Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek!
Még mindíg termomax. Ennek a vacaknak mi a bekötése?
Ez egy váltószelep, de, hogy mi a bekötése - fogalmam sincs.
Elvileg 12 - 24V-os és két irányba mozdul el. Valószínűsítem, hogy 3 szál vezeték kell hozzá.
JRK 011 tip. reteszelő
Működési elv: A készülék 230 V~ hálózati feszültséget kap a háromeres MT kábel kék és fekete színű vezetékén keresztül. A másik fekete (jelzett) vezető azonos potenciálon lesz a fekete vezetővel mindaddig, míg az érzékelő lángot nem érzékel. Láng hatására bontja a két fekete vezető közötti áramkört, vagyis kikapcsolja a gázkazánt. Fontos, hogy az érzékelőre az előírt színű vezetékek kerüljenek a polaritás miatt, továbbá azzal párhuzamosan más áramot vivő vezeték ne haladjon az összegerjedés miatt. C típusú, ÉTI . stb. kazánokhoz ajánlott Bocsi, ezt találtam Neked.
Nézd meg a 20. oldalon D.3.A a váltószelep bekötése!
Igen, ez egyértelmű.
Melyik a táp, és vezérlőjel? Rajzon nincs rajta. Egyébként ez egy 24K-RK, az eredeti rajzon 4 vezetékes, a valóságban 3.
Új hiba!
Kikapcsolt állapotban, és csak melegvíz üzemmódban is megy a fűtés. De olyan, mintha visszafelé forogna a szivattyú.
Szerintem a kék a közepe, a fekete és a barna a két irány.
Vissza felé nem foroghat! Egyszerű egy fázisú, kondenzátoros motor.
Biztos, hogy HMV készítésnél nem zár le teljesen a váltószelep és valamennyi átmegy a fűtőkörre is!
Kedves kolégák !
Változtatam az élet filozofiámon , és engedtem , a kisértésnak , vagy a régota érkezö felkérésnek . aAjővő héttöl már Külföldön fogok ténykedni , és jó hírnevet szerezni a magyar szakiknak . Nem fogok el veszni , de az itthoni dolgokat magam mögöt kell hogy hagyjam. Lehet ez lesz a jövedelmezöbb lépés. Mindenkinek , sok jót és síkert az életben .
Sziasztok! Kicsit késve ugyan - de tanulságos. Termomax ÖV Color ECO-N típusú kazánt vettem. A gépész 46kW-ot számolt ki - nem bíráltam felül. Működött, mint az álom, igaz az ígért ECO mód az istennek sem akart működni. Azonban az első hónapban leette a gatyámat. Nagy nehezen elboltoltam és maradva a magyar termék ideológiámnál - megvettem ugyanabból a szériából egy 24kW-os változatot. No ekkor kezdődtek a gondok. 1 év folyamatos beállítgatás, kálvária, mivel a kazán éppen akkor szeretett leállni, amikor mínuszba fordult az idő. Ez egy kazánnál nem igazán előny. Nem mertünk sehová elmenni télen, nehogy elfagyjon a méregdrágán megcsinált fűtés. 1 év után, és egy kis levelezgetés következményeként a gyártóval két ember kijött a gyárból és lecserélte szibte az összes alkatrészét a kazánnak. Égőfejet, vezérlőpanelt stb. Az ECO módot már meg sem mertem kérdezni, mert nem ment a kazán. Vége lett a fűtési szezonnak, de azzal a fentartással éltem a garanciát illetően, hogy jövőre veletek ugyanitt... Nos, a következő fűtési idénynél kijött egy szerelő, aki mindössze a gyújtóelektródát cserélte más gyártmányúra - némi mechanikus illesztést követően. A kazán azóta megy. Azonban van egy szoftverhibája és az ECO mód még mindig nem működik. Ja - a vezérlőpanel olasz, így lehet, hogy egy Ferrolival jobban jártam volna... Mégegy apróság. A napi gázfogyasztást figyelembe véve az épület tényleges energiaigénye 11kWh....
Sok szerencsét!
Legyen sikeres az életed külhonban, ha már szülőföldeden nem tudsz boldogulni.
Azért a 46 kW-os kazán árán, már elgondolkodhattál volna egy kondenzációs kazánon.
Hát igen! Elég gyenge elektródát szerelnek bele gyárilag. S a SIT gyújtásvezérlő sem áll mindig a "helyzet magaslatán".
Nem azt mondtam, hogy visszafelé forog, hanem azt hogy mintha.
Ugyanis a visszatérő egyre melegebb, és az előremenő ha hideg, lassan felmelegszik. Akkor is, ha nincs melegvíz kiszolgálás. Néha bekapcsol a kazán, úgy is, hogy a termosztátok ki vannak kötve.
Sok szerencsét neked!
Mi még nem mertün belevágni, a gyerekek még kicsik. Ha szabad kérdezni, hova mész?
Ha meg tudsz győzni mivel jobb egy kondenzációs ott ahol nincs padló, vagy mennyezetfűtés, csak radiátor - rajta! Bár a tapasztalat egyvalamire kétségtelenül megtanított: Le kell állnom a gázfűtésről, mert a hőértéke 6 év alatt a harmadára csökkent a gáznak, az ára viszont annyira megemelkedett a csapnivaló minőség ellenére, hogy 19 fokos házban fizettem 90eFt-os számlát. Így marad a kínai hőszivattyú, amit én hozok be és vészfűtésként -15 fok alatt a gáz. No és a kandalló a hulladékfával. És teszek a magyar ipar eme termékére a továbbiakban. Az szerepelt minden brossúrában, hogy abszolút energiahatékony, lángmodulációs, ECO stb. Miközben leette a gatyámat a télen és a megígért funkciók 2/3-a a mai napig nem megy, holott fizettem érte kétszeresen. Nem ment egy napig sem rendesen a külső tartályos HMV fűtés és a külső hőmérséklethez igazodó lángmodulációs, változó karakterisztikájú előremenő vízhőmérséklet szabályozás sem. Azonban amíg az egy éves tortúra tartott többször kellett hajnali kettőkor leballagnom a kazánhoz, mert hidegre ébredtem és sűrű villogással fogadott, mert a szoftvere úgy lett megírva - ha nem gyújt be elsőre - soha többé nem próbálkozik - azonnal hibára fut. Pedig csak egy alapos átszellőzés után pár perc múlva újraindulhatott volna....
Sok sikert és ne feledkezz meg rólunk sem, földhözragadt szegény itthonmaradt szakikról. Dobj néha egy rövid üzenetet odaátról.
Az a kínai hőszivattyú, az érdekelne...
nem akarsz nyitni neki topicot, esetleg ha engedik cikket? Mert az még a bajom, hogy már talán klímával is olcsóbb fűteni mint gázzal...
A hőszivattyúval is ugyanaz a probléma mint a kondenzációs kazánnal, csak az alacsony előremenő hőmérsékleteket szereti, különben itt is "oda a gatya"!
Nem akarlak meggyőzni, csak tényeket támasztani a kondenzációs mellé!
Nekem a tél 45-47 fokos előremenővel üzemelt! Igaz 8 cm szigetelés van a házon. S nem reklámként, de egy Buderus GB 112-24-es működik benne, éves karbantartással! Míg a hagyományos kazánokkal FŰTESZ, addig a kondenzációssal HŐN TARTASZ! Nem mindegy, hogy az előremenő vized felmegy 60-70 fokra és a kazán ki-be kapcsol (esetleg típustól függően 40 %-ig lemodulál) vagy folyamatosan 40 -50 fokon. Természetesen az épület szigetelése-, nyílászárók minősége-, épület tájolása még hozzá járul a kisebb gázfogyasztáshoz. A hőszivattyúról csak annyit, hogy az áram fogyasztásod a mostani 3-5 szerese lesz.
Nincs akadálya, de talán egyszerűbb, ha magánban megkeresel - Mert ez már reklámnak minősülne.
Hőszivattyúról annyit: Két rendszerünk van felépítve bemutatóként. Az egyik folyadék-folyadék - fal és mennyezetfűtéssel, padlófűtéssel. Ez a legoptimálisabb, mert alacsony előremenő vízhőmérséklet mellett is nagyon jó a hőérzet. A másik ettől 20 méterre van, ott levegő-folyadék hőszivattyú megy, radiátoros fűtéssel, mert a meglévő kazán helyére lett beépítve a tartály. -15 fok mellett 45 fok előremenő vízhőmérsékletet produkált. A radiátorok nem sütnek ugyan, de fázni sem kell. Ha valaki kíváncsi rá - megnézheti Törökbálinton. Ja igen- a legfontosabb: A két rendszer 1 hónapban kb 40.000Ft-nyi villanyszámlát evett. Két családi házról beszélünk. Az egyik kb 300m2 a másik 100m2. Én egy házra több mint a dupláját fizetem gázból.
Igen a gázkazánt illetően részben egyetértek - ezért vettem lángmodulációs adagolóval szerelt kazánt. Sajnos ez sem igazán működik jól benne. Ez a szitkozódás egyik alapja. Merthogy nem 40%-ig modulál le - jó ha 5%-ot. A másik dolog a villanyszámlával kapcsolatban: áramkedvezményem is van és 3x40A betápom.
Én ezt teljes mértékben elfogadom amit írtál és öt hőszivattyús rendszer megépítése után én is inkább vagyok ennek a pártján. Viszont ahol csak a "hőtermelő" felújításában gondolkodik a család és hagyományos radiátoros rendszerük van, hiába hőszigetelt a ház azért nem biztos, hogy elég a 45fok előremenő vízhőmérséklet,ott azért nem ajánlom a hőszivattyút, mert drága lenne az üzemeltetése! Viszont ha nem lennétek ilyen messze szívesen megnézném a bemutatótermeteket, jó lehet!
Nyilván szerencsésebb lenne radiátornál a 80-85 fok, de a híresztelésekkel ellentétben egész tűrhetően ment a télen a höszivattyúval is. Bivalens módban pedig tökéletes lehet, mert lehet gáz mellette, de nem mindegy, hogy csak 2-3 napot megy, vagy pedig egy teljes szezont.....
Ezek szerint rosszul van beállítva!
Keress egy SZAKEMBERT, aki beméri neked a gáznyomásokat és beállítja azokra az értékekre, amit a gyár megad!
Hát ha kicsit "túl vannak méretezve" a radiátorok akkor az a 45 fok is elég a fűtéshez! Mostanában ez egyre gyakoribb, és így alacsonyabb előremenő hőmérséklettel is lehet kielégítően fűteni.Ez a kondenzáció kazánokhoz is jobb megoldás!
SZia Toro! A lényeget sokkal előbb már leírtam: a gyár 2 szakembere járt ki hozzám közel egy évig. Ha ennél komolyabb szaktekintélyt ismersz, aki beállít egy kazánt - ki vele, mert ők bizony csődöt mondtak. Az egyetlen ember, aki egy kicsit is jobbá tette a kazánt egy bicskei szervizes, aki véletlenül ugrott be a régi szervizes helyett... Megvallom őszintén belefáradtam, hogy családtagként jártak ki-be a SZAKEMBEREK . Inkább keresek kevésbé problémás megoldást.
Ez a kisebbik gond, bár többletköltséget okoz a beruházásnál. Sajnos sok szaki a 70-100 W/m^3 szerint tervez, vérmérséklettől függően és szerncsétlen esetben jelentősen alultervezi az épület és/vagy egyes helyiségek hőszükségletét. Ekkor alul van méretezve és egyes helyiégek "hüvösek" a kazán állandóan ki-be kapcsol stb.. Azt hiszem ismerős a probléma. Sajnas a pénzhiány is erre viszi az embereket, azt hiszem ismert a mondás:
Cégünk Gyorsan, Jól, Olcsón dolgozik! Kedves megrendelőnik ezek közül csak kettőt választhatnak! Manapság már az árak nem feltétlenül tükrözik a minőséget ezért a fenti szabály már nem tekinthető mérvadónak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |