Fórum témák
» Több friss téma |
Létezik olyan autómata töltő, ami minden akkupakkba olyan mennyiséget, és olyan amperrel tölt, ahogy azt az akkupakk igényli? El tudom képzelni.
Próbáltam volna a h.sz.-eimet egybe szerkeszteni, hogy ne legyen gondja a moderátornak de vmi miatt nem engedi a módosítást a rendszer.
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem. Most ismerkedem az Eagle 6.1.0-val, de nehezen boldogulok. EZT a kapcsolási rajzot kellene bevinnem eagle-be. Ha valaki el tudná nekem ezt készíteni, hálás lennék érte. A mentett rajzból utána már tudnék nyákrajzot készíteni. Továbbá várom a véleményeket a rajzzal kapcsolatban, esetleg hogyan lehetne még tökéletesíteni, mivel lehetne még kiegészíteni, stb. A kapcsolás egy DC motor vezérlő ami tartalmaz feszültségszabályozást, túláram/rövidzár védelmet, hőkapcsolót, mély kisülés védelmet, ellentétes polaritás védelmet. Amint lesz rá pénzem, szeretnék átalakítani egy Opel Calibrát elektronyosra Ehhez kell majd a vezérlő, mert készen megvenni mocskosul drága (300.000 HUF) A motor amit hozzá tervezek EZ. Mivel az aksikon nem igazán lehet spórolni, ezért a vezérlőn, és a motoron kell annyit, amennyit csak lehet. Ha esetleg tudtok olyan helyeket, ahol érdemes szétnézni hasonló paraméterekkel rendelkező motorok után, szívesen fogadok minden ötletet. (esetleg üzemekből/gyárakból leselejtezett de még működőképes DC motorok) Még egy kérdésem lenne: 555-ös időzítő ic-t honnan tudnék szerezni? Úgy látom az összes többi hozzávaló megrendelhető a hestore.hu-ról, de náluk nem láttam 555-öst.
Hol nem? Bővebben: Link Egyébként talán csak a zöldségesnél nem kapható
Valóban! Lehet elírtam, amikor beütöttem a keresőbe, vagy átmeneti vakságban szenvedek
Szia! Szerintem kisebb autóban érdemesebb gondolkodni. A Calibra 1200 kiló. Sokkal könnyebb gyorsítani egy autót, aminek csak fele-ennyi a súlya. Persze lehet, hogy megvan az autód, akkor nyilván azt kell villanyosítani. A vezérlő egyelőre az lesz nálam is, amit el akarsz készíteni. Összeszedtem az anyagot, elkészítem a nyáktervet, ha érdekel átadom neked is. Csak nem tudom, mikor lesz belőle valami, mert nem vagyok kapkodós fajta
Szia!
A Calibrát azért választottam, mert már gyerek korom óta beleszerettem, és potom 200 ezerből így lenne egy sportkocsim, aminek a súlyadója sem vészes, mivel öreg. A legtöbb gondja a motorjával szokott lenni, meg a hátsó sárvédőknél rozsdál. A motor kijön belőle, a többi meg csak karbantartás kérdése Igaz kicsit testes, de bizakodó vagyok, mert aerodinamikailag nagyon jó eredményei vannak, ami ugye nem utolsó, ha például egy Trabihoz vagy Wartburghoz hasonlítjuk azok az autók lehet könnyebbek, de vitorláznak is. Az általam választott motor 11kw-os, és nemrég láttam egy fickót aki egy Passatba tett egy 33kw-os motort, és állítólag az autó teljesítménye még javult is 50%-al. Simán kapart a kis Passat alatta ami kb 2 tonnás, szóval a teljesítmény/tömeg arány elvileg még így is meglesz. Ha tudnál segíteni a kapcsolási rajzzal és a nyáktervvel, akkor nagyon hálás lennék. Próbálkoztam eagle-el is, spint layout-tal is, és a programok kezelése még megyeget is, viszont sajnos 9 év alatt nem sok mindent tanítottak nekem a középiskolában fizika órákon a kapcsolási rajzokról, a jelzésekről, és a nyákrajz készítéséről, szóval inkább hozzáértőre bíznám. Van sok sok ötletem elektromos autókkal, például hatásfok növelés (beépített szélturbinák, napcellák a tetőre). A vezérlő házilagos elkészítése is azért zseniális, mert más cégektől egy 144V-os 300A-es vezérlő 300 ezerbe kerül, ami enyhén horribilis. Ezzel a rajzzal viszont az átalakítás költségeit le lehet redukálni 250-500 ezer Ft-ra, és így még mindig sokkal jobban megéri szerintem venni egy használt régebbi kocsit, aminek rendbe van mindene a motort kivéve (ez megvan akár 200-ból) aztán mondjuk max +500 = 700e Ft-ból van egy szuper kis "ingyen" járó autónk, minthogy bemenjek a bankba, a nyakamba vegyek legalább 3 milliós hitelt, abból vegyek újonnan egy egy kis csúnya kínai autót, és az életben nem fogom tudni kifizetni...(közben a gatyámat is leeszi szép lassan, hiába van csak 5 literes fogyasztása)
Szia !
11 kW esetén csak az aksikra is számolj 1 milkát ! Üdv mgy
cw értékben tényleg felülmúlja a többi kasztnit, hátha még az összes nehéz elemet üvexálra cserélgetnéd lassacskán, ahogy futja idődből, és pénzedből, szerintem végsebességben nagyon jó lenne 11kw-tal is.
Hitelre már Elektromosat is vehecc gyárit, mint pl. a REVA bár szerintem az akksi bérleti díjjal együtt, és a havi hitellel együtt 10szer annyiba fog kerülni, mint egy magad épített Calibra.
Szerintem el kellene olvasnod ebből a topicból az utolsó 10 oldalt. Ebből kiderülne, hogy mi, mennyibe kerülne. Rögtön rájössz, hogy ha még az utcára is ki akarsz menni egy ilyen autóval, akkor az legalább 3 millába fog kerülni.
És utánna azt is megtalálod, hogy mibe kerül az üzemeltetése. Biztos vagyok benne, hogy máskép fogod látni a dolgokat.
Na ez itt a probléma, a felfogás, hogy ugyse éri meg mert drága lessz a kialakitása. De ha nem teszünk semmit akkor csak az olajmágnás zsebeit fogjuk tömni ahogyan ök akarják. És nem egyik naprol a másikra kell megépiteni a kocsit, sokaknak 6honap másoknak 1 év, de igy rövidtávon megéri.
A benzines/diesel motorok nem rövidtávokra (városba) valok, mivel ki se melegednek rendesen az üzemi hömérsékletre, azé olyan nagy a fogyasztásuk.
Te is olvasd végig az előző 10 oldalt. Abból az is kiderülne, hogy legfeljebb egészen kis autót érdemes építeni.
Vezérlőt a rozsda kolléga csinált, nézz be a nagyteljesítményű DC motorvezérlés topicba.
Persze ha kapásból több száz km-et szeretnék menni vele, akkor az aksik sokba kerülnek, de nekem elég egyelőre 1-2 aksi bele, és elég ha csak a faluban tudok vele rohangálni. Másrészt a visszatáplálásra van egy szerintem nagyon jó ötletem, ami eddig még ha jól láttam senkinek sem jutott eszébe, pedig pofon egyszerű. Beleteszünk a motorházba mondjuk 2 db szélturbinát, amik mondjuk autógenerátorokat pörgetnének a menetszéllel, és ha jók a számításaim, akkor már 50km/h felett töltenék vissza az aksikat. Ez azért jobb mint a kerékbe épített generátorok, mert azok visszafogják a kerekeket, és nagyjából annyit töltenek vissza, amennyit az autó teljesítményén rontanak, tehát ahogy szokták mondani ürüléknek pofon youtube-on egyetlen egy ilyen szélturbinás megoldást láttam eddig, amit egy fickó úgy oldott meg, hogy horizontális (légcsavaros) turbinákkal rakta tele a kocsiját, és nagyon jól ment neki, viszont tuti hogy senki sem adná meg egy ilyenre a műszakit, plusz veszélyes a sok pörgő szabad légcsavar. Én ezt a motorházba rejtett vertikális szélturbinákkal gondoltam megoldani amik nem is látszanak, és az úgymond elpocsékolt menetszelet használná fel, ami egyébként is visszafogja az autót, tehát az energia amit termelnének nem rontana az autó teljesítményén, és így ha jól számoltam, nagyjából 25%-al növelné az aksik teljesítményét, tehát 25%-al kevesebb aksival ugyan addig tudnék menni. Még egy plusz megoldás lehet az, ha napcellákat teszünk a tetőre. Elsőre azt hinné az ember, hogy az a másfél-két nm napcella nem nyom sokat a latba, de egy másik youtube-os videón egy fickó 2 nm-t tett a furgonjára, és kiszámolta hogy így még plusz 25%-al növelte az aksik teljesítményét, tehát a kettő együtt ideális esetben 50%-ot adna, ami azt jelenti, hogy nem kell olyan sok aksi. Persze az ötletem még kidolgozatlan, és a számítások is csak hozzávetőlegesek, de bizakodó vagyok, és a tökéletesítéshez várok szívesen minden javaslatot, ötletet Made of elektricity be with you
Mellékesen ha már számokról van szó akkor a konkrét összegek nagyjából így alakulnak:
1 db 11kw-os 144V-os motor: 177.000 1 db Házilag készített vezérlő: 20.000 (szerintem ennyiből simán megvan) 1 db 3,2V/200Ah-s LiFePO4 akkumulátor: 89.000 1 db aksitöltő: 50.000 Kábelek, illesztőtárcsa, egyebek, kb: 50.000 Összesen: 386.000 Persze minden attól függ mit KELL megvennünk, és mit az amit meg tudunk csinálni. Szerintem még az skitöltő is megoldható házilag, szóval abból is lejönne a fele, tehát legjobb esetben van 350-ből egy olyan átalakított autónak, ami már megy. Ja igen még plusz a papírmunka az durván 60.000 ami pluszköltség, de szerintem még így is jobban megéri. Még valami: a páciens motorját, kipufogórendszerét, benzintankját el lehet adni, amiból jó esetben visszajön még 100.000, tehát a végösszeg 350 körül alakulna.
[OFF]Már a kezdetektöl követem a topikot, s még csak minibe dolgozok/tanulok[/code]
A gázpedál vezérlőelektronikáját és a fék vákuumpompáját meg kell vásárolnod, különben nem viheted ki az utcára a géped.
A DC motor vezérlőhöz való szabályzó pedálra gondolsz? Az megvan 40-ből....igen igazad van az is egy kis pluszpénz, és a vákuumpumpát is kifelejtettem, az nem tudom mennyiből jöhet ki.
Csak egy LiFePo akkut használsz fel, vagy csinálsz egy 144V-os packot? Mert ha fel akarod transzformálni akkor eléggé sokat veszitesz (elfütöd).
Jogos a kérdés, ezen már én is gondolkodtam....persze a legjobb megoldás az, ha inverter nélkül oldom meg, de ahhoz ebből a fajtából egy 144V-os motor esetében 45 db kéne ami rohadt sok, viszont ezzel a mennyiséggel már szerintem több 100 km-et is tudna menni a kocsi, viszont 4 millába kerülne, ami megint csak rohadt sok. Megoldás verzió 1: kisebb teljesítményű motor kell verzió 2: olcsóbb aksi verzió 3: inverter....jó kérdés, hogy hogyan érné meg jobban....sok sok számolgatás
Hagyományos 12 V-os aksiból kellene 12 db, ami egész jól hangzik, de azok is nagyjából 450.000-ben lennének újonnan, ha 150Ah-sat veszek. Teljesítmény/árb-an nagyjából ugyan ott van mint a lithiumos, viszont ezek nehezebbek....nem tudom, talán ez a megoldás jobb lenne mint a lithiumos verzió, viszont ezeknek a töltési ideje is triplája a lithiumosokénak....valamit valamiért...
Jó. ( hát, álmodozni kell... de azt is mondják, hogy az élet megrontója...)
Szia
A két tétel amit írtál vmi jogszabályba meghatározott dolog? Úgy értem mint pl a vonóhorog,hogy csak tanúsítvánnyal rendelkezőt szereltethetsz föl? Mert a fék szervója az ugye simán felhasználható a gyári ugyan úgy,csak maga az elektro motorod hajtja nem a robbanó motor. A gyorsítás szabályozás az persze teljen más elv az értem hogy kell másik.
"Remélni kötelesség, és nem fényűzés. A remény nem álmodozás, ellenkezőleg, eszköz, hogy álmunkat valóra váltsuk. Boldogok, akik álmodni mernek, s álmukért kemény pénzzel fizetnek, hogy testet öltsön az emberek életében"
Én ezret álmodtam már, és az ezer álmomból 20 megvalósult, amiből talán 2 ha olyan lett, ahogy elképzeltem, de úgy érzem, hogy álmodozni jó dolog, hasznos, kell, és anélkül sehova nem jutunk. Aki csak úgy csinálja"ahogy kell" az birka, rábízza szakemberekre, akik bár jól megcsinálják, (ez esetben az elektromos autót) de a gazdája soha nem fog merni hozzányúlni, nem érezheti magáénak, mert nem tudja, hogy lett összerakva. Ez az én életfilozófiám ) De a benzinár nagyúr, és ha most jelentkezne egy szaki, hogy 500ból kompletten átépíti a bogaramat úgy, hogy már hozzá sem kell nyúlnom, akkor belemennék. Persze 120-as végsebességgel, és min. 100km-es hatótávval.
Valakivel néha csevegek a netten, ő mondta. Az a valaki Romániában lakik. Neki már van egy ilyen átalakított és bejegyzett járműve. A tanúsítványokat fel kellett mutatni. Jogszabály írja elő. A gyorsítás erős áramú részét megépit(tet)hette, de a vezérlést meg kellett vásárolnia. A gépkocsiban eredetileg nem elektromos vákuum pompa volt, így hát más kellett. Nem vagyok annyira otthon ebben a témában, hogy ha eredetileg elektromos vákuum pompa lett volna a kocsiban, maradhatott volna, vagy nem.
Kicentizve, de szerintem meg lehetne csinálni 500-ból. Azok, akik piszkálódnak, fogalmuk sincs, hogy ebből mekkora üzlet lehet hamarosan (persze a legjobb az, ha ebből senki sem csinál üzletet, mert ez tenné igazán emberivé) Van ötletem arra a kifogásra is, amit ezekkel az autókkal kapcsolatban gyakran hallani, miszerint sokáig kell őket tölteni, és nincsenek töltőállomások az országban. Megoldás: Egy olyan töltőállomás, ami tulajdonképpen "akku csere állomás" lenne. A kliens beparkol, ahol egy "kutas" ellenőrzi az aksijai állapotát, és ha elfogadható, akkor a lemerült aksikat kikapják, beletesznek ugyan olyan típusúakat csurig töltve, a kliens kifizet egy kis összeget a "gyors töltésért" és már mehet is tovább. 10 perc alatt ez mind lezavarható szerintem. Ilyen egyszerű, csak nem kell túlbonyolítani mindent. HATALMAS üzleti fogás lenne ez is ha belegondolunk, és nekem ez az ötlet pár napja jutott eszembe egy pillanat alatt...
Egyébként igazad van...ha korábban Einstein, Newton, Galileo, Faraday és még sokan mások (akiket koruk lehülyézett és nem ismert el) nem mertek volna nagyot gondolni, akkor talán még mindig a középkorban élnénk...nyitottnak kell lenni a józan ész határain belül, és merni tervezni, álmodni. Ki tudja, lehet pár év múlva már olyan aksik lesznek amilyeneket ma még el sem tudunk képzelni, és simán lehetségessé válik majd az, ami ma még elképzelhetetlen. (főleg hogy az akku technológia az EV autó technológia, és minden megújuló energiaforrásokkal foglalkozó technológia köztudottan vissza van fogva cégek által)
Rendben hát értem köszi azért hogy írtál! Vannak bizonyos autók amikben leve nem vákuumos rásegítéssel működik a fék. Úgyhogy akinek szerencséje van akkor azt a részt megússza.
Én most az ithoni 150-régi mz átépítésén gondolkozom. Oda elég lenne kisebb motor.
Én úgy tudom minden a műszakin múlik. Ha megkapja az autó, onnantól a kutya sem köthet bele. Vannak bizonyos szabályok, biztonságosra kell megépíteni főleg az elektronikát biztosítékokkal, védelemmel, de ha biztonságos, akkor nem köthetnek bele. Az, hogy meg KELL venned hozzá mindent ne haragudjatok de szerintem baromság....ha valaki tud nekem mutatni erről szóló jogszabályt, akkor elhiszem, de akkor meg is eszem a kalapomat....ha esetleg meg kellene ennem a kalapomat, akkor meg következő lépésként indítványozni kell a jogszabály módosítását....Amerikában egy építész is így járt, amikor saját maga épített házát le akarták bontani, mivel a szabványoknak nem felelt meg, holott a ház maga egy olyan zseniális tervezés volt, ami földrengésbiztos, tornádóbiztos, masszív lakható építmény volt. Mostanra már elismerték a munkáját, de ehhez 3 évig kellett járkálnia a hivatalba....ő maga is azt mondta erre hogy: Így mégis hogy a fenében fejlődhetnének az ötletek, és a technológia, ha korlátok közé van szorítva?
Igazán szép munka....és szép összeg.
Nem tudom, nálunk mennyi most az éjszakai áram, de az ottani 3 cent /kWh jól hangzik |
Bejelentkezés
Hirdetés |