Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Menetzárlat vizsgáló transzformátor
Sziasztok!
Szeretnék csinálni menetzárlat vizsgáló transzformátort. Indítómotorok forgórészeinek a vizsgálatára szolgál. Segítséget szeretnék ez ügyben. Mellékletben van egy kép, ehhez hasonlót akarnék.
Hello!
Munkahelyemen van egy régi magyar öskövület probapad,azon van egy beépitett trafo,de én még kétszer ugyanazt sose mértem vele,bár lehet én vagyok a béna hozzá.Nem lebeszélni akarlak rola,söt ha van tapasztalatod szivesen olvasnám.Ha létezik más jobb modszer menetzárlat megállapitásra érdekelne engem is
Helló!
Egyszerűen működik: a forgórészt rá kel rakni, rákapcsolni a feszültséget és mágneses tér keletkezik. Fűrészlapot ráteszed a forgórészre és forgatod és ha a fűrészlap rezegni kezd ott zárlat van. Utána olvasok.
Nem tudom mit akarsz vele mérni, de ez azért nem arra való. Ezzel csak vizsgálni lehet, hogy van menetzárlat, vagy nincs., illetve a mutatott értékből arra lehet következtetni, hogy mekkora a rövidzárlat. A vizsgálat lényege, hogy kell készíteni egy transzformátort, aminek a primer köre az ábrán látható nyitott vasmagú szerkezet. A tekerccsel sorba van egy árammérő műszer, vagy csak egy égő. Ha a villák közé behelyezzük a forgórészt, a mágneskör záródik, és ha a behelyezett forgórészben (a transzformátor szekunder tekercsében) rövidzárlat van, akkor a primer tekercsben zárlati (nagy) áram fog folyni, amit műszerrel, vagy az égő felizzásával detektálni lehet. A kivágásban a forgórészt forgatva nagyjából a rövidzárlat helyét is meg lehet határozni. Persze mérheted az áram nagyságát is, de ennek sok jelentősége nincsen. Egyszerű, és jó módszer. a tekercset úgy kell méretezni, mint egy hasonló méretű transzformátor primer tekercsét. A feszültséget max 42 V -ra szabad választani, ez alatt mindegy.
Én is igy tudtam hogy igy müködik de ezzel a modszerrel nem tudtam igazábol behatárolni a hibát.Pucuka köszönöm az infot,kiprobálom amint tudom
Ezt írd le részletesebben , hogy mire kell figyelni. miért kell max. 42 v ra választani?
Mert mindegy mekkora váltó feszültséggel hajtod, de az érintésvédelem miatt csak törpefeszültséget lehet alkalmazni.
Szia!
Írd már le részletesebben, hogy lehet megépíteni ezt a menetzárlat vizsgálót. Hány V-os legyen a tekercs? Stb
Hát így kép alapján nehéz megállapítani a vasmag nagyságát. Beszéltem az illetővel aki ezt árulta a neten, egy villanyszerelő ismerőse csinálta házilag, de sajna már valamerre elköltözött és nem tud segíteni. Milyen méretű trafót ajánlanál?
Köszi a segítséget! Még annyit, hogy többen írták, hogy törpefeszültség legyen. Akkor ez azt jelenti, hogy célszerű max. 42 V ig tervezni a tekercset?
Sajnálnám az UPS trafót ilyesmire elbarmolni. Akad ezernyi régebbi kisebb trafó, fojtó. Arról még nem esett szó, mekkora méretű forgórészt akar ellenőrizni a készítője. Már a 250 VA-s UPS trafóba is beleesne akár a kW-os sarokköszörű forgórésze is, nemhogy a kisebb fúrógépeké. Igazából UI magos szerkezet vasmagja lenne jó. Ha akad elérhető leégett ruszki búvár (vibrációs szivattyú), annak az U magja jó méret és tömören össze van szegecselve. Hasonlóan jó pl. a 125 W-os régifajta HGL (higanygőzlámpa) fojtó, ha csak az egyik felét használjuk. A másik felét, ha zavar, le lehet vágni.
Indítómotorok forgórész vizsgálatára akarnám használni! Személygépkocsik, max. MTZ indítómotor.
Még azokhoz is nagy lenne az UPS trafó. A búvár magja tökéletes. A 125-ös fojtó fele még éppen jó, de nem ártana egy számmal nagyobb. Ha már ilyesmikkel foglalkozol, legjobb, ha az akkutöltő szekunderjét vezeted ki és arról hajtod a tekercset. Az úgyis van kéznél.
Milyen feszültségűre kell tekercselni ? Lényeges a teljesítmény is? Hogy hány W-os legyen?
Nem. Arra kell méretezni, amekkora áramerősséget a trafód le tud adni melegedés nélkül. Képletet erre ne is nagyon keress, mert egy nyitott vasmagos tekercs induktivitás méretezése nem egyszerű (bár nem megoldhatatlan) feladat. Tekerj rá néhányszáz menetet mondjukj 0,5-ös huzalból (vagy ami éppen kéznél van). Túl vastag-túl vékony ne legyen. Megméred, mennyit vesz föl a rendelkezésre álló 14-16 V váltakozó feszültségből. Ha sokallod az áramfelvételt, tekersz még rá, ha kevesled, letekersz. Nyitott állapotban ne haladja meg a huzal terhelhetőségét (2,5-3 A/mm2). Ha ráteszed a vasmagos forgórészt, akármilyen nagy zárlat van benne, az áram csak ennél kisebb lehet.
Lehet rosszul értelmezem, meg az egyik ismerősöm is így gondolja: kell egy másik trafó is ami törpefeszültséget ad le? pl 24 V ? Erről táplálni az elektromágnest.
Vagy erre a vasmagra olyan tekercs kell csinálni ami max. 42 V? Bedugom a 230 V-ba és 42V lesz. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2013
Jól értelmezed kell egy másik trafó, és arról táplálod meg ~42 volttal a nyitott vasmagos vizsgáló trafót
|
Bejelentkezés
Hirdetés |