Fórum témák
» Több friss téma |
üdv!
szükségem lenne egy kis segitségre egy FÉG vezérlővel kapcsolatban. új termosztát beszerlése után a dugalj bedugésánál kontaktos szikra keletkezett és emiatt kiégett az egyik olvadóbiztositék.. (kiégett?? szószerint szilánkosra tört.. ) ezt cseréltem de nem javult meg .. http://elektrotec.kisbiro.hu/bekotesek.php arra gondoltam h az olvadóbiztositék kiégése előtt más alkatrészek is tönkrementek a vezérlőben szóval cserélni kéne az egészet. (a belinkelt kapcsolások közül a Minimal van nekem , abban a felső biztositék mintha 800 mA -t irna, az enyémben 2A os volt, szerintem emiatt mehetett tönkre más is, a biztositékon kivül. a kérdésem egyrészt h az eddigi feltevéseim jogosak lehetnek e, másrészt a linkben szereplő -Alap- kivitelt tudnék beszerezni, jó lesz ez a mostani helyett?
Sziasztok !
Van egy Imergas Eolo 23Kw-os kombim, a hiba a következő: akészülék nem csinál semmit. A kijelzőn a kazán hőmérséklete ingadozva megjelenik de nem indul a veniti nem gyújt se fűtés se hmv funkció alatt. Se egy kattanás ,se zugás ,hibakódot nem küld. Valakinek van ötlete. A vezérlőpanelen a trafó melletti kondi kicsit púpos de nem vészessen, a panel DIMS09. Talán valaki tud valami Okost!!!!!! Köszi előre is!
Szia! Lenne pár gondolatom. Ahogy írod a melegvíz gyártás majdnem probléma mentes , vagyis a második indításra van csak láng. Elsőre nem sikerül . Talán , a minimum fúvóka nyomás túl kicsi , és a gáz mire elég koncentrációban lenne jelen a paplan égőnél, az elektronika idő túllépés miatt lekapcsol . A második kísérlet azért sikeresebb ,mivel a csövek és az égőtér televan gázzal. A minimumot érdemes lenne megnézni . Sajna csak nyomásmérővel lehet biztosan bemérni. Úgy 2mbar körül kellene indulni. A fűtés lehet ugyan ezért nem indul . Mielőtt panelt cserélnél , nagyon biztosan kikellene zárni a gázszelepet. Megoldás ha a gázszelep bal oldalán található két mérőcsonkból a felső mérőcsonkban a csavart kilazítod , egy félméteres csövet rádugsz, fűtés igénynél ,ha szikráztat, a cső végén gázszagnak kellene lennie. Mielőtt, kicsavarod , zárd el a gázcsapot a készülék alatt. És ha összeraktad nyisd ki . Alaphelyzetben ott nem lehet nyomás. Az alsó csonknál a hálózati nyomást lehet mérni, ott mindig van gáz ….Így kizárhatod hogy a gázszelep tekercsei működnek. Ha nincs gáznyomás, nagy esély az elektronika. Sajnos. Az új ára 65000 ft. Ha nem tudják javítani .
Szia! Én is sokat kínlódtam a Buderus kazánommal, nekem is sokszor csak 2x-i resetre indult. De meguntam az állandó reset gomb nyomogatást, a vezérlő panelom lévő indító gáznyomást szabályzó potit + irányban kb. 0.5 - 1 mm tekerve megoldódott a gondom, legalább is eddig nem kellett újból resetelni.
Hello!
Csak egy gondolat.. ha egy bizti "szilánkosra törik" mint írtad és úgy megy kis, akkor ott valami totál zárlat van, nem "kontaktos szikra keletkezett és emiatt kiégett" ez az eset fordult elő. Vagy is javaslom, elsőként keresd meg, hol volt zárlat, nehogy "akármi csere után" is ez a helyzet legyen.. üdv! proli007
Ezek szerint neked U012 vagy 14 kazánod van!
Szia! löketet ezen a panelen nemlehet potival állítani. nincs sajna rajta
Sziasztok !
A kazánom javítása elég tanulságos. A kazánszerelő kijön ránéz /szó szerint csak szemmel nézi/ megállapítja a panelhibát. Mondja hoz egyet számla nélkül 40ezerért és majd ,ha villámcsapás éri a házat majd a biztosítóval kifizettetem a panel árát /akkor majd ad róla számlát/. Én megrendeltem a panelt, majd mivel volt egy sejtésem megnézettem egy másik szakival. Kijön a kazán két perc múlva üzemel ,egy 60 ft-os kondit cserélt jóformán ingyen.
Szia! Ha nem is a panelen, de valahol biztos lehet lehet állítani az indítási nyomást. Egy épületgépész mérnök ismerősöm szerint egyébként amit írtam potit, az nem is a nyomást állítja hanem a levegő gáz keverékhez adagol több gázt.
Többek nevében is köszi a tanulságos infót.
Sajnos vannak akik javítási kapacitása csak az alkatrész cseréig tart!
Igen, ez a megoldás is fenn áll!
De csak szakembernek, aki tudja mit-hol-hogyan-miért kell eltekerni és mi lesz a következménye! A fali kazánok un. atmoszférikus égővel rendelkeznek és a fúvókákon kiáramló gáz tolja be a gáz-levegő keveréket. Ha gyári értéknél nagyobb a nyomás, nagy valószínűség szerint elkezd kormolni! Ez a korom rakódik le a kazánhőcserélőn. Az oxigén szegény keverék szénmonoxid "fejlődéssel" jár!
Segítséget szeretnék kérni a D-ÉG Colibri FT-E N típusú kazánhoz.
Ha rossz helyre írok akkor elnézést, de igen elkeseredett vagyok, mert egy éve csak szerelőket vendégelek és a kazán azóta sem javult meg. Hiba: termosztát jele után a a kazán szivattyúja elindul de nincs begyújtás. 10-20 perc után pedig piros lámpával leáll. Általában vagy extrém hidegben (-10 - -14 oC) vagy kevésbé hideg (-5 - +5 oC)időben. Az első szerelő, akinek jeleztem ezt a hibát a kazán tetején lévő zárókupakot levette 5000 Ft-ért, és működött 2 hónapig. Újbóli kijövetele után a kicserélt két érzékelőt, meg egy vákuumos valamit a ventilátor vagy turbó mellett. Utána ismét működött 2 hónapig. Azóta többször megállt, de egyik kihívott szerelő sem tudott mit mondani. A legutóbbi leszerelte a házat és az égéstér külső burkát. Így azóta működik. Mivel két kisgyermek (3 és 1 évesek) vannak itthon, nem tudok mit tenni, így legalább működik és nincs hideg, de ez tarthatatlan, hogy nincs senki aki tudna valamit tenni. A kazán csere csak a legvégső megoldás lenne. A kémény ellenőrizve lett 2012. októberben. A kazán ki lett takarítva 2012. áprilisban. A fűtésrendszerben Fernox Cleaner utána Protector lett öntve, hátha lerakódás van. Az egyértelmű, hogy valamiért nem kap levegőt. De miért? Mit kellene még kipróbálni vagy cserélni? A kéményt? Segítségeket előre is köszönöm.
Azért annyira ne keseregj. Jó helyen "jársz".
Mint írod mindent megnéztek már. A turbó csövet kellene átvizsgálnotok ismét! Milyen hosszú-, épek-e a tömítések a toldások között? Nincs-e pára lerakódás a silicon csövekben? A levegő nyomáskapcsolót a ventillátor nyomása átváltja-e?
Köszi.
Akkor a kisebb elemmel kezdek. A nyomáskapcsolóval, meg a csövekkel. Bár ahogy most látom a szilikon csövet, egy kicsit "matt", nem átlátszó, mint amilyen volt. Lehet, hogy csak ez? Ilyet lehet vhol kapni, vagy csak egy hagyományos "benzincső"? Bedobok ide néhány képet a jelenlegi helyzetről. Hátha...
Szia! Igaz nagyon sok panelon lehet kimondottan potival állítani az indítási nyomást de a szóban forgó panelon nincs erre lehetőség, mivel nincs poti erre. Máshogyan nem lehet , mivel nem is digitális nincs esetleg kimondottan menüje erre. Az indítási nyomás egy mindenképpen szabályozott nyomás , aminek a feladata a mihamarabbi gáz levegő keverék beáramlása az égő azon részéhez ahol a nagyteljesítményű szikra meg gyújtja. Ez a nyomás akár egy pillanatra lehet a teljes terheléshez tartozó égőnyomás is. Viszont sok olyan készülék van , aminél az indítási nyomás , ua. mint a minimum terhelés . ebben az esetben igazad van nem a panelon kell beállítani hanem a gázszelepen. A teljességhez tartozik ,hogy nyitott égésterű kazánjaink, atmoszférikus égővel rendelkeznek a kondenzációs kazánok kivételével ,a szabályzást a gáz nyomásának változatásával a gázszelep végzi. A gázszelep nem kever levegőt a gázhoz , csak a tiszta gáz nyomását alítja az igényekhez. A gáz nyomása a fúvókákon keresztül áramlik egy un. venturi csőbe , és a keveredés csak itt történik . A cső szájánál a kiáramló gáz be szívja az égéshez szükséges levegő egy részét , majd az égőtálcán az égés során a lángba diffundálódik az tökéletes égéshez szükséges levegő többi része . A teljesítményt , a gáz nyomása és a fúvóka nagysága határozza meg. A szóban forgó készülék, a minimumon indít , és pár másodperc után , megemelheti a nyomást ,ha igény van rá.
Az a cső a levegő nyomáskapcsolóhoz megy. Nincs benne estleg egy kis víz?
A pressostát kapcsol rendesen? Vigyázz, a ventillátor csatlakozóinál 230 V van!
Köszönöm a felvilágosítást a sok jó szándékú segítséget. De, mindezeket azért írtam le, hogy esetlegesen ha másnak is lenne ezzel a típussal ilyen jellegű gondja, akkor a kihívott szerelő figyelmét feltudja rá hívni. Saját tapasztalat, hogy a kiérkező szerelő a gáznyomás beállításához szükséges műszert jóformán hírből sem ismeri. A javítás abból áll, hogy elkezdi a különböző alkatrészeket cserélgetni, egyszer hátha jó lesz, én meg persze fizessem a cserélt alkatrészek árát.
az én kazánom nem a lakótérben van hanem kázánházban, valamint én is csak a végső elkeseredésemben nyúltam ehhez a megoldáshoz - mivel nem vagyok szakember. Továbbá csak a korábban leírt típusú saját készülékre vonatkoztatva írtam a hozzászólást. A moderátoroktól elnézést kérek!
Szia! Ahogy írtad: termosztát kapcsol , szivi indul, majd semmi… és kiáll hibára. A turbó nem indul. A gyújtás sor következő lépcsője lenne, de ez nem történik meg mivel , differenciál kapcsoló esetleg zárt állásban lehet. Az elektronika itt úgy tudja ellenőrizni, a motor és a differenciál kapcsoló helyes működését, hogy megvizsgálja a kapcsoló érintkezője zárt e a motor indítása előtt . Ha zárt és nyitottnak kellene lennie, akkor hiba a differenciál kapcsolóban van, felragadt az érintkezője. Ez egy olyan hiba, ami nem igényel azonnali beavatkozást. A hiba kiváltó oka megszűnik megy a gyújtás következő lépcsőjére, miszerint a turbó felpörög elkezdi nyomni az égéstérből a levegőt , majd a differenciál kapcsolót figyeli. Ha itt most rövidzár van , ellentétes kontakt mint a motor indítása előtt, akkor minden jól működik. A következő lépés, a gázszelep nyit…szikra .
Itt visszatértünk a hibához. A nyitott égőtér azt bizonyítja,hogy ez a kapcsoló zárt égőtérrel nem tud megfelelően működni. Amit toro írt, bizony mind okozhatnak ilyen hibát. Sajna abban sem lehetünk biztosak , hogy a differenciál kapcsoló bele való . A kémény méretezése , dugulása, okozhat hibát. A motor és a kapcsoló közötti differenciál nyomást kellene megnézetni zárt égőtérrel . Ha az okfejtés menete helyes, akkor a hibát a differenciál kapcsoló okozza, de oly módon , hogy alaphelyzetben zárt marad, mikor nyitottnak kellene lennie, esetleg fordítva. A kiváltó okot kell megtalálni, ami lehet pofon egyszerű. Pl. Jó e az a kapcsoló, belevaló e. Egy gázszerelő műszeresen, szinte biztosan meg tudja mondani. Egy másik megfigyelésed is érdekes. A hideg levegő sűrűbb mint a meleg így nehezebben mozgatható (mozog) .Egy biztosan belevaló kapcsoló ami hibátlan ,nagy előrelépés lenne …
még új vagyok itt és segitséget, tnácsot szeretnék kérni.
Van egy Ariston AT 23 M kombi falikazánom és tegnap fürdés után kikapcsolt, nagy nehezen sikerült újra bekapcsolni, gyújtóláng van, de se a fűtés se a használati melegvíz indítására se gyújt be.Relék kattannak, kombi szelep nyit-zár, de semmi további. Elektroniaki hiba, gondolom.Ha valaki tud segitsen, köszönöm.
Szia! Toro már felvázolta nagy vonalakban a teendőket. A ventillátoron lehetne még segíteni egy kis kenőanyaggal a csapágyaknál (mert siklós), talán jobb lesz a szállító teljesítmény, ha ki tud pörögni a lapátkerék az esetleges kenetlenség miatt. Ha ez nem segít, akkor szét kellene szedni a "házat" és belül kitisztítani az egészet, plusz a csövet is. Másmilyen cső nem lesz jó csak szilikon, mert kb. 400fokig hőálló amit nem tud más anyag felülmúlni. Ha nem sérült akkor betölti a funkcióját. Más helyen nem megengedett a fals levegő a szívó irányból a dobon.
Szia! A szivattyú indulna de nem tud? A szivattyúnak kellene először indulni, mert az hozza mozgásba a vízteret a bal oldalon lent a hidroblokkban. Nincs rajta véletlenül egy mikrokapcsolós megoldás ennek érzékelésére? Ha nincs, akkor direktben nyitja (nyitná) a főszelepet a "vízáram kapcsoló".
Üdv! A váltószelep jobb oldalán van egy mikrokapcsoló , és veled szemben egy kisebb vízház végén is. A kapcsolók nem állhatnak vízben , és alaphelyzetben ha nem megy a szivi , a kis tüske nem nyomhat kapcsolót. Ha nyom: akkor felszorult. Ez lehet hiba. A szivi impulzus csövei eldugultak , két vékonyabb cső a membrán házat köti össze , kiszakadt a membránja ( ha a vége nem mozog) Ha tökéletesen megy minden ,úgy értem a szivattyú fűtés igénynél elindul , tengelyek mozognak , melegvíz elvételnél a váltószelep végén mozdul a rúd, akkor mechanikusan még hibátlan is lehet. Néha a bizonytalan működést a membránok okozzák , picike rések formájában. Néha csak akkor látszik ha kézzel széthúzzuk.. A következő hiba: Azért nem indul, mert azt érzékeli .hogy meleg a víz. Ez lehet NTC hiba is . Simán kontakt hiba ha a fürdőben van a készülék . NTC vége oxidos rossz az érték, Mivel nincs hiba jel ,én egyszerűbb hibára gondolnék. A panel hiba ennyi információból nem megalapozott.
Szia! Sziasztok!
Köszönöm a nagyszerű ötleteket. Munka után megnézetem ezeket. Sajnos ha ezek után is fennáll a hiba, akkor nekiesek a kéménynek, mert a kazán szerelő nem nyúl hozzá, a kéményseprő nem nyúl hozzá, a fűtésszerelő meg nem ért hozzá, címmel visszautasítottak. Esteleg ötlet, hogy ilyen pressostát-ot és csövet hol lehet kapni, mert ha szerelő szerzi be, akkor igencsak a zsebembe kell nyúlni, és ezt már nem nagyon szeretném, mert sokan sokszor kivettek belőle. Egyébként érdekes, hogy az elmúlt 6-7 évben jobban igénybe volt véve a kazán mint most, és érdekes, hogy akkor semmi baja nem volt. A házban sokkal magasabb hőmérsékletet tartottunk, mint most.
nézd meg még,hogy a turbó ventilátor lapátokra mennyi por rakódott le, vagy a venturicső nem dugult e, szerintem valahol itt lesz a hiba.
Jspapa elfelejtette írni. Miszerint, a turbó felpörög vagy nem. Ez fontos lett volna, de gondolom az a rengeteg szerelő, aki kint járt csak ki tudott volna mérni egy differenciál kapcsolót. Az összetettebb hiba, ha nem pörög fel. De ezt fentebb leírtam.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 2 éves Beretta junior 24 csi cirkónk ami mostanában azt a hibát produkálja, hogy tusolás vagy meleg víz engedése közben időközönként kikapcsol majd egy- két másodperc múlva beindul de utána elég sokáig hideg víz folyik a csapból. Mi lehet a hiba oka?
Szia! A készüléked túlmelegszik, leáll, majd újraindul. Az pl. a teljesítmény, felvan véve, a minimum el van állítva, A készülék a be állított hőmérsékletet nem tudja a modulálással beállítani ,csak a leállással. Ahogy picit hűl, indít újra. Te ebből a hullámzó hőmérsékletet érzed. Ha ellene dugulva, és csak kevés víz folyna a csapon a moduláció akkor is visszavenné a teljesítményt. Tudom ez nem segítség , de sajna lehet, kell egy szakember . Ha megnézed az átfolyás közben a lángot, szerintem látni fogod . Szerelő látta már a készüléket? A teljesítményt ellenőrizni tudod a gáz órán . 24kw –os a készüléked 1 perc alatt kb. 42liter gázt éget . Ha több a fogyasztása , akkor a fent leírtak vannak.
Sziasztok!
Segítség kellene junkers wr 11-2b tipusú vízmelegítőhöz. Hiba: a fő láng nem gyújt. Végig mértem már mindent rajta, de nem találom a hibát. A szervó szelep egyáltalán nem kap feszültséget. Az ic-re gyanakszom mert a 4. lábán lévő ellenállás 1kohm helyett csak 24ohm volt. Kicseréltem, de a hiba még mindig áll. Sajnos az ic-n csak sorozatszám van. I0002 0535. Ha netán valaki tudna ebben segíteni előre is megköszönném. |
Bejelentkezés
Hirdetés |