Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   102 / 293
(#) toro válasza zotyo91 hozzászólására (») Feb 5, 2013 /
 
Nagyon egyszerű:
a két fekete tekercs egyszerre húz meg 230 V feszültségre,
a kék - modulációs - 5-17 V változó feszültségre modulál és egy rugó ellenében változtatja a gáz nyomását 2-10 mbar között (valamennyit lehet rajta állítani). A 10-es kulccsal állítható a nyitott állapot, a csillag csavarhúzós a vissza szabályzott.
(#) dezsitomi hozzászólása Feb 5, 2013 /
 
Szép napot mindenkinek!Egy tiszteletteljes kérdésem lenne !Hátha valaki tudna segíteni?Egy Westen-Star1.240 típusú turbós fali kazánom van,és eddig semmi probléma nem volt vele!Az egyik nap amikor hazaértem bekapcsoltam a a termosztátnál a kazánt ,ugyan is amikor hosszabb időre elmegyek ,le szoktam állítani!Beindult rendesen ,ment is egy darabig,lefeküdtem,és arra ébredtem ,hogy fázom,13 fok volt a lakásban!A kazánt szemrevételeztem,és egy piros led világított ami hiba jezést jelent egy propeller felett ,a keringető szivattyú müködött csak fűtés nem volt!Ki-be kapcsoltam a kazánt ,próbáltam újra indítani ,de nem sikerült,sőt most már nem a propeller feletti led gyulladt ki hanem a mellette levő egy háromszög,és már a szivattyú sem működött!Most ezek szerint a keringető szivattyú adta meg magát ,vagy esetleg valamilyen elektronikai hiba lépett fel?Valaki már találkozott ilyen hibával?Esetleg tudna segíteni?Tisztelettel megköszönném!Üdv:dezsi tomi
(#) apóca6 válasza dezsitomi hozzászólására (») Feb 5, 2013 /
 
Hali dezsitomi!

A kazánodnál először az elszívásnak kell indulnia, ha ez a feltétel nincs meg, akkor nem indul a keringtetés sem.
A leírásod alapján a hiba az első hibajelkor keletkezett a többi ennek a következménye.
Nézd meg az elszívó ventillátort lehet, hogy szorul vagy tönkrement, elvileg lenni kell egy füstvisszaáramlás érzékelőnek is a védelemben ami, ha nem megfelelő a szellőztetés letilt, nem tudom konkrétan a te készülékednél, hogy van megoldva, de vagy a hiba törlésével, vagy pedig magán az érzékelőn kell visszaállítani az üzemi állapotot.
De szerintem elsődlegesen mindenképpen a ventillátort nézd meg.

Üdv:
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2013
(#) toro válasza apóca6 hozzászólására (») Feb 5, 2013 /
 
Először mindig a szivattyú indul, mivel az előremenő érzékelőt is figyeli. Ha meleg a rendszer nem indul a ventillátor!
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2013
(#) dezsitomi hozzászólása Feb 5, 2013 /
 
Köszönöm a segítségeteket!Akkor ezek szerint nem lehet olyan nagy baj a kazánnal?Holnap megnézem!Köszi még egyszer!Üdvézsi tomi
(#) zotyo91 válasza toro hozzászólására (») Feb 5, 2013 /
 
Szia!
Még annyi érdekelne hogy a két fekete tekercset egyenként is lehet működtetni? mármint az egyik a kislángot adja a másik meg a nagy lángot? A kékkel mostmár tisztában vagyok.
Kössz előre is.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2013
(#) dezsitomi hozzászólása Feb 6, 2013 /
 
Sziasztok !Szép napot mindenkinek!Megint egy kis segítséget szeretnék kérni !Keresnék Magyar nyelvű használati útmutatót ,műszaki leírást a Westen -Star 1.240Fi típusú turbós fali kazánomhoz!Valaki tudna ebben segíteni?Tisztelettel megköszönném!Üdv:dezsitomi
(#) VIM válasza dezsitomi hozzászólására (») Feb 6, 2013 /
 
Szia! EZ jó lesz?
(#) toro válasza zotyo91 hozzászólására (») Feb 6, 2013 /
 
Lehet, de minek!
Együtt húz meg 230 V feszültségre.
(#) ludus hozzászólása Feb 6, 2013 /
 
Sziasztok!
Chaffoteaux Nectra top falikazánunk van ami az utóbbi időben néhányszor elengedte a nyomást így tölteni kellett aminek az lett a végeredménye hogy a feltöltő szelep csöpögni kezdett. Ahogy elnézem eléggé össze van rohadva a cucc úgyhogy egyszerűbb lenne egyben cserélni, nincs innen valakinek esetleg bontott töltőszelepe ehhez a típushoz?
Köszönöm a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2013
(#) dezsitomi válasza VIM hozzászólására (») Feb 6, 2013 /
 
Elnézést a smiley-ért nem volt szándékos!d -betüt akartam,és elnéztem!Helyesen :Üdv :dezsitomi
(#) dezsitomi válasza apóca6 hozzászólására (») Feb 6, 2013 /
 
Üdv apóca6! Ahogy ajánlottad megnéztem a turbó ventillátort, és szorul akad!Közben a szerelő is megérkezett és megállapította ,hogy ki kell cserélni a ventillátort!Nos ennek az új ára elég húzos !Esetleg, tudnál abban segíteni ,hogy hol lehet használtat vagy felújítottat beszerezni?Minden ötletet, megoldást ,tippeket szívesen fogadnék!Esetleg ha bárki más tudna segíteni ,nagyon megköszönném!Üdv:dezsitomi
(#) JZoli válasza dezsitomi hozzászólására (») Feb 6, 2013 /
 
Ezek a ventilátoorok siklócsapágyasak általában. Egy olajzás, kenés néha csodákra képes. Én a helyedben először ezzel próbálkoznék elsőre mielőtt komoly áron másikat vennék.
(#) dezsitomi válasza JZoli hozzászólására (») Feb 6, 2013 /
 
Köszönöm megpróbálom!A WD -40 megfelelő hozzá?
(#) JZoli válasza dezsitomi hozzászólására (») Feb 6, 2013 /
 
Az szokott használni!
(#) zotyo91 válasza toro hozzászólására (») Feb 6, 2013 / 1
 
Kössz!!
(#) zotyo91 válasza zotyo91 hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Szia!
Lenne egy másik kédésem.

Az ionizációs lángörzékor mekkora feszültség keletkezik? ez képes lenne vezérelni valamilyen tranzisztort vagy ic-t?

Bocs hogy ilyeneket kérdezek de tanúlni akarok a gázkazánokról.
(#) JZoli válasza zotyo91 hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Igaz nem tőlem kérdezted, de azért megpróbálok válaszolni én is. Az elektronikus vezérlésű kazánokban szinte mindegyikben néhány ellenálláson keresztül egy tranzisztort vezérel ez a feszültség ami a lángérzékelő elektródán kialakul, tehát a válasz a kérdésedre az, hogy igen. Viszont ide tartozik az is, hogy ott nem feszültség keletkezik, hanem egy hálózatból vett feszültséggel megtáplálják az érzékelő ellenállást, persze szintén ellenálláson keresztül, és a lángon keresztül "folyó" áram feszültségváltozást okoz az elektródán, és igazából ezt figyelik. Itt jön be a dologba, hogy a legtöbb gázkazán polaritásérzékeny, pont ezért, mert az égőtest tulajdonképpen le van földelve, és oda csak a fázisvezető felől "jöhet" áram, mivel a nullavezető ugyanazon a potenciálon van mint a földelés, így onnan "ionáram" nem tud folyni.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2013
(#) zotyo91 válasza JZoli hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Szia így már világos.

Még esletleg annyit hogy egy kapcsirajzot vagy egy vezélőn egy ilyen áramkőrt tudnál mutatni?
(#) JZoli válasza zotyo91 hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Keresek este egyet, vagy visszarajzolok egyet, ha nem lesz más!
(#) zotyo91 válasza JZoli hozzászólására (») Feb 7, 2013 /
 
Megköszönném ha tudnál egyet mutatni,vagy rajzoni.
(#) apóca6 válasza dezsitomi hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Hali dezsitomi!

Ha szerelhető a ventillátor, akkor a csapágyak típus azonosítóit írd fel és alkalom adtán szerezd be mert, viszonylag egyszerű cserélni.
A zsír valóban használ, de előbb-utóbb mindenképp cserélni kell, és a csapágy sokkal olcsóbb, mint egy új ventillátor, a használt pedig zsákbamacska, a csapágyakat pedig te is ki tudod cserélni.

Üdv:
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2013
(#) dezsitomi válasza apóca6 hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Hali apóca6!Üdv!
Köszönöm a választ!És a csapágyakat ,hol tudnám beszerezni?Esetleg ebben tudnál segíteni?Üdv:dezsitomi
(#) szerviz válasza dezsitomi hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Háát, Tomi, azért ez a csapágycsere nem egészen így megy!
Mert először látnod kellene a csapágyazást. Mivel ezek a ventilátorok jórészt siklócsapágyazásúak. És önkenőek, ezeknek az utólagos kenése nem sokat ér, mivel a magas hőmérsékleten úgyis kiszáradnak. Ezek a csapágyak elkopnak, kiverődnek és végül beszorulnak. És itt a vége.....

Vannak gördülőcsapágyazásúak is. Ezek egy része tipus csapágyon fut, mások speckók.
Ha keráru csapággyal találkoznál, akkor csak növelt hézagú csapággyal próbálkozzál, lehetőleg hőálló zsírral töltve.

De megpróbáltatásaid itt még nem érnek véget!
Ugyanis a ventilátorban KÉT csapágy van!
Amit látsz, a felső, az szimpla ügy.
Az alsó, na, az a bukta! Annak cseréjéhez le kell szedni a járókereket. Jó esetben ez megy is. Utána viszont van még egy járókerék, ami a motor hűtését végzi. Ez préselve van a tengelyre, visszahelyezésére én is szívesen várnék ötleteket.

Úgyhogy én a menthetőnek ítélt ventilátorokat motortekercselő szakemberhez viszem, nem otthon buherálom...
(#) apóca6 válasza dezsitomi hozzászólására (») Feb 8, 2013 /
 
Hali dezsitomi!

Írd le a számát és közben készíts a szétszerelt ventillátorról pár képet amin látható a csapágy és a csapágyfészek, mérd meg a csapágy paramétereit, majd tedd fel a fórumba és kiderítem hol kaphatol csapágyat, a többit utánna elmondom.
Ne kenődj el, ha van benned egy kis kitartás te is meg tudod csinálni.

A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2013
(#) deka78 válasza (») Feb 11, 2013 /
 
OK.
Bocsi, csak az ember szeretne minél több infó szerezni és gondoltam nem mindenki figyeli mind a két témát.
(#) zschne hozzászólása Feb 13, 2013 /
 
Sziasztok srácok.
SOS segítségre lenne szükségem.Ariston clas b premium gázkazán.Vezérlőpanel gyanús,most a 612 hibakódot dobja,(ventilátor nem megy)rá szeretnék mérni,hogy kap-e áramot egyáltalán,vagy csak meghülyült a vezérlés,és azért dobja hibára.5 vezeték megy rá:fekete,fehér,kék,piros,és narancs.Hol mérjek?gondolom egyenáramú a venti.?Ha valakinek van ilyen vezérlópanel javítással kapcsolatban bármilyen infója,azt megköszönném.Ja,eddig a 407 (külső érzékelő nyitott)hibát jelezte,de elmúlt magától,így rendszertelenül,de ment a kazán.
(#) kalazoli hozzászólása Feb 13, 2013 /
 
Szevasztok!
Van egy BAXI NUVOLA 24i tip. kazánom és úgy néz ki hogy megadta magát a vezérlőpanel.
Tudnátok segíteni, hogy hol lehet beszerezni a leggyorsabban, vagy egyáltalán beszerezni, mert elég régi a készülék 10 éves. A neten kerestem,de sehol sem találtam és semmi jót nem ígértek.
(#) DoDo69 válasza kalazoli hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Szia! Mit csinál az a panel?
(#) kalazoli hozzászólása Feb 13, 2013 /
 
Köszönöm az eddigi segítségeket, közben egy tv szerelő ismerős megtalálta a hibát és sikerült megjavítania a panelt. Van fűtésem.
Következő: »»   102 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem