Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkutöltő kerékpárra, alternatív világítási módszerek
Lapozás: OK   2 / 4
(#) burgdavid hozzászólása Jún 9, 2007 /
 
sziasztok! én egy BRG magnó tápegységéből csináltam meg ezt (nem kellett panelt terveznem, néhány helyen megvágtam a fóliát, meg furkáltam )az akksitöltö lm317 es icvel megy, az adatlapján volta kapcsolás, a lámpáknak meg egy 7805ön keresztül megy a szufla(elől sima izzó, hátul 6db magasfényű led). akkunak NiMh ericcson telefonakku szolgál. A dinamóról nem sokat tudok hogy milyen típus sima 6V3W a Pannónia biciklikre szerelték ezt a fajtát ez vált be a legjobban.akkoris elég jól világítanak a lámpák, ha közbe tölti az akkukat is -kikapcsolható-. kipróbáltam, hogy menet közbe ráteszem a walkment és ment is szépen róla, viszont a graetz után célszerű minél nagyobb kondit tenni, mert változik a gerjeszett fesz frekvenciája a sebességtöl függően és ez kicsit belehallatszik. A panelt a kulacsba rejtettem el, mindenki azt kérdezgette h minek mennek oda a drótok Aztán egy esés következményeként letört a dinamó tartója ezért leszereltem :no:
(#) wargapityu hozzászólása Jún 9, 2007 /
 
üdv én 1 nokia3310-es aksit töltöttem 1 dinamóval + 1 graetz híddal és ennyi és jól szuperált de volt fúrógépakkus korszak is akkor kék ledet hajtott a bicó alatt azt is szépen töltötte és semmi (fölös) kacat nem volt benne ilyen olyan szabályzó
(#) Macsek71 hozzászólása Jún 9, 2007 /
 
Valaki legyenszíves segíteni !

Van egy kerékpár világítás kiépítve agydinamó(6V6W)+halogén+normál izzó,
bontott zselés akkuk 2V2Ah,

Ebből kellene összehozni állandóan használható bringavillanyt.(Most kapcsoló be - villany van ha tekerek)

Milyen "kapcsolást" javasoltok?

Kösszi Macsek.
(#) (Felhasználó 1947) válasza Vincenzo hozzászólására (») Jún 10, 2007 /
 
Szia !
Olvasgattam a hozzászólásokat,van egypár jó ötlet.
A PCB kollégáé egész jó!!
Ha nagyon egyszerűt akarsz akkor dinamó+graetz hid+
puffer+előtétellenállás.
Más:egyszer régen winchester mágnesek+12V-os Omron relé tekercse+ leddel kisérleteztünk.A mágnesek a bringakerék küllőire rögzitve stabilan, a villára a relé vasmagos tekercse rögzitve, hogy a kerék forgásakor elhaladó mágnes minél közelebb "suhanjon"el a tekercs
előtt.A ledet szépen villogtatta.Graetz+ előtét itt is volt.
Valszeg így impulzus jellegű töltést is meg lehetne valósitani.

Üdv ! Luki
(#) luigi hozzászólása Jún 28, 2007 /
 
Sziasztok!

Szeretnék kerékpárra olyan világítást hogy egy mágnest rakok a küllőkre, egy tekercset a vázra, és ahogy tekerek villog a LED.
mágnes
Ehhez a mágneshez milyen tekercset kéne csinálnom, hogy egy piros nagyfényű LED elmenjen vele?
Elég lenne kisebb mágnes is? Milyen vastag huzalból kéne, és hány menet. Milyen vasmag kellene?

Köszi, Luigi
(#) _Peti_ hozzászólása Jún 28, 2007 /
 
Szevasztok! Szeretnék csinálni a bringámra LED-es világítást (4-6-8 db leddel,a LED típusa: VLWW9900). Áramgenerátoros, kapcsolóüzeműre gondoltam, az alacsony fogyasztás és a jó hatásfok miatt. Tudna valaki segíteni, vagy kapcs.rajzot feltenni ???
(#) dusinnhht válasza _Peti_ hozzászólására (») Jún 28, 2007 /
 
Hali!
Szerintem ne szórakozz generátorokkal, mert tök felesleges. Nekem(pár hsz-el előrébb van kép róla) a bringámon 6 nagyfényű kék LED volt, ami 1 db 4,5V-os féltartós elemről ment több napig és nem is lehetett látni még hogy fogy az elem(azt az elemet a mai napig használom erre-arra). Pláne, ha jól látom ez a LED amit kinéztél 5V-os és 225mW-os szóval az nem túl sok.

luigi: Szerintem próbálkozz! Nem kell azt úgy kiszámolni pár LEDnél(vagy javítsatok ki ha tévedek). Keress otthon egy tekercset, húzkodj előtte egy mágnest és mérd a feszültséget(valószínű kell azért párszáz menet...)[vagy végy egy rázogatós lápát, abban biztos jó a tekercs]. Amúgy jó ötlet! Egyszerűen lehet növelni a villogás sebességét, ha több mégnest raksz rá! Király!
(#) _Peti_ válasza dusinnhht hozzászólására (») Jún 29, 2007 /
 
Az áramgenerátort úgyse lenne sok kedvem megépíteni a tekercs miatt. A lámpát 9V-os elemről szeretném működtetni. Csak simán sorba kéne kötnöm az elemet, 1 ellenállást, és a 6 ledet(ezeket párhuzamosan), és kész is lenne???

Ja, és igen király a bringád
(#) _Peti_ válasza _Peti_ hozzászólására (») Jún 29, 2007 /
 
Vagyis nem az áramgen.hez kell tekercs, hanem ahhoz a kapcsoláshoz, amit skori honlatjáról néztemBővebben: Link(legalul)
(#) dusinnhht válasza _Peti_ hozzászólására (») Jún 30, 2007 /
 
Hali!
Igen, szerintem ennyi lenne! Bár én nem raktam az enyémbe ellenállást(ugye nekem csak 4,5V os a telepem...). De 5V már tuti elviszi a LEDeket, szóval te rakjál csak(a minap égettem el 5,5V-al néhány szép kéket )!!!
Na most utazom egy hétre nyaralni, addig is sok sikert az összerakáshoz!
üdv
(#) luigi válasza dusinnhht hozzászólására (») Júl 1, 2007 /
 
Köszi próbálgattam már, de inkább én csinálnék tekercset, mert amit találtam az elég nagy, és jobb lenne egy optimalizáltabb, kisebb tekercs.
Meg azt sem tudom hogy milyen tekercs lenne jobb, hosszúkásabb vagy laposabb?
Tudnátok javasolni vmit?
(#) kzolt hozzászólása Aug 14, 2007 /
 
Sziasztok!

Szeretnék egy 6V-os 3W-os halogénizzót meghajtani 5db 1,2V-os tölthető baby elemmel. Az elemeket egy műanyag csőben helyezném el a vázon, mint a pumpát. Az elemek egyenként 3500mAh kapacitásúak. Ezekhez az elemekhez szeretnék töltőt csinálni, ha tudna valaki segíteni ebben egy kapcsolási rajzzal. A töltőnek a következőket kéne, hogy tudja:Kb 12 óra alatt feltöltse az elemeket (egyszerre az öt db.-ot) és ha a töltés kész azt jelezze pl. egy leddel.
Még egy pár kérdés:
Elég a baby elem, vagy vegyek góliátot? A góliát 9000mAh-ig kapható.
Létezik-e egyszerűbb megoldás, pl. valamilyen diszkrét 6V-os bármikor tölthető akku. A tölthető elemet tényleg 1,2 V-osak, vagy 1,5? (egy 6V-os halogénhez mennyi kell?)
Köszönöm a válaszokat, és a kapcsolási rajzokat előre is!
(#) mokus válasza kzolt hozzászólására (») Aug 14, 2007 /
 
Lehet kapni 6V@7Ah-ás aksikat, méretben sem oylan nagyok.
Nekem van 2 db, sokáig bírják nagyon...
pl:
Kép: Hivatkozás
(#) mokus hozzászólása Aug 14, 2007 /
 
Namégegyszer...
Bővebben: Link
(#) kzolt válasza mokus hozzászólására (») Aug 14, 2007 /
 
Köszönöm, ez jó ötlet.
(#) luigi hozzászólása Aug 18, 2007 /
 
Üdv

Már felvázoltam a problémámat a (#97611) hozzászólásban, de mégegyszer:
Szeretnék csinálni kerékpárra egy villogót, ami úgy működne, hogy mágnes van a küllőn, a vázon egy tekercs, és egy LED villogna, ha tekerek.
Valaki tudna segíteni, hogy honnan induljak ki, milyen tekercset csináljak, és milyen vasmag legyen, és mennyi menet legyen? (Fazékvasmag, lágyvas,hosszó rövid vastag, csak a közepére tekerjek, vagy végig hosszan, vagy hogyan?)
Minnél kisebb, és jobb hatásfokút szeretnék, valahogy ki lehet számolni?
Köszi.
Luigi.
(#) Skori válasza luigi hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
Szerintem ne eröltesd ezt a megoldást, kicsi a hatásfoka. Egy ilyen villogó hetekig elmegy elemröl v. aksiról is. De hogy számodra hasznosat is mondjak: minél kisebb legyen a légrés a tekercs és az elötte elhaladó mágnes elött. A tekercset lemezelt EI vasmag E részére csinálnám meg, hogy az E mindegyoik oszlopa elött elhaladjon a mágnes. Mágnesnek rossz winyóból bontott neodymium mágnest érdemes használni, sokkal erösebb mint bármilyen más megnes, és a célnak pont megfelelö.
A "ki mit épített"-be ugyan feltetem, de ide is belinkelem a birngavilágításomat.
(#) EOR hozzászólása Okt 7, 2007 /
 
Sziasztok én egy 12V 5Ah-s akkut szeretnék dinamóról tölteni. Egy autós fesz szabályzóval meg tudnám oldani az egyenletes töltést?
(#) zsoltee0001 válasza EOR hozzászólására (») Okt 7, 2007 /
 
milyen dinamó? ha kerékpárdinamó akkor nem
(#) berjoska válasza Vincenzo hozzászólására (») Okt 7, 2007 /
 
Csak most akadtam erre a témára.
Tehát a dinamót és generátort nem szabad összekeverni. Bár a biciglisek, bicigli dinamóról beszélnek de a bicigli dinamó egy váltakozó árámú generátor.
Állandó mágnest forgatunk tekercsben a terhelés és a sebesség árányáben beáll valamijen feszültség. A gyár tapasztalati uton tekercseli meg a generátort.
A izzónak mindegy, hogy egyen vagy váltóval hajtjuk meg.
A dinamókban kommutátor és szénkefe van és egyen áramot szolgáltat. Sok karbantartás az előbbivel szembe ami csak a csapágyproblámája lehet.
Az mai autó generátorátorokban is van szénkefe de az csúszógyűrün nem komutátoron fut mert itt nem állandó mágnest forgatnak a tekercsben hanem a terhelés és fesz szabályozás igényeknek megfeleően a forgó mágnes erejét változtatjá és az az áram megy be csúszó gyürün a forgó tekercsbe.
A bicigli dinamó váltakozó árama a kivezetés és a testen jelenik meg.Ezt egyenirnyítani kell egy greaz hidas egyen irányítóval és puffer kondival szürni kell.
Bonyolitja a dolgot az itt nyert feszültséget már nem lehet a vázra visszavezetni mert a váz a váltóáram egyik potenciálja.
Ezt az egyen feszültséget ami a sebbeség arányában változik már lehet a a ledes cucokra vezetni de ide kell egy feszülstabilizátor, hogy a 3V= ne lépje túl mer az IC és ledet kinyifantja. Egy áramkorlátozó ellenáláson keresztül lehet töltögetni is akkut ha feszültség nagyobb mint a akkué.
A váltakozó áram frekvenciája is vátozik a sebbességtől, ha ledet kötünk áramkorlátozó ellenálásal a váltakozó feszültségre akkor villod a freki függvényében dea váltó áram záró irnyba 50 V meghaladja kinyifantja a ledet ami könyen előfordul mert nem szabályos szinuszos váltó áramodnak az ilyen apró generátorok. Az egyik forúmozó 200V mért!
"erősáramútechnikus"
(#) EOR hozzászólása Okt 8, 2007 /
 
És hogy tudnám menet közben tölteni? Kicsit már unom h mindig le kell venni az aksit ha tölteni akarom
(#) tatabike válasza EOR hozzászólására (») Okt 8, 2007 /
 
Szia EOR,

hamar rájössz, hogy jobb levenni az akkut és úgy tölteni, mint zizegő dinamóval tekerni jobbra-balra. (Tudom, miről beszélek, mert én még akkor kezdtem "ipari" méretekben a kerékpározást, mikor még nyugaton sem nagyon volt elemes LED-es lámpa, meg hasonlók.) Szóval, ha csak nem kerékagyba épített generátor van a biciklid első kerekében, akkor nem nyert...

TaTa
(#) tatabike válasza Skori hozzászólására (») Okt 8, 2007 /
 
Szia Skori,

nagyon pöpec a világításod a bringádon, talán az egyedüli dolog, ami miatt én nem használnám, az a légellenállása... Én maradok a jó kis Cateye lámpáimnál elöl/hátul, napi egy-két óra használattal is bírják az akkuk legalább két hétig. Ja, és az sem utolsó, hogy az első lámpa teljes értékű, bárhova vihető zseblámpa is egyben...

TaTa
(#) EOR válasza tatabike hozzászólására (») Okt 8, 2007 /
 
Hát akkor ez nem nyert... ThX a helpet
(#) tatabike válasza EOR hozzászólására (») Okt 9, 2007 /
 
Szia EOR,

végülis ki kell kalkulálni, hogy mi érné meg jobban. Ha veszel/csináltatsz egy első kereket, aminek generátoros kerékagya van, az szerintem olyan 10-15ezer Ft-ba kerül, vagy kicsit többe, ha tényleg strapabíró szerkezetet akarsz. Erre jön még természetesen a lámpák költsége, ami szintén nem elhanyagolható, ha komolyat szeretnél, az is benne lesz 5-6ezer Ft-ban. Vagy pedig beszerzel egy-egy LED-es lámpát előre/hátra, hozzávaló akkumulátorokkal és töltővel, ez így tokkal-vonóval már simán belefér egy tízesbe, és akkor elég jó készleted van. Plusz, ha az utóbbit választod, akkor ugye többféle felhasználási terület is lehetséges, pl. az első lámpa zseblámpa is lehet, az akkukat pedig ezernyi más készülékben használhatod, pl. amikor nem bringázol, mert fél méteres a hó meg meg nyakig ér az eső, vagy éppen eltörik a macska a sarkon a hidegben... Ha jól értettem, akkor Te rendelkezel az akkus cuccal, ezért szerintem ha nem tekergetsz napi 30-50-100 kilométereket, akkor maradj annál. Ja, és tekerj sokat, egészséges... (Mondjuk nem abban a mértékben ahogy én csináltam anno... )

TaTa
(#) agy válasza tatabike hozzászólására (») Okt 9, 2007 /
 
Hali! 5 évvel ezelött megcsináltuk az elsö kerékagyba a generátort, led dioda elöl egyenirányitva, puffer kondi a leállás utáni világitáshoz a hátso piros led váltakozót kapva villogott. A innovációs dij bp-en. szabadalmi hivatal, befizetések, később látom külföldön, tajvan sorozatgyártás kb 100EUr az ár,Tipus: Nexus NX3.., szh. tanács: inditsak pert taivan ellen???
(#) szilva válasza tatabike hozzászólására (») Okt 9, 2007 /
 
Szia!

Olyan dinamók nem léteznek, amik a lánchoz feszítve működnek? A gumihoz nyomódót én is kerülném, de egy ilyen láncos verziót lehet, hogy kipróbálnék.
(#) EOR válasza tatabike hozzászólására (») Okt 9, 2007 /
 
Hello!

Huhh hát azért ennyit nem tekerek egy nap...max 10-15 km, de ez tanulástól függ sajnos
Hogyan és hova tudnék feltenni vagy 4-5 kapcsolót hogy mutasson is? Találtam két képet...nyár elején még így nézett ki a bringa...azóta módosítottam egy-két dolgot majd csinálok arról is pár képet
(#) tatabike válasza agy hozzászólására (») Okt 9, 2007 /
 
Szia agy,

hát ez kemény, fogalmam sincs, mit lehet ilyenkor tenni. Nem vagyok képben a szabadalmakat illetően, de mintha rémlene, hogy ha csak mondjuk itthon védeted le, akkor attól külföldön még gyárthatják, de az is lehet, hogy Tőletek függetlenül fejlesztette ki a Shimano azt az agyat (a Nexus (is) az ő márkájuk). Meg az is lehet, hogy ha tényleg a Tiétekről "jutott eszükbe" ilyet csinálni, akkor változtattak rajta valamit, vagy esetleg más elv alapján készítették el, kivédve az esetleges későbbi plágium okán indított pereket. Szóval nem tudom, szerintem érdeklődj utána hivatalos helyen, példának okáért a Szabadalmi Hivatalban is akár, Ők biztosan többet tudnak mondani...

TaTa
(#) borvendeg válasza agy hozzászólására (») Okt 9, 2007 /
 
Nem akarok okoskodni de én is kerékározom verseny szerűen Szóval eléggé otthon vok a témában és sztem ha utánanézel akkor a Nexus már 5 évnél régebben gyártja ezt a dinamós agyat.(meg a SHIMANO a világ egyik legnagyobb kerékpáralkatrész gyártó cége tuti nem a te 5leteded kopizta van nekik épp elég fejlesztőmérnökük kitalálják maguknak...)
Következő: »»   2 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem