Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   143 / 587
(#) VIM válasza gabor37 hozzászólására (») Dec 25, 2012 /
 
Szia! Ezen az oldalon olvasgass egy kicsit a kazánodról, mer itt a típus több változatáról is szó esik.
(#) VIM válasza jefflynn hozzászólására (») Dec 25, 2012 /
 
Szia! A használati utasításban megtalálod a feltöltés címszó alatt az idevágó részt. Alul lennie kell egy feltöltő csapnak és ezzel kell utántölteni a hiányzó értékig a zöld mezőbe (1 és 2bár közé). A kazánt ez idő alatt ki kell kapcsolni. Ha ez a töltés nem hoz eredményt, akkor kicsit maceránsabb a művelet. A feltöltő csapot csak nagyon óvatosan szabad kinyitni, épphogy szivárogjon a rendszerbe a víz a megadott értékig, mivel csak kis mennyiség szokott hiányozni belőle.
(#) jefflynn válasza VIM hozzászólására (») Dec 25, 2012 /
 
Van leírásom, abban csak annyi van, hogy: 1. nyisd ki a csapot, 2. töltsd fel. Ennyi A feltöltő csap megvan, de hol küldöm be a vizet? A csap mellett van egy cső csatlakozás, de a burkolattól nem látom, hogy hova vezet. Az lenne az?
(#) drotmobil hozzászólása Dec 25, 2012 /
 
Sziasztok kedves szakemberek, először is Boldog Karácsonyt nektek!
Adott egy laikus, bár a régi cirkó nyűgjei miatt edzett tulaj (én) és egy Ariston Genus 23 M/E régi kb. 15 éves nyílt égésterű őrlángos kombi cirkó. A lakással együtt örököltük, sajna nincs pénz újra cserélni ezért küzdünk vele. A napokban volt egy tágulási tartály csere, pontosabban a gyárit kiiktatva (ami kilyukadt) külső lett beépítve a cirkó alá. Ezt követően pár napig megint jól működött a rendszer. Éjszaka óta a fűtés nem akar a termosztát irányítására elindulni. Bekapcsol a szivattyú, forog, forog de nem gyújt be, majd piros hibával kikapcsol. Nyomás ok, kb. 1,5 - 2 bar. Jelenleg úgy tudunk fűteni, hogy átkapcsolom a cirkót csak meleg vízre, kinyitom a meleg vízcsapot (begyújt a kazán) majd működés közben átkapcsolom csak meleg vízről fűtés + meleg vízre majd elzárom a csapot akkor a fűtés szépen megy tovább amíg a termosztát le nem kapcsolja. Az a gyanúm, hogy levegős a rendszer és ezért nem indul el, korábban már asszem volt ilyesmi problémám. (pár éve cserélték a gyári szivattyút ami ön-légtelenítős volt egy Halm HUP 15 - 6.0U 130 típusú nem légtelenítősre, akkor volt hogy nem akart belobbanni a cirkó)
Az újabb típusú radiátorok légtelenítve, a régebbi alumínium radiátorokat nem tudom hol kellene légteleníteni, bár mindegyik teljesen meleg, nem gondolnám hogy levegősek. A rendszerben lévő légtelenítő szelepek is működnek elvileg, legalább is a nincsenek megszorulva. A szivattyú középső csavarját kicsavartam ott csepeg a víz, nincs jele levegőnek. Vékony csavarhúzót bedugva a szivattyú forog. Kifogytam az ötletekből. Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni rajtam.
(#) Gafly válasza drotmobil hozzászólására (») Dec 25, 2012 /
 
Miből gondolod, hogy ezért nem nem megy a fűtésed, mert levegős a rendszer???

Nem kekeckedni akarok (átérzem a fűtési problémát így Karácsony és Szilveszter között), csak eddig attól amit még láttam mindíg begyújtot, legfeljebb csobogott, csicsergett meg nem fűtött minden helyiségben (rendszertől függően)...

Amelyik meg nem "lobbant" be, annak edig mindíg más baja volt (pl. membrán szakadás, rudazat szorulás)...

De nem értek hozzá...
(#) jefflynn válasza VIM hozzászólására (») Dec 25, 2012 /
 
Köszi a választ, közben a feltöltés megoldódott, de azért az érdekelne, hogy hova tűnik ennyi víz? Folyásnyomokat nem láttam sehol, igaz padlófűtés van, tehát ha a padló alatt folyik, azt nem veszem észre...
(#) drotmobil válasza Gafly hozzászólására (») Dec 25, 2012 /
 
Tapasztalatból gondolom, de nem vagyok biztos benne. Eddig ha nem akart elindulni ugyan így a fűtés, pl. radiátor csere, víztelenítés és feltöltés után stb. akkor mindig azért volt mert levegős volt a rendszer valahol. Nem értek hozzá, de ez idáig a szerelők mind ezt mondták, és pár perc vagy max. 1 óra alatt működésre is bírták a rendszert, anélkül, hogy bármin javítottak volna. Most már azért írtam ide, mert próbálkozom de nem javul, és hátha egy hozzáértő a jelekből simán rávágja hogy mi a baj ha nem a levegő
(#) Koree hozzászólása Dec 26, 2012 /
 
Sziasztok.
Egy 9 éves Saunier Duval isotwin F 24 E lenne az áldozat.Ami miért is ne pont karácsonykor kezdett el aktívan behalni.Hozzáteszem ez alatt a 9 év alatt nem látott szerelőt tette a dolgát.
Már tavaly feltűnt hogy a nyomást nem igazán tartja 1-2 bár között.Amivel még nem is lenne gond mert 0.8-1.5 között még gond nélkül ment,de fűtési szezon előtt néha rá kellet tölteni.Idén ősszel már volt rá példa,hogy hétvégére 18 fokra belőtt termosszal magára hagyva, piros villogó fény és 0.6 bár fogadott hazaérkezvén és kb 15 fokos lakáshőmérséklet.A fűtési rendszer is 9 éves együtt lett a házzal/lakásokkal csinálva,padlóban vezetett csövek alsó kötésű radiátorok minden szobában összesen 7 radiátorral.Szivárgást nem tapasztaltam sehol,így a tágulási tartályra tippelek ami vagy elromlott vagy csak fel kéne pumpálni.Ez csak a problémám első fele lenne,de van egy másik is.Általában nyáron a HMV-t 2-es (elvileg 38 fok) állásban használjuk télen felvesszük 3-asra ami bőven elegendő volt.Már egy ideje az van, hogy még be sem fejezzük a csutakolást de az öblítési és/vagy fejmosási stádiumnál már cidri van.Ezt a HMV 3-asra állításával orvosoltam de akkor is ugyan ez a szitu csak jóval forróbb a víz az elején.Erre pont karácsonyra kaptunk a géptől egy F9-es ajándékot.Ami túlmelegedésre ad okot a Looser Manual szerint.Meleg víz elszáll és fűtés sincs csak zúg a gép.Ki kapcs majd be akkor egy rövid ideig 95-98 fokot mutat majd hirtelen elkezd lehűlni kb 70 fokig látom majd átvált nyomás kijelzésre és elindul a fűtés.Majd HMV vételkor ismét F9 ha rövid ideig vételeztük a vizet.A fűtés gond nélkül csinálja de most le van teljesen a HMV,hogy nehogy F9-re fusson.A fürdés úgy zajlik jelenleg,hogy meleg víz vékonyra kinyit(hogy ne melegedjen túl benne valami) majd egy szál p...-ben kirohan kazánhoz és HMV felvesz 3-asra és mehet a házi X faktor .Mit nézzek meg a masinában NTC-k és a tágulási pumpálás? Vagy amúgy is itt lenne az ideje egy karbantartásnak és akkor marad a szerviz.
(#) Melan hozzászólása Dec 26, 2012 /
 
Üdvözletem, és mindenkinek Boldog Karácsonyt!

A kérdésem az, hogy normális jelenség e, hogy melegvízhasználat után a kazánból kattogó hang jön? Mintha potyogna benne valami.. vagy mint a radiátor hangja. Pár másodperces jelenség ritkuló ütemben, mintha csöpögne valami magasról (lehet bebeszélem magamnak) egy dobozra. Ha leáll a venti utána lehet hallani. (Baxi Ecofour)

Fűtést követően nincs ilyen hang.
(#) Melan hozzászólása Dec 26, 2012 /
 
Eh... épp az imént produkált egy E25-ös hibakódot, és a resetálás sem segített. Ki kellett húzni, majd visszadugni a konektorból. A leírás alapján "talán" szivattyúmeghibásodás. 2 hetes a kazán...
(#) Melan hozzászólása Dec 26, 2012 /
 
Áttekintve a gondom a következő: szerelést követően 2 napig semmi problémám nem volt a kazán működésével, bár ezalatt enyhe volt kint az idő (szerintem ez befolyásolta a jelenségeimet). Ezt követően E35-ös hibakódom volt, véletlenszerűen, 2-4 alkalommal 7 nap alatt. Ami viszont kiszámítható hiba volt mindig, hogy tusoláskor ha elzártam a melegvízcsapot, akkor ha be akarta kapcsolni a fűtés, akkor leállt E-05-ös kóddal. Feltehetőleg a gond az, hogy tusolás alatt az előremenő hőmérséklet felmegy 65-67 fokig, majd ezt követően ha bekapcsolna a fűtés, akkor e05-öt azért produkálja, mert az előremenő hőmérséklet 64 fokra van állítva, így túlmelegedést érzékel a rendszer.

Válaszként azt kaptam, hogy az előremenő NTC ment meg. Míg ki nem cserélik ki tudom küszöbölni a hibát azzal, hogy tusolás előtt leveszem a termosztátot, hogy ne kapcsoljon be a kazán, így nincs gond. Így volt ez ma is. Viszont a tusolás végeztével (nem tudom, most mekkora hőfokot ért el az előremenő, mert nem én használtam, a feleség meg nem figyelte), szóval tusolást követően jött az E25 hibakód.

Az érdekesség (és egyelőre egyben megnyugtató), hogy fűtéskor megy rendesen minden, lekapcsol a láng, keringet a szivattyú stb. Mióta kicseréltem a kéményvéget (mivel szereléskor még nem volt kész, csak egy ideiglenes sapka volt rajta) azóta nem volt E35-ös leállásom.

Olyan, mintha tusoláskor az előremenő hőfokot nem szabályozná a kazán, amit én úgy gondolok, hogy kellene, azaz a lángot ki kellene kapcsolnia amikor eléri a megelelő hőt, és visza, ha lecsökkent és nem tudja átadni a meleget a folyó víznek.
(#) jacka hozzászólása Dec 27, 2012 /
 
Sziasztok!

Van egy 5 éves Saunier Duval Isotwin F24 típusú kombi gázkazánunk, aminek 3 éves korában a szerelő szerint elromlott a ventilátora és ezáltal a vezérlőpanel is, ami együtt 95.000,- Ft-ba került. A mai napon valószínűleg ismét így jártunk, bár még szerelő nem látta. A készülék zárlatos lehet, mivel újbóli bekapcsoláskor levágja a biztosítékot. A múltkor is ezt produkálta. Azt is hallottam, hogy ugyanezzel a típussal, amelyeket az időben szereltek be, hasonló gondok voltak másoknál, sőt egy ismerősömnél szintén másodszor járt így a kazán. Amúgy a kazánt csak meleg víz előállításra használjuk, ritkán fűtünk vele, ezért is bosszantó a dolog. Szerintetek mi okozhatja a problémát? Előre is köszi.
(#) Koree válasza Koree hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.
Nos megoldódni látszik a probléma.Kint volt szerelő és HMV szivattyút kellett cserélni. Meleg víz gond elhárítva.Gondolom hol ment hol nem és ezért állhatott le túlmelegedéssel.Most már bőszen jön a meleg víz.A másik gond meg valóban a tágulási tartállyal van, átlyukadt a membrán.Levette a töltő sapkát a szerelő és csöpögött a víz.
Felvette a hibát és majd januárban rendelnek hozzá tartályt és lesz még egy körük.Lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz, a második képemen melyik kör szivattyúja szerepel?
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) toro válasza Koree hozzászólására (») Dec 28, 2012 / 1
 
Szia!
A "jól hozzáférhető" szivattyú a fűtésköri.
Egyébként - a képek alapján szép tiszta a kazánod.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2012
(#) Koree válasza toro hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Köszönöm.
Igazándiból nem az enyém,de ebbe ne bonyolódjunk bele.
Egy önálló helyiségben van amiben a készülék a vízóra meg a fűtési bekötő dobozon kívül csak pár takarítási segédeszköz fér el.Szóval a porszemek is csak élire állítva mehetnek be a helyiségbe .
Közben megválaszoltam magamnak a kérdést,de még egyszer köszönöm.Bővebben: Link
(#) VIM válasza jefflynn hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Szia! Ne keress okokat, mert a rendszer magában hordozza ezeket a veszteségeket, "kinek-kinek mekkora"-tól függően. A légtelenítőn távoznak azok a gázok és gőzök, amik belül képződnek a fűtővízből és ezt a tömeget kell "előfeszítenie" a nitrogénnel töltött tágulási tartálynak ezen részében az első kb. 2évben, amit azután levegővel kell pótolni jobb híján, plusz a hiányzó vízmennyiséget a másik oldalon.
(#) norbip válasza sunad hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Szia!
Megcsináltam a 220-at az adónak és ott a vezeték a termosztát és a kazán között. A dobozhoz nem nyúlnék ha nem muszáj, inkább elvágnám a vezetéket a mostani termosztát és kazán között és összekötném az új vezetékkel. A régi vezeték szerintem 1-es a mostani 0,75-ös. Összecsavarhatom ezeket, nem lesz gond? És melyik színű hová menjen a Q7-es adójának 1-es és 2-es pontján?
Köszi!
(#) Condens hozzászólása Dec 28, 2012 /
 
Sziasztok!
Nálam a hiba, hogy a a fűtési hőigényem kicsi, a kazán relative nagy:
Családiház 100nm, nagyonjól hőszigetelt, padlófűtés kevert körön Alpha2 Grundfos al, kazán Bosch Condens 3000 zsb14-3c 14kw. Ennek a kazánnak a minimális előremenője 3,7kw, ide lett leszabályozva szerviz menuből, mert egyébként folyamatosan kapcsolgat 0C kulsőnél is.
Legkisebb előremenője 35C, ami elég sok a szükséges 25-27C fok hoz, de igy leszabályozva jó, mert este kikapcsolom a futest, hőmérséklet esik 1C fokot a szobában, reggel visszakapcsolom és a 21C fokos padló vizét 4-6 óra alatt melegiti 26-27C fokra folyamatos üzemben a min. teljesitmenyen.
A kérdés: KÁROS lehet a erre a condenzációs kazánra a gyárilag megadott min. 35C előremenő helyett tartósan 25-28C fok előremenővel üzemelni?
A hatásfok hogyan alakul ilyen min. teljesitményű folyamatos uzem esetén (visszaterő kb. 23-25C).
Válaszokat előre is köszönöm!
BUÉK!
(#) Gafly válasza Condens hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Nem értek hozzá, de szerintem jó ez így.

Azt viszont nem értem, hogy miért te kapcsolgatod a fűtést és nem a termosztát?
Egy okos termosztátnál beállítod a fűtési rendszer paramétereit és utána jónapot.
Mondjuk olyan fűtésszerelőt még nem láttam aki hallott volna erről (még annak is örülni kell, ha a hagyományos termosztátnál a nullát beköti), tisztelet a kivételnek.
(#) toro válasza Condens hozzászólására (») Dec 28, 2012 / 1
 
Nem káros, mivel erre találták ki a kondenzációs kazánt.
Ámbár, mivel padlófűtésed is van, sűrűbben kell a tűzteret tisztítani!
De, egy padlófűtést ősszel kell elindítani és egész télen folyamatosan hőn tartani.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2012
(#) toro válasza Gafly hozzászólására (») Dec 28, 2012 / 1
 
A kondenzációs kazánok a hozzá tervezett szobai szabályzóval és külső érzékelővel működnek igazán kiválóan!
A szobatermosztát nulla bekötése akkor szükséges, ha pontosabb kapcsolást szeretnél.
(#) toro válasza norbip hozzászólására (») Dec 28, 2012 / 1
 
Olvasva latolgatásod a bekötéshez, én nem ajánlanám a folytatást!
A szineknek semmi jelentősége nincs, ha tudod mit akarsz kapcsoltatni és a szerkezet "mit tud"!
(#) tiva77 hozzászólása Dec 28, 2012 /
 
sziasztok!

Van egy Beretta Smart CSI 24 tipusu kombikazán aminél a használati melegvizzel van gond. Nem éri el a megfelelő hőmérsékletet a melegvíz. 1 perces átfolyás után is alig érezhetően lesz meleg a víz. Vízelvételkor begyújt a gázláng de mégis szinte alig melegszik a víz.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm a segítségeket. üdv : Tiva
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
(#) szerviz válasza tiva77 hozzászólására (») Dec 28, 2012 / 2
 
Mérd meg, mennyi a percenkénti átfolyó vízmennyiség!
Nem lehet több 8-9 liternél!
24 kW teljesítmény 10 literes átfolyásnál tud a bejövő vízhőfokon emelni kb 35 fokot.
8 liternél talán 45-öt.
Nézd meg a gépkönyvében. Csodát ne várj egy ekkora kombitól.

A fentiek persze akkor érvényesek, ha a kazán tiszta, az égőnyomás gyári értékre van állítva.
(#) attila1 válasza tiva77 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Szia. Nekem is ez volt a jelenség, a beüzemelés után.Ezt én úgy oldottam meg,hogy a kazánfelé menő hidegvíz csapját csak félig,vagy kicsivel alatta nyitottam meg,így aránylag folyik is rendesen,és a melegvíz is megfelelő.Sajnos csak ennyit tudnak ezek a kombik. Üdv.
(#) tiva77 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
sziasztok
Lezártam a bemenő vizet félig és így javult a helyzet bár így sem közelíti meg azt a hőfokot amit a villanybojler tudott .
köszi a tippet! üdv: Tiva
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
(#) apoca68 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
BALI kazánunk van, és amikor elzárjuk a melegvizet, olyan, mintha megszorulna benne valami. Ez vajon mi lehet?
(#) GutFer hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Sziasztok!
Saunier Duval Thermoclassic C AS 24E kombikazán működés közben felment a nyomás 3 bar-ra, majd gázláng lekapcsolása után vissza 1 bar környékére és napközben néha újra kellett indítani. Azt javasolták, hogy engedjem le a vizet és töltsem fel újra a rendszert. Újraindítás után F9 hibakód és piros led lett az eredmény többszöri próbálkozás után is. Most már bekapcsolás után nem indul el, a kijelző sem csak valami ventillátor szerű hang van egy ideig. A szerelő azt mondta, hogy kijelző panel csere.
Előre is köszi az infótokat!
(#) Melan hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Üdvözletem!
Köszönöm a segítséget mindenkinek - főként Sunadnak - a Baxi kazánprobléma orvoslása kapcsán. Kicserélte a szerelő az NTC-t (nem bízta a véletlenre, kicserélte az előremenőt és a HMW-st is) azóta nincs a korábbi túlmelegérzékelési probléma az E05-ös kóddal. Állítása szerint az E35-ös kód a hibás lánggal is lehetett emiatt, de majd kiderül... SZóval azóta nem áll le a kazán ha sokáig engedem a melegvizet. Azonban nem teljesen felhőtlen az örömöm, mert azóta (bár nincs összefüggés sztem) hangosabb a kazán ha ég a láng. A fűtés elején van inkább zaj, később nem, olyan mintha nyiszogna valami...valamint a venti kikapcsolása után kattogó vagy csöpögő hangot hallat a kazán. Elvileg kondenzvíz nemigen lehet, mert van benne kondenzcsapda.
(#) todi2 válasza Condens hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Így szakszerű,a padlófűtésre "keverni "kell a fűtővíz hőmérsékletet...
- http://www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=479

- , nemvéletlenűl adják a gyári értékeket..!
Következő: »»   143 / 587
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem