Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a kimerítő választ. Szerintem átsiklottál azon a részen mikor említettem, hogy EL34-et szeretnék használni, jó persze tudom ez nem sokban változik.
Kicsit elbizonytalanodtam az erősítővel kapcsolatban. Lehet jobban járnék a dual-Marshallal, mert az 2in1 Képes az így önmagában meghajtani egy EL34-et vagy akár kettőt párhozamosan?
Igen, valóban, az EL34 pedig 25W disszipációjú. 350V tápfeszültségre jónak tűnik az 5k. Adatlapot nézve egy 350V -375V (nagyságrend a lényeg...) tápfeszültséghez a 70mA olyan -26V előfeszültségnél adódik, 26/0,07 = 371Ohm, tehát a 330ohm akár jó is lehet,úgyis kell számolni a segédrács árammal is...Amennyire az ax84-es kapcsolás képes meghajtani, annyira ez is,akár kettőt párhuzamosan is... Zs.
Rendben és akkor már csak egy-két kérdéssel zaklatlak.
Melyik erősítő a stabilabb, úgy értem melyik az, amelyik kevésbé gerjedékeny? Illetve az EI105-ös hálózati trafó vasa jó lesz-e kimenőnek? Ha párhozamosan kapcsolom a 2 csövet akkor ugye az illesztőellenállás feleződik? És végül,nincs itthon 3 db ECC83-am csak 2. Illetve 2db ECC85, 1db 6h1n(ha jól tudom ez kompatibilis az ECC85-el) 1db 6h3n(ez pedig ECC83-mal). A 6h3n adatlapját nézegetve ez is HF cső. Mert akkor, ha nem muszáj nem veszek még egy ECC83-at, hanem a V3 helyére beteszem a 6h3n-t(most a Marshall rajzról beszéltem).
Hát a marshall féle kapcsolásban kevesebb a gain, így kevésbé lesz hajlamos sípolni, vannak benne rejtett tartalékok, egy kis módosítással nagyon komolyan fel lehet turbózni. A vas kérdésben nem tudok nyilatkozni sajnos, ehhez (sem) értek, nekem mesterem tekeri, megadom mihez kell és megcsinálja... A 2 cső párhuzamos kapcsolásával feleződik az össz impedancia szerintem is, a nyugalmi is meg fog változni, a katód ellenállás is változni fog(amennyiben közös katód ellenállásra dolgoznak). Az ecc83 orosz megfelelője a 6n2p, ha jól tudom...A 6h3n (így írva) adatlapilag nagyon nem hasonlít az ecc83-ra. Persze megeszi az orosz megfelelőt is, ha tényleg az és én néztem rosszul! Zs.
Közben elgondolkodtam a mutatványon. Megnéztem a cirill betűk megfelelőjét. Elírta, úgyhogy elnézést kérek! 6n3p és 6n1p van itthon. Belenézve a csövekbe azt vettem észre, hogy a 6n3p sokkal szerényebb belsővel rendelkezik - már ami a méreteket illeti.
Nem vagyok tapasztalt építő és ezen rágódva arra jutottam, legjobb lesz ha a szimpla JCm800-at építem meg. Annak van tiszta és torz csatornája is. Bőven elég lesz. Végfoknak meg párhuzamosan kötök 2db El34-et és ehhez igazítom a trafót. Anódfeszültségnek 350V-ot állítok elő. Így kb. 150-20W kimenő teljesítményem lesz, és az előfokot is használhatom róla.
Szia!
Mivel lehetne a JCM800-as előfokot felturbózni? Mennyire lenne "hájgéjn" ?
AX84-es rajzon a katódkövetőnél milyen szerepe van annak a diódának?
A második trióda katód ellenállását kell csökkenteni (10k). ZSozsóó már leírta, 5.6k alá nem érdemes menni, mert akkor lehet már túl sok lesz.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2012
Kicsit olvasgattam, számolgattam. 300V-on 60mA nyugalmi mellett lenne 5K az illesztés EL34-nél. Mivel a JCM800 előfokot szeretném megépíteni sikerült bajba kevernem magam. Az eredeti kapcsolás szerint az előfok hangszínszabályzó részlege kap 350V-ot maga a torzító rész 330-at. Kell valamit módosítani a 300V-os anódhoz? Szeretném, ha a csövek nem mennének teljes gőzzel, ezért választatottam alacsony anódfeszt. Az AX84 kalkulátora erre a feszültségre 60mA-t ajánlott.
Illetve mivel párhuzamosan szeretnék kapcsolni 2 db EL34-et, a biztonság kedvéért eléjük tennék egy meghajtót. ECC85 van itthon, remélem az is jó. Lényegében ezt építeném meg végfoknak annyi különbséggel, hogy 1db KT66 helyett 2db EL34 lenne. Valamit kell módosítani hozzá? Megjöttem munkából akkor lerajzolom az elképzelésemet. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
Nem fog ártatlan pingvin fiókák életébe kerülni, ha 300V alatti feszültségről járatod az előerősítőt. Komolyan, eget verő változások nem lesznek, esetleg még előbb el is jut a cső a levágási régióba, kicsit jobban is fog torzítani.
Ecc85-el is tudsz meghajtani, csak kicsit más alkatrész értékek kellenek szerintem, meg akkor tudsz is ide visszacsatolni, ha szeretnél, a második oldalán a pdf-nek láthatsz is erre példát. Zs.
Szia!
Ahogy Zenner is említette, a cold clipper fokozat 10k katódját lehet csökkenteni, az értelmetlen csipogást okozó 470pF-eket levenni a fokozat közi osztókról, első fokozatnál is lehet egy kis erősítést növelni, de ez egyre más irányba tereli a hangot, nem lesz olyan marshallos, csak kicsit durvább. Ízlés kérdése. Vagy kell egy plussz trióda, erre neten trillió megoldás van, most kísérletezek majd valamivel, amivel egyszerűen fel lehet szabadítani egy triódát ilen kapcsolásban. Egy nagyfesz mosfet source követővel, ami ugyanúgy kompresszál ,mint, ha trióda lenne ott. Mert a sima mosfet source követő túl lineáris, nem jut el a telítésbe, mint a trióda. Majd beszámolok, ha valakit érdekel a dolog. Zs.
Gyanítom annyi, hogy mielőtt telítésbe menne a trióda, a dióda átvezet és egy 10k-n keresztül vezet, így nem lesz olyan durva a torzítása, mintha a rács-katódot egy sima " nyitott diódaként" fognánk fel. Mert addig el sem tud jutni.
A katód követi a rácsot egy bizonyos szintig, de aztán eléri a határokat, és szaturációba megy a cső, a katód nem tudja követni a rácsot, a rács egyre pozitívabb lesz (ha a rácson pozitív a bemeneti jel persze) (rácsáram, rács klipp ilyesmi néven fut a dolog) és megindul a torzítás, kompresszió stb. Ezt előzöd meg egy kisebb feszültségen rányitó dióda + ellenállás kombóval. Az előtte álló fokozattal együtt rendszerben kezelve elég érdekes torzítást produkál, sok hájgén erősítő hangjának alapja ez, de sokban pl nincs. Ízlés kérdése. Az ellenállás nagyságával is lehet szerintem játszani, ha keményebb , "zizisebb" torzítást szeretnél ,akkor csökkenteni kell értelmes szintig... Zs
A mikrofon kábel gitárhoz....
A mikrofonok 300-600 Ohm kimenő impedanciával készülnek. (általában...) A gitárok kimenő impedanciája nincs megadva, de legalább 10kOhm. (inkább jóval több...) Massawa-nak adok igazat, tényleg nagyon kis kapacitású kábel kell... Mondjuk a gitártestben nincsenek nagy távolságok, de egy 10m-es mikrofon kábel a gitáron már hallható magashang veszteséget okoz! Szerintem egy több 10.000Ft-os hangszerbe nem kell sajnálni azt a (akár) 1000 Ft-os tételt.
Nekem van egy 10méteres 6.3jack-3.jack kábelem, én nem vettem észre hogy hiányozna belőle valami.http://www.mikrofondot.hu/images/super/SOMMER-CABLE-SC-STAGE-22-HIGHFLEX-mikrofon-kabel-lila.jpg ilyet használok egyébként.
Én csak azt írtam, amit tapasztaltam...
20 év színpadi munka mellett hallottam ilyet.
Így van sajnos, és minö felvilágosádás jön a szinpadra, ha valaki hoz egy tisztességes vastag gitárkábelt a korábbi száritozsinór helyett......
(Még a profiknál is elöfordul, hogy "rossz hangú" a gitárkábel.)
Én se hinném, ha nem tapasztaltam volna...
Vasalózsinór... 3 hete hoztak egyet... Rendes, 2 eres erősáramú kábel volt... Tapintásra még OK volt, de hát ugye nincs árnyékolás. És a torzító előtt volt! Ahogy letekertem a 6,3 Jack házát, csúnyát káromkodtam. Egyébként lehetne használni a fej és a láda közé, de a srác állította, hogy ő a gitárhoz használja... Remek. Kötelező mindenkinek zenélni?
Hát föleg a boosterek elött az ilyen kábel kimondottan jot tesz.......
Igaz, hogy nekem el egyszer elmagyarázta egy "elektronikus guru", hogy a tekert kábel (twisted pair) kimondottan jot tesz ilyesminek - hát nem a szinpadra került az uriember, hanem egy igazgatoi székbe Páriszban....
Nekem a legnagyobb megelégedést eddig a Lappkabel Unitronic szériából a can bus mérő rendszerünkben használatos kábel adta. Simán lenyomja még a klotzot is. 4 eres, 2-2 összesodorva, olyan irdatlan árnyékkal, hogy nagy szentségelések vannak, mikor meg kell szerelni, mert az idő nagy része annak a szétfejtésével megy el...Kicsit merev, ennyi az egy bajom vele ,irányított kábelként azóta is azt használom gitár kábelnek. Érezhetően nagyon szuper. Hja, vagy 1 ezres belőle egy méter... Persze ettől még nem lesz feltétlenül jó. Nem azért jó, mert drága, hanem azért drága, mert jó. Zs.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
Valoszinü, hogy nagyon igazad van, mert manapság már sok más felhasználáshoz is kell a (nagyon) jo kábel (gigabit ethernet hálozatok stb.).
Már néhány évtizede nem foglalkozok napra készen a zenei technikával igy ma már nem vagyok annyira érintett a dologban. Valoszinüleg én is ilyen kábeleket is keresnék ha kellene. Az ilyen kábelek remek keresztmetszeteket adnak (4 ér, sodrott párok - ami szintén fontos) és nagyon kicsi a kapacitásuk. Itt csak egyre kell vigyázni, hogy ha élö zenéhez használod (mozgo zenész) ne legyen mikrofonikus vagy ne zörögjön - most elektronikus értelemben értve.
Sziasztok!
Nem vagyok mai gitáros, kb.25 éve abbahagytam (de azért még pengetgetek). Nekem a mai napig egy Schaller csavart 6m-es kábelem van, amit kb. 30-35 éve vettem (akkor 2500Ft-ért). Csak azért emlékszem az árra, mert az első Jolana gitáromat 4500-ért sikerült beszereznem. A kábel már túlélt kb. 6 gitárt, meg egypár bulit, meg 8 költözést. Ez a kábel a mai napig jól muzsikál. Nem tört meg, nem kontakthibás, nem zajos (annó 1500W hangteljesíménynél is használtam), bár mostmár a kis otthoni gyakorlóerősítőm, nem hiszem hogy referencia alap (60W). Bocs, hogy beledumáltam, de idetévedtem. Üdv: Zsolt
Egyébként, ahogy én látom, leáldozott a gitárkábelek korszaka.
Minden komoly helyen rádiós átvitelt használnak. Az ami meg a rádió, meg a gitár között kell, olyan rövid, hogy indiferens. Tulajdonképpen a gitár meg az effekt között kell a rádió, mert onnan már nem zavaró a kábel. A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
Ja és mielőtt rákérdeznétek, a gitár Gibson les paul Morris.
Ha jol dereng én is sokszor használtam Schaller kábelt, ami jo volt. Csak egyszer szivtam meg, amikor a szuper csili vili aranyozott jack kábelmarkoloja ugy lett összenyomva (a gyárban), hogy átszurta az árnyékolást és belevágtott teljesen a dielektrikumba, és bizony néha hozzáért a bélhez.
Elöször majdnem meglincseltek, amikor mondtam a zenész kollégának, hogy baj van a kábellel (hogy merek ilyesmit feltételezni - ilyen drága zsinorról), s csak amikor elövettem a tartalék kábelt (az amerekai Fender kábel volt) akkor derült ki a turpisság, de megoldottuk. A Les Paul kevésbé nyügös a kábelhangra, a Fender inkább az (a pickupok impedanciája más, és a jelszint is). Nyilván, hogy ma már rádios a kapcsolat, de azért még sok dolog nem jön be annyira, ha hiányzik a kábel (impedanciák másak, a vintage effektusok nem mindig müködnek ugyanugy a rádioval, mint direktben stb.)
A trafót gondolom nem árt nagyobbra cserélni. Találtam itthon egy 2x9v-os 30VA-es nyáktrafót szerintem jó lesz, bár a fesz csak 12V körül lesz. Már csak azt nem tudom, hogy hogyan rögzítsem a nyáktrafót. Van esetleg valami ötletetek?
Ha nagyon profi modon kivánod megoldani, akkor forraszd be egy darab lyukacsois NYÀKba (prototipus NYÁK). Majd azt csavard a dobozba.
Ha megelégszel egyszerübb (de néha megbizhatóbb) rögzitéssel, akkor kétoldalas ragasztoszalaggal (SCOTCH TAPE, szönyegragasztó) vagy szilikonnal ragaszd egyszerüen a dobozba, majd forraszd a vezetékekekt a megfelelö kimenetekhez - természetesen a 230V-st rész tisztességesen szigeteld le. Ennyi
Ht találtam itthon fekete szilikont, de nagyon szépen belekötött, szétszedtem és a belsejében van még használható anyag Hát akkor nekiesek, a zavaró hang ami időnként feltűnt simán ha rádugtam a gitárt eltűnt, mert kicseréltem a gyanús torzító kapcsolót.
Szia!
Igaz, hogy soha nem használtam rádiós átvitelt, de valamit nem értek. Ha a gitár és az effekt között jó az átvitel (magyarul ugyanaz jön ki a rádióból, ami bemegy), mi a probléma? Természetesen egy jó átvitel alapja az impedanciában illesztett eszköz. Ráadásul ezen esetben rádiós átvitel szempntjából igen kis távolságról beszélünk (max. 10-20m). Az effektet, meg a fejegységet, meg már kábel köti össze. Bocsi, ha butaságot mondtam, de szívesen tanulok, bár már alkalmazni nem fogom. Persze, párhuzamként az is igaz, hogy a bakelit ok. a CD meg konzerv. (Ha ráérek és nem csak egy gombot akarok megnyomni, én is inkább bakelitet hallgatok.) Ja és persze a digitális effekt, nem összemérhető az analóggal (hangzásilag). A sajnos elveszett BigMuff gyári torzítóm hangzásvilágát, soha nem adja vissza a jelenlegi digitális csodám. Üdv: Zsolt
Bár hozzátartozik, hogy mióta nem zenélek és eladtam a csöves Selmer-eket, a saját építéső 70W-os tranyós gyakorló-cucc azért nem olyan.
Pontosan az a probléma amit leirtál:
(magyarul ugyanaz jön ki a rádióból, ami bemegy) Nem ugyanaz jön ki. Hangban esetleg igen, de impedanciában, viselkedésben egyáltalán nem. Sok vintage effekt meg nagyon érzékeny erre és a zenészek igy kedvelték meg. (A rádio vevö kimeneti impedanciája köszönö viszonyban sincs a gitár belvilágával). |
Bejelentkezés
Hirdetés |