Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   112 / 303
(#) nedudgi válasza ferenczy hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Az a 18A 1.8A lesz . Attól függ, mire akarod használni. Egy kisebb, 35Ah körüli akkut már akár 20 óra alatt is feltölthet, teljesen lemerült állapotból. Ennyi erővel a Minwa is elég lehet neked.
(#) ferenczy válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Jól meg dicsérted akkor éri az árát 12000 ft.
(#) nedudgi válasza ferenczy hozzászólására (») Márc 28, 2012 /
 
Lehet venni olcsóbban is! Láttam már 10.500Ft áron is. :hide:
(#) ferenczy hozzászólása Márc 28, 2012 /
 
Igaz de a szállítás meg ez az ...
(#) ferenczy hozzászólása Márc 29, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!Majd nem csak végig olvastam a fórumot mindenütt 14.4 V írnak töltésnek.Találtam ezt a rajzot ahol izzót ír szabályozásnak de ott már minimum 16 V van írva nem sok ez ?Vagyis miért kell a 16 V?.
(#) zolika60 válasza ferenczy hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Az izzón esik a különbség.
(#) ferenczy hozzászólása Márc 29, 2012 /
 
És így az izzó által nem tud túltölteni?Maradhat a töltő tovább is rajta,az az nem kell lesni mikor van feltöltve.
(#) zolika60 válasza ferenczy hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
De túl lehet tölteni. Az izzó csak áramkorlátozónak van a rendszerben. Eleinte mérned kell, hogy mikor van feltöltve, de egy idő után a fényerőből is fogod látni.
(#) ferenczy válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Köszönöm.És ha 24V izzót teszek akkor jobb a túltöltés védelme?
(#) zolika60 válasza ferenczy hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Nem. A töltő áram folyamatosan csökken ugyan ahogy töltődik az akku, de sosem lesz 0. Az izzó hideg ellenállásán eső feszültség határozza meg a maximális feszültséget. Ha ez több mint 14,4V akkor túltölti az akkut. Ha kevesebb akkor nem, de ez inkább a bemenő feszültségtől függ.
(#) ferenczy válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
És ha egy 100% -an feltöltött akkun állítanám a kimenő feszültséget 14 V ra vagy 13.8 V ra akkor is túl töltene?
(#) nedudgi válasza ferenczy hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Nem tudom, mennyire akarod használni azt az autót. Ha mész vele 1-2 órát, akkor felesleges teljesen feltöltött állapotba hozni. Ilyenkor elég, ha annyi energia van benne, hogy néhány indításra elég legyen. Az én autószerelőm szerint legalább két hetente el kell vele menni a boltba, ha nincs teljesen leállítva ( pl. olajleeresztés, amit csak garázsban érdemes megejteni ). Ha a mostani MW táppal 13.2V felett tudod tartani az akkut (szerintem) bőven elég.
(#) zolika60 válasza ferenczy hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Akkor nem töltene túl, de a töltés is igen lassú volna, mert lemerült állapotban is kis áram folyna. Nem véletlenül használnak ennél bonyolultabb elektronikát.
(#) kisagyi hozzászólása Márc 30, 2012 /
 
Sziasztok.
Volna egy ismerősöm és szokás szerint gondja is akadt.
Vett egy robogót és mostmár bele egy új akkut.
A probléma annyi hogy a gép hamar merül a gyárilag hozzákapcsolt digit kijelzők és riasztó miatt.
A srácnak van autóstöltője, de túlontúl sok szuflát adna a mociakksinak.
(accu min 16Ah-80Ah 12Volt 5A)
Az akkura pedig fel van írva hogy(0,35A-66W-T 25/F
3,5A arithm/5A EFF)
Szóval kicsinálná a töltő.
A srác feldobott egy ötletet, ami még nekem sem jutott eszembe.
Milenne ha egy izzót mint fogyasztót elékötnénk.
Szerintetek?
Ha ráhidalnánk a töltő csatijaira és úgy töltenénk az akkut?
Várom az ötleteket, vagy ha netán valaki ki tudja kalkulálni, akkor kérdéses lenne az izzó fogyasztása.
Esetleg érdemesebb lenne ellenállást nézni hozzá?
Köszi a tippeket előre is.
(#) zolika60 válasza kisagyi hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Sorba kössetek az akkuval egy nagyobb izzót. Mérd meg az áramot, ás ha sok cseréld kisebb teljesítményűre az izzót. Ha kevés nagyobbra.
(#) zolika60 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Így: Már nem tudtam hozzáadni az előzőhöz.
(#) alioka válasza proli007 hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Üdv
Tetszik ez az áramkör feltudnád tenni ujra a rajzokat róla a linkek már nem élnek esetleg *

előre is köszönöm üdv alika
(#) proli007 válasza alioka hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Hello!
Megtalálható itt, de ha valamibe egy porszem bele kerül, akkor nem akar belőle eltűnni. Vagy is az elvi rajzon a töltőnél kis hiba van, a relé érintkezője nem jó helyre került. A helyes áramkört itt találod meg.
De van egy új változat is "ACCU-GRD2" elnevezéssel, hátha azt szimpatikusabbnak találod. ACCU-GRD2 Természetesen lámpát nem szükséges alkalmazni, hanem az előző töltő rajz szerint lehet bekötni ezt is.
üdv! proli007
(#) alioka válasza proli007 hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Hali
találtam a trafót 17v egy 12v 35wattos égőn át 2,2 A egy 44 AH-ás akksin 2.4 A mértem róla graetz után , ez nekem egy 4-12 Ah akku töltésre kell azaz 0,4-1,2 A-ig kellene áram és ezt szabályozni.Ezt úgy megtudom oldani hogy sorba kötözgetek egy potmétert és állítgatom a megfelelő áramokig és azt az értékűt feljegyzem és veszek boltba vagy ezzel modern fűtőtestet hozok létre és megspórolom a fafűtés költségét?
üdv
alika

tőltő.png
    
(#) proli007 válasza alioka hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Hello!
- Itt a teljesítmény veszteség nem oly nagy még, hogy azon különösebben rágódni kellene. A védelem pedig a többi problémádat megoldja.
- Az izzó, mindenképpen sokkal jobb választás, mert részben látható, de legfőképpen azért mert a hőmérséklet függvényében változik az ellenállása. Vagy is közel állandó töltőáramot fog tartani, ha a töltés alatt változik az aksi kapocsfeszültsége. Ellentétben egy "mezei" ellenállással.
- Különösen szabályozni sem érdemes az áramot, mert pld. 2 különböző teljesítményű izzóval és két kapcsolóval, már háromféle töltőáram állítható be. Az meg bőven elegendő 4-12Ah tartományban.
üdv! proli007
(#) matyusz válasza proli007 hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Üdv.
Most állnék neki újból. Melyik meghajtó tranyó CE-ét kössem össze? A bd 140-et vagy a bc182-t?
(#) proli007 válasza matyusz hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Hello!
A T5 kollektor-emitterét, hogy a töltés Ki a kisütés pedig Be kapcsolódjon.
üdv! proli007
(#) matyusz válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Köszönöm. És a kisütőellenállatok elég, ha 2W-osak? Az akku pedig 70Ah-s ha jól emlékszem.
(#) proli007 válasza matyusz hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Hello!
Tekintve, hogy így tartós lesz a kisütőáram, lehet az ellenállások megsértődnek. Sajnos ha impulzussal csinálod, akkor meg a méréshez szkóp kell...
Az aksinak a mérés idejére tudnia kell a 6A áramot. Más nem számít.
üdv! proli007
(#) matyusz válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Akkor minimum 5W-os ellenállások kellenének nem? Vagy esetleg még kisebbre venni a kisütőáramot? Így kisebb áram folyik az ellenállásokon.
(#) proli007 válasza matyusz hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Hello!
Ha jól emlékszem az osztó soros ellenállása mindössze 2ohm. Vagy is 6A*12V az 72W. Tehát elvileg egy 50W-os és egy 30W-os ellenállás kellene a mérés idejére.
üdv! proli007
(#) proli007 válasza matyusz hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Hello!
Közben gondolkodtam a dolgokon, mer úgy vélem ez számodra a nagy teljesítményű ellenállások beiktatása elég kivitelezhetetlen. Minden esetre az 5W-os ellenállás alkalmazását azért javasolt, a nagy kisütő áram miatt, még ha nem is melegszik nagyon a rövid idejű terhelés miatt.
Viszont lehet egy megkerülő megoldást alkalmazni, ha készítesz egy mintavevő-mintatartó kapcsolást. Ezzel az osztó feszültsége üzem közben is ellenőrizhető. Vagy is a bemenetét rákapcsolod az osztó alsó tagjára (amit a komparátor is figyel), és amikor pillanat szerűen folyik a kisütő áram, ez a kapcsolás megőrzi annak értékét, a mérés idejére. Így ellenőrizhető hogy mit kap a komparátor, és számítható a tranzisztoros kisütő fokozat működése/vesztesége is. A tárolt feszültséget a nyomógomb megnyomásával törölhető.
(Természetesen ez egy elég egyszerű áramkör, és nem túl korrekt, mivel a kondi szivárgási árama és az IC bementi árama "küzdeni fog" egymással. Vagy is a feszültség percekig azért nem lesz állandó értékű. De hiba megállapításra-mérésre mindenképpen megfelelő lesz.)
üdv! proli007
(#) alioka válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Szia!

Átkutattam a fiókomban lelehető kincseim és ráleltem egy a számomra teljesen megfelelő kapcsolásra ,csak nem igen tudom mit mivel kéne helyettesíteni, merthogy ugyebár ezek a letűnt korszak alkatrészei már .Esetleg még az is érdekelne hogy szükségese ennyi szekunderes trafó hozzá vagy elég az én trafóm is ami 2*20 volt és 2*14,8 voltos kivezetésekkel rendelkezik?!Amennyiben még nem kívánsz a pokolba a folytonos kéréseimmel de egy nyákterv is jól jönne lehetőleg lay vagy pdf formátumba .
Előre is köszönöm a segítséged és bocsi hogy ennyit zaklatlak !
(#) erobi82 válasza alioka hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Ehez az elvhez hasonló már szerepelt itt a ebben a topikban. Ha a kis fényképezőgépre kattintasz talán meg is lesz.D1, D2, D4 valami általánosan használható dióda pl.:1N4148, 1N4001....4007. Az ellenállás az ma is ellenállás mint akkor az Ezermester boltban volt ( lap alja ) A D3as Zener dióda adja magát. A T2es tirisztorból is megfelel a legkisebb áramú( valami TIC sorozat) Lényeg inkább a T1-en van, ugyanis az engedi át a töltőáramot. Azt töltőáramra kell méretezni, de inkább még fölé kicsit. Bár én sem szeretek lyukraszteres nyákkal dolgozni ha csak nem muszály, de ezt azon is össze lehet dobni. De a Sprint Layout pofon egyszerű. A második scannelt képen ott a NYÁKrajz csak be kell rajzolnod, még agyalni sem kell.
(#) proli007 válasza alioka hozzászólására (») Ápr 3, 2012 /
 
Hello!
Robi már válaszolt a kérdésedre, teljesen egyetértek vele. Amúgy a hobbinak pont az a célja, hogy valamit Te is tegyél, és tanuljál.
De elsőként a trafót kellene szemügyre venni, mert a sok tekercs nem szokott jó jel lenni. Mivel egy trafó, általában úgy van tekerve, hogy minden tekercsét együtt terhelve adja ki a maximális teljesítményét. A kapcsolásban egyébként is félhullámban működik a töltés, ami illetlenség a trafóval szemben és általában melegíti a trafót. A mai világban már nem kell megijedni, ha három alkatrésznél több van egy áramkörben. Itt az oldalon is találsz számtalan kapcsolást, amihez nyákterv is van. De ezt a kapcsolást akár próbaképen a levegőben is össze tudod huzalozni.. De ebben a kapcsolásban nincs áramkorlátozás, pontosabban a trafó és egyéb alkatrészek belső ellenállása fogja korlátozni az áramot. Ezért van a számtalan trafó kivezetés, hogy azt kapcsolgatva be lehessen állítani valamennyire a töltőáramot.
üdv! proli007
Következő: »»   112 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem