Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   58 / 100
(#) mgy válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Szia !
Megmértem egy 48 VDC 200 Amperes mágneskapcsoló
tekercsének ellenállását. kb. 150 Ohm .
Van egy irányváltó kéttekercses mágneskapcsolóm is.
48 Voltos és tekercsei 76 Ohmosak.
Vagyis a tekercsekre 20-50 Watt teljesítményt kalkulálhatsz.
Mindezek ellenére biztonságtechnikai okokból, mechanikus működtetésű áramtalanítás a szabályos.
(#) sebes válasza mgy hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Ahogy már előttem említette valaki, a mágneskapcsolóknak van egy meghúzási teljesítménye (feszültsége), de a tartási teljesítménye (feszültsége) sokkal kisebb.
Nekem egy régebbi táblázatom van, de átlagosan a tartási teljesítmény tizede a meghúzásinak.
(#) mgy válasza sebes hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Szia !
Ez mind igaz, de van egy x Voltos rendszerem, akkor behúzatni x Volttal tudom.
Lehetséges akár x/10 volttal behúzva tartani, de a rendszerfeszültséget menet közben nem változtatjuk.
Üdv mgy
(#) (Felhasználó 46585) válasza mgy hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
De köthetsz vele sorba egy ellenállást, amit alaphelyzetben rövidrezár a mágneskapcsoló egy érintkezője. Tehát, a behúzásnál a teljes feszt ,megkapja a tekercs. Amikor meg meghúzott, akkor beiktatódik az ellenállás és jóval kisebb teljesítményt vesz fel.
(#) mgy válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Szia !
Én ilyen egyenáramú kontaktorokról beszéltem, melyeknek nincs segédérintkezőjük. (talán rosszul használtam a mágneskapcsoló kifejezést)
Azt gondoltam, hogy a kérdező ilyesmivel gondolta a főáramköri áramtalanítást.
Üdv mgy
(#) (Felhasználó 46585) válasza mgy hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Akkor kívülről lehet rá építeni egy segédrelével ugyanazt. De ha tisztán mechanikusnak kell lennie, akkor nem érsz vele semmit. Meg lehet próbálkozni valahogy a kézifékkarra ráépíteni egy késes biztosítót. Amikor a kart meghúzod, akkor ki is emeli egy szerkezet a biztit a foglalatából.
(#) borvendeg válasza mgy hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Ez szimpatikus. De gondolom elég borsos az ára...
(#) antikzsolt hozzászólása Júl 30, 2012 /
 
Sziasztok.

Bár nem autó de majdnem.
Az ismerős vett 4 darab KS - 250 mono/24V 250W=(méret 1657x977x39,5) típusú napelemet. ezeket szeretné rászerelni egy két bicajból álló valamire. Azt szeretné megkérdezni hogy max mekkora motort érdemes rárakni hogy a napelem el tudja látni. Javasoltam neki egy 900W motort ami egy átalakítóval hajt meg meg egy akurol. Nagyából jó tanácsot adtam neki vagy szóljak neki hogy keressen más kisebb motort?
(#) zolika60 válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Ha mind a négyet rászereli nem kis jármű lesz az. Mivel a 250W gondolom maximális teljesítmény, nem minden pillanatban lesznek a körülmények optimálisak egy mozgó járművön. Ráadásul egy 900W-os motor kis ideig a névleges teljesítményének a többszörösét is felveheti. Természetesen megfelelő akkupakkal jó lehet, persze csak játéknak.
(#) antikzsolt válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
megnéztem az adatlapot. a névlegeset írja ki. Én ehhez nem nagyon értek. de gondolom ez ennél kevesebb. Tudom akár a 3-4x is felveszi. ezért ajánlottam neki egy legalább 3000 w átalakítót. Most hogy mondod elég nagy lesz. bár lehet variálni.
1 motorháztető 1 csomagtatóra. 2 a tetőre. ha keresztbe rakom akkor is vagy 6.6 méter hosszú és kb 1 méter széles bár ha tud valahonnan szerezni 2 darab napelemet ami max 50 cm széles akkor már 2 főt simán be lehet tuszkolni. Nem tudom hogy minek szánja játéknak vagy közlekedni akar vele. Egy kicsit flúgos a gyerek nem kevés pénzel.
(#) Endlos válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Bizony nem csak játéknak jó, kemény napi használatra is tökéletes lesz, főleg, ha mindig napon parkol vele, és vészesetben tekerhető is lesz. Én biztosan támogatnám az ötletet.
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Nem tudhatjuk egyenlőre milyen lesz. Nekem úgy tűnik ötletelési szakaszban van. Akkuról, vezérlésről szó sem esett. Nem tudunk semmit a mechanikai felépítésről sem. Tehát egyenlőre csak játék. Természetesen támogatom a kezdeményezést én is.
(#) Endlos hozzászólása Júl 31, 2012 /
 
Villanymotornál ez az adat mire vonatkozik?: "Kv: 270rpm/v" Azt tudom, hogy fordulatszám, de mire a "/v"? (Villanyautót építek belőle tisztelt moderátor, tehát idevaló )
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Voltonkénti fordulatszámot jelent. Egyenáramú motoroknál nem adnak meg üzemi fezsültséget, csak maximálisat és ez az adat mutatja egy volt feszültség változásra hogyan változik a terheletlen fordulat szám.
(#) antikzsolt válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Kicsit beszéltem a gyerekkel. ő úgy gondolja hogy 2 bicajt összeköt. Erre teszi rá a napelemet. A meghajtás az még jó kérdés. Arra gondoltunk hogy csak az egyik kereket hajtaná motor. A másikat meg lehetnek igény szerint hajtani. Középen egy váltós szerkezet lenne ami a pedált és a motort lehetne váltani.
Az aksi az 24 V os lenne mint a napelem. Ha jól emlékszem lion lesz.(könnyebb + tartósabb is.) (skype beszélgetés)
az Ah az nem került nagyon témára 200-300 Ah elegendőnek kell lenni Hasonlóban gondolkodtunk. Bár ebben biztos ti is tudtok tanácsot adni.

Igen még csak ötlet szinten van még nagyon. Sajnos időhiány miatt most még csak tervezzük. Általában menet közben szokott kialakulni a terv hogy hogyan akarjuk elkészíteni.

Az elektromos vezérlés az még jó kérdés. Majd az is remélem kialakul. Minden jó tanácsot szívesen veszünk. Ha majd elkészül a nagy mű akkor ide is fel fog kerülni a képe.
(#) borvendeg válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Hello!
2-300Ah? * Bicajba? *
A trabantomba 60V 130Ah lesz beépítve.
300Ah az rengeteg! Nem beszélve a súlyáról.
Javaslom kicsit olvasgassatok még mielőtt belekezdtek, mert úgy látom a nagyságrendekkel nem vagytok tisztában.
(#) antikzsolt válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Még nem terveztük el hogy mekkora lesz az aksi. Csak arra tértünk ki hogy lionos lesz. Drágább mint a ólom savas de jobban viseli a napi gyűrődéseket. Így a súly már nem is annyira vészes. Amit belinkeltem az is csak 100 kg pedig 48 v 300 Ah ás. Ez a hagyományosból kb 200 kb minimum.

Akkor nekünk is meg kell hogy feleljen a 160 Ah ás.
(#) antikzsolt válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Majd átküldöd nekünk a terveket. Megnéznénk hátha okosabbak lennénk egy kicsit.,
(#) KTobi válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Nem csak az Ah számít, figyeld a terhelhetőséget is.
(#) antikzsolt válasza KTobi hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Azt hogy tudom majd megnézni? Erre nem is gondoltam még
(#) KTobi válasza antikzsolt hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Tudod milyen erős a motorod, tudod hány voltos rendszert akarsz, kiszámolod az mennyi áram, legalább ennyit folyamatosan tudnia kell leadni az akkunak.
(#) antikzsolt válasza KTobi hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
már nagyjából értem. Majd kiszámolom. Köszi
(#) Endlos válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Köszi, akkor ez egy viszonylag nyomatékos, alacsony fordulatú motor lehet, ez azért is érdekes, mert áttételeznem kell fogaskerékpárral, és szeretnék minél kevesebbet kisérletezni.
(#) borvendeg hozzászólása Aug 2, 2012 /
 
Hello!
Most hogy megkaptam, az akkumulátorokat, egykérdés merült fel bennem.
12V 65Ah-s 10db.
Hogyan érdemesebb kötni?
Sorba 5-5-öt és ezeket párhuzamosan vagy párhuzamosan 2-2-t és ezeket sorba?
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Mindegy. Ahogy kevesebb vezetékkel tudod megoldani. A lényeg, hogy a vezetékek összhossza minél rövidebb legyen.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Azt hiszem ez a legjobb elrendezés!

Névtelen.png
    
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
A kocsiban is elfér így?
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Ott igen!
Elég érdekesek a méretei az aksinak.
http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0...ijxsKw
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Ha elfér akkor jó lesz. A méret teljesen szabványos.
(#) antikzsolt válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
az 5-5 nagyobb az amperszám ami kinyerhető. Vagyis nagyobb gyorsítás. A másik felállásnál meg a v szám emelkedik fel 60v ra
Következő: »»   58 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem