Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Sziasztok. Lenne egy kiváló kérdésem e töltővel kapcsolatban.
Miért van az,ha az akkuról leveszem a szálakat,akkor a jelfogó 50Hz-en kezd rezonálni? Igaz a D4-et elhagytam a rajzból,és az R9-et is.
Ezen a képen nem nagyon tudom azonosítani a D9 és R9 alkatrészeket, de feltételezhetően a tranzisztort védő diódáról, és a jelfogóval sorbakötött ellenállásról van szó. A diódát feltétlenül rakd be, az ellenállás esetleg elhagyható.
Ez a töltő lüktető egyenáramot kap, ha nincs rákötve akkumulátor, akkor úgy érzi, hogy elérte a töltési végfeszülséget.
Hello!
Mert ez a rajz, rosszul van összeállítva, idő-hazárd van a kapcsolásban. - Ha az aksi fel van töltve, a relé meghúz. De a gond, hogy ekkor elbontja a töltőáramot. - Ha nincs rajta az aksi, a relé el van ejtve, van töltőfeszültség. Az lassan növekszik a kondik miatt. Amikor eléri a kapcsolási szintet, a relé behúz. - De ekkor lekapcsolja az áramról a feszültséget, ezért a relé egyből el is ejt. Ekkor viszont visszajön a feszültség, ami ismét meghúzná a relét.. Sokkal ésszerűbb lett volna úgy kialakítani a kapcsolást, hogy amíg az aksi a töltési végfeszültség alatt van az aksi, addig húz a relé, amikor elérte, akkor ejt. Így a relé záróérintkezőjét kellet volna használni. Ekkor ha a feszültség felemelkedik, a relé elejt, az kikapcsolja a tápot, és már nem tud meghúzni. üdv! proli007
Külön kell választani a tápellátást és a feszültség érzékelést. Tápellátás a töltőről, a fesz. érzékelés osztóját az akkura.
Pardon! Ez az ötlet nem is errről szól. Ez arra való, hogy áramszünetnél ne meritse a relé árama az akkut. Amúgy ha nem használjuk a töltőt, mert nincs rajta akku, akkor ki kell kapcsolni. Adapternek jó ez a kapcsolás meglévő töltőkhöz.
Vannak 1kohm, vagy nagyobb ellenállású behúzójú relék. Ez 12mA, ami semmi egy autóakkunak, összemérhető az önkisülésével.
Üdv Inhouse
A kapcsolás jó,mert kétirányú jelfogó kell hozzá,és így a jelfogó,amíg az akku el nem éri a töltési feszültséget,addig be van húzva. Csak,ha az akkut leválasztom a töltőről,akkor 50Hz-n rezonál. És 10000µF kondi kéne a táphoz,hogy ne csinálja ezt,és az nem olcsó. Valami más megoldás kéne,mert nem akarom szűrni a tápáramot.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
Elnézést, hogy belevau, de akkutöltőt akkura tenni ill. levenni róla kikapcsolt állapotban illik, a "szikrázás" elkerülése érdekében. Nagyot tud szólni a felrobbanó akku...
...és akkor már nem is gond a terhelés nélkül zizegő relé. üdv: hp
Hello!
Ez azért függhet az áramkörtől is. Ez pld. olyan, hogy a hálózatot csak akkor kapcsolja be, ha ráteszed az aksira, és a töltés végén lekapcsolja azt is. (A lámpát ne nézd a kimeneten, az csak lehetőség. Ha sima egyenirányító van, akkor az aksinál is bontja a relé az áramot. Vagy tirisztoros töltőnél, nem számít a fordított polaritás, a töltő meg nem kapcsolódik be.) üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy pl.: egy TIC 126 helyére rakhatok-e mondjuk BT138-at, igaz tudom az egyik Tirisztor a másik Triak, de az a baj, hogy amit még tavaly építettem töltőt addig babráltam, hogy letört az egyik tirisztor lába, és másik pedig nincs itthon sajnos. A válaszokat előre is köszönöm.
Teljesen másképpen kell vezérelni egy triakot mint egy tirisztort. Sajnos nem fog működni.
Szia!
Általában ki lehet váltani a tirisztort triakkal, de ezt csak akkor érdemes erőltetni, ha nincs szükség egyenirányításra, mivel a tirisztort fele lehet fogni egy vezérelt egyenirányítónak is. A triak meg egy inkább kapcsoló, amely mindkét áramirányt képes kapcsolni. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2012
De a triak meg használható a váltófesz (szekunder) szabályozására. Lényegesen egyszerűbb így szabályozni, mint DC -ben.
Üdv.
Erről a töltőről lenne szó: Töltő
Nálam nem nyílik meg ez a dokumentum. Ha a két tirisztor egyenirányítónak van kötve, akkor nem használhatsz triakot helyettük.
Én most tervezek egy intelligens töltőt és a szekunder váltót fogom vezérelni.
Sziasztok
Van egy Transzformatorom feszultseg a primeren 100,110,117,200,220,230,240 a szekunder feszultseg sajnos csak 100 volt. A tipusa C10000457A a gyarto pedig KHS CO. LTD.Nagy trafo a helyi villanyszerelok szerint heggeszteni lehetne vele. A vasmag keresztmetszete 9cm*7 cm. 1.Hogyan tudnek ebbol egy akumlator toltot anelkul hogy szetszedjem mert egy elegge komolyan osszerakott trafo. 2.Tudnam e hasznalni a primer kijovetelek kozotti feszultseget erre a celra? 3.egy 3PM1 es egyeniranyito hid eleg lenne erre a feladatra?vagy milyen diodakat tudtok ajanlani erre a celra? Elore is koszonom Sover Csaba
Hát,...nálam egy generátor diódákból összeállított egység viszi az egyenirányítást. Filléres dolog és a hűtését jobban meg tudom oldani, mivel csavaros. Tirisztorban a csavaros már elég borsos. Triac-kal pedig könnyedén tudom szabályozni a szekundert, de még inkább optón keresztül a primert. ahogy az akku kívánja az ampert. Ha a primert szabályzom, akkor le tudom állítani a fogyasztását a töltőnek (akár 0,5 Wattra), ha feltöltötte az akkut. Kevesebb energiát használok el a töltésre. Be tudok állítani csepptöltést is, és akkor szinte semmi a fogyasztás, mehet a napelem/inverter cuccomról. Lehetne a trafó helyett persze kapcsolóüzemű táp is, de sok trafóm van és kezdeni akarok vele valamit.
Szia.
Ez a kapcsolás nagyon jó. Csak egy kérdésem lenne? És nagyon fontos tudnom! Ez a kapcsolás így ahogy van,védett a fordított polaritás ellen? Nagyon jó lenne ha ezt valaki megírná. Előre is köszönöm.
Hello!
Nem, mert hiába húzza le a tranyó a Gate áramot, (sárga Led) az még is folyni fog, ha az aksi fordított polaritással kerül rá. Mert a tranyó CB diódája kinyit. üdv! proli007
Rendben van.
Megértettem. Köszönöm a válaszod.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Sziasztok. Valaki otletet tudna adni, hogy hogyan tudnek epiteni akumlator toltot ugy hogy tobbfele aksit is lehesen tolteni.ugyertem, hogy lehesen szabalyozni az aramot?
Hello! Azért azt is illett volna megírni, milyen és mekkora kapacitású aksira gondolsz. üdv! proli007
Hello!
Ne kapkodj. A topik címe, "Akkutöltő 12V-os autóakkuhoz". Gondolom a 1,5V nem gépjármű akkumulátor. Félő, hogy valami lúgos aksikról beszélsz. Ilyen széles tartományban töltőt készíteni értelmetlen. Mert egy töltő, valamihez készül, mint egy labortáp. Amimindenre jó, az általában semmire sem. Hiszen a különböző akkumulátor típusok töltési eljárása egészen más. (Amúgy a kapacitást, most sem írtad meg. Így azt gondolom, hogy az egész kérés csak egy kósza gondolatra épült. Vagy nem?) üdv! proli007
Üdvözlet!
Egy olyan problémám lenne, hogy van egy 10 Le-ős Brigg,s motoros murray fűnyiró traktorom, és gyengének találom az akku töltését...max fordulaton is csak 6A-al tötl ami miatt sokat kellene járatni inditás után...azt szeretném tudni hogy lehete e megoldani hogy többet töltsön mert egyébként az inditómotor 15A ert is fogyaszt, és a 25A-es akku igy nem sokat bir előre is köszönöm a segitséget!
Ha a 25 amperes akkut ennél nagyobb árammal töltöd, nem sokminden marad belőle... Még a 6 Amper is sok egy picit..
Helló!
Ha belevaló az akku, akkor annak jónak kell oda lennie. Minden akku kapacitását egy adott motorhoz méreteznek, és a motor generátorának fel kell tudni tölteni a saját akkuját. Megcsináltad a tél eleji felkészítését a gépnek? Tél elején fel kell tölteni az akkut, mert a hideg miatt veszít a kapacitásából és ekkor jön az, hogy nem indul a moci. Ha meg hamar lemerül akkor két dolog lehet, vagy öreg már az akku, vagy elektromos hiba van a rendszerben, ami leszívja az akkut. |
Bejelentkezés
Hirdetés |