Fórum témák
» Több friss téma |
Nem elég ha a tiéddel megtud? (Bocs nem tudtam kihagyni.)
Élőben szerintem annyira nem gázos, de ha a Q7 tetszett neki, akkor miről beszélünk?
Üdv mindenkinek!
Egy Beretta Bojler 45 BSI típusú kazánt szeretnék összeházasítani egy Computherm Q7 termosztáttal. Volt már ilyen termosztátról szó itt a topicban, de a saját gondom megoldására még nem jöttem rá, hiába olvastam végig a hozzászólásokat. Vagy csak benéztem és bénáztam. A Berettából három szál jön a régi ketyeréhez, ami egy hagyományos, analóg, és ha igaz, akkor igen régi Wesper típusú termosztát. A mellékelt kép szerint a három vezeték 1 - barna, 2 - zöld/sárga, 3 - kék kombinációban van csatlakoztatva hozzá. Fázisceruzával kimértem, eszerint állandó fázis egyiken sem jön, kizárólag a barnán jelenik meg ki/be kapcsoláskor. A három közül melyik két vezetéket kell a Q7 NO és COM pontjaihoz csatlakoztatni? Csak fűtést szabályoznék vele. Előre is köszi a válaszokat!
Szia !
A második képen látszik a bekötés, tehát az 1-3 csavarok-ra kel kötni (barna-kék) az új termosztátot ! Üdv.: moele
Ööö, lehet nem voltam érthető. A képeken a régi termosztát van, az úgy is van bekötve, ahogy írtad.
Vagy esetleg úgy érted, hogy az újhoz a barnát és a kéket kell használni? Ez esetben melyiket az NO, melyiket a COM csatlakozóhoz?
Szerintem az MMG termosztátokban az éjjel nappal átkapcsoláshoz kell az ellenállás,a kazán hőfokot viszont a vízhőfok,valamin a kémény is befolyásolja.A párakicsapódás veszélye nő alacsonyabb hőmérsékleten .
Tehát a barna - kék vezetéket kell a NO és a COM pontokra kötni, az mindegy, hogy melyiket hova kötöd ! A sárgászöldet szigeteld le !
Üdv Mindenkinek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni a férjem részére. Vettünk egy infrapanelt a fürdőszobánkba, amihez van egy Computherm Q3 szobatermosztát. Tudna valaki segíteni a termosztát bekötésében? Hová kell kötni a fázist és a nullát? Előre is köszi!
Hello!
A gépkönyv rajza, azért nem jó, mert az feltételezi, hogy a kazánnak amit kapcsolgat, van önálló betáp feszültsége. Vagy is az megkapja a 230V feszültséget, és hogy fűtsön, csak két vezetéket kell rövidre zárnia a termosztátnak. Az infra panelnek nincs távműködtetése gondolom. Ezért a módosított rajzom alapján kell bekötni a termosztátot. Mivel a termosztát egyszerre nem tudja kapcsolni a fázist és a nullát, nem célszerű, hogy az egész konnektorba legyen csatlakoztatva. Azért, mert az egy kontaktusnak, a fázist kell bontania. Ha villásdugóra tesszük, akkor nem lehet tudni, hogy melyik a fázis, és ekkor szabálytalanul a nullát kapcsoljuk. A zöld-sárga védővezetőt, pedig ne felejtse el bekötni. üdv! proli007
Üdvözletem !
Pár szó a panelek szabályzásáról Sokan érdeklődnek a panelek szabályzásának megoldása után. Örömhírem, hogy ez házilag is tökéletesen kivitelezhető, és sokkal kevesebből ki lehet hozni, mintha az ember egy "infrapanelekre kifejlesztett rendszert" venne meg szereléssel együtt borsos áron. Legelső kérdés mindig az, hogy mi a te konkrét igényed. Itt most egy rövid összefoglaló következik a teljesség igénye nélkül a panelek szabályzásáról: Alapvetően háromfajta szabályozásra van lehetőség: 1, Teljesen manuális, azaz Te kapcsolod ki-be. Vannak olyan alkalmazások, amikor ez a legjobb, például ha az ember a panelt a fürdőszoba előmelegítésére, és a tisztálkodás alatti fűtésre használja. Máskülönben nem nagyon van értelme, hogy üzemeljen a panel. De még ebben az esetben is megoldható, hogy az ember egy nyomógomb segítségével bekapcsol egy időrelét, az pedig tetszőleges ideig működteti a panelt, tehát a fürdőszoba használat után nem felejted el kikapcsolni. 2, Termosztát + relé. Ez azért néz így ki, mert egy temosztát önmagában kevés ampert bír csak el, és a relét/kontaktort a panel és a termosztát közé kell beiktatni. A termosztát a relének adja a jelet, ami pedig behúz és bekapcsolja a paneleket. Ez akkor jó, ha egy teljes helyiség szabályozását akarod megoldani. Arra is van lehetőség, hogy a programozható, több csatornás termosztát több relét (és így panelt) kapcsol több helyiségben. 3, Csak termosztát. A szobatermosztátokra rá van írva, hogy hány ampert képesek kapcsolni. Ez többnyire átlagosan csak kb 5 ampert jelent. Persze ez termosztáttól függ. De abban egyetértünk, hogy egy teljes helyiség vezérlésénél nem mindig elég. Például vegyünk egy helyiséget, ahol kb 1600 W kell a fűtéshez. (Ez teljesen normális érték). Ez megoldható 4 db 400 W-os panelből, ami kb 8 ampert jelent. Nos, ez a 8 amper már a legtöbb termosztátnak túl sok, ezért érdemes a 4 panelt 2 csoportra bontani, így egy csoport 4 ampert jelent csak. A négy panelt így két termosztát el tudja vinni, ami azért is lehet jó megoldás, mert a csoportokat külön tudod vezérelni. Az egyikre be tudsz állítani alacsonyabb hőfokot, a másikhoz pedig magasabbat, és így előállhat az a szokatlan jelenség, hogy egy helyiségen belül is van némi hőmérséklet különbség. De pont ez az infrapanel egyik legfontosabb tulajdonsága: a helyi fűtés. Minek fűtsünk feleslegesen olyan tereket (akár még egy szobán belül is), amire nincs szükség?Több fajta termosztát között lehet választani. A Computherm termosztát család elég széles választékot nyújt teljesen elérhető áron. Gyakorlatilag pár ezer forintért. A relék úgyszintén ilyen árkategóriában vannak.Az úgynevezett "éjszakai áram" használatáról: Sok: lakásban van ún. éjszakai áram, amit külön mér az áramszolgáltató. Ez olcsóbb, mint a "nappali". Egy feszültségfigyelő relével figyeltetni lehet, hogy ez mikor van bekapcsolva, plusz két relével meg lehet oldani az átkapcsolást nappaliról éjszakaira. Vagyis ha van olcsóbb áram, akkor arról üzemeljenek a panelek. Ezt az áramot valamikor, régebben a helyszínen felszerelt kapcsolóórákkal este 10-től reggel 6-ig lehetett használni például villanybojlerek felfűtésére. Ma már központilag kapcsolgatják, mindig akkor, amikor a fogyasztás csökken. Tehát sokszor nappal is működik Fontos, hogy ezek az információk nem teljes körűek. A villanyszerelődnél, villanyfelszerelési boltban érdeklődj utána, biztos tudnak még plusz információval szolgálni. Célom az volt, hogy lásd: mennyi mindent meg tudnál te is oldani, és az árban mindig kedvezőbb számodra. Remélem érthető felvilágosítást írtam le ! Üdv.: moele
Elfelejtettem írni, hogy a Q3 szobatermosztát, amit vettünk a panelhez nem rádiófrekvenciás, csak sima digitális. Ennél csak 3 bekötési pont van. Amúgy az infrapanel 500 W-os, és semmi más nincs hozzá csak a termosztát. Ezt a cégnél ajánlották így.
Hello!
Akkor nem kell mást tenni, mint a fűtőtesthez oda vezetni a villanyt. Nullát és a védőföldet bekötni a fűtőtestbe és a fázist pedig a termosztáton keresztül kötni be. Ehhez a fűtőtestbe egy plusz sorkapcsot érdemes rakni, amiben a termosztáthoz menő fázis, a bejövő fázissal van összekötve. üdv! proli007
Köszönöm szépen a segítséget Neked is és a többieknek is! Szép hetet!
Szia!
Éti-25 gázkazánhoz lehet-e Computherm Q7 RF szobatermosztátot használni?
Elolvastam közben az adatlapot: Igen, jó hozzá (szerintem).
Sziasztok!
Még mindig termosztát bekötési problémáim vannak. A kazán Fég C30. Szeretném lecserélni a régi termosztátot Q7 rf digitális, rádiófrekvenciásra. A régi termosztátba 3 vezeték volt bekötve. 1 sárga, 2 barna, 3 fekete. Ha a kazán dugvillát kihúzom, akkor értelem szerűen egyik szálon sincs feszűltség. Ha a dugvillát normál módon bedugom, akkor a 3 fekete szálon jelez a fáziscerza áramot. Ha a dugvillát megfordítom, akkor az 1 sárga, valamint a 2 barna szálon is feszültség jelentkezik a feketén semmi. Ezek után mit kössek az N, mit az L, és mit az 1(NO); és a 2(COM) pontokra. Kérem, ha tudtok segítsetek.
Hello!
Meg kellett volna nézni, hogy a sárga-barna-fekete a régi termosztát hányas pontjára volt bekötve. Mert általában a barna a nulla, a fekete a fázis, és a zöld-sárga a kapcsolt fázis szokott lenni. (De kitudja hogy kötötték be.) A Q7-ből úgy kell "háromlábút készíteni", hogy az L és a COM közé, egy kis átkötést teszel. Így elvileg az "N" a barna, az "L" fekete, a "sárga" az NO helyére menne. Először kösd be a barnát az N-re, majd a feketét az L-re. Ha bekapcsolod, világítani kell a Q7-nek. (Ha a manuál gombot megnyomod, vagy fűteni akar a szabályzó) Így meg kellene mérni, hogy megvan-e a 230V az N-L között. Ez után megmérni, hogy az N-sárga között nincs fesz. Ha nincs, akkor vélhetően jó lesz, és beköthető a sárga az NO-ra. üdv! proli007
Hello proli007!
Köszönöm a válaszodat! A régi termosztát bekötése a leírtak szerint volt megoldva. Az 1 pontra a sárga, a 2pontra a barna, és a 3 pontra a fekete volt kötve. Ma már nem, de holnap megpróbálom az általad javasolt kötési módot. Kösz. Az eredménnyel, majd jelentkezem.
Hello proli007!
Bekötöttem először, úgy ahogy tegnap írtad. Sajnos nem működött. Most bekötöttem úgy, hogy a sárgát kötöttem a 0 (N) pontra. Így sem működik. Nem világít a piros led. A termosztát jelzi, hogy a fűtés indul, de a kazán nem indul. Mit próbáljak még? Nem teszem tönkre a termosztátot, esetleg a kazán elektronikáját? Ha tudsz légy szíves segíts! A kazánnak nem kell esetleg bizonyos idő az ismételt áram alá helyezésnél, hogy működő képes legyen?, mert akkor türelmetlen voltam. Nem indult, így ismét kihůztam, nehogy baj legyen.
Hello proli007!
Pontosan az termosztát volt a kazánon, mint amelyiknek a kapcsolási rajzát feltöltötted. Azzal működött, csak az nem programozható.
Hello
A kazánt nem ismerem (és nem is nagyon értek hozzájuk), de van erre külön topik. A termosztátnak viszont működni kell akkor is, ha az L-N pontokra 230V-ot kötsz. Vagy is simán kipróbálhatod. Ő nem tudja van-e kazán vagy nincs. Sőt csak a vevő is indítható leállítható, a Manuál gombok segítségével, még ha nincs is közelben a termosztát, vagy nem működik. De egy kisteljesítményű 15W-os próbalámpával ellenőrizhető, jön-e feszültség a kazán felől, a vevő L-N pontjaira. üdv! Gábor
Hello proli007!
Nagyon köszönöm a segítségedet. A második megoldás tökéletesnek bizonyúlt, csak várni kellett 4-5percet, és indult a kazán. Mégegyszer köszi! Üdv mind enkinek: Domenagy
Sziasztok.
Egy Q7 RF termosztátot szerettem volna bekötni de akármennyire egyszerű elakadtam. A következőt kötöttem be: N -nulla L - fázis COM - áthidalás a fázistól. Elvileg az NO-n ha manuális üzemmódban bekapcsolom adnia kelnle 220V-ot. A probléma hogy ezt folyamatosan teszi. AZ NO-n és az NC-n is mérni tudom a 220-at attól függetlenül hogy be van kapcsolva a fűtés vagy nincs. Egy ugyan ilyen vevőt rátettem erre a háltapra és az is ezt csinálja. Feszültség nélkül a szakadásvizsgálat azt mondja hogy jó a relé mert az NO "szakadt" az NC pedig "rövid zár". A relé kattan. Mit rontottam el? A fázis egy C6-os kismegszakítótól jön külön. A null pedig be van kötve a lakás bejövő ágának sorolójába a többi nulla közé. Nem értem. Találkozott már valaki ilyesmivel? Köszi.
Hello!
"AZ NO-n és az NC-n is mérni tudom a 220-at attól függetlenül hogy be van kapcsolva a fűtés vagy nincs." Lehet hogy amit kapcsolsz (mert azt nem írtad), annak másik fele nem a nullán, hanem a fázison van. Ezért jön vissza a 230V az NO-ra. (NC-n meg lehet kapacitíven méred csak. Próbáld meg egy izzóval. üdv! proli007
Szia. Köszi a hozzászólást. Hát az a helyzet hogy egy potenciálfüggetlen relé van a Q7-es vevőjében ami 24V-al lehet kapcsolni. Amit kapcsoltatok az 220V a COM-ra kötve mert ugye az a közös lába a relének. A kollégákkal szétszedtük és egy egy 100 Ohm-os ellenállás be van kötve a COM és mindkét lábkivezetés közé mit valami lágy indító. Ezért tudom mérni terhelés nélkül az NO-n és az NC-n is feszültséget. Ha terhelve van akkor már minden rendben elvileg.
Hello!
- Mi az, hogy potenciál független relé? Szerintem abban inkább bistabil relé van, aminek csak az átkapcsolás pillanatában kel feszültség, a tartáshoz már nem. (Általában a relé kontaktusa "potenciál független", mert el van szigetelve a tekercsétől.) - A kontaktusok között, szinte biztos hogy nem 100ohm van, legfeljebb 100kohm. Nem tudom minek, legfeljebb az induktív fogyasztó (szelep) ellenindukált feszültségének csökkentésére. De erre egy VDR szimpatikusabb lenne. 100ohm-on keresztül nem tudna kikapcsolni a kazán szelepe. És egyáltalán nem biztos, hogy kazánt kapcsolnak rá, lehet az egy fűtőtest is, és ekkor ha a szelep lebont, a 100ohm leég.. A műszered belsőellenállása kb 10Mohm a 100kohm 1% feszültségesését okoz, így is 230V-ot mérsz. üdv! proli007
Sziasztok,
azt hittem be tudom kötni a Q7 RF-et az eddigiek alapján de nem... Tehát, egy FÉG C12.2 gázkazán és egy Q7 RF összekötése lenne a cél. A leírtak alapján meg is csináltam, a termosztát kapcsol de a kazán nem indul. Régi, analóg termosztáttal működik. Mellékeltem egy képet is a Q7 RF bekötésről. Nekem a sárga-zöld vezeték a fázis, gondolom fordítva van a konnektorba bekötve, barna a nulla és a fekete a kapcsolószál. Kipróbáltam minden variációt de nem indul a kazán. Valakinek valami ötlete? Előre is köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |