont egy 1k-n keresztül visszamegy a 2. 4001-es elé. A 2 áramkörös kapcsolót kilámpázva leellenőriztem, úgy állítottam meg a párban együtt változó kivezetéseit. A LED-ek hosszabbik (+) lábát kötöttem a kapcsolóra, a rövidebbeket a trafóm (-)-ra. Az másik körére az ellenállások forrasztását asszem nem tudtam elrontani. A megépített és bekapcsolt "töltő"-n a bemenetnél 14,6-7 V-ot mérek multim-el, a kimenetnél kb. 13,5 V-ot, kapcs. állástól függetlenül. Ugyan ezt az értéket mérem a relé bekötött lábain is (a 220 V rész még nincs bekötve). Töltő áramot a kivezetés és az akksi között egyik állásban sem tudok mérni... Az akksi nme is töltődik. Nem füstöl semmi, nem robbant fel semmi, nem olvadt el semmi. Mit rontottam el? Azéletemet?!? ![]() Előre is köszi mindenkinek aki válaszol. Üdv.: Lajesz Szereném kérni a segítségeteket, hog y
T. proli007!
Megépült a kapcsolás,de részben működik csak. Mi lehet a probléma vele? -Be kikapcs gombok:OK. -Lekapcsolás beállítva:14.4V-on OK. A lednek (én két színűt használtam töltés alatt nem kellene világítania,csak kikapcsolt állapotban világít.? A problémás pont a vissza kapcsolása az akkumlátornak, valamiért nem működik... Mit kellene átnézzek hozzá? Válaszodat várva üdv. sofa
Sziasztok!
Első kérdésemmel a fórumban én is csatlakoznék a problémás orosz akkkutöltő tulajdonosok táborához. Nekem épp szürke színű, a lehető legegyszerűbb töltőm van. Az előlapon egy forgó kapcsoló 7 fokozattal a 6V és 7 fokozattal a 12V irányba. Illetve egy műszer ami a töltő áramot mutatja. Belül egy több helyen megcsapolt trafó(ezt váltja a kapcsoló) és egy dióda híd lakik összesen. A jelenség nálam is az, hogy egy nem túl lemerült akksit olyan 14-15V feszültséggel kezd tölteni és hamar felmegy 16 V fölé is a feszültség. Ezt már nem szoktam hagyni. A töltő áram normálisnak tűnik. Az előlapon 12V irányba 6.3A a max. áram. Elvileg. Ennek ellenére a második-harmadik fokozaton is mutatott 8A-t is induláskor. Aztán visszament 2A-re. Mit kéne ellenőriznem benne? Hol lehet a baja? Zoli
Az akku töltőnek semmi baja. Induláskor az akku attól függ mennyire van lemerülve nagyobb áramot vesz fel, és ahogy töltődik úgy esik vissza az áramfelvétel. Egyébként ezek a töltők a legmegbízhatóbbak, csak annyi hogy oda kell figyelni rá.
Sziasztok!
A sokak által megépített akkutöltőt szeretném megépíteni én is. Van egy régi akksi töltő, amiben olyan szekunder kivezetés van, hogy 16.5V, de ha megterhelem akkor leeseik 11V-ra. Még találtam egy másik kivezetést, ami alapból 28V-os, és 4A-rel terhelve 25V-ra esik le. Tehát az utóbbit szeretném (azaz a 28V, terhelve 25V) felhasználni a kapcsolás meghajtására. De ha 28/25V-os a trafó, akkor ez a kapcsolás jó, vagy mit kell módosítanom?
Szia!
Tekerj le a 28V-os telercsről néhány menetet. Ha nem sikerül, akkor válts trafót.
És valahogy nem lehet átalakítani a kapcsolást, hogy jó legyen a 28V-os trafohoz?
Sajnos nem nagyon, mert a trafó egyenirányított feszültsége kapcsolódik az akksira és ezért elég nagy töltőáramok jönnének ki. A trafó nem bírná ezt az extra terhelést.
És nincs valami olyan kapcsolás, ami nagyobb feszültségről üzemel?
De nem a kapcsolással van baj, hanem a nagy feszültséggel. Jobban jársz, ha beszerzel egy odavaló trafót.
És ha az egyenirányított 28V-ot 20db sorbakötött diódával kapcsolom a kapcsolásra? Az elvileg 12-14V-al csökkenti a tápfeszöltséget, nem? Vagy valami olyan kapcsolás, ami a feszültséget leszabályozná, tudsz olyat?
Nem is az árammal van bajom, hanem a feszültséggel.
Hogy folyamatosan emelkedik és simán menne fel 16 Volt fölé is. És eléggé pezsgett is. Ez azért csak nem normális. ![]() Sőt most szt hiszem kinyírta az akksit is. ![]() A töltés előtt 12.5V volt benne. Most az előbb mértem és már csak 10.94V ![]() Úgy tűnik 10.5-ig meg sem áll. Valószínűleg lőttek egy cellának.
Persze lehet trükközni. Próbáld meg!
Ha a feszültség 14,4V fölé emelkedik abba kell hagyni a töltést. Különben ez lesz belőle.
A töltő jó. Azt tudni illik hogy az áramot a feszültség növelésével, csökkentésével szabályozzuk. Ha az akku le van merülve 1-es fokozaton is vehet fel sokat, és ahogy töltődik úgy megy le. Nyilván a legkisebb fokozattal kell kezdeni, és az nem 16 Volt. Ha nem megy le a töltő áram akkor az akkumulátor a rossz, és nem a töltő. 1-es fokozat hány voltot ad le?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |