Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
A motor MIN.-MAX .fordulatszámát lehet velük beállítani.
Vizsgád meg a két tranyót ill. az 555-öt A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2013
Syia keko!
A két tranyó és az 555-ök is ki lettek cserélve, újak. Most mértük, terhelés alatt nincs feszültség a kimeneten. Terhelés nélkül, mérve a nagy potméterrel szabályozható a kimeneti feszültség 3V ig. Fogalmam sincs mi lehet a baja...
Köszönöm szépen a segítségedet. Megoldódott a hiba.
Sziasztok,
Kérdésem az lenne, javított e -már valaki autómata hegsztőpajzs elektronikát, illetve valamiféle kapcs rajz létezik-e? sajna én nem találtam, a Kínai, meg leköszörülte az IC-k tipusát... A probléma az vele, hogy amint fényt kap totálisan fekete lesz, nem látható semmi, a shade nem szabályoz, bárhová cavarom.
Sziasztok! A munkahelyemen egy új gyártmány hegesztéséhez 1,6-os huzal kell ,de sajnos a mi gépeinkhez csak 1,2-es huzalhoz valók vannak.A gépek régi német gépek és kőrbe érdeklődve nem találtunk hozzá valókat mivel az átmérő 26 mm , tengely 10mm, a szélesség 15mm.Ha tudnátok olyan helyet ahol ilyen görgőket betudnánk szerezni azt nagyon megköszönném.
Az 1,6-os huzalt a 26mm átmérőjű görgők nagyon nyögvenyelősen tudják csak továbbítani, brutális leszorítóerő mellett. Oda kell 40mm-es görgő, ha lehet akkor dupla görgőpáros. Milyen tolóitok vannak?
Üdv! A tolómotor 38V 100W és négy hajtott görgős,a gép egy 400A-es RŐWAC .
A Röwac számomra ismeretlen német gép. Még nem volt dolgom ilyen géppel.
Felénk ezzel a típussal még nem találkoztam, pedig van néhány német érdekeltségű cég a környéken.Ettől függetlenül a 26mm-es görgőt kicsinek gondolom ilyen vastag huzalhoz. Nem ismerem a használni kívánt Röwac tulajdonságait, de az 1,6mm átmérőjű huzal feladja a leckét egy 400A-es gépnek.
A gép szerintem elbírja ,mert 60% 400A 100% 300A vízhűtéses, csak egy energia faló mivel,ez egy 70-es évekbeli trafós szerkezet.Van egy testvére is ami 500A-es, mind a kettő a RÖWAC KGL sorozatból való.A cégnél van még LORCH C-8030 vizes ami 360A-t tud ,illetve egy SAPRON 905 aminek a tudását bővíteni kell 1,6-os huzalhoz.István szerinted az utóbbi két gép is elbírja az 1,6-os huzalt?
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2013
Hogy elbírja-e az 1,6-os huzalt? Jó kérdés. Feltételezem, azért esett a választás az ilyen nagy átmérőjű huzalra, mert nagy keresztmetszetű anyagot akartok hegeszteni, és az 1,2mm átmérőjű huzal már kevés a feladathoz, vagy csak extrém nagy előtolással tudná a gép a feladatot ellátni. Ha belelapozok néhány gép használati utasításába,akkor nagyjából 300A környékére teszik az 1,6mm-es huzal használatának kezdetét. Persze ennél kisebb árammal is leolvad,(pocsék lesz a varrat) de gazdaságosabb ez alatt az 1,2-es. Ha komoly anyagkihozatali teljesítményt akartok elérni, akkor a lehető legnagyobb áramforrásra tegyétek az 1,6-os huzalt. Hosszú ideig dolgoztam fémipari cégnél, de kézi hegesztéshez maximum 1,2-es huzalt használtak. Ha nagyobb keresztmetszetű varratot kellett készíteni, akkor azt fedőporossal csinálták. A '80-as években a régi munkahelyemen próbálkoztak 1,6mm-es huzallal hegeszteni, de pár nap után abbahagyták a kísérletezést, és 1,2mm-es huzalra tértek vissza. Olyan gépet válasszatok a feladatra, amelyik 100% B.i.-vel tudja azt az áramot, amivel az 1,6mm-es huzalt akarjátok hegeszteni, mert ahhoz hogy a várt eredményt elérjétek, komoly áram kell, -gondolom nem heftelni akartok ilyen vastag dróttal.
Sziasztok! Igaza van az Istvánnak, mert az 1,6 mm-es huzallal mi is kísérleteztünk, de az lett a vége, hogy fedőporos módszerrel lett megoldva. A Lorch Sapron nem bírta a gyűrődést.
Korábbi információ.:
Óbudai Hajógyárban a '70-es években (közepén) léghűtéses 400 A-es ESAB-okkal hegesztettek 1,2-es huzallal 12-25-ös lemezeket (naphosszat). A név alapján gondolhatjátok, hogy nem szórakozásképpen. Akkor még nem foglalkoztam a miértekkel, de gondolom, a technológiai osztály kipróbálta a lehetőségeket. Komolyabb feladatokra ott voltak az 1000 A-es orosz és az 1200 A-es ESAB (2 db) fedőporosok. 3-as, 4-es huzallal. !!! A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2013
Sziasztok!
Akkor talán mi voltunk a Gyevi bíró! Mi gyártottuk Magyarországi erőművek nagy részéhez ( Paks, Százhalombatta, stb...) a vízellátó rendszerek csöveit (1000-5000mm ) a karimák 1,6mm-es huzallal (korábban NDK-s 600-as forgógépekkel) majd BHKV-600, M600 hegesztőgépekkel, vizes pisztollyal és MSH-6-os NDK előtolókkal. Csak a hatalmas keletkező hő volt inkább a probléma, jól be kellett öltözni hozzá! A fedőporosok a csőgyártást csinálták, volt amikor egyszerre 8-10 darab, a karimákat CO-zták, vagy maradt az 5-ös pálca és a forgógép. Brutális munka volt több ezer méter csövet legyártani! De haladós! Édesapám valamikor 73 körül szerelte a Battai vízellátó rendszer csöveit és dobszűrőit! Én 10 évre rá a kötéldobos síkrácsokat, már PLC vezérléssel. (EBERLE) A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2013
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy egy MMA gép (Upri= 220V/380V, Uszek=65V, Iszek=180A/210A, P=7,2kVA, 60% bekapcs. idő) MIG/MAG -á való átalakítása mennyire megvalósítható feladat! Ha egyáltalán lehetséges, mennyi bonyolult és költséges, mi szükséges hozzá? Nyilván egy gázadagoló, huzaladagoló, munkakábel... de ezeken kívül? Köszi
Ha áttekered a szekundert, úgy,hogy a kimeneti feszültsége ne legyen több mint 35V a legerősebb fokozatban, a primeren kialakítasz 6-8 fokozatot,hogy a fokozatokat kb. 20V-tól 35V-ig lehessen átkapcsolgatni majd az egészet úgy rakod össze hogy a lehető legkisebb legyen a szórt mágneses tere, akkor meg lehet csinálni. Csak akkor vágj vele ha egy minimális ismerettel rendelkezel a villamosság terén, nagyjából ismered a trafók működését. És ami a legfontosabb: meg van hozzá a szükséges anyagod, vagy a pénz az anyagra. Nem lesz olcsó mutatvány ha meg kell venni hozzá mindent.
Sziasztok!
Szerintetek ez a gép megér 25.000Ft-ot otthoni barkácsoláshoz, kipufogójavításokhoz? Egy reduktor jár mellé. Illetve, aki ért hozzá, és látott ilyen gépet, tudna róla valami adatot mondani? (Bekapcs. idő, amper)
Elmégy érte, kipróbálod, és ha megnyerte a tetszésedet akkor megveszed. Az adatai a gép hátulján levő adattábláról leolvashatók-ha van adattábla. Ránézésre tud 70-80A-t, de ha ezt folyamatosan tudja akkor neked elég. Azt látni, hogy a tolómotor már cserélve volt. Eredetileg egy sokkal kisebb bóvli motor van az ilyen gépekben. Javaslom, mindenképpen csak próba után vedd meg.
Hello.Legyszi segitsetek,van egy MIG230-as haromfazisu gepem es eltorott a fokozat kapcsolo tengelye.En szetszedtem es sikeresen szetugrott belole az osszes alkatresz.A legnagyobb problemam az hg a mereseim szerint ebben a gepben nem szimmetrikusan kapcsolja a tekercseket ha esetleg tud valaki egy tablazatot a kapcsolasokrol vagy egy kapcsolasi rajzot kuldeni nagyon megkoszonnem.
A legritkább esetben kapcsol a fokozatkapcsoló szimmetrikusan. Jellemzően az aszimmetrikus fokozatváltás az elterjedt,mivel így lényegesen kevesebb kivezetést kell a trafón készíteni. Azt viszont jó lenne tudni, hogy a géped milyen gyártmányú, mi a pontos típusa, és a kapcsolónak mi volt a gyári kódja vagy típusjele. Valamint hány fokozatú volt eredetileg. MIG 230-at legalább 10 gyártó készít.
Bocsi gondolhattam volna hg ezek is kellenek.Tehat a kapcsolon van hogy:138332 kozben a cikkszamot is megleltem :TRAKIS_824204 es egy par fenykep.
Ha ez Trakis gép, akkor ez azon kevés gyártmány egyike ahol nem aszimmetrikus a fokozatváltás.Ennél a gépnél minden oszlopon 8 csapolás van, tehát összesen 24 vezeték megy a fokozatkapcsolóhoz. Az aszimmetrikus fokozatú gépeknél még 10 fokozat esetén is max. 4 csapolás van oszloponként.A mellékelt fájlban benne van a te géped kapcsolási rajza is. Sajnos most csak ezt tudom feltölteni,mert a pdf-ben levő elveszett a pendrive-al együtt.
koszi de ebben en nem talalok kapcsolasi rajzot ,lehet csak en nem talalom
Ha a lapszámot nézed a monitorod alján, akkor a 18.oldalon levő rajz a te gépedé. A trafó kivezetésein levő szám a fokozatkapcsoló csatlakozási pontjának a számát jelenti, a rajzon szereplő kapcsolótípus esetében Ha a te gépedben nem a rajzon szereplő kapcsoló van, akkor előfordulhat más számozás is. De erről csak pár nap múlva tudok biztosat mondani.
Ok koszonom szepen megtalaltam.Rosz volt a djvuviewer amit felraktam......Ezzel a rajzal mar boldogulok.Megegyszer koszi!
uhhh, ez a kapcsoló közel 30ezer forint.
Mint írtam korábban,Einhell sgá 145 turbo gondjaimat,hát nem változott semmi .Hegesztés közben néha pattog/felgyorsul/ vagy lelassul de nem az electronika okozza.Teljesen le van választva ,semmi változás.Szereztem egy labor tápot,stabil szabályozható,nincs ingadozása az áramnak ,rákötöttem csak az előtoló motorra nem változott semmi .Gondoltam szét szedem a fokozat kapcsolót hátha kh-ás,nem találtam be égest,azért 600-as papírral át csiszoltam az érintkezőket nem jellemző a javulás.Az electronikai panelon lévő relére párhuzamosan rákötöttem a 24 v relét ami a többi dolgokat vezérli semmi változás a hiba meg maradt.Decemberben kapott infók között volt olyan,hogy rakjak be egy 30000 mikros kondit vagy nagyobbat,az volna a kérdésem,hogy a kondi csak ív keltésnél/heg kezdetén/adja le a teljesítményt,később nem,nem tud újra töltődni csak ha abba marad a heg, ez igaz?Ezt mondtak.Két darab 20000 mikros kondit tudok venni kb 8000ft melyet párhuzamosan kötök,de jó lesz e a gép?Sajna kölcsön nem tudok kérni próbára. MEGOLDÁS?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |