Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   130 / 341
(#) uli válasza AZoli hozzászólására (») Nov 4, 2012 /
 
Köszönöm! Esetleg még annyi, hogy 0-5V megfelel 0-1,5/2,5 bar nyomásnak? köszi!
(#) AZoli válasza uli hozzászólására (») Nov 4, 2012 /
 
0,5-4,5V vagy némelyik 0,3-4,8V között lineáris, de hogy honnan kezd mérni, azt nem tudom. Amikkel találkoztam, azok 100-200mbar -tól.
(#) nemtom51 hozzászólása Nov 8, 2012 /
 
Sziasztok,

Kellene egy kis segítség, mert picit tanácsgtalan vagyok. Szóval; nappali menetfényhez szerettem volna megvezérelni egy 12V/30A 5 lábas relét(mert ez volt kéznél), ahogy korábban tanácsoltátok, de a relében lévő tekercset az olajnyomás kapcsolórol húzattam volna meg, de sajnos nem húzza meg a relét. A feszültség csak akkor van az olajnyomás kapcsolón, ha jár a motor és meg is van 13,5V, de mégse húz meg a relé. A relé jó, mert leellenőriztem. Szerintetek mi lehet a gond?
(#) zolika60 válasza nemtom51 hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Az olajnyomás kapcsolón csak a visszajelzőn keresztül van feszültség. Ha ez LED-es mint mondjuk a WV csoport autóiban nem ritkán, akkor az itt folyó áram kevés a relédnek.
(#) akos70 válasza nemtom51 hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Mivel az olajgomba testet kapcsol, a relé vezérlésén is azt kell kapcsolnia. Úgy működnie kell.
(#) nemtom51 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Igazad van. Köszönöm szépen a segítséget.
(#) akyy87 hozzászólása Nov 16, 2012 /
 
sziasztok!

Egy kérdésem volna, a napi szinten ezzel foglalkozó emberkékhez!

Adott egy Philips 5 led-es DRL (nappali menetfény, Philips 5 LED DRL), Az hozzátartozik, hogy a modul a DRL testeket 19V-al táplálja! Szabályosan bekötve, modullal rendelkezik, viszont a tiltószál nem működik valamiért, illetve a feszültségérzékelése sem, tehát ha áramot kap világit folyamatosan, már lassan egy éve működik, ez a rész kipipálva!

A modult 4 lábú ködlámpa reléről vezéreltem meg, aminek a tekercse egyfelől a generátor gerjesztő száláról kapja a pozitivot, (generátor felgerjedése után) a negativot pedig a helyzetjelző pozitivjáról, ami kikapcsolva negativ, helyzetjelzőt kapcsolva pedig pozitiv lesz.
Így tehát már helyzetjelzőt kapcsolva leold a relé és elalszik a DRL.

Az az ötletem támadt, hogy meg szeretném oldani úgy, hogy helyzetjelzőre / tompitottra ne lekapcsoljon, hanem gyengített fénnyel üzemeljen tovább!
Tudna valaki javasolni egyszerű és olcsó kivitelezhető megoldást?
Egy ötletem van nekem is, de hátha valakinek jobnb elgondolása lesz!
tehát:
Jelenlegi kapcsolás igy van: A (+) vezérlés a generátorról jön, ha jár a motor.
Arra gondoltam, ha működne, lenne egy plusz 4 lábú relé, amin a
86 fix negativ,
85 a helyzetjelző pozitivja,
30 az akkura,
87 pedig a drl lámpatestekre közvetlenül, illetve a drl-ek negativját fix testre tenni.

Így elgondolás szerint a helyzetjelző felkapcsolásakor a DRL modul tápja megszűnik, ami 19V-al táplálta a lámpatesteket, a második relé pedig akkufeszt enged a lámpákra (12-14.4V) a modult megkerülve.
Ebben a történetben még kérdések vannak:
- 14.4V-on eléggé csökken a fényerő?
- A DRL power ledek birják az üzemi feszültséget, ami esetleg ingadozik 1-2 V-ot?
- nem gond, ha a modul után a DRL lámpatestekhez menő kábeleken a testet fixre teszem?

Köszönöm a választ!
ez van jelenleg: Bővebben: 5 LED Philips video

Szerkesztve, nem versíró fórum vagyunk, a felesleges 20 entert kivettem.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2012
(#) atiotezer válasza akyy87 hozzászólására (») Nov 16, 2012 /
 
Ez a rajz pont az általad leírt megoldáshoz készült.
Ha megkapja a 12V-ot világít a DRL, ha a bemenetre 12V-ot kapcsolsz a fényerőt lecsökkenti 50%-ra.
Ha kell tudok adni nyáktervet.
(#) akyy87 válasza atiotezer hozzászólására (») Nov 16, 2012 /
 
üdv atiotezer!

Érdekelne a dolog!
Ez amúgy hogy nézne ki élőben? A mostani relé kiegészitése vagy helyettesitője lenne? árban mennyi?
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
(#) potyo hozzászólása Nov 17, 2012 /
 
Tudja valaki, hogy Renault autók (konkrétan 99-es Laguna) központi zár mozgató motorjainak vezetékein milyen potenciál mérhető nyugalmi helyzetben? Kapcsolási rajzon látom, hogy a motorok mindkét kivezetése a vezérlőbe van bekötve, de nem derül ki róla, hogy milyen potenciálon vannak nyugalmi helyzetben. Én pedig egy áramkört építenék, ami a központi zár zárására illetve nyitására kellene, hogy reagáljon, de kérdés, hogy mire készüljek a bemenetek terén? Vagy tegyek be inkább egy kettős optot és akkor lényegtelen az abszolút potenciál?
(#) Tetye hozzászólása Nov 18, 2012 /
 
Üdv!
Szeretnék kérni egy kis segítséget hátha valakinek meg van.
Ford transit 2000 fűtésének elektromos rajza (2001es évjárat, 2000ccm turbo diesel).
És esetleg még ebben : téma
(#) Gabiorsi hozzászólása Nov 21, 2012 /
 
Hello!
Átolvastam a topic felét, nem találtam a problémámra kérdést-választ és rájöttem, ha kapnék egy szakválaszt, még mindig nem lennék előrébb.
Adott egy Renault, ami köztudottan eszi a fényszóróból az izzót. Hallottam már olyan kütyüről, amit be lehet iktatni és nem engedi a kb. 16 Voltot az izzókra.
Nem vagyok műszaki analfabéta, de nem műszerész a végzettségem, így sajnos nem segít egy kapcsolási rajz. Mondjuk egy leírás alapján lehet, hogy össze tudnék hozni egy panelt.
Segítséget kérek, hogy tudnám megvédeni az izzókat. Köszönöm Gábor
(#) Bakman válasza Gabiorsi hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Ha jól értem, alapvetően az a probléma, hogy túl nagy feszültség jut az izzókra. Nem kell a problémamegoldáshoz semmilyen panel, egyszerűen egy ellenállást kell sorbakötni az izzóval.
(#) Gabiorsi válasza Bakman hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Máris kiderült, nem jól írtam le a gondom
Általában jó a feszültség, de néha van egy nagy feszültség emelkedés.
Egyszer már tapasztaltam is, reggel beindítottam a kocsit, még nem volt világos, a helyzetjelző be volt kapcsolva, egyszer csak olyan fényesen kezdett világítani pár másodpercig, hogy szinte dupla fényereje volt. A fényszórónál nem lehet így észrevenni a fényerő különbséget, de valami oknál fogva néha "eldurran" a feszültség. Emiatt 3-5 havonta kiég, de volt már 1 hónap is a csereideje az izzónak.
(#) Bakman válasza Gabiorsi hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Ez generátor probléma, nem? Elvileg abban is van valamilyen stabilizátor. Én autóvillamossági szerelőhöz vinném.
(#) _vl_ válasza Bakman hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Nekem is volt Renault Megane II-m, cégautóként. Vadi új korától ezt csinálta, átlag évente 1-2 tompított hullott, a többi izzó csak elvétve. A márkaszervíz rendelületlenül cserélgette az izzókat (természetesen az okos francia mérnökök úgy rakták be a lámpatestet, hogy a lökhárító lecuppantásával lehetett csak értelmesen cserélni az izzót).

Én a problémát úgy oldottam meg, hogy a következő autóm VW lett. Abban 5+ év alatt egy rendszámtábla világítás és egy 1 tompított izzó halt meg mindösszesen.
(#) Gabiorsi válasza _vl_ hozzászólására (») Nov 21, 2012 /
 
Ez előtt nekem Skoda volt a cégautó, abban nem égett ki semmi 2 év alatt, a Meganeban már 3 hónap alatt cseréltettem. Ennek meg a kerékdobból kell felnyúlni egy kis ablakon keresztül, otthon esélytelen belefogni.
(#) Gabiorsi hozzászólása Nov 22, 2012 /
 
Sziasztok!
Volna egy kérdésem, amit már feltettem egy topicban, de nem igazán kaptam rá megfelelő választ.
Adott egy Renault, ami köztudottan eszi a fényszóróból az izzót. Hallottam már olyan kütyüről, amit be lehet iktatni és nem engedi azt, hogy néha kb. 16 Voltot küld a kocsi az izzókra.
Nem vagyok műszaki analfabéta, de nem műszerész a végzettségem, így sajnos nem segít egy kapcsolási rajz. Mondjuk egy leírás alapján lehet, hogy össze tudnék hozni egy panelt.
Segítséget kérek, hogy tudnám megvédeni az izzókat. Köszönöm Gábor
(#) mineral válasza Gabiorsi hozzászólására (») Nov 22, 2012 /
 
Nekem is Renaultom van. Nekem nincs problémám az izzó kiégéssel. Egy barátom Chevrolete Lacettiével volt hasonló probléma. Autóvillamosság szerelő tanácsolta , hogy vegyen Lucas izzót. Azóta nem volt baj a kiégéssel.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2012
(#) poros válasza Gabiorsi hozzászólására (») Nov 22, 2012 / 1
 
Szia!
Nézd mit találtam.


Tisztelt Autódoktor!

2003-as évjáratú Peugeot 206 1.1-es autónknál kb. fél évvel ezelőtt kezdődött a probléma, hogy az első tompított világítás egyre gyakrabban kiég. Most már ott tartunk, hogy szinte hetente kell cserélni felváltva mindkét oldalt, és már a helyzetjelző is bekapcsolódott a "játékba". Több "szakértőt" megkérdeztünk, egyesek szerint nem tudunk semmit tenni, ez típushiba, egyesek a drágább, minőségi izzókat javasolták (ez nem vált be), mások azt ajánlották, cseréljük körbe egyszerre az összes lámpát, mert akkor működni fog (ezt még nem próbáltuk). Ez valóban normális jelenség és nincs mit tenni, költsünk hetente többezer forintot izzókra?

Köszönettel
hobeaa

Kedves Hobeaa!

Ha ebben az autóban H7-es izzók vannak (merthogy szerelték H4-gyel is), akkor valóban fel kell készülni arra, hogy relatíve gyakran kell cserélni. Ezek sajnos lényegesen kevesebbet futnak, mint a "klaszzikus" H4-esek. Nem tudom, mi lehet az oka, talán az, hogy relatíve kicsi térben izzik az izzószál, magasabb lehet a hőmérséklet, és így érzékenyebb a rezgésekre.

A heti csere persze ezzel együtt is extrém, meg kell keresni az okát.

Első teendő az autó töltésének ellenőrzése, az izzók fogyásának ez a leggyakoribb oka. Gyártótól függ, milyen feszültségre lövik be a töltést, de általános érvényű, hogy 14.00-14.40 V között kell lennie a maximális töltőfeszültségnek. Efölött az akku pezsegni kezd, az izzók pedig sorban halnak meg.

Ha ez rendben, jöhet a fényszórók ellenőrzése. Mint említettem, a rezgéseket nehezen viseli az izzószál, így gyakori, hogy a sérülés, javítás után rosszul, hanyagul visszaszerelt, nem megfelelően rögzített fényszórók mozgása miatt ég ki az izzó. Természetesen nem csak a lámpák rögzítését kell ellenőrizni, hanem az izzó megfelelő beépítését is.

Ha ezen mind túlestek, és még mindig fogynak az izzók, jöhet a félbarkács-megoldás. Ha jól emlékszem, épp valamelyik francia gyártó által javasolt javítási technológia volt ilyen esetekre, hogy a tompított izzó vezetékébe betoldottak kb. 1.5 méter vezetéket (megfelelő átmérővel persze), majd azt szépen elfektették a kábelkötegben. Ezen a darabon éppen annyi feszültségesés keletkezett, hogy az izzószál hőmérséklete esett néhány százalékkal (és így ellenállóbb lett a rezgésekkel szemben is), a kibocsátott fény azonban szemmel észrevehetően nem csökkent.

Remélem, tudtam segíteni.

Üdvözlettel:
Autódoktor
(#) Gabiorsi válasza poros hozzászólására (») Nov 22, 2012 /
 
Ez már döfi!
Köszönöm!
(#) Honda130 hozzászólása Nov 26, 2012 /
 
Sziasztok!

A Honda CRX-em pillangószelep állás érzékelő potijának hibájára gyanakszom. Gurulok mondjuk motorfékkel egy kereszteződés felé, hogy ne érjek túl gyorsan oda. Közben pici gázt adok, hogy mondjuk tarsam a pillanatnyi sebességet, esetleg kis gázt is adok. Ilyenkor nem tökéletesen simán jön meg a motor ereje, hanem picit ugrik. Nem nagyot, csak mégis zavaró. Arra gondoltam, hogy esetleg megmérhetném valahogy a potit, ami a pillangószelepnél van. PT szenzornak hívjuk autós körökben. De hogy lehetne 100%-os biztonsággal kimérni ezt? Digitális multiméterrel már méregettem, nem látni rajta semmit. Hogy csinálja ezt egy elektronikai szakember? Köszönettel: Honda130.
Bocsi hogy mindig új topikot nyitok, de annyi topik van már és én nem tudom eldönteni, hogy melyik él és melyikben lesz pont megfelelő? Hála a Moderátoroknak, mikor meglátják, azonnal átrakják a megfelelő helyre és lezárják az új topikot, amit feleslegesen nyit az ember. Ezért köszönet nekik!
(#) eyess válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 26, 2012 /
 
A poti biztosan jó ennek a dolognak van egy apró hibája mégpedig gondolom belül a szerkezet fogaskerék hajtású stb .Na ennek a tengelye , vagy maga a fogaskerék kopik meg egy kicsit , és annyi pont elég , hogy már nem olyan finoman reagál a műveletre ,Sajna nem igen lehet javítani szerintem , csak cserélni kollégám járt pont ugyan így.
(#) Honda130 válasza eyess hozzászólására (») Nov 26, 2012 /
 
Szia! A Hondánál úgy van, hogy a pillangószelep tengely vége le van lapolva, a poti meg pont rá illeszkedik. Ezenkívül a potit spirálrugó feszíti zárás irányba, hogy az esetleges adódó holtjátékot kiküszöbölje. Szóval nincs itt fogaskerék áttétel, ami akadozzon. Lehet hogy más márkánál van, de az enyémnél nincs.
(#) Honda130 hozzászólása Nov 30, 2012 /
 
Srácok!
Akkor nekiugranék újra ennek a poti zajosság dolognak, de autós történet nélkül.

Tehát az lenne a kérdésem, hogy egy potmétert hogy lehet szakszerűen megvizsgálni zajosság szempontjából? A lassú tekerés közben figyelve a multimétert módszert már ismerem, de ennél komolyabb és megbízhatóbb módszerre gondoltam. Egyáltalán van ere komoly módszer?

Köszönettel: honda130.
(#) proli007 válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Hello!
"Tudományos módszer" biztos nincs hozzá. (Ha belegondolsz, egy szervizben nem "tudományoskodnak" arra nincs idő, és egyébként is Te fizeted tehát cserélik...)
Egy digitális tárolós szkóppal, vagy regisztrálóval, meg lehetne nézni mit csinál. De az általában amatőr viszonylatban ritka. De egyszerű "parasztos" módon is meg lehet nézni. Pld. egy fejhallagatóval sorba kapcsolt elemen keresztül adsz rá feszültséget és tekergeted. Fogod hallani, ha konatkthibázik.
Egyébiránt a digitális multiméter ilyen vizsgálatnál semmit nem ér, (másodpercenként kb. 2..3-szor vesz mintát) az analóg műszer viszont annál inkább használható.
üdv! proli007
(#) Honda130 válasza proli007 hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Köszönöm a választ!

Én is cserélném a szóban forgó potit, csak az a baj, hogy próbaképp elég drága lenne. Csak annyit mondok, hogy a Honda szervízbe kéne érte menni. elég?
(#) Mre hozzászólása Dec 4, 2012 /
 
Üdvözletem! A problémám a következő lenne,van egy 89'-es Mk2-es Golf. A hiba jelenség hogy az ablaktörlő töröl hiába van a 0-állásba a kapcsolo. A hiba nem állandó van hogy indexelésre jön elő van hogy mindentől függetlenül. Kérdésem az volna hogy merre keresem a hibát a kapcsolot megnéztem ránézésre semmi baja. Valami féle test hibára gondolok én de nem tudom merre induljak. Segitséget előre is köszönöm
(#) akos70 válasza Mre hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Egy kis kopás miatt az ablakmosó érintkezői túl közel kerültek egymáshoz, így egy kisebb mozdításra egy pillanatra összeérnek, ekkor elindul a törlő. Próbáld őket valahogy távolabb hajlítani egymástól.
(#) Mre válasza akos70 hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
ezek azok amik az érintekzök a karon vannak?
Következő: »»   130 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem