Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Az a 18A 1.8A lesz
![]()
Jól meg dicsérted akkor éri az árát 12000 ft.
Lehet venni olcsóbban is! Láttam már 10.500Ft áron is. :hide:
Üdv mindenkinek!Majd nem csak végig olvastam a fórumot mindenütt 14.4 V írnak töltésnek.Találtam ezt a rajzot ahol izzót ír szabályozásnak de ott már minimum 16 V van írva nem sok ez ?Vagyis miért kell a 16 V?.
És így az izzó által nem tud túltölteni?Maradhat a töltő tovább is rajta,az az nem kell lesni mikor van feltöltve.
De túl lehet tölteni. Az izzó csak áramkorlátozónak van a rendszerben. Eleinte mérned kell, hogy mikor van feltöltve, de egy idő után a fényerőből is fogod látni.
Köszönöm.És ha 24V izzót teszek akkor jobb a túltöltés védelme?
Nem. A töltő áram folyamatosan csökken ugyan ahogy töltődik az akku, de sosem lesz 0. Az izzó hideg ellenállásán eső feszültség határozza meg a maximális feszültséget. Ha ez több mint 14,4V akkor túltölti az akkut. Ha kevesebb akkor nem, de ez inkább a bemenő feszültségtől függ.
És ha egy 100% -an feltöltött akkun állítanám a kimenő feszültséget 14 V ra vagy 13.8 V ra akkor is túl töltene?
Nem tudom, mennyire akarod használni azt az autót. Ha mész vele 1-2 órát, akkor felesleges teljesen feltöltött állapotba hozni. Ilyenkor elég, ha annyi energia van benne, hogy néhány indításra elég legyen. Az én autószerelőm szerint legalább két hetente el kell vele menni a boltba, ha nincs teljesen leállítva ( pl. olajleeresztés, amit csak garázsban érdemes megejteni ). Ha a mostani MW táppal 13.2V felett tudod tartani az akkut (szerintem) bőven elég.
Akkor nem töltene túl, de a töltés is igen lassú volna, mert lemerült állapotban is kis áram folyna. Nem véletlenül használnak ennél bonyolultabb elektronikát.
Sziasztok.
Volna egy ismerősöm és szokás szerint gondja is akadt. Vett egy robogót és mostmár bele egy új akkut. A probléma annyi hogy a gép hamar merül a gyárilag hozzákapcsolt digit kijelzők és riasztó miatt. A srácnak van autóstöltője, de túlontúl sok szuflát adna a mociakksinak. (accu min 16Ah-80Ah 12Volt 5A) Az akkura pedig fel van írva hogy(0,35A-66W-T 25/F 3,5A arithm/5A EFF) Szóval kicsinálná a töltő. A srác feldobott egy ötletet, ami még nekem sem jutott eszembe. Milenne ha egy izzót mint fogyasztót elékötnénk. Szerintetek? Ha ráhidalnánk a töltő csatijaira és úgy töltenénk az akkut? Várom az ötleteket, vagy ha netán valaki ki tudja kalkulálni, akkor kérdéses lenne az izzó fogyasztása. Esetleg érdemesebb lenne ellenállást nézni hozzá? Köszi a tippeket előre is.
Sorba kössetek az akkuval egy nagyobb izzót. Mérd meg az áramot, ás ha sok cseréld kisebb teljesítményűre az izzót. Ha kevés nagyobbra.
Így: Már nem tudtam hozzáadni az előzőhöz.
Üdv
Tetszik ez az áramkör feltudnád tenni ujra a rajzokat róla a linkek már nem élnek esetleg * előre is köszönöm üdv alika
Hello!
Megtalálható itt, de ha valamibe egy porszem bele kerül, akkor nem akar belőle eltűnni. Vagy is az elvi rajzon a töltőnél kis hiba van, a relé érintkezője nem jó helyre került. A helyes áramkört itt találod meg. De van egy új változat is "ACCU-GRD2" elnevezéssel, hátha azt szimpatikusabbnak találod. ACCU-GRD2 Természetesen lámpát nem szükséges alkalmazni, hanem az előző töltő rajz szerint lehet bekötni ezt is. üdv! proli007
Hali
találtam a trafót 17v egy 12v 35wattos égőn át 2,2 A egy 44 AH-ás akksin 2.4 A mértem róla graetz után , ez nekem egy 4-12 Ah akku töltésre kell azaz 0,4-1,2 A-ig kellene áram és ezt szabályozni.Ezt úgy megtudom oldani hogy sorba kötözgetek egy potmétert és állítgatom a megfelelő áramokig és azt az értékűt feljegyzem és veszek boltba vagy ezzel modern fűtőtestet hozok létre és megspórolom a fafűtés költségét? üdv alika
Hello!
- Itt a teljesítmény veszteség nem oly nagy még, hogy azon különösebben rágódni kellene. A védelem pedig a többi problémádat megoldja. - Az izzó, mindenképpen sokkal jobb választás, mert részben látható, de legfőképpen azért mert a hőmérséklet függvényében változik az ellenállása. Vagy is közel állandó töltőáramot fog tartani, ha a töltés alatt változik az aksi kapocsfeszültsége. Ellentétben egy "mezei" ellenállással. - Különösen szabályozni sem érdemes az áramot, mert pld. 2 különböző teljesítményű izzóval és két kapcsolóval, már háromféle töltőáram állítható be. Az meg bőven elegendő 4-12Ah tartományban. üdv! proli007
Üdv.
Most állnék neki újból. Melyik meghajtó tranyó CE-ét kössem össze? A bd 140-et vagy a bc182-t?
Hello!
A T5 kollektor-emitterét, hogy a töltés Ki a kisütés pedig Be kapcsolódjon. üdv! proli007
Köszönöm. És a kisütőellenállatok elég, ha 2W-osak? Az akku pedig 70Ah-s ha jól emlékszem.
Hello!
Tekintve, hogy így tartós lesz a kisütőáram, lehet az ellenállások megsértődnek. Sajnos ha impulzussal csinálod, akkor meg a méréshez szkóp kell... Az aksinak a mérés idejére tudnia kell a 6A áramot. Más nem számít. üdv! proli007
Akkor minimum 5W-os ellenállások kellenének nem? Vagy esetleg még kisebbre venni a kisütőáramot? Így kisebb áram folyik az ellenállásokon.
Hello!
Ha jól emlékszem az osztó soros ellenállása mindössze 2ohm. Vagy is 6A*12V az 72W. Tehát elvileg egy 50W-os és egy 30W-os ellenállás kellene a mérés idejére. üdv! proli007
Hello!
Közben gondolkodtam a dolgokon, mer úgy vélem ez számodra a nagy teljesítményű ellenállások beiktatása elég kivitelezhetetlen. Minden esetre az 5W-os ellenállás alkalmazását azért javasolt, a nagy kisütő áram miatt, még ha nem is melegszik nagyon a rövid idejű terhelés miatt. Viszont lehet egy megkerülő megoldást alkalmazni, ha készítesz egy mintavevő-mintatartó kapcsolást. Ezzel az osztó feszültsége üzem közben is ellenőrizhető. Vagy is a bemenetét rákapcsolod az osztó alsó tagjára (amit a komparátor is figyel), és amikor pillanat szerűen folyik a kisütő áram, ez a kapcsolás megőrzi annak értékét, a mérés idejére. Így ellenőrizhető hogy mit kap a komparátor, és számítható a tranzisztoros kisütő fokozat működése/vesztesége is. A tárolt feszültséget a nyomógomb megnyomásával törölhető. (Természetesen ez egy elég egyszerű áramkör, és nem túl korrekt, mivel a kondi szivárgási árama és az IC bementi árama "küzdeni fog" egymással. Vagy is a feszültség percekig azért nem lesz állandó értékű. De hiba megállapításra-mérésre mindenképpen megfelelő lesz.) üdv! proli007
Szia!
Átkutattam a fiókomban lelehető kincseim és ráleltem egy a számomra teljesen megfelelő kapcsolásra ,csak nem igen tudom mit mivel kéne helyettesíteni, merthogy ugyebár ezek a letűnt korszak alkatrészei már ![]() ![]() Előre is köszönöm a segítséged és bocsi hogy ennyit zaklatlak ![]()
Ehez az elvhez hasonló már szerepelt itt a ebben a topikban. Ha a kis fényképezőgépre kattintasz talán meg is lesz.D1, D2, D4 valami általánosan használható dióda pl.:1N4148, 1N4001....4007. Az ellenállás az ma is ellenállás mint akkor az Ezermester boltban volt ( lap alja
![]() ![]()
Hello!
Robi már válaszolt a kérdésedre, teljesen egyetértek vele. Amúgy a hobbinak pont az a célja, hogy valamit Te is tegyél, és tanuljál. De elsőként a trafót kellene szemügyre venni, mert a sok tekercs nem szokott jó jel lenni. Mivel egy trafó, általában úgy van tekerve, hogy minden tekercsét együtt terhelve adja ki a maximális teljesítményét. A kapcsolásban egyébként is félhullámban működik a töltés, ami illetlenség a trafóval szemben és általában melegíti a trafót. A mai világban már nem kell megijedni, ha három alkatrésznél több van egy áramkörben. Itt az oldalon is találsz számtalan kapcsolást, amihez nyákterv is van. De ezt a kapcsolást akár próbaképen a levegőben is össze tudod huzalozni.. De ebben a kapcsolásban nincs áramkorlátozás, pontosabban a trafó és egyéb alkatrészek belső ellenállása fogja korlátozni az áramot. Ezért van a számtalan trafó kivezetés, hogy azt kapcsolgatva be lehessen állítani valamennyire a töltőáramot. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |