Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Idézek az álltalad megadott pdf-ből:
Idézet: „General Operating voltage (11 – 16V allowable) .............................14.4 V Current consumption.............................................................10 A Installation Size (W x H x D) .........................182 x 53 x 155 mm Weight ................................................................................1.4 kg Specifications subject to change without notice.” Tehát amint írtam, a 16V eléggé határeset. HI, közben módosítottad,a hsz-ed.
A műhelyben az én Philipsem 16-18 volt között kap már lassan 3 éve és semmi baja eddig!
Szia,
igen, határeset, de azért megnézem, hogy mennyi fesz esik a tápon, van itthon egy 12V/50W-os halogén spotom, azzal kipróbálom. Ha bevállalják a 16 voltot, mint maxot, akkor valószínű túl van biztosítva egy-két volttal. TaTa
Szia DRoland,
köszi az infót, szerintem akkor nekem se lesz gond az a 16VDC. TaTa
Sziasztok,
csináltam egy kis tesztet, és úgy néz ki, jó lesz a táp. Rákötöttem egy 12V/50W halogén izzót, és a 16VDC leesett 13-ra. Leteszteltem a pufferkondikat is, azért ez a 2x70.000UF/25VDC nem hazudik, a trafóról leválasztva a 230 bejövőt, még 3 sec-ig világított az 50W-os halogén a kondikban lévő grafttal... TaTa
Leesett 13V-ra? Mekkora a trafód teljesítménye? A kondi, azért igen nagy kapacitás
Nekem mindössze 4700µF-al van szűrve, de előtte van egy 650VA-res tarfó (ha jól emlékszem, brutál vagy 20kg!!!)
Sziasztok,
DRoland, nem egy nagy eresztés, egy bontott, 12 voltos halogénekhez való trafó, 12VAC/9A, bőven elég. A rádiónak csak két csatornája lesz használva a négyből, plusz a hangdobozok nem is bírnák az 50W-ot oldalanként, na meg a rádió saját biztije is csak 10A-es. Mivel nem egy izomagy a trafó, ezért gondoltam, hogy megtámogatom a 2x70.000 UF-dal, azokat nem lesz ideje leszlopálni... Brutál egy kondik, nagyon bírom az ilyen régi cumókat, egy darab is kétszer akkora, mint maga a trafó... Később meg, ha esetleg kevésnek bizonyul a trafó, bármikor lehet cserélni, hely az van. titi, oké, akkor megnyugodtam, ha rábólintasz, az nekem elég, köszi... TaTa
Csak úgy megjegyzem, hogy egyes aksitöltők is ejtenek 2-3V feszültséget terhelés alatt.
Pl. hajdanán én aksitöltőt használtam tápnak, ami terheletlenül, kondi nélkül adott kb 15V-ot. 10000µF os kondival használtam, úgy beállt 12V-ra. Ja, és 10 Ampert tudott.
Sziasztok! Kaptam egy használt Sony cdx-l450 típusú cd-s autórádiót. Az előző tulaj mondta hogy "gyenge a tunerja", de ingyen természetesen elfogadtam, így lecseréltem a 15 éves autórádióm, hátha nálam műkszik majd. Sajnos nincs szerencsém, nekem sem jött be semmi rádióadó. Vettem hosszabb antennát, meg antenna jelerősítőt, így annyit sikerült elérnem, hogy városban bejön egy-két adó, de gyenge minőségben. (Hozzáteszem, hogy a régi autórádióm rövidebb antennával, erősítő nélkül is tisztán szólt, városon kívül is.) Szomorú vagyok, mert egyébként szépen, tisztán szól (4x50w), a cd-lejátszó is működik benne, de rádióadás nélkül inkább kiveszem a kocsiból. Mi lehet a baja, javítható apróság vagy kuka? Ha javítható, tudtok korrekt áron szervizt vagy valakit aki megcsinálná?
Én bíznék a javítható apróságban, szerintem nézzél bele, vizsgáld meg az antenna környékét, hátha feltűnik valami "furcsaság". Lehet, hogy csak a csatlakozóban van hiba. Tegyél egy méteres vezetéket a panelre, az antenna csatlakoztatásához pl, javul-e akkor a vétel.
Hali!
Forrasztgasd át a tunert, lehet, hogy csak 1 kis kontakthibája van. (találkoztam már olyannal) Egyik sávon se fog semmit? (MW,LW,FM)
Már próbáltam más antennával is, meg azt is hogy visszatettem a régi rádióm, az fogott mindent. De ha a sógornál se volt jó (azért adta nekem) akkor ezek után már kizárható az antenna hibája. Az is a rádió hibáját bizonyítja, hogy mikor ő beszerelte az új rádióját, a régi antennájával rögtön jött minden adó.
De mw, lw-n még erősítő nélkül is foghatók rádióadók. Jelen állapot szerint fm-en erősítővel bejön a sláger és a juventus, rds is van néha, de csak városban.
Ismerős hiba de sajna nekem csak tunercsere oldotta meg!Forrasztgattam ment egy pár órát az megint nem olyan volt mint kontakthiba de mégsem az volt állandóan elmászott a tuner kf-je szerintem
Köszi a segítségetek! A gond az, hogy bár villanyász vagyok, a híradástechnikában nem vagyok otthon. Mit és hol forrasszak, milyen hibát keressek?
A tuner részét kell átforrasztani ez egy külön panelon van árnyékolt fémházban álltalában az antennabemenet környékén Tekercseket ne bántsad és ne tekergesd el a timmereket mert csak műszeresen lehet visszahangolni!
Ha felnyitod a tetejét, az alapján, amit patexati leírt, meg fogod találni a tunert.
De ne remegő kézzel állj neki, mert elég kis táv van az egyes forrpontok között. Szóval, ha megvan a tuner, azon szépen minden egyes forpontot melegíts át. És amint patexati is írta, tekergetni ne tekergess el semmit. (kb. 6 hete volt nálam egy rádió ugyanilyen hibával) (De ha nem vagy biztos, hogy melyik a tuner, küldj képet, megjelölöm rajta)
Oké, most bányásztam ki a kocsiból a rádiót, kezdem a bontást....
Szia Jules,
azaz, az az ágaskodó, fémdobozzal árnyékolt nyák... TaTa
Ennek a lábait kell végigforrasztgatni? Nekem mind épnek tűnik
Nem csak a doboz lábait, hanem az összes forrpontot!
Végigmentem rajta a pákával ahol hozzáfértem, most tettem vissza a kocsiba és sajnos ugyanolyan szar.
Akkor próbáld meg a panel másik oldalán is, csak az IC-vel nagyon vigyázz!
Ha jól látom, az antennajel az alaplapon keresztül kerül a tuner-hoz, esetleg nézd át a kettő közötti szakaszt is. Többnyire az átforrasztás megoldja az ilyen hibákat, de az is lehet, hogy ez esetben valami kiment a tuner-ban.
Szia! Az alaplapon is dolgoztam a tuner környékén, de az ic felőli oldalhoz nem merek nyúlni, nagyon közel vannak az alkatrészek egymáshoz.
Megértem,hogy az IC-től tartasz, de legalább néhány alk. részt még megnézhetnél. (ld:kép)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |