Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Nem tudom, hogy melyik kapcsolást építetted meg de az 555 IC-nek legalább 5V kell.
A tápfeszültség rendben van tutira megvan az a 24V nem ment tönkre? Vagy esetleg a műszer ment tönkre anélkül próbáltad?
A táp fesz az megvan a műszer egy ganzunív próbáltam másikkal és nélküle is az eredmény ugyan az. és igen az IC-nek tudom hogy 5V kell min csak nem tudok rá jönni mi a probléma.
Amúgy a 24V os mini teslát építettem meg.
Megnéztem a rajzot a szerint az 555 direktben kapja a tápot egy diódán keresztül.
Azt hiszem kb. olyan 15V amit az 555 kibír, lehet hogy tönkre ment. Olyan 12V körül lett volna érdemes próbálkozni. De ebben az áramkörben az 555 csak szaggató, ha minden jó és nem okoz az 555 zárlatot akkor kiiktathatod egy próba eréig, úgy hogy amit meghajt tranzisztor összekötöd a kollektorát és az emitelét. De 12V többet kezdetnek nem ajánlok.
Szóval 12V-ról próbáljam ki?
Van itthon egy zsáknyi 555-ös IC-m. Rakok bele egyet és 12V-ról megpróbálom meghajtani. Van még egy kérdés. Az mért van hogy amikor rá adom a feszt hirtelen az áramfelvétel megugrik és utána vissza?
Amit az 555 meghajt az egy FET akkor a Draint és a Source-t kell összekötni.
12V ról meghajtottam egy új IC-t de semmi eredmény ugyan az az áram kb 700mA ig ugrik fel utána vissza a 100-150mA-es értékre rövidre zárt Drain és Sourcre se reagál semmit csak ugyan az a jelenség amit le írtam.
Akkor még az is elképzelhető, hogy nem rezonál be, mert fordított a polaritás. Ebben az esetben a visszacsatoló transzformátor (a kis vasmaggyűrű) egyik oldalán meg kell cserélni a lábakat (polaritást).
Melyik oldalán cseréljem meg a lábakat a tesla tekercs felé eső részén az a 30 menet vagy a FETek felőli részén az a 15 menet?
Amelyik kényelmesebb, a lényegen nem változtat. Ha egyébként a Tesla primerjét is jól készítetted el, úgy csináltad ahogy Skori oldalán van?
Igen úgy.
Az L1 és L2 vezeték egy menet összecsavarva és a végeik meg összekötve az az L3 és 110mm átmérőn (Jelenleg levegőbe lóg nem hinném hogy számítana.) Egy pillanat meg cserélem és ki próbálom.
Megfordítottam a 30 menetes részét de semmi ugyan az a jelenség.
![]()
Rövidre zárt Drain és Sourcre se reagál semmit? De nem értem, hogy az IC 8. lábán 1,5V van, akkor nem hibás a dióda, mert csak azon megy keresztül? A 3. verziót építetted, nem tértél el semmiben? Mondjuk ha a primer tekercsre rámérsz a GND-hez képest ott a tápfesz?
Mármint melyik primer a tesla tekercsé vagy a csatoló trafóé?
A tesláén a mért fesz 30V körüli érték.
Igen a primerig pl. eljut a teljes tápfesz?
A L1 és L2 ig igen ott 37V van (24V melett
![]() A csatoló trafón nincs feszültség egyik oldalon se.
Földelés is megfelelően be van kötve? Halvány jele sincs semminek a szekunderen? Nem villant meg egy kompakt fénycsövet?
Na most ásom el magam
![]() Na mindjárt lekötöm a földre és írom a tapasztalatokat.
Még azt tudom javasolni, hogy készíts képeket a nyák mindkét oldaláról és a teljes készülékről. Hátha valaki meglát rajta valamit. Egyébként a hármas verziót építetted és nem tértél el semmiben, új anyagokat használtál? De ha megnézed a rajzot 13,8V van feltüntetve nem 24V! Ha lentebb elolvastad a 24V-ról szóló rész akkor ott leírja, hogy már 21V-on is tönkrementek az alkatrészek. Ha először nagy áramod volt akkor nálad sincs kizárva.
A 2. verzióról van szó pontosabban a mellékelt képen lévő kapcsolásról:
Oldal címe:Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
Igen ez egy másik nem az amit én néztem Skori oldalán. Az 555 IC 8. lábán meg kéne jelennie a 15V-nak, ha megfelelő zenerdiódát használtál és lábhelyesen forrasztottad be a tranzisztort. Ugyanezt a BD242 használtad? Próbálj ebből kiindulni, mert ennél a verziónál már a FET-eket is ez a 15V hajtja annak meg kell lenni. C10 kondin megvan a 15V?
Picit gyanús hogy a te zenered csak 1,5V-os nem pedig 15V-os
Ugyan az a tranzisztor és lábhelyesen van be forrasztva a dióda is és a c10 en nincs 15V csak 1,4V.
Akkor az csak 1,5V zener dióda, nem pedig 15V-os. Ha előbb látom a rajzot elkerülhettük volna ezt a tortúrát. Cseréld ki gyorsan.
Értem, csak sorjában. A 15V megvan már az 555 IC 8. lábán?
nincs az érték változatlan de az előző dióda is 15V os volt legalábbis ez volt rá írva.
Ha a C10-es kondin továbbra is 1,5V van akkor csak azt tudom elképzelni, hogy fordítva forrasztottad be a zenert, nem lábhelyesen. De ha nem vagy biztos benne akkor tegyél be egy ellenállást a helyére egy R10-nek megfelelő értékűt 2,2KOhm. És akkor a tápfesz fele meg kell, hogy jelenjen azaz 12V. De szerintem próbáld meg a dióda fordítást és nézd meg a C10 feszültségét.
Igazad volt a Z2 volt a ... de nem a leolvasással hanem magával a diódával szerintem gyárilag lett elnyomva na m1 3,3K van most bent ezzel már működik de ívet nem húz de egy neon csövet meg mozdít elég szépen hétfőn megveszem a megfelelő zener diódát és beépítem.
A kitartó segítségedet nagyon köszönöm neked minden féleképp írni fogok az új alkatrész beültetése után és még egyszer nagyon köszönöm a segítségedet!! ![]() ![]() ![]()
Örülök, hogy végül sikerült beindítani! Esetleg fordított polaritással is meg lehet nézni, hogy úgy mit mutat. Meg a tápot meg lehet erősíteni nagyobb kondival. Illetve az 555 lehet állítani (P1), hogy milyen sűrűn szaggasson , próbáld állítani hátha erősebb lesz.
Nagyon szívesen! ![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |