Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy egy gilera runnernek a kmóra világitását fixre akarom kötni. Van 2 sárga,2 rózsaszin,feke,szürke és ismét két sárga vezeték. Annyira nem érdek hozzá de szakadásvizsgálattal odaraktam egy egyik végét a multinak az izzóhoz,másikat a vezetékekhez tettem de többnél sípolt. Végül odaraktam egy +12 az egyik sárgához,felvillantak a műszerfal izzó,de csak azok,,olaj,index visszajelzők nem ,de aztán ki is verte a 7.5 A biztositékot. Valaki tudna ebben nekem segíteni?
Sziasztok!
Lehet hogy primitívnek tűnik a kérdés:Honda Silver Wing mivel tölti az akksit?Nincs töltés,és nem látok generátort!Eddig csak autóm volt ott mindent átláttam,de ennél egyszerűen nem jövök rá mi lehet a baj! Köszi a segítséget!!!
Pedig van generátor...
Állandómágneses gerjesztésű, a lendkerék forog a tekercselt állórész körül. A gerjesztés következtében háromfázisú feszültség indukálódik az állórész tekercseiben, ezt egyenirányítva, a feszültség nagyságát szabályozva, (egy külön egység végzi, tipikusan alumínium tokos, hűtőbordás kivitel) kerül az akkura. Leggyakrabban a szabályzó hibásodik meg.
Köszi a választ,megpróbálom kimérni.
Üdvözlök minden robogó specialistát!
Ha valaki meg tudná nekem mondani, hogy hogyan tudnék állítani a robogómon, hogy ne köpje be a gyertyát, ami természetesen gyárilag előírt, hát én azt nagyon meg köszönném. A robogóm egy Piaggio NRG. Jaa és egy hónapja vettem használtan. Az olajat külön kell beletölteni. Előre is köszönöm az értékes válaszokat!
Ha a gyertyahézagod is gyári értékű, akkor valószínűleg az olaj mennyiséget kell csökkenteni, nem ismerem a gépet, de biztosan rá jössz hol kell állítani rajta.
köszi , gondolom,hogy sok az olaj, de mivel robogó ügyben totál kezdő vagyok arra lennék kíváncsi, hogy hol kezdjem a kutakodást.
Szia!
Magas a gyertya hőértéke. Ha gyári állapotú minden(tehát nem tuningolt), akkor meg kell nézni mit ír a gyár gyertyának. Ez szemlélteti milyen tipus jöhet szóba, mekkora a hőértéke, és azt, vagy azzal egyenértékűt belerakni.
Esetleg ellenőrizd a légszűrőt és takarítsd ki. Eltömődött légszűrő is okozhat ilyet a levegőhiány miatt dúsabb keverék.
Viszont lenne nekem egy érdekes kérdésem. Biciklis sebességmérőt tennék a motorra, mert a gyári órája nem jól mér. A jeladó még nem volt bekötve, csak a levegőben lógott. Az órát a helyére tettem és beindítottam a motort, de az óra megbolondult, nem csinált semmit, csak hülyeségeket jelzett ki. Előző tesztelésnél is ez volt a gond, viszont azóta lecseréltem a gyertyakábelt árnyékoltra. Ha az órát leveszem a tartóról, akkor megszűnik a jelenség. Érdekes, hogy a gyújtás elég távol van tőle mégis bezavar. Mit lehetne csinálni, hogy megszűnjön a zavarás? Még megyek megnézem a gyertyát, hogy milyen, van-e benne zavarszűrő.
Nahát a gyertyát sem veszem ki egyhamar, mert nem férek hozzá a gyertyakulcsommal. Utoljára akkor vettem ki, amikor a burkolat le volt véve, de azért nem akarom szétbontani a fél motort, hogy megnézzem a típusát.
A legújabb dolog. A zavarás nem a gyújtástól jön. Szerintem. Gyújtást ráadva, kürtöt megnyomva is jelentkezik a hiba, tehát akkor is resetelődik az egész cucc. Indító nyomógombot megnyomva, vagy elengedve is resetel.
Ismét itt, csináltam egy kis videót, hogy mit is csinál az óra. Pontosan látszik, hogy teljesen mindegy mit csinálok, mindenre újraindul teljesen. Bővebben: Link
Szia!
...ha még nem oldódott meg a probléma... Milyen a jel átvitele, vezetékes, vagy vezeték nélküli (rádiós)? A videón látszik 3 vezeték ami a kijelzőhöz megy azok mik?
Vezetékes. Ami a videón van az 4 vezeték. Kettő a háttérvilágításnak(saját készítés) és kettő a jeladótól jön. Az újabb érdekesség ,hogy ha az óra nincs a tartóban teljesen csak pl félig, amikor is nincs semmi kontaktus a vezetékekkel, akkor is jelen van a dolog, tehát magát az órát zavarja valami és nem feltétlenül a vezeték szedi össze a zavart.
Üdv!
Nem kifejezetten robogóhoz szeretnék tanácsot kérni, de motorja van ennek is. Egy Honda CBR600F olyat csinál, hogy alapjáraton 13,5V töltésem van, magasabb fordulaton viszont 12,4V-ot mérek. Ha jól tudom járó motornál 14,4V az ideális töltőfeszültség, de 13V alá nem illene mennie. Az akku elé árammérőt kötve alapjáraton mínusz 2-4A áramot mérek, de a fordulatszám emelkedésével lassan nulla majd pozitív értéket mérek. Ebből nekem az jön le, hogy az áramirány változása jól mutatja, hogy alapjáraton tölti az akkut, magasabb fordulaton viszont fogyaszt a motor. Másik érdekesség, hogy ha leveszem járó motornál az akkut, akkor azonnal leáll a motor (5-6000-es fordulaton is). Mi okozhat szerintetek ilyen jellegű hibát?
A fesszabályzót sikeresen gallyra lehet vágni, ha járó motornál, pláne 5-6 ezres :csodalk: fordulatnál veszed le az akkut. Nincs amihez tudna viszonyítani a szabályzó, így aztán söntöl teljes erőből, és előbb utóbb túlmelegszik és kipukkan.
Ami furcsaságot tapasztaltál, az valójában érthető. Alapjáraton tölt a motor, mert ekkor még nincs elegendő fordulata a generátornak, hogy egészen 14.4V-ra tudja tölteni az akkut, csak valamivel alacsonyabb szintre. Ilyenkor sima háromfázisú egyenirányítóként működik. Ha eléri a 14.4V-ot, bekapcsolnak a tirisztorok, és a tekercsek árama az akku helyett a test felé irányítják. Nagy valószínűséggel már nem működőképes a szabályzó feszültségfigyelő része, esetleg egy tirisztor már zárlatos is.
Nálam is vezetékes a jeladó a kis robogómon, meg az ezresemen, és ráadásul nem is egy nagy márkák (Union, Sigma), de ilyen jellegű problémáról, csak vezeték nélküli kijelzőnél találkoztam!
(egy Yamaha XJR 1300 tréfált meg egyszer, azon egy Cateye volt vezeték nélküli 300km/h-ig mért, ír-olvas-beszél, meg minden, de amint beindult a moci azonnal össze-vissza mutatott a kijelző, tolásra viszont jól mért, át kellett alakítani vezetékesre, onnantól kezdve megoldódott a probléma) (próbáld meg lecserélni egy másik tipusra )
Az enyém valami noname, majd lehet szerzek egy márkásabbat. Az érdekesség még, hogy gyújtást levéve, ha berúgóval rúgok egyet, akkor is megzavarodik, tehát inkább az elektromos rendszer zavar be és nem a gyújtás.
Egy valamit még nem tisztáztunk, miszerint: működött ez a sebesség mérő valaha jól? (mondjuk csak a kereket, kézzel forgatva)
Februárban cseréltek feszültség szabályzót 46 ezer forintért egy Honda szervizben, de a hibát az sem szüntette meg. Azt mondta egy "öreg", hogy akku nélkül a motornak nem szabad leállnia, de a biztonság kedvéért kapcsoljam be a világítást. Amit írtál azt értem, de világítással vagy anélkül, töltött akkuval vagy merült akkuval, a feszültségnek járó motornál fordulattól függetlenül nem szabadna 13V alá esnie.
A válaszodat viszont köszönöm!
Igen úgy jó, mivel újonnan vettem, de csak a motort tolva tökéletesen megy.
Esetleg meg lehetne próbálni, kikötni a kijelzőből az utólag belerakott háttérvilágítást, lehet az "szivat".
Megpróbáltam tegnap, akkor is csinálja, ezt gyári állapotban is zavarja. Lehet a haldokló akku is befolyásolja. Ki fogom cserélni az akkut és akkor kiderül változik-e valami. Vagy még egyszerűbb, ha ideiglenesen rákötök egy másik nagyobb akkut próbából.
Ha már úgyis szétszedted...kösd le a jeladóhoz menő vezetéket(is).....indítsd be....nézd meg úgy is zavarja-e?
Azután cseréld ki a kis elemet is
Üdvözlöm az Urakat!
Egy nagy dilemmára szeretnék választ kapni a hozzáértő szakiktól. Lehet e toldani robogón a gyújtókábelt? Inkább ajánlatos e? Ha lehet, akkor mekkora lehet a veszteség és zavarhatja e a gyertya működését? Amennyiben van zavaró tényező, akkor a zavarszűrős gyertyapipa, hogyan működik? Előre is köszönet a válaszért! Gy.
Toldani nem szokás. Ha rövid, akkor ki kell cserélni hosszabbra. Általában lehet cserélni a kábelt, mivel a trafóba és pipába bele van csavarva a kábel.
Szervusztok!Egy kis segitség kellene van egy sukida commander tipusú robogom új aksival riasztós pöcc- rőff mégis valami menet közben leszívja az akkut és csak addig van rajta elektromoság amíg az akksi bírja mi lehet a hiba, a másik hiba pedig hogy magas fordulatszámú tartományba egyszer egyszer berángat az lehet levegőszürő?várom mindenki válaszát.Elöre is köszi
Sziasztok
Kymco Super8 50 4t robogómon kicseréltem már alaplapot, fesszabályzót, aksit, és még mindig lemerül menet közben az aksi. Régi tünetekkel már 10km után lemerűlt, és már indexre is lefulladt. Most 25 km után merül le, de nem akar fulladni világításra, v. indexre. De még mindig lemerül !!! Tanácstalan vagyok! |
Bejelentkezés
Hirdetés |