Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Köszönöm! Esetleg még annyi, hogy 0-5V megfelel 0-1,5/2,5 bar nyomásnak? köszi!
0,5-4,5V vagy némelyik 0,3-4,8V között lineáris, de hogy honnan kezd mérni, azt nem tudom. Amikkel találkoztam, azok 100-200mbar -tól.
Sziasztok,
Kellene egy kis segítség, mert picit tanácsgtalan vagyok. Szóval; nappali menetfényhez szerettem volna megvezérelni egy 12V/30A 5 lábas relét(mert ez volt kéznél), ahogy korábban tanácsoltátok, de a relében lévő tekercset az olajnyomás kapcsolórol húzattam volna meg, de sajnos nem húzza meg a relét. A feszültség csak akkor van az olajnyomás kapcsolón, ha jár a motor és meg is van 13,5V, de mégse húz meg a relé. A relé jó, mert leellenőriztem. Szerintetek mi lehet a gond?
Az olajnyomás kapcsolón csak a visszajelzőn keresztül van feszültség. Ha ez LED-es mint mondjuk a WV csoport autóiban nem ritkán, akkor az itt folyó áram kevés a relédnek.
Mivel az olajgomba testet kapcsol, a relé vezérlésén is azt kell kapcsolnia. Úgy működnie kell.
Igazad van. Köszönöm szépen a segítséget.
sziasztok!
Egy kérdésem volna, a napi szinten ezzel foglalkozó emberkékhez! Adott egy Philips 5 led-es DRL (nappali menetfény, Philips 5 LED DRL), Az hozzátartozik, hogy a modul a DRL testeket 19V-al táplálja! Szabályosan bekötve, modullal rendelkezik, viszont a tiltószál nem működik valamiért, illetve a feszültségérzékelése sem, tehát ha áramot kap világit folyamatosan, már lassan egy éve működik, ez a rész kipipálva! A modult 4 lábú ködlámpa reléről vezéreltem meg, aminek a tekercse egyfelől a generátor gerjesztő száláról kapja a pozitivot, (generátor felgerjedése után) a negativot pedig a helyzetjelző pozitivjáról, ami kikapcsolva negativ, helyzetjelzőt kapcsolva pedig pozitiv lesz. Így tehát már helyzetjelzőt kapcsolva leold a relé és elalszik a DRL. Az az ötletem támadt, hogy meg szeretném oldani úgy, hogy helyzetjelzőre / tompitottra ne lekapcsoljon, hanem gyengített fénnyel üzemeljen tovább! Tudna valaki javasolni egyszerű és olcsó kivitelezhető megoldást? Egy ötletem van nekem is, de hátha valakinek jobnb elgondolása lesz! tehát: Jelenlegi kapcsolás igy van: A (+) vezérlés a generátorról jön, ha jár a motor. Arra gondoltam, ha működne, lenne egy plusz 4 lábú relé, amin a 86 fix negativ, 85 a helyzetjelző pozitivja, 30 az akkura, 87 pedig a drl lámpatestekre közvetlenül, illetve a drl-ek negativját fix testre tenni. Így elgondolás szerint a helyzetjelző felkapcsolásakor a DRL modul tápja megszűnik, ami 19V-al táplálta a lámpatesteket, a második relé pedig akkufeszt enged a lámpákra (12-14.4V) a modult megkerülve. Ebben a történetben még kérdések vannak: - 14.4V-on eléggé csökken a fényerő? - A DRL power ledek birják az üzemi feszültséget, ami esetleg ingadozik 1-2 V-ot? - nem gond, ha a modul után a DRL lámpatestekhez menő kábeleken a testet fixre teszem? Köszönöm a választ! ez van jelenleg: Bővebben: 5 LED Philips video Szerkesztve, nem versíró fórum vagyunk, a felesleges 20 entert kivettem. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2012
Ez a rajz pont az általad leírt megoldáshoz készült.
Ha megkapja a 12V-ot világít a DRL, ha a bemenetre 12V-ot kapcsolsz a fényerőt lecsökkenti 50%-ra. Ha kell tudok adni nyáktervet.
üdv atiotezer!
Érdekelne a dolog! Ez amúgy hogy nézne ki élőben? A mostani relé kiegészitése vagy helyettesitője lenne? árban mennyi? A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
Tudja valaki, hogy Renault autók (konkrétan 99-es Laguna) központi zár mozgató motorjainak vezetékein milyen potenciál mérhető nyugalmi helyzetben? Kapcsolási rajzon látom, hogy a motorok mindkét kivezetése a vezérlőbe van bekötve, de nem derül ki róla, hogy milyen potenciálon vannak nyugalmi helyzetben. Én pedig egy áramkört építenék, ami a központi zár zárására illetve nyitására kellene, hogy reagáljon, de kérdés, hogy mire készüljek a bemenetek terén? Vagy tegyek be inkább egy kettős optot és akkor lényegtelen az abszolút potenciál?
Üdv!
Szeretnék kérni egy kis segítséget hátha valakinek meg van. Ford transit 2000 fűtésének elektromos rajza (2001es évjárat, 2000ccm turbo diesel). És esetleg még ebben : téma
Hello!
Átolvastam a topic felét, nem találtam a problémámra kérdést-választ és rájöttem, ha kapnék egy szakválaszt, még mindig nem lennék előrébb. Adott egy Renault, ami köztudottan eszi a fényszóróból az izzót. Hallottam már olyan kütyüről, amit be lehet iktatni és nem engedi a kb. 16 Voltot az izzókra. Nem vagyok műszaki analfabéta, de nem műszerész a végzettségem, így sajnos nem segít egy kapcsolási rajz. Mondjuk egy leírás alapján lehet, hogy össze tudnék hozni egy panelt. Segítséget kérek, hogy tudnám megvédeni az izzókat. Köszönöm Gábor
Ha jól értem, alapvetően az a probléma, hogy túl nagy feszültség jut az izzókra. Nem kell a problémamegoldáshoz semmilyen panel, egyszerűen egy ellenállást kell sorbakötni az izzóval.
Máris kiderült, nem jól írtam le a gondom
Általában jó a feszültség, de néha van egy nagy feszültség emelkedés. Egyszer már tapasztaltam is, reggel beindítottam a kocsit, még nem volt világos, a helyzetjelző be volt kapcsolva, egyszer csak olyan fényesen kezdett világítani pár másodpercig, hogy szinte dupla fényereje volt. A fényszórónál nem lehet így észrevenni a fényerő különbséget, de valami oknál fogva néha "eldurran" a feszültség. Emiatt 3-5 havonta kiég, de volt már 1 hónap is a csereideje az izzónak.
Ez generátor probléma, nem? Elvileg abban is van valamilyen stabilizátor. Én autóvillamossági szerelőhöz vinném.
Nekem is volt Renault Megane II-m, cégautóként. Vadi új korától ezt csinálta, átlag évente 1-2 tompított hullott, a többi izzó csak elvétve. A márkaszervíz rendelületlenül cserélgette az izzókat (természetesen az okos francia mérnökök úgy rakták be a lámpatestet, hogy a lökhárító lecuppantásával lehetett csak értelmesen cserélni az izzót).
Én a problémát úgy oldottam meg, hogy a következő autóm VW lett. Abban 5+ év alatt egy rendszámtábla világítás és egy 1 tompított izzó halt meg mindösszesen.
Ez előtt nekem Skoda volt a cégautó, abban nem égett ki semmi 2 év alatt, a Meganeban már 3 hónap alatt cseréltettem. Ennek meg a kerékdobból kell felnyúlni egy kis ablakon keresztül, otthon esélytelen belefogni.
Sziasztok!
Volna egy kérdésem, amit már feltettem egy topicban, de nem igazán kaptam rá megfelelő választ. Adott egy Renault, ami köztudottan eszi a fényszóróból az izzót. Hallottam már olyan kütyüről, amit be lehet iktatni és nem engedi azt, hogy néha kb. 16 Voltot küld a kocsi az izzókra. Nem vagyok műszaki analfabéta, de nem műszerész a végzettségem, így sajnos nem segít egy kapcsolási rajz. Mondjuk egy leírás alapján lehet, hogy össze tudnék hozni egy panelt. Segítséget kérek, hogy tudnám megvédeni az izzókat. Köszönöm Gábor
Nekem is Renaultom van. Nekem nincs problémám az izzó kiégéssel. Egy barátom Chevrolete Lacettiével volt hasonló probléma. Autóvillamosság szerelő tanácsolta , hogy vegyen Lucas izzót. Azóta nem volt baj a kiégéssel.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2012
Szia!
Nézd mit találtam. Tisztelt Autódoktor! 2003-as évjáratú Peugeot 206 1.1-es autónknál kb. fél évvel ezelőtt kezdődött a probléma, hogy az első tompított világítás egyre gyakrabban kiég. Most már ott tartunk, hogy szinte hetente kell cserélni felváltva mindkét oldalt, és már a helyzetjelző is bekapcsolódott a "játékba". Több "szakértőt" megkérdeztünk, egyesek szerint nem tudunk semmit tenni, ez típushiba, egyesek a drágább, minőségi izzókat javasolták (ez nem vált be), mások azt ajánlották, cseréljük körbe egyszerre az összes lámpát, mert akkor működni fog (ezt még nem próbáltuk). Ez valóban normális jelenség és nincs mit tenni, költsünk hetente többezer forintot izzókra? Köszönettel hobeaa Kedves Hobeaa! Ha ebben az autóban H7-es izzók vannak (merthogy szerelték H4-gyel is), akkor valóban fel kell készülni arra, hogy relatíve gyakran kell cserélni. Ezek sajnos lényegesen kevesebbet futnak, mint a "klaszzikus" H4-esek. Nem tudom, mi lehet az oka, talán az, hogy relatíve kicsi térben izzik az izzószál, magasabb lehet a hőmérséklet, és így érzékenyebb a rezgésekre. A heti csere persze ezzel együtt is extrém, meg kell keresni az okát. Első teendő az autó töltésének ellenőrzése, az izzók fogyásának ez a leggyakoribb oka. Gyártótól függ, milyen feszültségre lövik be a töltést, de általános érvényű, hogy 14.00-14.40 V között kell lennie a maximális töltőfeszültségnek. Efölött az akku pezsegni kezd, az izzók pedig sorban halnak meg. Ha ez rendben, jöhet a fényszórók ellenőrzése. Mint említettem, a rezgéseket nehezen viseli az izzószál, így gyakori, hogy a sérülés, javítás után rosszul, hanyagul visszaszerelt, nem megfelelően rögzített fényszórók mozgása miatt ég ki az izzó. Természetesen nem csak a lámpák rögzítését kell ellenőrizni, hanem az izzó megfelelő beépítését is. Ha ezen mind túlestek, és még mindig fogynak az izzók, jöhet a félbarkács-megoldás. Ha jól emlékszem, épp valamelyik francia gyártó által javasolt javítási technológia volt ilyen esetekre, hogy a tompított izzó vezetékébe betoldottak kb. 1.5 méter vezetéket (megfelelő átmérővel persze), majd azt szépen elfektették a kábelkötegben. Ezen a darabon éppen annyi feszültségesés keletkezett, hogy az izzószál hőmérséklete esett néhány százalékkal (és így ellenállóbb lett a rezgésekkel szemben is), a kibocsátott fény azonban szemmel észrevehetően nem csökkent. Remélem, tudtam segíteni. Üdvözlettel: Autódoktor
Sziasztok!
A Honda CRX-em pillangószelep állás érzékelő potijának hibájára gyanakszom. Gurulok mondjuk motorfékkel egy kereszteződés felé, hogy ne érjek túl gyorsan oda. Közben pici gázt adok, hogy mondjuk tarsam a pillanatnyi sebességet, esetleg kis gázt is adok. Ilyenkor nem tökéletesen simán jön meg a motor ereje, hanem picit ugrik. Nem nagyot, csak mégis zavaró. Arra gondoltam, hogy esetleg megmérhetném valahogy a potit, ami a pillangószelepnél van. PT szenzornak hívjuk autós körökben. De hogy lehetne 100%-os biztonsággal kimérni ezt? Digitális multiméterrel már méregettem, nem látni rajta semmit. Hogy csinálja ezt egy elektronikai szakember? Köszönettel: Honda130. Bocsi hogy mindig új topikot nyitok, de annyi topik van már és én nem tudom eldönteni, hogy melyik él és melyikben lesz pont megfelelő? Hála a Moderátoroknak, mikor meglátják, azonnal átrakják a megfelelő helyre és lezárják az új topikot, amit feleslegesen nyit az ember. Ezért köszönet nekik!
A poti biztosan jó ennek a dolognak van egy apró hibája mégpedig gondolom belül a szerkezet fogaskerék hajtású stb .Na ennek a tengelye , vagy maga a fogaskerék kopik meg egy kicsit , és annyi pont elég , hogy már nem olyan finoman reagál a műveletre ,Sajna nem igen lehet javítani szerintem , csak cserélni kollégám járt pont ugyan így.
Szia! A Hondánál úgy van, hogy a pillangószelep tengely vége le van lapolva, a poti meg pont rá illeszkedik. Ezenkívül a potit spirálrugó feszíti zárás irányba, hogy az esetleges adódó holtjátékot kiküszöbölje. Szóval nincs itt fogaskerék áttétel, ami akadozzon. Lehet hogy más márkánál van, de az enyémnél nincs.
Srácok!
Akkor nekiugranék újra ennek a poti zajosság dolognak, de autós történet nélkül. Tehát az lenne a kérdésem, hogy egy potmétert hogy lehet szakszerűen megvizsgálni zajosság szempontjából? A lassú tekerés közben figyelve a multimétert módszert már ismerem, de ennél komolyabb és megbízhatóbb módszerre gondoltam. Egyáltalán van ere komoly módszer? Köszönettel: honda130.
Hello!
"Tudományos módszer" biztos nincs hozzá. (Ha belegondolsz, egy szervizben nem "tudományoskodnak" arra nincs idő, és egyébként is Te fizeted tehát cserélik...) Egy digitális tárolós szkóppal, vagy regisztrálóval, meg lehetne nézni mit csinál. De az általában amatőr viszonylatban ritka. De egyszerű "parasztos" módon is meg lehet nézni. Pld. egy fejhallagatóval sorba kapcsolt elemen keresztül adsz rá feszültséget és tekergeted. Fogod hallani, ha konatkthibázik. Egyébiránt a digitális multiméter ilyen vizsgálatnál semmit nem ér, (másodpercenként kb. 2..3-szor vesz mintát) az analóg műszer viszont annál inkább használható. üdv! proli007
Köszönöm a választ!
Én is cserélném a szóban forgó potit, csak az a baj, hogy próbaképp elég drága lenne. Csak annyit mondok, hogy a Honda szervízbe kéne érte menni. elég?
Üdvözletem! A problémám a következő lenne,van egy 89'-es Mk2-es Golf. A hiba jelenség hogy az ablaktörlő töröl hiába van a 0-állásba a kapcsolo. A hiba nem állandó van hogy indexelésre jön elő van hogy mindentől függetlenül. Kérdésem az volna hogy merre keresem a hibát a kapcsolot megnéztem ránézésre semmi baja. Valami féle test hibára gondolok én de nem tudom merre induljak. Segitséget előre is köszönöm
Egy kis kopás miatt az ablakmosó érintkezői túl közel kerültek egymáshoz, így egy kisebb mozdításra egy pillanatra összeérnek, ekkor elindul a törlő. Próbáld őket valahogy távolabb hajlítani egymástól.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |