Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tesla tekercs építése
 
Témaindító: finenet, idő: Júl 17, 2006
Lapozás: OK   184 / 227
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Nem tudom, hogy melyik kapcsolást építetted meg de az 555 IC-nek legalább 5V kell.
A tápfeszültség rendben van tutira megvan az a 24V nem ment tönkre?
Vagy esetleg a műszer ment tönkre anélkül próbáltad?
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
A táp fesz az megvan a műszer egy ganzunív próbáltam másikkal és nélküle is az eredmény ugyan az. és igen az IC-nek tudom hogy 5V kell min csak nem tudok rá jönni mi a probléma.
Amúgy a 24V os mini teslát építettem meg.
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Megnéztem a rajzot a szerint az 555 direktben kapja a tápot egy diódán keresztül.
Azt hiszem kb. olyan 15V amit az 555 kibír, lehet hogy tönkre ment. Olyan 12V körül lett volna érdemes próbálkozni. De ebben az áramkörben az 555 csak szaggató, ha minden jó és nem okoz az 555 zárlatot akkor kiiktathatod egy próba eréig, úgy hogy amit meghajt tranzisztor összekötöd a kollektorát és az emitelét. De 12V többet kezdetnek nem ajánlok.
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Szóval 12V-ról próbáljam ki?
Van itthon egy zsáknyi 555-ös IC-m. Rakok bele egyet és 12V-ról megpróbálom meghajtani.
Van még egy kérdés. Az mért van hogy amikor rá adom a feszt hirtelen az áramfelvétel megugrik és utána vissza?
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Amit az 555 meghajt az egy FET akkor a Draint és a Source-t kell összekötni.
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
12V ról meghajtottam egy új IC-t de semmi eredmény ugyan az az áram kb 700mA ig ugrik fel utána vissza a 100-150mA-es értékre rövidre zárt Drain és Sourcre se reagál semmit csak ugyan az a jelenség amit le írtam.
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Akkor még az is elképzelhető, hogy nem rezonál be, mert fordított a polaritás. Ebben az esetben a visszacsatoló transzformátor (a kis vasmaggyűrű) egyik oldalán meg kell cserélni a lábakat (polaritást).
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Melyik oldalán cseréljem meg a lábakat a tesla tekercs felé eső részén az a 30 menet vagy a FETek felőli részén az a 15 menet?
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Amelyik kényelmesebb, a lényegen nem változtat. Ha egyébként a Tesla primerjét is jól készítetted el, úgy csináltad ahogy Skori oldalán van?
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Igen úgy.
Az L1 és L2 vezeték egy menet összecsavarva és a végeik meg összekötve az az L3 és 110mm átmérőn (Jelenleg levegőbe lóg nem hinném hogy számítana.)
Egy pillanat meg cserélem és ki próbálom.
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Megfordítottam a 30 menetes részét de semmi ugyan az a jelenség.
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Rövidre zárt Drain és Sourcre se reagál semmit? De nem értem, hogy az IC 8. lábán 1,5V van, akkor nem hibás a dióda, mert csak azon megy keresztül? A 3. verziót építetted, nem tértél el semmiben? Mondjuk ha a primer tekercsre rámérsz a GND-hez képest ott a tápfesz?
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Mármint melyik primer a tesla tekercsé vagy a csatoló trafóé?
A tesláén a mért fesz 30V körüli érték.
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Igen a primerig pl. eljut a teljes tápfesz?
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
A L1 és L2 ig igen ott 37V van (24V melett )
A csatoló trafón nincs feszültség egyik oldalon se.
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Földelés is megfelelően be van kötve? Halvány jele sincs semminek a szekunderen? Nem villant meg egy kompakt fénycsövet?
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Na most ásom el magam (nincs kötve földelés) Amúgy igy föld nélkül semmi és nem meg se moccantja a fénycsöveket...
Na mindjárt lekötöm a földre és írom a tapasztalatokat.
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Semmit nem csinál még úgy se...
Nem tudom mi lehet a baj...
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Még azt tudom javasolni, hogy készíts képeket a nyák mindkét oldaláról és a teljes készülékről. Hátha valaki meglát rajta valamit. Egyébként a hármas verziót építetted és nem tértél el semmiben, új anyagokat használtál? De ha megnézed a rajzot 13,8V van feltüntetve nem 24V! Ha lentebb elolvastad a 24V-ról szóló rész akkor ott leírja, hogy már 21V-on is tönkrementek az alkatrészek. Ha először nagy áramod volt akkor nálad sincs kizárva.
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
A 2. verzióról van szó pontosabban a mellékelt képen lévő kapcsolásról:
Oldal címe:Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Igen ez egy másik nem az amit én néztem Skori oldalán. Az 555 IC 8. lábán meg kéne jelennie a 15V-nak, ha megfelelő zenerdiódát használtál és lábhelyesen forrasztottad be a tranzisztort. Ugyanezt a BD242 használtad? Próbálj ebből kiindulni, mert ennél a verziónál már a FET-eket is ez a 15V hajtja annak meg kell lenni. C10 kondin megvan a 15V?
(#) Nanok válasza Nanok hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Picit gyanús hogy a te zenered csak 1,5V-os nem pedig 15V-os
(#) pompidu válasza Nanok hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Ugyan az a tranzisztor és lábhelyesen van be forrasztva a dióda is és a c10 en nincs 15V csak 1,4V.
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Akkor az csak 1,5V zener dióda, nem pedig 15V-os. Ha előbb látom a rajzot elkerülhettük volna ezt a tortúrát. Cseréld ki gyorsan.
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
BZX 15V tipusu diódára cseréltem de így sincs semmi...
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Értem, csak sorjában. A 15V megvan már az 555 IC 8. lábán?
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
nincs az érték változatlan de az előző dióda is 15V os volt legalábbis ez volt rá írva.
(#) Nanok válasza pompidu hozzászólására (») Jan 26, 2013 / 2
 
Ha a C10-es kondin továbbra is 1,5V van akkor csak azt tudom elképzelni, hogy fordítva forrasztottad be a zenert, nem lábhelyesen. De ha nem vagy biztos benne akkor tegyél be egy ellenállást a helyére egy R10-nek megfelelő értékűt 2,2KOhm. És akkor a tápfesz fele meg kell, hogy jelenjen azaz 12V. De szerintem próbáld meg a dióda fordítást és nézd meg a C10 feszültségét.
(#) pompidu hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Igazad volt a Z2 volt a ... de nem a leolvasással hanem magával a diódával szerintem gyárilag lett elnyomva na m1 3,3K van most bent ezzel már működik de ívet nem húz de egy neon csövet meg mozdít elég szépen hétfőn megveszem a megfelelő zener diódát és beépítem.
A kitartó segítségedet nagyon köszönöm neked minden féleképp írni fogok az új alkatrész beültetése után és még egyszer nagyon köszönöm a segítségedet!!
(#) Nanok hozzászólása Jan 26, 2013 /
 
Örülök, hogy végül sikerült beindítani! Esetleg fordított polaritással is meg lehet nézni, hogy úgy mit mutat. Meg a tápot meg lehet erősíteni nagyobb kondival. Illetve az 555 lehet állítani (P1), hogy milyen sűrűn szaggasson , próbáld állítani hátha erősebb lesz.
Nagyon szívesen!
Következő: »»   184 / 227
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem