Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   132 / 341
(#) Ge Lee válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Egy 555-ös pwm miért nem jó? Akkora feszt állítasz be az izzókra amekkorát akarsz, és elfűteni sem kell szinte semmit. Arról nem is beszélve, hogy ha külön kapcsolóról működteted, akkor kész a nappali fényed is. A rendőr szemre úgysem fogja megmondani hogy az az izzó most 55W-al világít, vagy csak mondjuk 32-vel. Sötétben pedig felkapcsolod a rendes világítást. 1V plusz egyébként nem tehet tönkre egy izzót, és egy rövid idejű túlfesz sem, előbbi probléma pedig orvosolható 1-2 soros diódával.
(#) Gabiorsi válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Bocs, de nem vagyok szaki, mit jelent a 555pwm?
(#) Gabiorsi válasza Gabiorsi hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Találtam valamit, egy IC-s panelt, ami 555-ös.
Ha erről beszélünk, akkor az már bonyolultabb, mint emmzolee ötlete.
Az egyszerűség fontos. Sajnos még így is az a gondom, hogy max. a levegőbe tudom összeépíteni az áramkört, mert panelt nem tudok készíteni. Majd a hűtőborda megtartja.
(#) Gabiorsi válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
Ez egyszerűnek tűnik, köszi.
Az R1, R2, Rt az mi benne? Gondolom, ellenállás, de nem vagyok szaki.
Ezt elég a "levegőbe összeállítani, vagy illik panelre? Azt sajna nem tudok készíteni, max. egy műanyag lapra felfurkálni az alkatrészeket és a túloldalon összeforrasztgatni.
(#) versenyimihaly hozzászólása Jan 3, 2013 /
 
helló van egy olyan gondom hogy a autóba szereltem egy tid (simens 5wk7 418) as kijelzőt saját magam kötöttem be ,mivel az autóba nem volt ilyen csatlakozó és az a problémám hogy nem tárolja az időt csak úgy hogy pl 14:00kor le veszem a gyújtást és 2 nap múlva újra be kapcsolom akkor ugyan azt az időt mutatja amit 2 nappal azelőtt ,hogyha valakinek lenne egy rendes bekötési rajza vagy tudja a hiba okát legyen Szives megosztani velem mert a netten eddig nem találtam ép dolgot rá köszi
(#) zolika60 válasza versenyimihaly hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Jobb rajzot nem találtam. Bővebben: Link De az a probléma, hogy nem kap akkumulátor pluszt.
(#) versenyimihaly válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
helló így is van bekötve az 1gyes a 12V utána a höfok majd a test és megint a hőfokmérő és az után jön az acc gondolom az a memória mikor nem kötöm be akkor minden Inditásnál alap értékre áll vissza
(#) zolika60 válasza versenyimihaly hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Oda olyan plusz kell ami közvetlen az akkuról jön. Tehát amikor leveszed a gyújtást akkor is megmarad. Használj légy szíves nagybetűket, mert itt ez a szokás és köbzoli is kérte.
(#) Szebence hozzászólása Jan 3, 2013 /
 
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Tegnap épp a legközelebbi benzinkúthoz mentem egy 1.6-os Opel Astra-val, hogy tankoljak egy kis benzint az autóba mert már az utolsókat rúgtra. Sikeresen kifogyott a kút előtt ~50 méterrel az üzemanyag. Gyorsan átugrottam, hoztam bele 10 litert, indítanám, de semmi. Vittem bele még 10 litert de szintén semmi. Néztem, hogy mi lehet a baj, az AC pumpa működik, az üzemanyag eljut az injektorba, mert lehúztam róla a csövet és folyt a benzin mikor ment a pumpa. Nézem tovább... Nincs szikra... Mi lehet a probléma? Elképzelhető, hogy meghalt volna az elektronikus gyujtás modul? Idáig jutottam el, hogy ezt kiszedjem... Ezzel lehet a probléma?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
(#) Zsolt32 válasza Szebence hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Szia! Előfordulhat, nekem is csinált ilyet, igaz előtte párszor nehezebben indult és volt hogy alapjáraton is megállt. Kicseréltem és megszűnt a probléma. (Nekem is F Astrám van.) Először inkább vegyél egyet bontóban, mert ha mégsem az lenne a rossz akkor nem mindegy, hogy mennyit dobsz ki rá.
(#) potyo válasza Szebence hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Az én Kadettemben az ilyen modulka halt meg két héttel az eladás előtt. Hugom leparkolt vele a bolt előtt, kijön, indítózik, nem indul. Hazahúztam, egyik gyertyát kivettem megnézni, van-e szikra, de nincs. Gyújtótrafóra az elosztót kikerülve direktbe kötöttem a gyertyát, primerjét az akkuval megszikráztattam, van a gyergyán szikra, tehát a trafó van annyira jó, hogy valamit kellene mutatnia a levegőben levő gyertyán, még ha nemis indul be. Induktív jeladó tekercse jó, elosztó rotorja látszólag jó, így maradt ez a modulka. Vettem egyet, csere és megfelelően összerakás után egyből indult, azóta fél év alatt 11000km ment bele gond nélkül az új tulajnál (kicsit sajnálom is, az volt az első autóm).
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
(#) Szebence válasza potyo hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Köszönöm a választ, holnap fogom kicserélni, beszámolok róla, hogy mi történt.
(#) zolika60 válasza Szebence hozzászólására (») Jan 3, 2013 /
 
Azt megnézted forog-e a rotor? Barátom járt úgy 1,6i Kadettel, hogy elszakadt a vezérmű szíj és persze hogy nem volt szikra sem.
(#) Szebence válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Kicseréltem az alkatrészt és be is indult egyből Köszönöm a válaszokat!
(#) gajdos tibor hozzászólása Jan 6, 2013 /
 
Üdv!
W 140-es mercedesz jobb oldali ablaka szaggatottan lejön magától. Már átvizsgáltam mindent és komfort elektronikai dobozban kér relé kattog és ilyenkor jön le az ablak. Ha valakinek volt ilyen problémája és tudja a megoldást az írja meg legyen szíves.
Köszönöm
(#) guppipetike hozzászólása Jan 16, 2013 /
 
Sziasztok,1,6 benzines 2006 évjáratú az autó.Jelenség:Hidegen néha egyből,néha pedig sokadjára indul be.Diagnosztikai vizsgálat semmi konkrét hibát nem hozott.
(#) _vl_ válasza guppipetike hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Benzines autóknál az esetek 99.9%-ában a nem indulást vagy a keverék, vagy a szikra hiánya szokta okozni. Ezt nem gondolnám annyira különleges tudománynak...
(#) guppipetike hozzászólása Jan 17, 2013 /
 
Bocsánat,az autó pontos típusa Peugeot 307 1,6 benzines 2006 évjáratú 16 szelepes.Ő nem indul normálisan
(#) guppipetike válasza _vl_ hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Szia .Sajnos különleges az autó,mert nem mindíg jelentkezik a tünet,és a diagnosztika sem járt sikerrel.Szikra mikor kiveszem a komplett trafósort akkor van,az üzemanyagot meg hengerenként kapja.
(#) zolika60 válasza guppipetike hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Fals levegőt nem szív valahol? Hőmérséklet jeladót vizsgáltátok?
(#) guppipetike válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Szia,az autó majd hétfőn kerül hozzám,de akkor kezdésnek megnézem a jeladót.Milyen tüneteket produkál ha rossz a jeladó?
(#) Ge Lee válasza guppipetike hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Egyáltalán nem különleges, sajnos manapság inkább általános. Abból hogy nem mindig jelentkezik a hiba és a diagnosztika sem talál semmit, egyértelmű hogy kontakthiba illetve forrasztási hiba van. Az Opel-em fél éve ilyen, hol EGR hiba van, hol a klíma nem megy, hol a hátsó szélvédő fűtés stb. A legjobb az volt, amikor nemrég elindult 3 hengerrel. Mentem vele párszáz métert, majd állt 5 percet. Újra elindítottam, azóta megy mind a 4 henger.
Amikor kibontottam a középső konzolt és a gyanús forrszemeket átforrasztottam, a klíma megjavult. Egy évig jó is volt, most újra hol megy hol nem mint a mesében. Ezeket szerintem már szándékosan készítik ilyenre, hogy nehogy jól érezd benne magad, és vegyél helyette újat (ami 4-5 év múlva ugyanilyen lesz).
(#) _vl_ válasza guppipetike hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Az az igazság, hogy ha szikra nem lenne, az nagyobb eséllyel produkálna hibakódot, mivel a katalizátor védelme miatt azt kell figyelnie a vezérlőnek. Szóval én elsőként az üzemanyagra tippelnék. AC pumpa, üzemanyag vezeték, benzinszűrő, ilyesmik.
(#) guppipetike válasza _vl_ hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Még az autó nincsen nálam,de elméletileg aki előtte "küzdött"vele az már megnézte ezeket.
Az üzemanyag nyomást is mérték rajta.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
(#) guppipetike válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Szia.Én autószerelő vagyok.Régen még az autókat szerelni kellett(lada,trabi stb..)most meg szinte alkatrészt cserélgetünk mert javítani nem lehet.Én meg nem az a tipusú ember vagyok aki más pénztárcájára próbálgatom a sok ezer forintos alkatrészt.Inkább kerüljön több időbe az utána járás de próbáljak rájönni mi is a valódi hiba.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
(#) zolika60 válasza guppipetike hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Nehezen indul, mert a motor vezérlő nem a megfelelő keverék arányt állítja be.
(#) zolika60 válasza guppipetike hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Sajnos a mai autók mozgó számítógépek. Tele javíthatatlan elektronikával. A rugózás is azért van bennük nehogy idő előtt kirázódjanak a gyatrán forrasztott alkatrészek.
(#) guppipetike válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Szia.A hőmérséklet jeladótól függ a keverék beállítása?
(#) zolika60 válasza guppipetike hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Igen. alacsonyabb hőmérsékleten dúsabb keverék kell az indításhoz. Tudod a régi autókon erre volt a szívató. Ezt manapság az elektronika végzi. Ha melegebbnek "gondolja" a kinti hőmérsékletet akkor szegényebb ha hidegebbnek akkor dúsabb keveréket állít be.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
(#) VIM válasza guppipetike hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Szia! Nem sok információm van erről a kocsiról de a motorvezérlőjét tekintve megbízható, jó típus van benne. Az a baj, hogy a franciák hajlamosak még ezt is túlbonyolítani. A levegős szekrény tömítetlensége és az ahhoz csatlakozó gumi csövek repedése, ill. a motorhőfok jeladó és kapcsolója (mert talán az is van neki) kerüljenek ellenőrzésre.
Következő: »»   132 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem