Fórum témák
» Több friss téma |
A rotort tudom, hogy egyféle képen lehet visszarakni, a tengely másik végén van egy bordázott rész, az nem bordás tengely, hanem Kerb fogazat, már amit én láttam, mert az opelét még nem bontottam ki.
Tehát nekem az az infó kellett, hogy az elosztó tengely egyféle képen tud e visszamenni a vezérmű tengelybe. Ezt sem tudtam, hogy az hajtja közvetlenül. 9000Ft a hall jeladó, szuper!!
Úgy csatlakozik, ahogy ezen az oldalon a 2. képen látható. A vezérműtengelyen van egy bevágás, de nem pont középen, hanem kissé eltolva, ahogy az elosztón is látható a meghajtás módja.Bővebben: Link
Van az azért olcsóbban is, csak találomra: Bővebben: Link
Köszönöm szépen, akkor ez teljesen más, mint amit én láttam, ez így egyszerűbb!
Kicserélem egy astráéval, abban ugyanilyen van, és kiderül, hogy mi a helyzet.
A hall volt a ludas, valami fehér elöregedett műanyag törmelék jött ki a gyújtáselosztóból, és a fém korona egyik része is ki van fényesedve, a hall közepén meg szerintem kilátszik a bele, szétcsiszolták egymást.
Kicseréltem, most már megy a motor, a gyújtást viszont csak fülre tudom beállítani, szerelőhöz meg nem fogom vinni. Van erre valami szaki okosság, hogy nagyjából jól legyen beállítva? Elkezdtem előrefelé a rács irányába tekerni, amíg a legmagasabb fordulatot el nem érte alapjáraton, majd kb 2-3mm-t visszatekertem, amitől a fordulat 100-1500/min-t esett hallásra. Stroboszkóp nélkül tudom ezt állítani pontosabban?
Ha szétszerelés előtt összejelölted, akkor nagy eltérés nem lehet.
Egyébként meg az ékszíjtárcsán vagy a lendkeréken lennie kell egy FHP jelnek, ennek, meg az alapelőgyújtás értékének ismeretében egész pontosan be lehet állítani.
Körülbelül jól csináltad. Meg kell keresni a pontot ahol meleg motornál legmagasabb az alapjárat és onnan egy kicsit visszavenni az előgyújtásból. Persze ha a benzin adagolás nem oké akkor ez a módszer becsapós.
Nem meleg motornál csináltam, akkor majd ezt megcsinálom még egyszer.
Persze ha van valakinek a környezetedben egy sroboszkópja lehet ennél pontosabban is.
Összejelöltem, de nem azt raktam vissza, az egész gyújtásfejet kicseréltem.
Ha a jelre forgatom, akkor mivel kell összenéznem, minek kell hol állnia? Gondolom, hogy a tárcsán, vagy lendkeréken összeállítom a jelöléseket, és a gyújtáselosztón mit kell nézni?
Van stroboszkópom, csak régi diszkós témához építettem, van külső vezérlésre csatlakozója, de nem lehet csak a sebességét állítani, meg az érzékenységét.
Örülök, hogy ilyen gyorsan sikerült megcsinálnom, mert a múltkor az ac elrepedt csöve úgy megszopatott, mire rájöttem, hogy mindig összeforradt, ha nem volt nyomás rajta. Ment egy darabig, aztán elkezdett elhalni, és végül megállt teljesen. Autószerelő feladta, nekem 3 hét szívás után sikerült megtalálnom.
Van egy álló jel, meg forgó a tárcsán, amin jelölve van a felső holtpont, jó esetben van még pár rovátka 5-10 fokonként. Lassan forgatod a motort, közben figyeled a trafóból a szikrát. Amikor szikrázik, leolvasod az előgyújtás mértékét a jelzések segítségével.
És ehhez kellene megtudnom, hogy mennyi a gyári előgyújtás értéke, és oda kell tekernem a gyújtáselosztót!?
Szia! Ahogy a képen látható.
Ezt nem fogom tudni megcsinálni, most, lefagy a kezem, és bokáig érő sár van az udvaron.
Azt meg tudjátok mondani, hogy a maximális fordulatszámhoz képest az előgyújtáshoz az utastér irányába kell tekernem? Mert kipróbáltam, mindkét irányba esik a fordulat, és leáll bizonyos fok után, de nem tudom eldönteni, hogy melyik az utógyújtás!?
Forgásiránnyal ellentétes állítás = nagyobb előgyújtás.
Sziasztok!
X14NZ motornál mi okozhat olyan problémát, hogy a motor beröffen, majd leáll, néha elindul, majd ha leállítom, akkor megint nem indul, pihenés nem segít jellemzően, van, hogy hidegen nem indul, csak be-be ugrik, majd leáll, gázadás sem változtat rajta. Inkább a próbálkozások száma ami a beindítás sikerességét növeli.
Pl. főtengely helyzet jeladó is lehet, de akár a benzinpumpa is. Próbáld meg kivillogtatni a hibakódokat, hátha tárol valamit.
Hi
Én is végigjátszottam már ezt a kört. Hiba keresés: - AC pumpa nyomás - gyújtó trafó, s a ehhez tartozó cuccok: kábelek - hall jeladó/főtengely jeladó - gyujtás modul esetleg még kontakt hiba, de nem valószínű. Nekem a következőkre javult: gy.modul és hall jeladó csere. Olcsón beszereztem mind a kettőt ezért cseréltem őket egyszerre. A hiba megszűnt. Sok sikert, s kitartást!
AC nyomja rendesen az üzemanyagot, hall jeladó működik rendesen.
Gyújtó trafót, modult meg tudom nézni, hogy van e szikra legalább!? A főtengely jeladó hol van a blokkban?, szerintem ő a legesélyesebb, de a kontakt hiba is lehet, mert sokat állt az autó. Hall jeladót honnan érdemes beszerezni?
Ezen nincs főtengely jeladó, összekevertem az X14XE-vel.
Szikrát úgy tudsz nézni, hogy kiveszed az egyik gyertyát a blokkból, ráfogod a menetes részét a blokkra, értelemszerűen a gyújtókábelt is rádugod és indítózol. Ha nincs szikra, akkor egyértelmű. Ha van, akkor még mindig lehet hibás a trafó, és pl. nyomás alatt nem tud szikrát adni. Esetleg a trafóra kötöd direktben a gyertyát, kihagyod az elosztót, és úgy is megpróbálhatod. Gyertyát javaslom szigetelt nyelű fogóval fogni a próba idejére, mert ha van szikra, az megrázó lehet rád nézve Vezérlés mikor volt nézve? Akár át is ugorhatott egy-két foggal és akkor nem jókor jön a szikra. Indítózás folyamán a kipufogó vége benzinszagú lesz (=kap üzemanyagot)? A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Hello!
Szakit keresek blokkoló beépítéshez. Be tudnám kínlódni, de ha van aki rutinosabb -persze nem ingyen-, segítséget kérnék. Pest-, Nógrád-, és Jász-Nagykun megyébe tudok menni, két első fejet kellene bevarázsolni.
Fogón már túl vagyok, leginkább semmivel sem fogom meg, főleg ilyen időben!
Ráteszek valamit inkább, és nyomja az oda a testhez! Ez egy hulladék autó, lóg a bele a motornak, olajat zabálja, de tavaly ment rendesen, csak füstöl mint állat. Ha vezérlés lenne, vagy nem kapna üzemanyagot, akkor ha beindul, akkor sem tudnék menni vele, de ha beindul, akkor lehet menni vele, de ha leállítom, akkor indítózhatok, beugrik, leáll! 10-20 alkalommal, aztán egyszer csak beindul. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Tisztelt Topic-Társak! Egy kérdésem lenne, hátha valaki tud segiteni, válaszolni rá. Van egy 1996 végi OPEL ASTRA COMBI autóm amiben X14XE motor van (16 szelepes motor) átnéztem minden lehető irodalmat és közleményt, de nem találtam semmit erről a motorról, A magyar nyelvü szervizkönyvek (sem az F astra sem a G astra) nem tartalmazza ezt a motorkódot,pedig mindkét tipusban van olyan sorozat amit ezzel a motorral szereltek. Én pedig szeretném kicserélni a müszerfalamat fordulatszámmérős tipusra, . Nem tudom és nem találom hogy milyent tipusu motorvezérlő van benne, ha meglenne a rajza valamelyik szervizkönyvben akkor már megtalálhatnám a motor fordulatszámmérő kimeneti pontot, ennek hiányában sajnos csak állok mint bálám szamara, és nem értem hogy hogy lehet hogy egy többezer darabos széria leirását sehol nem lehet megtalálni. Nem szeretnék addig semmit szétszerelni amig biztos adatokkal nem rendelkezem.
Szives segitségeteket kérem. Üdv: lacusska
Elvileg a motorvezérlő B13-as lába a fordulatszámkimenet a műszeregység felé. Van némi esélye, hogy be is van húzva ez a vezeték, és elég csak a műszercsoportot kicserélni egy fordulatszámmérősre, próbálj opelforum.hu-n utánaérdeklődni a dolognak, hogy mi a helyzet ezzel a vezetékkel. Műszercsoporton elvileg 21/8 a jelzése a fordulatszámbemenetnek, ezt is megnézheted, hogy megy-e oda vezeték. Ez elvileg az egyedüli zöld madzag, ami megy oda (nem zöld-fehér), és talán egy fekete és egy fekete-kék között lakik a csatlakozóban.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2013
Úgy emlékszem én is, hogy ki van az építve, csak beteszed a fordulatszámmérőset és kész is.
Sziasztok!
2003-as Fábiám van és az ABS-el van gondom. Tavaly az augusztusi nagy melegben néha meggyulladt a ABS lámpa és csak néhány újrainditózás után aludt ki. Télen is csinált ilyet, és ekkor nem működött az ABS. Most ahogy jött egy kis meleg megint elkezdte. Megyek vele mondjuk fél órát, majd megállok kb 10 percre és ahogy elindulok megint elromlik. Tud Valaki segíteni, hogy mit keressek? Köszi.
Sziasztok! A problémám egy Lancia Lybra RF-es távirányítójával van. Mindkettő kulcs szét van/volt hullva és 1-2 alkatrész már letört a panelről. Nem tudom milyen utakon jártak a kulcsok és az elektronikák, de hogy nem épeszű embernél az biztos. Egy ismerősöm kért meg hogy próbáljam a távirányítókat feléleszteni. Az egy panelen félig le volt törve egy kerámia kondinak látszó alkatrész, megmérve ~2.2nF volt a kapacitása. De ezt az alkatrészt pótolva sem indult el a távirányító. Tudtok nekem segíteni? Milyen alkatrész lehet?
Holnapra megnézem, de sajnos a nálam lévő sem működik, ezért nem tudom mennyire releváns.
Közben megoldódott már? mert látom hogy régebbi post. András |
Bejelentkezés
Hirdetés |