Fórum témák
» Több friss téma |
Mikori az autó?
Ez a régi diesel? (2000 elötti) Mert az újak CDI-s motorral vannak... Csak egyszer indult el, vagy elindul (akármikor) de ezt teszi?
sziasztok.
olyan kérdésem lenne,hogy van egy fiat marea hitachi motorvezérlős autóm amiben elszállt valami,mert a harmadik henger nem kap jelet,hengerenkénti gyújtótrafós és a harmadik hengernél a trafóban van + és -,de a vezérlő jel nem kap semmit,az ecu-t szétszedtem,de nem látom mi és hol lehet a gond.előre is köszi a segítséget
Szia!
Amit találtam róla azt mind felrakom Neked ide, hogy legalább az méréseket és vizsgálatokat megtudd csinálni.
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. Előre szólok, hogy hosszú lesz.Elég sokat olvastam a témában (autódiagnosztika), de bevallom, hogy gyakorlatlan amatőr lévén egy pár dolog még nem világos. Van egy szenzor az autó motorterében. Pl egy szivócső nyomás érzékelő (MAP) szenzor. Ugye, az autódiagnosztika arról szól, hogy a hibaokokat szépen keressük meg és ne a bontóba/boltba kelljen járkálni találomra alkatrészekért (ezesetben szenzorokért). A fentebb említett szenzor elektronikai diagnosztikájának több lépcsős folyamata van, az egyszerűbbtől kiindulva a bonyolultabb hibalehetőségig kell végigzongorázni a dolgokat. Tehát adott egy MAP szenzor. A diagnosztikai lépéseket számokkal jelöltem, és közben fel is teszem a kérdéseim. 1. Ugye itt megtisztítjuk a szenzort, kontaktspray. Ez oké. 2. Ezután lehúzzuk a csatlakozot a szenzorról, és megnézzük kap-e tápfeszültséget a szenzor, mégpedig úgy, hogy a digitális multiméter voltmérő kábelét a csatlakozó egyik végéhez, a föld kábelt pedig az akku negatív sarkához rakjuk. 5 voltot kell kapnunk. REMÉLEM JÓL CSINÁLTAM MINDENT, kérem erősítsetek meg! Valamint itt az első kérdésem: Van valami általános tendencia hogy a csati (mert ugye van mikor 2 van mikor 3 lyulas) melyik lyukjához rakjuk a multiméter voltmérő tűjét? Vagy csak probálgatunk, és ha találunk 5 voltot valamelyiken akkor ok... 3. Na itt jönnek a kérdések, és ennél a lépésnél abba is hagytam mert nem voltam biztos a dolgomban és inkább nem csinálnék nagy(obb) kárt. Tehát a 3. lépés az ecu csatlakozó ellenőrzése: itt a MAP szenzorról is lekéne húzni a csatit meg a ECUról is, és a csatlakozó szenzor vége és az ECU között kellene ellenállást mérni KÉRDÉS: itt is úgy, ahogy feszültséget mérünk? Tehát ohm mérő kábel a szenzorba, a föld(COM) kábel pedig az ecuba? Okozhatok így kárt? Meg ugye általában feszültség illetve ellenállásméréssel okozhatok bármikor is kárt? A 4. lépésnek olyat tudnék elképzelni hogy esetleg üzem közben mérni a map szenzor által generált feszültséget. Ezt hogy lehetne? PL. úgy hogy a multiméter feszültségmérő kábelét a szenzorba, és a földkábelt azt hova? Mi lenne ennek a menete? Előre is köszönöm, hogy végigszenvedted a regényemet. Szeretnék tanulni, nagyon érdekel ez a terület, és sok dolgot nem lehet megtanulni könyvekből sajnos.....
Sziasztok!! Keresek a Mazda 929-hez vezetékéröl rajzot, vagy szerelési könyvet, illetve bármit ami mazda 929-el kapcsolatos!!
Választ elöre is köszönöm!!
Szevasztok én még új vagyok itt.És csak kérdezni szeretnék.Van egy Lancia y10-esem és valami oknál fogva menet közben rángat és leáll.Ha valaki tudna mondani valamit mi lehet a gond irja meg.Köszönöm
Sziasztok, én is új vagyok. Segítséget kérek: Opel Astra 1,6 XEL 16 V 1995-öshöz nem kaptam könyvet, bár a szervizben többször kértem, és ők mindig ígérték. Aztán feladtam. Kérem, aki tud segítsen, hol találhatok autómhoz elektromos rajzot. Köszönöm!
Milyen MAP szenzorról van szó?Motorkód, évjárat??
Bosch szerint: 1. barna /test/ 2. zöld /jel/ 3.fekete/fehér /+/ 4. fekete gumicső a vákuum csatlakozás Szükséges egy vákuummérő /pumpás lehetőleg/ Gyujtásnál, összedugott csatlakozóval általában: -0,2 bar=2,7+-0,2V -0,6 bar=1,5V+_0,2V -0,8 bar=0,5V+-0,2V ezek évjáratként eltérők lehetnek, és más renszernél más a szitu, ez egy háromkivezetéses opelé.A legtöbb ilyen. Ajánlott irodalom a BOSH füzetek vonatkozó kiadványa CD-n is rendelhető, német ill. magyar nyelven: Maróti müszaki könyv.Bp. Nagykörösi u.,Helmut Godai Máriahilfer str. Wien.
Tisztelt atiotezer! Hosszas keresgélés után megtaláltam, sajnos csak lengyelül sikerült. Mire komolyabb eredményt értem volna el, este 11 lett, és megjött a Párom. Kiléptem, és most nem találom. A WD-be töltés este nem sikerült, most nem találom. Amit találtam, nem tudom letölteni. Kérlek, segíts .......Köszönöm !A "Link"-ben ezt találtam. Sam_napraviam_Opel_Astra_F.pdf és még rapidshare.com/files/2682076/Sam_napraviam_Opel_Astra_F.pdf Nekem nem engedi magát letölteni, kérlek, segíts ! Köszönöm !! Üdv.: Miklós
Sziasztok!
A kérdésem egy SEAT LEON 1,6 MPI-re vonatkozik. A probléma, hogy pár nap alatt lemeríti az akksit. Az újat is. Megmértem a nyugalmi áramfelvételeit, amik a következők: -nyitott autónál 370 mA -zárt autónál 150-650 mA között ingadozik folyamatosan, de leginkább 400-650 mA között billeg, mint szarka a dögön. A következő alkalommal elindulunk a bitosítékok egyenkénti kiszedegetésével. Azt olvastam, hogy ezek az új fedélzeti számítógépek már olyat is tudnak, hogy félóra után alvó állapotba kapcsolnak, lényegesen kisebb nyugalmi áramfelvétellel. Töredelmesen beismerem, hogy ennyit nem vártunk, tehát ezt még nem próbáltuk ki, mert csak most olvastam ezt az infot. Viszont azt megfigyeltük, hogy az autó zárt állapotban, időnként, minden behatás nélkül csinál olyat, hogy kb. két másodpercre zúg benne valami, aztán elhallgat. Olyan, mintha mondjuk az ablekemelő motor tesztelné, hogy felvan-e húzva az ablak, vagy valamiféle tesztprogramot futtatna körbe. Ez teljesen rendszertelenül szokott előfordulni, de van olyan is, hogy ezen esetekben, ha a belső világítás nincs teljesen nullára kapcsolva, akkor még azt is felkapcsolja egy pillanatra. Amúgy a riasztó teljesen kivan kötve, mert túl érzékeny benne valami, úgyhogy az sem kavarhat bele a dolgokba, mert egy szál vezeték sincs bekötve bele. Autóhifi, egyéb plusz elektronika nincs, csak a gyári cucc. Amennyiben valaki találkozott már ilyen gonddal, kérem ne tartsa vissza magát! Üdv.: Flyingman
Menj végig a biztosítékokon, egyesével mindegyik helyére kösd be a műszeredet és keresd meg, hogy melyik áramkörön van a nagy fogyasztás.
Üdv Mindenkinek!
Nekem is egy Seat Leon 1.4 tip.autóm van, melynek az utóbbi időben olyan tünetei vannak, hogy menet közben a műszerfal EPC, motor és egyéb visszajelző lámpák hirtelen felvillannak,az ajtókzárak működésbe lépnek, egyet rángatózik az autó, majd visszaáll minden. Töltést már mértem, az akkumlátor saruk rendben. Nem tudom, hogy mi lehet a gond, de az a jelenség mostanában egyre sűrű bben jelentkezik.
Az akku testelésénél lesz a gond. Nézd meg, hogy hova van letestelve. Azt szedd le és tisztítsd meg és rögzítsd vissza megfelelően.
Sziasztok!
Egyszer csak megállt a a corsám motorja. Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot. Kompjuter nem villoog ki hibát, csak a 12-t, cseréltem is benne másikra, nem segített, biztosítékok jók. Az érdekes az, hogy amikor a gyújtást ráadom, akkor egyet szikrázik, és az ac is kap egy pillanatra áramot, de az indítózáskor már nem! Gyújtásvezérlőm is van, azt átrakva sem változik. Mi lehet ez, relé? Mit nézzek meg? Gondoltam a gyújtás alaplapra, ac relére, gyújtótrafora, de valamitől egyszerre nem jók!? Pára lecsapódás esetleg, de hol nézzem meg? A corsa C12NZ.
Főtengely jeladót tesztelted már?
Mert ha nincs fordulat jel, akkor elképzelhető, hogy sem szikra, sem pedig szivattyú nincs. Úgy gondolja a szegény, hogy nem jár a motor
Ha nincs szikra, benzin sincs ezzel nincs gond. Vagyis ha lesz gyújtásod, a tápszivattyú is menni. A gyújtásjeladóra vagy a gyújtásmodulra gyanakodj első körben.
A főtengely jeladót hol találom nagyjából, és mit tudok mérni rajta?
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2013
A gyújtásmodul=a gyújtás vezérlő elektronikával, ami a gyújtótrafó alatt van? Azt cseréltem, nem változtatott rajta.
A gyújtás jeladó az ami a rotor alatt van, és valami hall egység van benne, ugye? Azt hogyan tudom kicserélni? Az ac összefüggésben van azzal, hogy kap e a motor szikrát?
Ez annyiból esélyes lehet, hogy belementek vele a szántás szélébe, és felakadt a hasa az út szélére, ha lent van valahol ez a jeladó, akkor lehet, hogy elszakadt a kábele, vagy eltört a csatlakozója.
Igen.
Igen. Igen. Főtengely-jeladó tudtommal nincs benne, a hall-jeladó érzékeli a fordulatszámot meg a pozíciót. Onnan megy a jel a motorvezérlőbe (ha nem megy, akkor nem ad benzint), onnan pedig a gyújtásmodulba a trafóhoz. A hall jeladó hibáját egyszerű kiszűrni, lehúzod a hármas csatit az elosztóról, a középső érintkezőt egy vezetékkel testre pöcögtetve szikrát kell adnia a trafónak. Ha ad, akkor a jeladó rossz, ha nem ad, akkor valami más. (Gondolom, nem a vezérműszíjad szakadt el, mert akkor sincs szikra.)
Köszönöm az infót!
Azt nem tudod véletlenül, hogy ezt a gyújtás alaplapot, hogyan kell kicserélni? A rotor alatt van egy lemez korona, gondolom, az generálja a jelet a hall egységben, de lehúzni nem lehet. Az egész gyújtáselosztó fejet meg nem tudom, hogy hogyan kell szakszerűen kiszedni, majd ugyanúgy visszarakni!? Ki kell vennem az egészet a helyéről, hogy ezt tudjam cserélni?
Igen , ki kell venni, és szétszedni ripityára. Pár csavar, zégergyűrű. Hall jeladót láttam már boltban alaplappal együtt is, meg önmagában is. Ezek kb. csereszabatosak egymással különböző tipus esetén is.
Lehet, h hulye kerdes, de a gyujtaskapcsolot ellenorizted-e? Asconanal volt hasonlo gondom.
Nem ellenőriztem még, gondoltam rá, csak nem tudom, hogy azon mit mérjek, vagy, hogyan tudom ellenőrizni?
Ha a gyújtáskapcsolóban lenne a bibi, attól még tekerheti az önindító, és a műszerfal is világíthat ettől függetlenül? Ma tudok majd délután foglalkozni vele, egyenlőre gyűjtöm az információt. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2013
A gyújásrotor egy bordás tengelyen van, ha jól tudom, ezt hogyan kell jó pozícióba visszarakni, szétszerelés után?
A tengely végén egy Kerb fogazat van, vagy ezt rosszul tudom?
Azon van valami, ami csak egyféleképpen engedi visszadugni a helyére? Ez nagyban megkönnyíti akkor a cserét, azt hittem, hogy itt is jelre kell állítani, vagy összejelölni.
Sajnos nem tudom, mi az a Kerb fogazat
De a rotor minden esetben úgy van kialakítva, hogy csak egyféleképpen lehessen a tengelyre szerelni. Sőt, legtöbb esetben maga az elosztó tengelye is csak egyféleképpen megy össze az azt meghajtó vezérműtengellyel. Így ha szétszedés előtt össze van jelölve az elosztó háza a hengerfejjel, akkor biztosan ugyanabban a pozícióban kerül vissza. |
Bejelentkezés
Hirdetés |