Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Egy 555-ös pwm miért nem jó? Akkora feszt állítasz be az izzókra amekkorát akarsz, és elfűteni sem kell szinte semmit. Arról nem is beszélve, hogy ha külön kapcsolóról működteted, akkor kész a nappali fényed is. A rendőr szemre úgysem fogja megmondani hogy az az izzó most 55W-al világít, vagy csak mondjuk 32-vel. Sötétben pedig felkapcsolod a rendes világítást. 1V plusz egyébként nem tehet tönkre egy izzót, és egy rövid idejű túlfesz sem, előbbi probléma pedig orvosolható 1-2 soros diódával.
Bocs, de nem vagyok szaki, mit jelent a 555pwm?
Találtam valamit, egy IC-s panelt, ami 555-ös.
Ha erről beszélünk, akkor az már bonyolultabb, mint emmzolee ötlete. Az egyszerűség fontos. Sajnos még így is az a gondom, hogy max. a levegőbe tudom összeépíteni az áramkört, mert panelt nem tudok készíteni. Majd a hűtőborda megtartja.
Ez egyszerűnek tűnik, köszi.
Az R1, R2, Rt az mi benne? Gondolom, ellenállás, de nem vagyok szaki. Ezt elég a "levegőbe összeállítani, vagy illik panelre? Azt sajna nem tudok készíteni, max. egy műanyag lapra felfurkálni az alkatrészeket és a túloldalon összeforrasztgatni.
helló van egy olyan gondom hogy a autóba szereltem egy tid (simens 5wk7 418) as kijelzőt saját magam kötöttem be ,mivel az autóba nem volt ilyen csatlakozó és az a problémám hogy nem tárolja az időt csak úgy hogy pl 14:00kor le veszem a gyújtást és 2 nap múlva újra be kapcsolom akkor ugyan azt az időt mutatja amit 2 nappal azelőtt ,hogyha valakinek lenne egy rendes bekötési rajza vagy tudja a hiba okát legyen Szives megosztani velem mert a netten eddig nem találtam ép dolgot rá köszi
Jobb rajzot nem találtam. Bővebben: Link De az a probléma, hogy nem kap akkumulátor pluszt.
helló így is van bekötve az 1gyes a 12V utána a höfok majd a test és megint a hőfokmérő és az után jön az acc gondolom az a memória mikor nem kötöm be akkor minden Inditásnál alap értékre áll vissza
Oda olyan plusz kell ami közvetlen az akkuról jön. Tehát amikor leveszed a gyújtást akkor is megmarad. Használj légy szíves nagybetűket, mert itt ez a szokás és köbzoli is kérte.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Tegnap épp a legközelebbi benzinkúthoz mentem egy 1.6-os Opel Astra-val, hogy tankoljak egy kis benzint az autóba mert már az utolsókat rúgtra. Sikeresen kifogyott a kút előtt ~50 méterrel az üzemanyag. Gyorsan átugrottam, hoztam bele 10 litert, indítanám, de semmi. Vittem bele még 10 litert de szintén semmi. Néztem, hogy mi lehet a baj, az AC pumpa működik, az üzemanyag eljut az injektorba, mert lehúztam róla a csövet és folyt a benzin mikor ment a pumpa. Nézem tovább... Nincs szikra... Mi lehet a probléma? Elképzelhető, hogy meghalt volna az elektronikus gyujtás modul? Idáig jutottam el, hogy ezt kiszedjem... Ezzel lehet a probléma?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Szia! Előfordulhat, nekem is csinált ilyet, igaz előtte párszor nehezebben indult és volt hogy alapjáraton is megállt. Kicseréltem és megszűnt a probléma. (Nekem is F Astrám van.) Először inkább vegyél egyet bontóban, mert ha mégsem az lenne a rossz akkor nem mindegy, hogy mennyit dobsz ki rá.
Az én Kadettemben az ilyen modulka halt meg két héttel az eladás előtt. Hugom leparkolt vele a bolt előtt, kijön, indítózik, nem indul. Hazahúztam, egyik gyertyát kivettem megnézni, van-e szikra, de nincs. Gyújtótrafóra az elosztót kikerülve direktbe kötöttem a gyertyát, primerjét az akkuval megszikráztattam, van a gyergyán szikra, tehát a trafó van annyira jó, hogy valamit kellene mutatnia a levegőben levő gyertyán, még ha nemis indul be. Induktív jeladó tekercse jó, elosztó rotorja látszólag jó, így maradt ez a modulka. Vettem egyet, csere és megfelelően összerakás után egyből indult, azóta fél év alatt 11000km ment bele gond nélkül az új tulajnál (kicsit sajnálom is, az volt az első autóm).
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Köszönöm a választ, holnap fogom kicserélni, beszámolok róla, hogy mi történt.
Azt megnézted forog-e a rotor? Barátom járt úgy 1,6i Kadettel, hogy elszakadt a vezérmű szíj és persze hogy nem volt szikra sem.
Kicseréltem az alkatrészt és be is indult egyből Köszönöm a válaszokat!
Üdv!
W 140-es mercedesz jobb oldali ablaka szaggatottan lejön magától. Már átvizsgáltam mindent és komfort elektronikai dobozban kér relé kattog és ilyenkor jön le az ablak. Ha valakinek volt ilyen problémája és tudja a megoldást az írja meg legyen szíves. Köszönöm
Sziasztok,1,6 benzines 2006 évjáratú az autó.Jelenség:Hidegen néha egyből,néha pedig sokadjára indul be.Diagnosztikai vizsgálat semmi konkrét hibát nem hozott.
Benzines autóknál az esetek 99.9%-ában a nem indulást vagy a keverék, vagy a szikra hiánya szokta okozni. Ezt nem gondolnám annyira különleges tudománynak...
Bocsánat,az autó pontos típusa Peugeot 307 1,6 benzines 2006 évjáratú 16 szelepes.Ő nem indul normálisan
Szia .Sajnos különleges az autó,mert nem mindíg jelentkezik a tünet,és a diagnosztika sem járt sikerrel.Szikra mikor kiveszem a komplett trafósort akkor van,az üzemanyagot meg hengerenként kapja.
Fals levegőt nem szív valahol? Hőmérséklet jeladót vizsgáltátok?
Szia,az autó majd hétfőn kerül hozzám,de akkor kezdésnek megnézem a jeladót.Milyen tüneteket produkál ha rossz a jeladó?
Egyáltalán nem különleges, sajnos manapság inkább általános. Abból hogy nem mindig jelentkezik a hiba és a diagnosztika sem talál semmit, egyértelmű hogy kontakthiba illetve forrasztási hiba van. Az Opel-em fél éve ilyen, hol EGR hiba van, hol a klíma nem megy, hol a hátsó szélvédő fűtés stb. A legjobb az volt, amikor nemrég elindult 3 hengerrel. Mentem vele párszáz métert, majd állt 5 percet. Újra elindítottam, azóta megy mind a 4 henger.
Amikor kibontottam a középső konzolt és a gyanús forrszemeket átforrasztottam, a klíma megjavult. Egy évig jó is volt, most újra hol megy hol nem mint a mesében. Ezeket szerintem már szándékosan készítik ilyenre, hogy nehogy jól érezd benne magad, és vegyél helyette újat (ami 4-5 év múlva ugyanilyen lesz).
Az az igazság, hogy ha szikra nem lenne, az nagyobb eséllyel produkálna hibakódot, mivel a katalizátor védelme miatt azt kell figyelnie a vezérlőnek. Szóval én elsőként az üzemanyagra tippelnék. AC pumpa, üzemanyag vezeték, benzinszűrő, ilyesmik.
Még az autó nincsen nálam,de elméletileg aki előtte "küzdött"vele az már megnézte ezeket.
Az üzemanyag nyomást is mérték rajta. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Szia.Én autószerelő vagyok.Régen még az autókat szerelni kellett(lada,trabi stb..)most meg szinte alkatrészt cserélgetünk mert javítani nem lehet.Én meg nem az a tipusú ember vagyok aki más pénztárcájára próbálgatom a sok ezer forintos alkatrészt.Inkább kerüljön több időbe az utána járás de próbáljak rájönni mi is a valódi hiba.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Nehezen indul, mert a motor vezérlő nem a megfelelő keverék arányt állítja be.
Sajnos a mai autók mozgó számítógépek. Tele javíthatatlan elektronikával. A rugózás is azért van bennük nehogy idő előtt kirázódjanak a gyatrán forrasztott alkatrészek.
Szia.A hőmérséklet jeladótól függ a keverék beállítása?
Igen. alacsonyabb hőmérsékleten dúsabb keverék kell az indításhoz. Tudod a régi autókon erre volt a szívató. Ezt manapság az elektronika végzi. Ha melegebbnek "gondolja" a kinti hőmérsékletet akkor szegényebb ha hidegebbnek akkor dúsabb keveréket állít be.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2013
Szia! Nem sok információm van erről a kocsiról de a motorvezérlőjét tekintve megbízható, jó típus van benne. Az a baj, hogy a franciák hajlamosak még ezt is túlbonyolítani. A levegős szekrény tömítetlensége és az ahhoz csatlakozó gumi csövek repedése, ill. a motorhőfok jeladó és kapcsolója (mert talán az is van neki) kerüljenek ellenőrzésre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |