Fórum témák
» Több friss téma |
Árkalkulációt csináltál már? Én is ezen a szinten vagyok, csak én még vadászom azokat az elektroműszerészeket, akik tudnak nekem elektronikát építeni. 1-2-t találtam már, de még senki nem épített sem töltőt, sem PWM-et.
Én már igen.
Sajnos azt kell mondjam, hogy az összes "kisautó" még mindig nem elég könnyű.. Ha nézzük az árát is, akkor meg normálisat nem lehet 300e ft. alatt venni. Sajnos maradt az 1.1 trabi, mint alternatíva. Ha ólom savas akkuval számolsz, benne hagyod a váltót+kuplungot, é mondjuk egy matizzal próbálkozol ami 650 kilónönsúlyú, 1.2 - 1.4 millió forint. (ha DC motorral próbálkozol, 144V rendszer, 11,5 kW motorral, 90 km/h végsebességel számolva kb 100 km hatótávval.) Viszont nekem van itthon frekveciaváltó inverterem, most azon kezdtem el agyalni, hogy veszek 50 e ért egy 4 ütemű trabit, váltó marad, egy 5kw-os 3 fázisú villanymotort beszerelek a benzinmotor helyére, és veszek egy 12V -ról 230V-ra invertert, ami kb. 150-200e ft. És egy sima asszinkron mocival megoldom a kérdés, 12V rendszerrel... Vélemények?
Pont ezért lenne inverter,ami ügye egy kapcsoló üzemű táp. Van fent neten 3 kW-os 12V-ról 230V-ra asszem 120e ft körül. Az áramfelvétele 12V-ról nemtudom mekkora, de pont ezért lenne párhuzamba kötve sok 12V-os akku..
Nézd meg az invertert, a bemenetén egyenirányító van, rakj sorba X 12Vos akut és kösd direktbe bele. Megspóroltál egy invertert és a veszteségét, de magasfeszültségű egyenáramod lesz.
A stabil 230 V eléréséhez sajnos sok akkut kellene sorba kötni, plusz ugye párhuzamosan is, hogy legyen benne tartalék. Így az inverterrel csak 12 V lenne a vonali feszkó, mert a többit az inverter intézi. Matek : 20db akku 12V egyenlő 240 V egyenáram, ebből ugye nekem 230 V váltót kell csinálnom az 1-3 fázis előállító másik frekiváltónak. Vagy hagyom a francba a frekiváltót, meg az asszinkron 3fázisú motort, és építek 144V rendszerfeszűltségű DC motorból, ami az új motort illeti 173E ft, a (11,kW) a vezérlő hozzá 300E ft, plusz akkuk, sallangok terv, engedélyek, stb. 1 millió, kb. Autóval együtt.
Azért nézz utánna az engedélynek. Olvastam olyat is, hogy az önmagában egy milla... Állítólag kell EMC mérési jegyzőkönyv a megfelelőségről, az önmagában egy félmillió...
Elmegyek Domonyvölgybe, ott van egy kft. akik már a sokadik átalkításon vannak túl, engedéllyel, forgalmival, mindennel.
Áprilisban tervezek leutazni, ha valakit érdekel, jöhet
Érdekel, ha mész, akkor írj egy mailt, aztán találkozunk valahol. Gödöllő mellett lakom, tehát nem is messze.
Két autó átalakításán vagyok túl...
Az első 2009-ben volt ~100eFt forgalomba helyezési költséggel. A második 2011-ben ~300eFt, és hajszálon múlt, hogy nem kellett a 800eFt+ÁFA-s EMI vizsgálat. Sok idő eltelt azóta, mióta a permanentesek az utolsó forgalomba helyezésüket megcsinálták... Nem elszomorításnak szántam, csak, hogy tudjátok mire számítsatok (
Igen... ettől félek én is. Kizárt dolognak tartom, hogy ezek a dolgok ugyanúgy működjenek mindenhol... biztosan lehet találni olyan megoldásokat, ahol ( amiért ) olcsóbb, vagy megfizethető, stb. Hát, ezt kell kideríteni.
És még az is probléma, hogy mit vizsgálnak az EMI vizsgálaton? És hogyan?
Szomorú vagyok. Mindenestre elballagok, hátha történik valami csoda 2012-ben. Szomorú hogy egyre drágább egy környezetbarát autót forgalomba helyezni..
Az plane szomoru, hogy az akkuk ara is masfelszerese a 2 evvel ezelottinek.
És mi a helyzet akkor, ha marad a benzinmotor, mellé meg beraktok egy 4kW-os motort? vagy csak simán a 4kW-osat.
Arra nem kell semmi, ha pedig igen, akkor közel sem annyi engedély, mint az az fölötti társuknak. A 4kW moped kategória.
Sajnos ahhoz is kell átalakítási engedély, meg KPM vizsga. Mondjuk akkor "csak" hibridet csináltál, de azt talán egyszerűbb megépíteni. Ha tudnám hogy van megoldva a toyota priusza, akkor simán rá lehetne táplálni, illetve meghatározni egy PLC-nek, hogymmodjuk 60km/h-ig csak a villanymotor menjen, a benzimotor meg mondjuk alapjáraton. Utánna kapcsolna át benzinmotorra. Ezen is agyaltam, igazából talán ezt lenne egyszerűbb engedélyezteni.
Igen, de amikor korábban a hibridről, kezdtünk el beszélni vmeik modi nagyon csúnyán leordított minket, egyik srácot le is tiltotta ) lehet, hogy most sétálgat az erdőben, így nem néz ide
Valószínűleg úgy van kialakítva, mint a CHEVROLET(szerintem nem pontosan írom) VOLT is..
A tengelyt az elektromos motor hajtja, azt pedig vagy az akku energiája, vagy a generátoré. A (chevrolet volt) volt már a gyáróriásokba(NG Channel), a prius lehet, hogy nem így van megcsinálva, és így elméletben is könyebb, kivitelezhetőbb megoldás, mivel amúgy a benzinmotort, és az elektromosat is fizikailag rá kellene csatlakoztatni a tengelyre, az pedig nagyobb hely, energiaveszteség, kuplung stb.. Egyszerű vezérléssel, sebesség figyeléssel meg lehet oldani, hogy a mágneskapcsoló mikor kapcsolja át az akkuról az alapjáraton pöfögő generátorra az elektromos motort, és egy erősebb szervó mikor húzza meg a gázbowdent a generátoron. Oké, a hibrid, és az elektromos autó között van különbség, de amikor a hibridről beszélünk, akkor is az elektromos autó a cél.. mivel azonban az elektromosnak vannak korlátai, ezért muszáj bevetni a folyékony üzemanyagot is, a fő szempont mégis az elektromosság.. Ezért beszélünk hibridről. Modik, ne vegyétek ellenkezésnek, csak nem értem miért nem lehet erről beszélni, és fent szerettem volna rávilágítani, hogy miért is nem értem.
Szia!
Ennyi lenne az egész! Olcsóbban nem jön ki ezzel az akksival sem, de inkább feszültségben menjél fel, mint áramban! Pityu
Srácok!
A hibridesítésről meg csak annyit, hogy ott lesz a választó vonal, amikor csak be kell állni a bármilyen autóval a "átalakító állomásra", és a 4 kerék helyére felszerelik a 4 kerékagy motort, az elektromos gázpedálra rákötik a motorsebesség szabályzót, a pótkerék helyére belökik az akksipakkot, raknak egy kapcsolót, hogy benya/villany! Bepecsételik a forgalmiba, fizetsz, és 3-4 óra mulva megkapod a kulcsot... Na ezt el tudom képzelni, mint előrelépés! Pityu
Én már régóta töröm a fejem egy ilyen átépítő állomáson, ami a vicces benne, hogy én egy benzinkúton kezdeném el ezt a vállalkozást. Szeritnem a benzinkutak 5 év múlva már szintén hibridek lesznek, lesz 10perces gyorstöltés a Citroen C-Zero-knak, és benzin, meg etanol a régieknek. Volt vki az istenhegyi úton megnézni a töltőt? A MOL kútnál?
Szia!
Olvastam, de sajnos akkor megint ott vagyok hogy mindent meg kell hozzá vennem. Kellen nyitni egy hibrid topikot, nem? Ott folytathatnánk az elmélkedést tovább.
Köszi, mostmár értek mindent.
Sziasztok! Én annyit léptem előre a haladás útján, hogy jelentkeztem REVA autó dealernek. Így készséggel állok a rendelkezésetekre olcsó LI-ION akkupack dolgában, illetve természetesen a REVA autók eladásában, vagy kérdések megválaszolásában az adott autókkal kapcsolatban: NXG
Kár hogy nem értem az oldal nyelvét, de az olcsó LI-ION akku jól hangzik Az árakról nem tudnál kicsit informálni? Vagy az is ott van az oldalon, csak én nem láttam?
A gugli így fordítja. Bővebben: Link
Idézet: Az még 7 millió sincs jelen pillanatban. Tiszta olcsóság. az akkupakk ebből potom 10000euro „Árképzés várhatóan kezdeni 23.000 ?.”
Ez egy gumi reklám. Számtalan elektromos autó van, ami kis ideig igen gyors. Nekem például fele ilyen gyors is megfelelne, ha töltés nélkül megtenne 2-300km-t.
Nekem elég lenne 80 km-is 1 töltéssel.Mondjuk 70 KM/o sebességgel.Természetesen otthoni töltés lehetőséggel.
Ide kattints és mentsd el a táblázatot, mert amíg nem teszed, nem működik. Utána látnod kell az árakat. Ahhoz képest, hogy nincs egy hónapja amióta aktivizáltam magam - már a harmadik megrendelést szedem össze Hiába - egyre vonzóbb a villanyverda .
Most olvasom az ELMŰ számla mellékleteként érkezett hírlevelet. 2010 -ben egy villany töltőkút létesült a vállalat Vaci úti székháza előtt, 2011 decemberig még 6 töltőoszlop létesült, ahol 2012 végéig ingyen lehet "tankolni".
Ez nem a reklám helye, és csak ennyi a lényeg, a további hat hely nincs nevesítve. |
Bejelentkezés
Hirdetés |