Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Köszönöm! A kapcsolás tökéletes, forr hiba volt.
Sziasztok! itt van az FBI villogó amit én terveztem. (kapcs rajza)
Szia! Szerintem jó a rajz.
Egy kis kiegészítés még nem ártana. A 4011-es nem használt kapuját érdemes határozott logikai szintre kötni. Neked a 12. és 13. lábat a 14-es lábbal kell összekötni.
Sziasztok!
Segítséget kérnék egy villogóhoz, mely a csatolt pdf-ben látható. Készítettem hozzá egy egyszerű nyák-ot, de nem akart működni. Miután minden alkatrészt átvizsgáltam, összeraktam próbapanelon is. Az eszköz tökéletesen működik, ha egyszer elindul, de nagyon nehezen akar elindulni, a PIC-nek vagy 10-15 alkalommal áramot kell adni, hogy megmoccanjon. (többnyire a földet húzom, ki, dugom be újra, de az 5V-al sem jobb a helyzet...) Van valakinek ötlete, hogy ez mitől lehet?
Szia! Alaposan ellenőrizd le a nyákot, hogy nincs-e rajta valami kis hiba ami a figyelmedet elkerülte. Az áramkör tényleg egyszerű és ha próbapanelon is működött akkor a nyáklemeznél lesz a hiba. A programot te égetted a PIC-be?
Szia! A panelt ellenőriztem, nincs rajta hiba, de mint említettem, a próbapanelon sem akar elsőre elindulni. (ezen a fehér dugaszolós fajtán, sokat kell az IC tápját elvenni-ráadni, hogy történjen valami, csak aztán lesz stabil a program futása, és ha elveszem a tápot, kezdhetem elölről a macerát) A programot én égettem, de nem én írtam, a kapcsolás mellett megtalálható. Mivel kezdő vagyok, mindent leírás szerint csináltam, ezért is fura az egész... (Watt oldaláról van az égető, a programozás menete, minden stimmelt, Vicsys pedig a villogó értelmi szerzője. kapcsolással, programmal; még egy videó is van mellette, ahol bemutatja, hogy ha elveszed a tápot és újra ráadod, onnan folytatja, ahol abbahagyta és nem szórakozik annyit az újraindítással, mint én )
Azt elfelejtettem mondani, hogy 3 PIC-el is próbáltam, a jelenség ugyanaz. (persze ettől még nincs kizárva a (fel)programozási hiba)
Nem tudom közben meddig jutottál a tesztelésben. Megoldható-e, hogy Egy-egy közeli képet feltegyél a nyáklapról és a beültetési oldalról esetleg a nyáktervről. Sokat segítene a hiba keresésében. Próbáltad az áramkört 4.5V-os elemről éleszteni? Nem-e az 5V-os. tápegységnél lesz a gond.
Szia! Köszi az érdeklődést, közben átevickéltem a PIC égetés topicba, mert erős volt a gyanúm, hogy (csak) programozási gond van. Hossza küzdelem után sikerült ezt a részt megoldani, több gond is volt, de összehoztam. (sok-sok segítséggel ) Most ott tart a dolog, hogy próbapanelon tökéletesen működik, ha közvetlen a kimenetre kötöm a LED-et. Tranzisztorral viszont érdekes jelenséget produkál, folyamatosan világít minden LED, és csak minimális fényváltozás történik ütemre, a program szerint. (tehát fut a program, csak olyan, mintha a tranyók folyton nyitva lennének, akkor is, amikor nem kéne) Kimértem a tranzisztorokat, tettem be másik típust, jelenség ugyanaz. Ez egy kicsit megakasztott, mivel szeretnék majd 2-nél több LED-et rákötni, de így nem fog menni. (most 2-2 van rajta kimenetenként, sima nagy fényű, nem power) Ellenben szüleimnél hagytam a hétvégén úgyhogy pár napig biztos pihen a projekt.
Szia! Ha a program már fut az fél siker. A tranzisztoroknál ellenőrizd le a kivezetéseket, h nincsenek-e felcserélve. Mérni kellene emitter - bázis feszültséget, IC-vel és IC nélkül. Ha IC-vel a tranzisztorok kinyitnak de IC nélkül vezérelhetők ( Az 1K-s bázisellenállásra 5V-os nyitófeszültséget kell adni. ) akkor a PIC-nél lesz valami gond. A tesztelésnél a LED-ek a pozitív vagy a negatív tápfeszültségre lettek kötve?
Szia! Köszi a segítséget, de a héten jött az infó, hogy megoldódott a dolog, egy szaki kimérte, hogy "láthatatlan" zárlat volt a panelen. (nagyítóval néztem át többször is, mindenre gondoltam, csak erre nem, mivel tényleg nem láttam semmit) Még nincs nálam, de kaptam róla videót, működik. Egy kérdésem lenne igazából ehhez: milyen tranzisztort ajánlasz 2x24, vagy 2x25 LED-hez? (sima nagy fényű, valószínűleg ilyen)
szia Tom-ee$
Elvileg a bc337 800mA-t tud. Ha 24db LEDdel es 20mA/db arammal szamolok (csak parhuzamban kapcsolva oket) akkor az 480mA. Tehat elbirhatja. Az LED adatlapjarol szamolva nekem 18mA jott ki. Ha pedig 2-2sorosan es azokat parhuzamba kotve az egesz aramfelvetele nemlesz tobb 240mA-nal. R2 es R3 erteket persze at kell szamolni.
Köszi, nekem is ez jött ki. (miután meglettek az adatlapok ) Ha lesz időm, elkészítem a sajátomat is és beszámolok róla.
Kicsit leült a topik úgyhogy belinkelem a mostani villogót. Letisztult a panel, szerintem ennél egyszerűbb már nem lehet.
A BD139 tranzisztor gond nékül elbírja a 24 darab ledet, de szerintem még bőven lehetne nagyobb led panelt is gyártani. Nem kell hozzá PIC, így ugyan több alkatrész kell hozzá és csak egyféle villogási mintát tud , de olcsóbb összerakni. és égető se kell hozzá.
Szia!
Szep, szep! Szabad tudni rola mast is? Egy kapcsolasi rajz esetleg, [/off]egyeb tapasztalat / buktato az epites soran?[/off] Egy video a mukodeserol , hisz valami vizualiseffektelot epitettel A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2013
A kapcsolási rajzot és a nyáktervet mellékelem.
Pár oldallal korábban már ki lett tárgyalva ez a kapcsolást. a 4011 és 4093 logikai áramkörökre épül. Ha a panel jól sikerül, nincs zárlat, szakadás akkor lehetetlen elrontani. A két potenciométerrel pedig mindenki beállíthatja maga a számára legmegfelelőbb villogást. (oldalak közti váltás/ villogás sebessége) a videó kicsit nagyra sikerült. úgyhogy ezen a linken tekinthető meg: http://videa.hu/videok/kreativ/ledes-villogo-fbi-feny-led-FrIsA5E2spCBY2TV
Szia!
Tokeletes kis cucc, gratulaciom hozza. Azert igy konnyebb nekunk is , ha van mihez "hasonlitani". Mert ugye megerted, hogy az oldalon sok-sok kapcsolas fut(hat) parhuzamosan, es a mostani jelzo nem feltetlen takarja, hogy melyikre is gondolsz.
Köszönjük a videót és a nyáktervet. Szép munka. Csak a beültetési rajzot hiányolom. Az áramkört megépíteni szándékozók munkáját megkönnyítenéd vele. ( Igaz nemsokkal visszább van egy fénykép a beültetési oldalról... )
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Üdv. Lenne egy buta kérdésem. A 100 és a 10uf kondik azok milyen kondik? Sima elko? Így rajzrol nem igazán tudom melyik a + és melyik a - oldala a nyákban. Holnap mennék alkatrészért úgyhogy ha valaki tudja legyen szives válaszoljon. Köszönöm.
A 100 amit említesz az 100Nf ez lehet kerámia. A 10µF pedig elkó. A 100NF nak mindegy mert nem polarizált. Az elkónál pedig a + a pozitív. Ezt simán látod hogy hol van a nyákon.
Üdv!
Sikerült előkaparnom a beültetési rajzot, remélem segít.
Szia! Kis segítség: Link az elektrolit kondenzátorhoz. Mint a képen is látható az egyik kivezetés felől van egy " - " jel. Az a negatív pontja. A másik ( jelölés nélküli ) lesz a + kivezetése. A polaritásra feltétlen oda kell figyelni a beültetéskor! Mert fordított polaritás esetén a kondenzátor tönkre megy. Rosszabb esetben sérülést is okozhat!
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
Ezeket már megtanultam. Csak azért kérdeztem ilyen butaságot mert a rajzon amit néztem a kis értékű kondikon nem volt jelölve hogy melyik oldal melyik polaritás. De nem olyan kondit adtak a boltban amit mindegy hogy hogy kötök. De már megépítettem és nagyon jól működik. Köszi a segítséget.
Sziasztok!
Szeretnék egy kapcsolást közzétenni és a véleményeteket kérném, hogy működne-e vagy sem. Ez is egy megkülönböztető jelző lenne, illetve ha működik csak akkor. Szeretném megtudni, hogy az elgondolás megállja-e a helyét. Egy jó részét a kapcsolásnak koppintottam, remélem ezzel nem lesz gond. Előre is köszönöm a kedves kollégáknak. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2013
Szia! Elvileg az áramkör működőképes. Logikailag szerintem nincs benne hiba.
Ami hiányzik az a tápfeszültség értéke. Bár maga az áramkör 5-15V között tud működni a megadott alkatrészekkel. Az 555-ös AMV frekvenciáját is jó lenne potenciométerrel beállítani. Kicsi az esély arra, hogy elsőre sikerül belőni a pontos frekvenciát. ( Az 555-ös témába érdemes lenne kicsit beleolvasnod. ) Az oszcillátor leállításának van valami konkrét célja? ( 555-ös RESET bemenetén a kapcsoló. ) Ha igen akkor kell egy ellenállás a RESET bemenet és a GND közé. Amennyiben a tápfeszültség 9-15V között van, akkor érdemes több LED-et is sorba kötni, hogy a csökkenjen a felvett áram. ( Csak akkor érdemes így összeállítani a LED-ek áramkörét ha tényleg sikerül teljesen azonos paraméterű - típusúakat szerezni. Én nem támogatom ezt az elrendezést. Véleményem a LED-ek párhuzamos kötése témában. ) Más észrevételem nekem nincs. Jó az elgondolásod.
Köszönöm szépen a választ! Az igazság az, hogy az 555 potival lenne belőve, csak ellenállást rajzoltam be. Az 555 reset-ét pedig nem fogom használni, a kapcsoló felesleges ott. Az én hibám. Az igazság az, hogy egyforma ledeket szeretnék venni, de nem tUDom mennyire sikerül őket a gyárban belőni egyformára. De akkor majd soros kötéssel megoldom. Bár egyelőre a kapcsolás működése érdekel, nem most kerül megépítésre. A táp fesz pedig 12 volt lenne, bár mondjuk nem tudom, hogy lenne-e baj akkor, ha 50 Ah-ás aksiról menne?
A ledek számát pedig szeretném oldalanként 50 db-ra tenni. Ez így lehetséges? Vagy valami módosítás kell-e hozzá? Kerüljük az MSN szlenget! Frankye A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Sziasztok raktam ide egy villogóhoz lévő led modult, én csináltam. az lenne a kérésem hogy valaki nézze át hogy minden stimmel benne raktam oda egy ellenálás helyet is hogy hátha kell, vagy nem. ha esetleg hiba van benne akkor kérem javítsatok bele
szia!
2 apro eszrevetel. - nem mindenki tudja megnyitni a csatoltmanyt /nem mindenki hasznalja ugyanazt a prg-t/ - amit latok az 4x15db LED parhuzamos kapcsolasa az 20mA-el szamolva 1.2A ossz. aramfelvetel. Ha csak 5V-rol taplalod, es 3V a nyitofeszultsege a LEDnek; az ellenallason 2V-nak kell esnie az elobb szamolt 1.2A-el. az mindjart egy 3W-os eszkoz beepiteset igenyli. Szereny velemeny: Hasznald VEGYESEN a kotesi modokat. Figyelembe veve a tapfeszultseg es a ledek nyitofeszultseget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |