Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   122 / 303
(#) demonherceg hozzászólása Nov 28, 2012 /
 
Sziasztok. Lenne egy kiváló kérdésem e töltővel kapcsolatban.
Miért van az,ha az akkuról leveszem a szálakat,akkor a jelfogó 50Hz-en kezd rezonálni?
Igaz a D4-et elhagytam a rajzból,és az R9-et is.

Akku.jpg
    
(#) nedudgi válasza demonherceg hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Ezen a képen nem nagyon tudom azonosítani a D9 és R9 alkatrészeket, de feltételezhetően a tranzisztort védő diódáról, és a jelfogóval sorbakötött ellenállásról van szó. A diódát feltétlenül rakd be, az ellenállás esetleg elhagyható.
Ez a töltő lüktető egyenáramot kap, ha nincs rákötve akkumulátor, akkor úgy érzi, hogy elérte a töltési végfeszülséget.
(#) proli007 válasza demonherceg hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Hello!
Mert ez a rajz, rosszul van összeállítva, idő-hazárd van a kapcsolásban.
- Ha az aksi fel van töltve, a relé meghúz. De a gond, hogy ekkor elbontja a töltőáramot.
- Ha nincs rajta az aksi, a relé el van ejtve, van töltőfeszültség. Az lassan növekszik a kondik miatt. Amikor eléri a kapcsolási szintet, a relé behúz.
- De ekkor lekapcsolja az áramról a feszültséget, ezért a relé egyből el is ejt. Ekkor viszont visszajön a feszültség, ami ismét meghúzná a relét..

Sokkal ésszerűbb lett volna úgy kialakítani a kapcsolást, hogy amíg az aksi a töltési végfeszültség alatt van az aksi, addig húz a relé, amikor elérte, akkor ejt. Így a relé záróérintkezőjét kellet volna használni. Ekkor ha a feszültség felemelkedik, a relé elejt, az kikapcsolja a tápot, és már nem tud meghúzni.
üdv! proli007
(#) hg6dab válasza proli007 hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Külön kell választani a tápellátást és a feszültség érzékelést. Tápellátás a töltőről, a fesz. érzékelés osztóját az akkura.
(#) hg6dab válasza hg6dab hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Pardon! Ez az ötlet nem is errről szól. Ez arra való, hogy áramszünetnél ne meritse a relé árama az akkut. Amúgy ha nem használjuk a töltőt, mert nincs rajta akku, akkor ki kell kapcsolni. Adapternek jó ez a kapcsolás meglévő töltőkhöz.
(#) Inhouse válasza hg6dab hozzászólására (») Nov 29, 2012 / 1
 
Vannak 1kohm, vagy nagyobb ellenállású behúzójú relék. Ez 12mA, ami semmi egy autóakkunak, összemérhető az önkisülésével.

Üdv
Inhouse
(#) demonherceg válasza proli007 hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
A kapcsolás jó,mert kétirányú jelfogó kell hozzá,és így a jelfogó,amíg az akku el nem éri a töltési feszültséget,addig be van húzva. Csak,ha az akkut leválasztom a töltőről,akkor 50Hz-n rezonál. És 10000µF kondi kéne a táphoz,hogy ne csinálja ezt,és az nem olcsó. Valami más megoldás kéne,mert nem akarom szűrni a tápáramot.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
(#) hibbantpasi válasza demonherceg hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Elnézést, hogy belevau, de akkutöltőt akkura tenni ill. levenni róla kikapcsolt állapotban illik, a "szikrázás" elkerülése érdekében. Nagyot tud szólni a felrobbanó akku...
...és akkor már nem is gond a terhelés nélkül zizegő relé.
üdv: hp
(#) proli007 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Hello!
Ez azért függhet az áramkörtől is. Ez pld. olyan, hogy a hálózatot csak akkor kapcsolja be, ha ráteszed az aksira, és a töltés végén lekapcsolja azt is. (A lámpát ne nézd a kimeneten, az csak lehetőség. Ha sima egyenirányító van, akkor az aksinál is bontja a relé az áramot. Vagy tirisztoros töltőnél, nem számít a fordított polaritás, a töltő meg nem kapcsolódik be.)
üdv! proli007
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
(#) matyusz hozzászólása Nov 30, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy pl.: egy TIC 126 helyére rakhatok-e mondjuk BT138-at, igaz tudom az egyik Tirisztor a másik Triak, de az a baj, hogy amit még tavaly építettem töltőt addig babráltam, hogy letört az egyik tirisztor lába, és másik pedig nincs itthon sajnos. A válaszokat előre is köszönöm.
(#) erobi82 válasza matyusz hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Teljesen másképpen kell vezérelni egy triakot mint egy tirisztort. Sajnos nem fog működni.
(#) kadarist válasza matyusz hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Szia!
Általában ki lehet váltani a tirisztort triakkal, de ezt csak akkor érdemes erőltetni, ha nincs szükség egyenirányításra, mivel a tirisztort fele lehet fogni egy vezérelt egyenirányítónak is. A triak meg egy inkább kapcsoló, amely mindkét áramirányt képes kapcsolni.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2012
(#) matyusz válasza kadarist hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Köszönöm szépen a segítségeket.
(#) Bonanza02 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
De a triak meg használható a váltófesz (szekunder) szabályozására. Lényegesen egyszerűbb így szabályozni, mint DC -ben.
(#) matyusz válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Üdv.
Erről a töltőről lenne szó: Töltő
(#) kadarist válasza matyusz hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Nálam nem nyílik meg ez a dokumentum. Ha a két tirisztor egyenirányítónak van kötve, akkor nem használhatsz triakot helyettük.
(#) Bonanza02 válasza matyusz hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Én most tervezek egy intelligens töltőt és a szekunder váltót fogom vezérelni.
(#) sovercsaba hozzászólása Dec 1, 2012 /
 
Sziasztok
Van egy Transzformatorom feszultseg a primeren 100,110,117,200,220,230,240 a szekunder feszultseg sajnos csak 100 volt. A tipusa C10000457A a gyarto pedig KHS CO. LTD.Nagy trafo a helyi villanyszerelok szerint heggeszteni lehetne vele. A vasmag keresztmetszete 9cm*7 cm.
1.Hogyan tudnek ebbol egy akumlator toltot anelkul hogy szetszedjem mert egy elegge komolyan osszerakott trafo.
2.Tudnam e hasznalni a primer kijovetelek kozotti feszultseget erre a celra?
3.egy 3PM1 es egyeniranyito hid eleg lenne erre a feladatra?vagy milyen diodakat tudtok ajanlani erre a celra? Elore is koszonom
Sover Csaba
(#) Bonanza02 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 1, 2012 /
 
Hát,...nálam egy generátor diódákból összeállított egység viszi az egyenirányítást. Filléres dolog és a hűtését jobban meg tudom oldani, mivel csavaros. Tirisztorban a csavaros már elég borsos. Triac-kal pedig könnyedén tudom szabályozni a szekundert, de még inkább optón keresztül a primert. ahogy az akku kívánja az ampert. Ha a primert szabályzom, akkor le tudom állítani a fogyasztását a töltőnek (akár 0,5 Wattra), ha feltöltötte az akkut. Kevesebb energiát használok el a töltésre. Be tudok állítani csepptöltést is, és akkor szinte semmi a fogyasztás, mehet a napelem/inverter cuccomról. Lehetne a trafó helyett persze kapcsolóüzemű táp is, de sok trafóm van és kezdeni akarok vele valamit.
(#) demonherceg válasza jandark hozzászólására (») Dec 3, 2012 /
 
Szia.
Ez a kapcsolás nagyon jó.
Csak egy kérdésem lenne?
És nagyon fontos tudnom!
Ez a kapcsolás így ahogy van,védett a fordított polaritás ellen?
Nagyon jó lenne ha ezt valaki megírná.
Előre is köszönöm.
(#) proli007 válasza demonherceg hozzászólására (») Dec 3, 2012 / 1
 
Hello!
Nem, mert hiába húzza le a tranyó a Gate áramot, (sárga Led) az még is folyni fog, ha az aksi fordított polaritással kerül rá. Mert a tranyó CB diódája kinyit.
üdv! proli007
(#) demonherceg válasza proli007 hozzászólására (») Dec 3, 2012 /
 
Rendben van.
Megértettem.
Köszönöm a válaszod.
(#) matyusz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Köszönöm szépen a válaszokat.
(#) Arpika92 hozzászólása Dec 10, 2012 /
 
Sziasztok. Valaki otletet tudna adni, hogy hogyan tudnek epiteni akumlator toltot ugy hogy tobbfele aksit is lehesen tolteni.ugyertem, hogy lehesen szabalyozni az aramot?
(#) proli007 válasza Arpika92 hozzászólására (») Dec 10, 2012 /
 
Hello! Azért azt is illett volna megírni, milyen és mekkora kapacitású aksira gondolsz. üdv! proli007
(#) Arpika92 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 10, 2012 /
 
1.5v tol telyesen 12V ig max 24V
(#) proli007 válasza Arpika92 hozzászólására (») Dec 10, 2012 /
 
Hello!
Ne kapkodj. A topik címe, "Akkutöltő 12V-os autóakkuhoz". Gondolom a 1,5V nem gépjármű akkumulátor. Félő, hogy valami lúgos aksikról beszélsz. Ilyen széles tartományban töltőt készíteni értelmetlen. Mert egy töltő, valamihez készül, mint egy labortáp. Amimindenre jó, az általában semmire sem. Hiszen a különböző akkumulátor típusok töltési eljárása egészen más. (Amúgy a kapacitást, most sem írtad meg. Így azt gondolom, hogy az egész kérés csak egy kósza gondolatra épült. Vagy nem?)
üdv! proli007
(#) Davidson18 hozzászólása Dec 13, 2012 /
 
Üdvözlet!
Egy olyan problémám lenne, hogy van egy 10 Le-ős Brigg,s motoros murray fűnyiró traktorom, és gyengének találom az akku töltését...max fordulaton is csak 6A-al tötl ami miatt sokat kellene járatni inditás után...azt szeretném tudni hogy lehete e megoldani hogy többet töltsön mert egyébként az inditómotor 15A ert is fogyaszt, és a 25A-es akku igy nem sokat bir
előre is köszönöm a segitséget!
(#) agressiv válasza Davidson18 hozzászólására (») Dec 13, 2012 /
 
Ha a 25 amperes akkut ennél nagyobb árammal töltöd, nem sokminden marad belőle... Még a 6 Amper is sok egy picit..
(#) Gery78 válasza Davidson18 hozzászólására (») Dec 13, 2012 /
 
Helló!
Ha belevaló az akku, akkor annak jónak kell oda lennie. Minden akku kapacitását egy adott motorhoz méreteznek, és a motor generátorának fel kell tudni tölteni a saját akkuját. Megcsináltad a tél eleji felkészítését a gépnek? Tél elején fel kell tölteni az akkut, mert a hideg miatt veszít a kapacitásából és ekkor jön az, hogy nem indul a moci. Ha meg hamar lemerül akkor két dolog lehet, vagy öreg már az akku, vagy elektromos hiba van a rendszerben, ami leszívja az akkut.
Következő: »»   122 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem