Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
de eddig nem volt semmi baj tegnap délután jelentkezett a dolog a gyári helyre volt visszakötve a rádió már 2 éve a rádiót most teszteltem le az jó
Elnézést.
Akkor kiment valami biztosíték, ahonnan eddig állandó pluszt kapott és most valami kerülő úton a féklámáról kapja csak meg. A rádiónak két plusz kell egy állandó az akkuról és egy gyújtás plusz, hogy tudja mikor kapcsoljon ki. Ez utóbbi kiváltható a másikkal, csak akkor szólni fog a rádiód ha te nem kapcsolod ki.
Eddig is úgy ment hogy magam kapcsoltam Ki/Be . Megnéztem a biztosítékokat és azok rendben vannak .
Akkor ellenőrizd a bekötést, hogy mindkét vezetéken megvan-e a plusz. Csodák ritkán történnek.
Bocsi hogy bele piszkolok, de egy komoly cd radion tobb + bemenet van , nem csak 2 , altalaban a legtobb gubanc az opeleknel van , mar talakoztam olyanal is hogy a gyari radio csereje utan a motor elektronikat is zavarta , , forduat mero stb .
Az opeleknel ugyanis 3 csatlakozo van a gyari radioban , az atlagosan forgalmazott cd radiokon csak 2 ,(persze a profiknal meg egy tucat de azok hanyagolhatok a gyari bekotesnel) , Ma peldaul az atalakito csatlakozon meg kelett valtoztasam az alando + es az inditasi + bekoteseit az uj cd radional, a gyari bekoteshez kepest. Eben az esetben meg modifikalni is kelett a dolgokat mivel a srac kontakt nelkul is szeretett volna zenelni. Meg igy sem tudtam megoldani hogy ne kapcsolja be a kozepkonzol kijelzot, gondolom egy dioda lett volna a megoldas , de legalabb elertem hogy ne kapcsoljon egyebbet be ami normalis korulmenyek kozt kontaktrol mukodnek. Szamodra levonhato tanulsag , ha valaki mar belepiszkalt egy mas cd bekotesehez es te most viszateted az eredetit valoszinu hogy megvaltoztatott valamit a bekotesen. De ahogy mar irtak , lehet egy elszalt bisztositek, le okszidalodott saru, vagy bisztositek labb , stb. vegyel egy mero muszert es merd ki , hogy a vane feszultseg a tap vezetekeken , legyen 1,2, akar 3, vagy izoval , ha ki be kapcsolos a radio , akor rakotheted az oszes pozitiv bemenetet egyetlen egy helyre .
Köszönöm a gyors válaszokat . Esetleg olyan lehet, hogy valamelyik hangszóró kábellel lehet a baj? Mert ha leveszem a rádióról az ISO csatlakozó hangszóró részét akkor nem csinál ilyet !
Igen a rovidzar vedelem
Kifejted kicsit bővebben ? Annyira nem világos .
Ha valamenyik hangszoro kimenet zarlatos akkor lekapcsolja hogy ne fustoljon el.
Egy nagyon gyenge magyarazat , ami a feklampaval oszefugesbe hozhato, az lenne , hogy a rovidzar a feklampa pozitiv szalon lehet , az egon keresztul ugye fold van a vezeteken adig amig nem nyomod meg a feket , ekor lesz a vezeteken pozitiv feszultseg amitol eg az ego.
En tenek egy egy komoly erositot , es akor mar fenyorgonam is lenne a feklampakon:)
Az vajon miért változna a féklámpától? Látom te sem tudod.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2013
A rovidzar nem muszaj tokeletes legyen, ha a vedelemnek nagy az erzekenysege mar 2-3 omnal lekapcsol.
Urak! Akkor valami ötlet mit csináljak?
Egyesevel megszakitod a hangszoro kimeneteket, igy szukited a hiba helyet, DE en inkabb meg mindig a tapon keresnem a hibat, vegyel egy legalabb 20 watos egot es kosd ra szere a pozitiv szalakra , persze a foldre is , ha nem eg tokeletesen ahogy az akun akor , valamin keresztul (sorosan ) kapja az aramot , ami nem eleg a vegfok meghajtasahoz is
Köszönöm a segítséget!! Megvan a hibás kábelszakasz . további szép estét nektek !
most mar akkor oszd meg velunk is
Vasárnap anyósom a hátsó biztonsági övet ki akarta szedni az ülés mögül, mondtam neki hogy döntse előre az ülést , és úgy próbálja meg kihúzni . Erre húzta vele a hangszórókábelt is . Amikor visszacsukta az ülést elnyírta az egyik szál szigetelését , ami hozzá ért az ülés lefogatójához . Meg se fordult volna a fejemben ilyen , de azért köszönöm a segítséget !
bingo, jo ejt
Sziasztok! Nekem olyan gondom van, hogy adott egy Suzuki SJ-413, 1.3-as injektoros motorral, a motorvezérló típusa Denso G3 4-MT-FED 33920-62E3. A probléma az, hogy a lambdaszonda vezetéke csak lóg szabadon, és nem is találok semmi vezetéket, amire lehetett kötve, de hiányzik neki a lambdaszonda, mert zöldkártyán megbukott. A neten nem találtam bekötést a motorvezérléshez, csak eladó elektronikák tömkelegét dobta ki a google. Ha valakinek van ehhez a vezérléshez bekötési rajza, azt megköszönném, vagy az is elég, ha megmondja valaki, hogy a vezérlőn melyik csatlakozólábra kell kötni a lambdaszondát.
Talán ez jó neked. Itt találtam, a képek között. Ha nem jó nézd át a többit is.
Ezeket már átnéztem, de mindegyik hengerenkénti injektoros, a samurai-ban pedig központi injektor van, és a gyújtása is teljesen más megoldású, mint amiket ezeken a rajzokon lehet látni, de azért köszi a fáradozást
Sziasztok!
Az alábbi kérdésben várnék segítséget, mivel nem túlzottam értek az elektronikához. F Astra önindítójának a testkábelét szeretném megszakítani egy kapcsolóval, amit bevezetnék az utastérbe és egy jól eldugott helyre pedig besuvasztanám. Ha jól gondolom, nem kell nagy kapcsoló, és vastag vezeték, mert ezen nem folyik áram. Az egyik ismerősömnek van a kocsijában ilyen "lopásgátló", erről kaptam ihletet. Mi erről a véleményetek? Köszi.
Rosszul gondolod, ha nem folyna rajta áram, nem lenne rá szükség, ergó lopásgátlóként sem tudnád alkalmazni. Azért van ott ujjnyi vastagságú vezeték, mert 100A nagyságrendű áram folyik rajta indításkor.
A nagyobb gond viszont az, hogy ha megszakítod azt a testkábelt, akkor indítózás közben az esetleges egyéb motor-karosszéria közötti elektromos vezetők veszik át a testkábel szerepét, amik viszont nem erre vannak méretezve. Ilyen lehet pl. a gázbovden, ami egy indításnál a rajta átfolyó áram hatására nemes egyszerűséggel elfolyna.
Idézet: „Ha jól gondolom, nem kell nagy kapcsoló, és vastag vezeték, mert ezen nem folyik áram.” Rosszul gondolod. Az önindító az autó elektromos rendszerének legnagyobb áramú/teljesítményű fogyasztója, több száz Amper tud ott folyni.
Inkább a gyújtáskapcsoló és az indítómotor közötti vezetéket szakítsd meg, vagy a benzinpumpát meghajtó motor áramellátását szakítsd meg. Esetleg ne is azonnal, hanem pártíz másodperc után álljon meg az autó, ha nem végezték el az engedélyezéshez szükséges dolgokat. Pl. az indítókulcsba teszel egy mágnest, valahová az autóban meg egy reed relét. Ha indítás előtt pár másodperccel nem járt a mágnes a reed közelében, akkor az indítás után 30 másodperccel álljon meg az üzemanyagpumpa. Nekem is kellene valami ilyesmit csinálnom...
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
Értem, köszi, akkor ahhoz semmiképpen nem nyúlok mert még valamit el- vagy leégetek. Azt hittem a pozitív zsinegen megy a nagy áram a testen pedig nem. Marad a a gyújtáskapcsoló és az indítómotor közötti vezeték, ki kell bogarásznom a megfelelőt. A benzinpumpát nem szeretném, mert akár én is elfeledkezhetek a kapcsolóról, és lehet, hogy rosszkor állna meg a kocsi, ráadásul levegősödhet is a rendszer.......... Az indítókulcsban van valami mágnes szerű, mert inmobiliser-es, így ezt sem buherálom. Még egyszer köszi.
Idézet: „Azt hittem a pozitív zsinegen megy a nagy áram a testen pedig nem.” Te tényleg nem túlzottan értesz az elektromossághoz... Annyit megsúgok, hogy az áramkör azért kör, mert az áram körbemegy. Kijön az akksi egyik pólusán, körbemegy a fogyasztókon, és visszamegy a másik pólusán. Az egész körben pont ugyanakkora áram folyik minden ponton.
Nem bizony, még jó, hogy az elején bevallottam.............
Akkor bogarászás lesz a gyújtáskapcsolónál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |