Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   107 / 302
(#) Gabriel hozzászólása Feb 22, 2012 /
 
Sziasztok.
A régebben elég sokat szerepelt UC3906-os töltővel kapcsolatban lenne egy kérdésem azokhoz, akik megépítették. A kiszemelt trafóból 22,5V AC (az közel 30V DC) jön ki 18V helyett. Nem sok ez? Tudom, hogy az IC max. 40V-ot bír, de nincs ez másra is hatással?
Előre is kösz a válaszokat. Üdv, Gabriel
(#) demonherceg válasza dudzsi hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Az iC-n csak annyi 1r,hogy 2005/KA109066442E.
És az IC-nek sehol nem találtam a rajzát,hogy bár tudnám melyik lábára kössem a LED-et!
De nekem már meg van csinálva az áramkorlát a táphoz!
De engem csak azon részei érdekelnek a rajznak,melyeket meghagytam. A fordított polaritás és a rossz akku elleni védelem,meg az,hogy leálljon,mikor az akku feltelik. És e védelmek ebben a rajzban a 741-es IC-vel és a FET-el nagyon elegánsan vannak megoldva. És védelmi a részét külön meg is lehet építeni,(rajban vörös rész) csak a feszültség szabályozó részével van gondom.
Ha úgy nem oldható meg ahogy átalakítottam,akkor kérlek segíts egy kiegészítő rajzzal.
Előre is kösz.
(#) dudzsi válasza demonherceg hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Nem ez az ic-d? Akkor most ott tartasz hogy a tápon igy alapba már kijön kb 16V?

at2005b.pdf
    
(#) Inhouse válasza demonherceg hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
(#) peppyscot válasza Gabriel hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Hali Gabriel!
Hát nem vagyok egy nagy szakértő, de nekem azt tanácsolták a segítőkész emberkék itt, hogy sok lenne a 22 volt váltóáram is.egyenirányitva picit kevesebb lenne, de sok.nagyon sok hő termelődne a tranzisztor hütőbordáján.én is tekertem le a trafó szekunder tekercséből pár menetet.Így most tökéletessen dolgozik a 18 volt egyenárammal terhelve persze.Pufferkondenzátor után mértél 30 volt egyenáramot?Ha tudok segiteni valamiben szívesen segitek.üdv
(#) demonherceg válasza dudzsi hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Több mint valószínű,hogy ez az az IC.
Igen a tápból ki jön a 16V és 16A áramkorlát van beépítve a kép szerint.
És most az jön,hogy megnézem,hogy a 2005 Ic-nek melyik az a lába,mely a TL494-nek a 3-as,és ha megvan akkor nincs gond. De ha nincs akkor szar ügy,mert akkor muszály valamit elkövetnem.
(#) dudzsi válasza demonherceg hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Annak a 2005 icénél nincs szerintem olyan láb mint a 494-en. Mert elvileg az egy kombinált ic. Én szerintem jobban jársz ha keresel egy másik tápot. Én amugy már vagy 10 ilyen töltöt csináltam.
(#) demonherceg válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Köszi,de én már ott járok,hogy kijön a 16V belőle.
(#) demonherceg válasza dudzsi hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Nincs másik alternatíva.
Maradok ennél.
A kérdés az,hogy a szlovák rajznak a 741 IC-vel és a FET-el felépített része külön működik-e?
Mert ha igen akkor valahogy megoldom azt is,hogy az akku feltöltése után a táp leálljon.
Kösz.
(#) Gabriel válasza peppyscot hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Üdv, peppyscot! Kösz, hogy válaszoltál. Hogy érted azt, hogy egyenirányítva kevesebb lenne? Meg akartam úszni a trafóletekerést. Hány menetet kell letekerni? Olvastam, hogy ki lehet számolni, de nekem az kínai. A trafóm 200VA-es toroid. Neked végül is 18V egyenáramról megy? A kapcsolásban 18v az AC, ami aztán felszorzódik. Én még nem mértem semmit sem, csak számolgattam. Az áramkör tegnap lett kész.
Üdv
(#) sector99 válasza dudzsi hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Szia !

Milyenek a gyakorlati tapasztalataid ezzel töltővel ? Tudja azt amit írnak róla ? Hány Ampert lehet belőle kihozni ? (mondjuk egy 250 W-os összteljesítményű táppal )
....és: a TL494 3-as lábára kötött eredeti alkatrészeket ki kell-e szedni ?

Üdv:
sector99
(#) dudzsi válasza demonherceg hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Olvasd el proli007 le irását amit még nekem irt ezzel a kapcsolással kapcsolatban. Itt megtudhatod mi miért is van. Müködés.
(#) dudzsi válasza sector99 hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Szia!
Hát eléggé sokk a tapasztalatom ezzel a töltövel. Én amiket eddig épitettem álltalába kb. 8A-t tudtak. Persze én nem 250W tápbol csináltam, hanem álltalába 400W körüliek. De azzal is meglehet csinálni, max nem fog annyival tölteni. Rakok fel képeket, hogy is néz ki amit én csinálok. Az egyim egy kicsit full tuningos. mert van egy amper kijelzö is. Igy egyszerübb a beállitás. A 494-s 3-as lábára simán csak rávan forrasztva a vezeték. Csak a védelem és az 5V figyelése van módositva.
(#) sector99 válasza dudzsi hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Köszi !

A FET-et nem is kell hűteni ???.....
(#) dudzsi válasza sector99 hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Hát annyira nem melegszik. De raghatsz rá egy kis aluminium lemezt. Azóta én is rakok rá.
(#) dudzsi válasza sector99 hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Ez lemaradt. Ha kell segitség irjál nyugodtan.
(#) sector99 válasza dudzsi hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Köszi, segítség lehet, hogy majd kell....

Kész a panel, ha lesz időm akkor beültetem.
(#) Jax hozzászólása Feb 23, 2012 /
 
Na azért ennyire ne kapkodjatok!

Kiderült, hogy a 20W-os trafóm egy kalap ...
leégett a primer oldala :\ Viszont találtam egy komplett tápegységet itthon, ami már 30W-os 12v-on, és 3-4V-tól egész 18V-ig változtatható a feszültsége.
Na a lényeg, hogy megoldódott
Bár a kérdés attól még fennáll!
Előre is köszi!

Üdv.: Jax
(#) erbe válasza dudzsi hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Idézet:
„Persze én nem 250W tápbol csináltam, hanem álltalába 400W körüliek.”

Elég furcsán méritek az akkutöltőt.
250 W 14 V = ~17 A, 400 W 14 V = ~28 A. Ilyen sok a veszteség?
Az átlag 200 W-os AT táp 12 V-on 8 A-t tud. A -12-n 0,5-1A-t. 5 V-os ágat kivéve, nem terhelve az nem melegít, tehát a 10 A nem túlzás. Komolyabb ATX tápokon gyári felirat: 12 V 28 A. !!!
(#) dudzsi válasza erbe hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Az eredeti kapcsolással megcsinálva tölt 8A-t. Tudom hogy kilehet többet is hozni belöle, de azért azt ne feledjük hogy az már mekkora hővel jár. Ennyivel töltve elég egy kis alulemez 15A-nál azért több kellene. Viszont annyi hely nincs a tápba. De tény hogy többet tud a táp. Nekem is volt hogy eltört a forrasztás az ic lábánál és nem szabályzott le az elektronika. Egyböl max amperon ment. De kérdés meddig bírná a táp? A másik dolog hogy 8A bőven elég egy mezei autósnak. Persze egy 200Ah aksinál már lassan tölt. De egyszer csinálok majd proba képpen egy kajdi töltöt.
(#) matyusz válasza proli007 hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Üdv.
Most jutottam el odáig, hogy megnézzem teszterrel. És a probléma, hogy még 15V-nál sem villog, és nem kapcsol át szulfátmentesítésre, valamiért az LM311 2-es lábán kisebb a feszültség, mint a 3-ik lábán, akárhova állítom a P2 potit. Valami ellenállásértéket kéne változtatnom? (Gondolok itt az R26-R27 ellenállásra) Ha tudnál esetleg segíteni, előre is köszönöm. Arra pedig rájöttem, hogy a "+" ággal sorba kötött dióda miatt nem töltött.
(#) berobbantam válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Helló
Megint új fejlemények vannak az ügybenTaláltam itthon a lomosban egy 250 Va-eres trafót ami elvileg 24 voltos volt.Na ezt kimértem.Nálunk a hálózat majdnem 240 volt a trafó meg 27 volt szekundert adott üresjáratban.Letekertem a szekundert megcsapoltam 11 és 17 voltnál valamint a 24-et is 24 re lőttem be.De ma kicsit elbizonytalanodtam.A másik trafón a töltőmbe 2 szekunder tekercs volt.A 17 voltos 2.2-es huzalból,meg volt egy vékonyka 11 voltos ami a műszernek adott tápot.Ugye nem csináltam túl nagy bajt,hogy most nem külön tekercset készítettem hanem az eredetit csapoltam meg 11 voltnál.A huzal biztos elbírja de azért nyugtassatok meg.Másik kérdésem is vanTaláltam egy régi pc tápba egy jó nagy hűtőbordát.Azt tervezem,hogy mindkét töltőáramkör fetjeit és stab ic-it kiteszem erre az egy bordára valamint a graetz-eket is.Megfújatom egy táp ventivel.Ez így működőképes elgondolás,vagy bezavarnak az éppen használaton kívüli kütyük?Én eszem szerint működni kell a dolognak de nem ez a fő szekterületem.
(#) atus1981 hozzászólása Feb 26, 2012 /
 
Sziasztok!
Megcsináltam ezt a kapcsolást töltöttem már vele egy garantáltan jó aksit, de most amit töltök vele, újra lett savazva, majd lemerítve egy 5W-os izzóval.
Az probléma, hogy az akkufesz 11,21V és 320mA mért áram már 3 órája?
Köszi.
(#) pucuka válasza atus1981 hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
Az bizony baj, mert az azt jelenti, hogy egy cellád zárlatos, és hiányzik az a 2.2 V
(#) atus1981 válasza pucuka hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
Valóban zárlatos... Tegnap még nem volt az. Mit lehet tenni vele?
(#) pucuka válasza atus1981 hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
Csukott szemmel, jobb váll felett behajítani a veszélyes hulladékgyűjtőbe. Valószínűleg a többi cella se 100.
(#) berobbantam válasza berobbantam hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
Helló Mindenkinek
Újra ittSzóval átraktam a régi töltőm egy új dobozba az új trafóval.Működik is rendesen,de a panelműszerrel lett egy kis problem.Nem mutat semmit csak azt írja "lobat-1"Gondoltam kicsi neki a tápfesz.Méricskéltem,a trafón 11 volt helyett 10.2 volt volt terhelés hatására.Megmértem a panelműszerre menő tápfeszt.8,9 volt volt.Próbaképp rátettem a műszer tápjára egy kis trafót.Bemeneti fesz 12.3 volt,kimeneten ugyanúgy 8.9 volt és "lobat-1"felirat.Mi mehetett tönkre a műszer tápjában?A 78l09 feküdhetett ki vagy másfelé kéne kutakodnom?Esetleg a műszer feküdt volna ki?Ennek nem nagyon örülnék.Kicsit nehezen jött ki a régi dobozból,de gondolom ha megsértődött volna e miatt akkor abszolút nem működne.Valaki segítsen már legyen szives pár okos gondolattal.Én azt sem tudom az az 1 tized volt jelenthet-e egyáltalán ennyit vagy attól még menni kéne a műszernek?
(#) dudzsi válasza berobbantam hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
Hello!
1 tized volt nem igazán jelentene. Probáld meg elemröl. Egy a trafo a töltönek és a panelmüszernek?
(#) pumoka hozzászólása Feb 26, 2012 /
 
Sziasztok!

Nincs meg valakinek ennek a kpcsolásnak a beültetési rajz normális látható kivitelben? Ezen sajnos nem látszik a nyomtatott áramköri rész!( Hobbielektronika 1990 augusztusi száma 14 oldal.)
Köszönöm előre is a segítséget!
(#) berobbantam válasza dudzsi hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
Igen,Egy trafó van.11 voltnál csináltam egy kivezetést és tekertem tovább.Van több kivezetés is,mivel ez egy jó nagy trafó és több funkciót fog ellátni,perzse nem egyszerre..Így van még egy 24 voltos része is.A műszer panelját viszont rákötöttem egy másik trafóra is próbaképp.Ez12.3 voltot ad le a kimeneten viszont ugyanúgy 8.9 volt van.Ráadásul rossz helyen lakok.Vagy kocsikázok 60 kilómétert pár száz forintnyi cuccért,vagy fizessek egy rakás postaköltséget:sÉn sem látom nagy jelentőségét annak az 1 tizednek.De gondolom ha a műszerben törtem volna le valamit akkor meg nem működne.majd gyakorolok még rajta.
Következő: »»   107 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem