Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Plazmagyújtás
 
Témaindító: nick81, idő: Dec 7, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   17 / 18
(#) Vakegér válasza illesoszkar hozzászólására (») Szept 11, 2012 /
 
"folyamatos plazmaszikrának szerintem többszöröse a hatása mint sz izzításé"
Én azért erre nem vennék mérget!
Gondold végig mi történik egy hideg téli napon indításkor a dízel motorban izzítással és anélkül!!!!!!
(#) illesoszkar válasza Vakegér hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Hali,pedig szerintem ha elméletileg a vizgőzt is fel képes bontani és folyamatosan adja a plazmaivet akkor az sokszorosa a gyujtóképessége mint egy izzó kis rudacskának. vagy nem gondolod? oszkár
(#) Vakegér válasza illesoszkar hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
A dízel motorban önrobbanás történik, annak pedig feltételei vannak, hogy az létrejöjjön!
Akkora nyomást kell létrehozni, hogy a bent lévő keverék annyira felhevüljön -a nyomás következtében -, hogy berobbanjon.
Az izzító gyertya nem gyújtja meg az üzemanyagot csak felmelegíti a keveréket, a hideg motorban, hogy az önrobbanás létrejöhessen!
Hideg felületen az üzemanyag kicsapódik a keverékből, a forrón pedig elpárolog.
A hideg keverék felhevítéséhez több energia kell, vagyis ha azt akarom berobbantani -még ha nem is csapódna ki belőle üzemanyag - akkor sokkal nagyobb végnyomást kellene létrehoznom a hengerben indításkor, mikor amúgy is lassabban teker az önindító az akksi gyengülése miatt, ami megint csak végnyomáscsökkenést okoz.

Szóval, ha ezt újra végig gondolod, akkor beláthatod, hogy miért nem áll az amit kitaláltál!
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2012
(#) illesoszkar válasza Vakegér hozzászólására (») Szept 15, 2012 /
 
Nem tudsz meggyőzni mert igaz az öngyulladás.és ezt az öngyulladást nyomáskor jelentkező hővel hozzuk létre.A benzin is begyullad öngyulladással és kisebb nyomásnál ill hőnél. a gázolajat is megtudod gyújtani gyufával /nyílt lánggal / csak nagyobb hő kell hozzá mint a benzinhez. és mindkettő begyújtás funkció.az is hő amit az izzító ad,meg a plazma ív is,csak a plazma ív többszöröse.hali oszkár
(#) Vakegér válasza illesoszkar hozzászólására (») Szept 15, 2012 /
 
Ha Te szikrával gyújtod be a gázolajkeveréket akkor, végül is egy OTTO motor lesz belőle, de ez már elég rég közismert.
(#) illesoszkar válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 15, 2012 /
 
szerintem tévedésben vagy mert előbb a levegőt sűríti és a holtponton fecskendezi be a gázolajat mert különben valóban előbb robbanna mert ha tisztában vagy vele a dízelmotornál az előtőltés azt jelenti hogy mennyivel a holtpont előtt fecskendezi az olajat,ugyan az mint a benzinesnél az előgyújtás,csak a benzinesnél benzin levegő keveréket szív be a dízelnél meg csak levegőt és a nyomástól felhevült levegőbe fecskendezi az olajat. és ezt a sűritési fajhő gyújtsa be de indulásnál az izzító .és épp ezért nem szikrára gondoltam hanem folyamatos ívre mind az izzitó
(#) illesoszkar válasza Vakegér hozzászólására (») Szept 15, 2012 /
 
tévedsz ez ugyan azt a célt teszi mint az izzítás csak nagyobb hatásfokkal.próbáld levezetni magadba a dízel működési elvét,mert ha nem ismered akkor nem érted meg
(#) illesoszkar válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 15, 2012 /
 
Ugyanazt a célt szolgálja mint az izzítás csak nagyobb hatékonysággal. de ehhez ismerni kell a dízelmotor müködését,üdv oszkár
(#) Vakegér válasza illesoszkar hozzászólására (») Szept 15, 2012 /
 
Oszkár, eltévedtél az erdőbe!
(#) nyemi hozzászólása Nov 9, 2012 /
 
Sziasztok
Engedjetek meg nekem egy videót, hogy kicsit feldobjam a témát.
Íme
Köszönöm a figyelmet.

Üdv nyemi.
(#) zolika60 válasza nyemi hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Jól sikerült darab. Gratulálok hozzá. Ilyen üzemmódban meddig él egy gyertya?
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2012
(#) amper_vadász válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 10, 2012 /
 
Krupa gyertya kevésbé kopik, és erősen ajánlott a FHP utáni gyújtásidőzítés is, ja és ez az ív a vízüzemre is hatékony már...
(#) V L válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 10, 2012 /
 
Sziasztok a gyertya élettartama inkább növekszik, mert tisztább marad. A gyertyahézag után állítása régen minimum 5000Km után szükséges volt ma húszezer Km alatt sem fogy annyit, a problémát a szigetelő testre rakódott szennyeződés okozza.Ezért kell a csere és nem csak a hézag állítása. Persze ha nagy teljesítményű a plazma akkor fokozódhat az elektróda kopása de a mai üzemanyag árak mellett ha olcsó nulla ohmos-t akár 10000Km-két cserélni kell ami kb. 4000Ft költség, és a 100liter megtakarítás ez alatt az pedig 40000Ft, tehát bőven megéri a befektetés.
Arról nem is beszélve milyen jó hogy egy előzéshez nem kell vissza váltani.
A csak kapacitás növeléssel egy konkrét gyújtótrafó esetén a gyertya hézagot folyamatosan kell csökkenteni, mert a feszültség amire a trafó szekunder árama fel tudja tölteni az is csökken. Tehát van egy optimum, utána az energia sűrűség csökken mert az a feszültséggel négyzetesen, a kapacitással lineárisan nő.( A megoldás nagyobb teljesítményű trafó+elektronika, illetve a bonyorúltabb: dióda +kondi+inverter- de sajnos az érzékeny ECU-k- ezt nem bírják zavarvédelem nélkül!- csak porlasztós régi kocsihoz javaslom.)
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
(#) Vakegér válasza nyemi hozzászólására (») Nov 12, 2012 /
 
Ezt a szikrát mivel csináltad, csak kondi vagy inverteres plazmagyújtás?
(#) zolibacsi válasza Vakegér hozzászólására (») Nov 13, 2012 /
 
Szia Vakegér!

Ez már inkább inverteres plgy.-nek néz ki.

Készített már valaki itt a fórumon Krupa féle fire strom gyertyát?
Ha igen akkor beriliumrezet honnan sikerült beszerezni vagy miből lehet "kinyerni"?

Üdv.: zolibacsi
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2012
(#) mex válasza zolibacsi hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Berilliumbronz lesz az inkább. Hétköznapi szóhasználattal:rugóbronz. Régi deprez műszerekben található ilyen rúgóspirál, azok ebből az anyagból készültek.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
(#) zolibacsi válasza mex hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Köszönöm a választ!

Hasonlót szeretnék: Bővebben: Link

Ezt láttátok már?


Üdv. zolibacsi
(#) V L válasza zolibacsi hozzászólására (») Nov 26, 2012 /
 
Igen ezeket is ismerem. Az xxxµF-es kondit azt egy inverterrel a kisütés után arra a több száz voltra 10 milisecundum alatt kell feltölteni ami csak igen nagy árammal lehetséges. A több kilóvattos inverter üzemeltetésére (kb. mint egy hegesztőé) az eredeti akku, és generátor is kevés, és ha nincs aktív hűtése(pl. víz injektálva) akkor bármilyen anyagú a gyertya, mint egy hegesztő elektóda szétolvadna. Szóval a realitás az 50...200W-t amit érdemes a gyújtásra fordítani. Ehhez elegendő 5...20µF kondit 400...600V-ra feltölteni. és praktikusabb 4db 5uF, így is 5...600W csúcsteljesítményű inverter ajánlott. A Nissanom ECU-ja bizony igen zavarérzékeny, (könnyen tiltásba megy ha egy pillanatra ha zavart kap) ezért végül nem mertem kísérletezni ezzel a megoldással.
Ennyi plazmásításal egy-két gyertyahézag után állítással simán 20000Km-t jó a gyári 0ohmos gyertya is.
A téli melegítés lerövidítésére a motor hőérzékelővel párhuzamosan kapcsolva egy db 2Kohmos ellenállást az indítás után egy kapcsolóval, az elektronika kb. 15-20 fokkal melegebbnek látja a motort, és hamarabb visszaveszi a dúsítást. Ha elfelejtenénk kikapcsolni semmi baj mert a meleg állapotba ( 200...300 ohm) szinte bele sem szól.
(#) zolibacsi válasza V L hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Nálam is működik, kb. 400 voltra feltöltve 47µF
ngk bp6es és bp7es -en szép kövér szikrák, viszont gyors elektróda fogyás. Ezeket próbáltam.

Egy öreg mitsu a kísérleti alany 1,5 12v (eci), a gyújtás még elosztós amibe sikerült mindent bele zsúfolni alkotóinak. Trafó, gyújtásmodul, főtengely és vez.tengely jeladó. (optikai)

Az ecu. nálam nem tilt le inkább "megbolondul" az az érzésem mintha valamelyik henger-(ek)
nél nem lenne szikra. De ez is randomra mikor milyen kedve van! Nem lehet fordulatszám, vagy terhelés, vagy fojtószelepálláshoz kötni. Volt olyan gyanum hogy a gyertya kábelek rendetlenkednek vagy a dióda sorról szökik el, de nem.

Szeretnék egy "ecu független" csak fhp.ra beállított gyújtást. Végül is csak egy plusz jeladó az elosztó fejbe, meg egy-két apróság....
(#) V L válasza zolibacsi hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
A zavarok annál erősebbek minél erősebb az áram, igen a mikroprogram eltéved, azaz megbolondul az ECU. A zavar bármelyik vezetéken, bejuthat, mindegy, hogy be vagy kimenet stb. Ezt a gyujtó kábelek árnyékolásával, az inverterkörbe épített zavarszűrővel, az ECU tápellátása elé tett zavarszűrővel lehet csökkenteni. (nem is olyan egyszerű ezért is kerülik a gyártók is.)- pl. a porszívók zavarszűrője, vagy a PC tápokból kinyerhető L, C alkatrészek is jók lehetnek ide is.
Ha 4db 5..10µF-et alkalmazol, fém dobozzal árnyékolod, amiben az inverter is benne van, akkor van esély a zavart megfogni. Sok sikert a munkához.
(#) zolibacsi válasza V L hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Van pár "kibelezett" pc. tápom....azt hiszem az ecu. szürését valahogy megpróbálom ezekből megoldani. Az inverternél kicsit gondban vagyok, a felvett áram miatt ha ide is valami L-C körös szűrést kell betenni. Egyébként az egész inverter trafóval kondistól mindenestől egy elpusztult szünetmentes táp fémházában van.
Minden testelést a ház egyik csavarjára lett rákötve ez a kasztnira is rá van kötve illetve az akksi negatív pontjára, illetve a motorblokkra is. Amíg nem volt a kasztnira is rákötve nálam a riasztó és a központi zár önállósította magát, na meg az ecu a mai napig is.
Valahol láttam egy olyan elrendezést hogy az inverter trafó és a diódahíd között volt még egy elválasztó 1:1 trafó is, de az lehet hogy az inverter trafó kímélésére volt?
Köszönöm a tippeket!
Ha jutok valamire beszámolok.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2012
(#) ttindian hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Helo
Atolvastam en is a topikot, azt szeretnem megkerdezni hogy szabade hasznalni elektromos szikra elosztasu autokon,
A masik bajom pedig az hogy kimertem a gyertyakat , de azokat a meromuszer a 2000K pozicioban meg nem tudta pontosan megmerni, szoval annal nagyob az ellenalasuk. Nem me"rtem oket uj korukban , de nem is idosek , meglehet hogy nem birjak az elektromos gyujtast, elhasznalodtak?
(#) pjg válasza ttindian hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Úgy tudom olyan gyertyát kell használni, amiben nincs zavarszűrő ellenállás. Tehát az ellenállása 0 Ohm.
(#) ttindian válasza pjg hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Ertem olvastam , de tudtok valamit mondani a gyertyakrol miert olyan nagy az elenalasuk?
(#) kaqkk válasza ttindian hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
A gyertya egy "szikraköz" elvileg végtelen az ellenállása . A 0 ohmos ellenállású gyertya azt jelenti , hogy a gyertya szárában nincs még + zavarszűrő ellenállás.
(#) svgyula hozzászólása Jún 7, 2013 /
 
Tisztelt Uraim!
Csak egy gondolat menet minden kedves hozzászólónak.
Az autómban bátran merem mondani hogy ~10ekm van a kondenzátorokkal rásegített gyújtásban. Annak idején tettem fel képeket is. A fiam autójával voltak télen hideg indítási nehézségek és kicsit tovább kellet melegíteni mire "észhez" tért. A nálam megmaradt kondenzátorokból neki is felépítettünk egy sort. Adtam neki ~+6-8° előgyújtást és láss csodát az autója megtáltosodott.
Arra felhívom mindenkinek a figyelmét aki elfogad tőlem tanácsot, hogy csak akkor kezdjen bele ha valamilyen módon képes a + előgyújtás állításra. Lehet tökörészni vele de a kondenzátor feltöltési idejét mindenképpen kompenzálni kell! Azzal, hogy a nagysággal játszunk nincs semmi értelme mert ha kicsi és nincs eredmény. A másik verzió, hogy átesünk a ló túlsó felére és nem indul az autó mert olyan sokáig töltődik fel a kondenzátor hogy a dugattyú már átlép a holtponton. Ha nem kompenzáljuk a gyújtást lehet hogy elindul az autó és szépen ketyeg alapjáraton de fordulaton nem lesz képes a 30°-ig! elmenő előgyújtást elérni így az üzemanyag begyújtása késik a teljesítmény csökken a fogyasztás meg lerántja az alsónadrágot is rólunk.
Hát dióhéjban ennyi!
(#) svgyula válasza ttindian hozzászólására (») Jún 11, 2013 /
 
Szia!
Tedd fel a tűzhelyre melegítsd fel és mérd meg újra az ellenállást...............................
A gyertyákban terhelés csökkentő van azért teszik bele hogy az amúgy is meleg motortérben ne csöppenjen el a szikrától meg a robbanástól. Nálam már történt ilyen annak idején a simsonom új fajta gyújtással jött ki. Ez még NDK-ban volt én meg vittem innen "super Bosch" gyertyát és kb 200km után egyszer csak leállt. Na megint slusszos gondoltam gyertya ki és ahogy megpiszkáltam a középső része egyszerűen kiesett mivel teljesen elégett! A szerencse hogy mindig legalább 3db tartalék volt nálam!Ja és akkor a nyújtással még nem foglalkoztam az gyári volt!
(#) zolibacsi válasza ttindian hozzászólására (») Jún 12, 2013 /
 
Szia!

A régi gyujt.rendszerekben is volt ún. zavarszűrőellenállás csak nem a gyertyában hanem a gyertyapipában vagy a rotorban.... a tv és rádióadások...stb. zavartalan vétele miatt építették be.
Általában a gyertyák 0 ohm-sak voltak.

A mostani rendszereknél is lehet ilyen szerepe talán de hogy minden digitálisan megy lassan..
nem nagyon hiszek benne.
Inkább a gyujt rendszerek "kímélése" miatt van szükség rájuk az 1-10 Kohm gyertyakábelek végén ott vannak a szintén 1-10 Kohm os ellenállással ellátott gyertyák.
Ha bele gondolunk akkor az ívtartamban csak ezek az alkatrészek adnak védelmet a gyujtó trafónak mert a villamos ív ellenállása 0 ohm.
(#) szsrobert hozzászólása Nov 16, 2013 /
 
Szép napot!
2107-es Ladára milyen gyújtást javasoltok?
Szeretném az üzemanyagköltséget a felére csökkenteni, a motor élettartamának megőrzése mellett(ne égjenek szét a szelepek).
(#) V L válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 23, 2013 /
 
Hát a költségeket mindenki szeretné csökkenteni, de a felére?? menyiről?? És hát a csökkentés arányos a befektetéssel legtöbbször. Ami megy: üzemanyag adalék: pl. AXG7-kb. 10%. Plazmásított gyújtás...10...15%, HHO változó 5..15%, és ha elértük a 6liter /100Km.-et örülünk. Igazából a kispórolt adalékot, az alul mératezett gyújtást, és a HHO-val az égést ( keverék képzési hibákat) tökéletesítjük. Ennyi a többi pl.: áramvonalasabb kaszni, kis gördülési ellenállású gumi, 0W30-as olaj nem használható illetve nem gazdaságos.
Persze ha óvatosan lépsz a gázra, akkor a benzin szegényítése is járható a teljesítmény csökkenése árán, de óvatosan, pl. az injektoros nissanon a szelepet benzinnel hűtik a nagy gáznál... disznóság de ez van.
A melegítés ( meleg garázs, vagy motor felfűtése árammal +20C-ig) télen litereket spórolhat.
Ez a gép még 86-os oktánszámú benzinhez volt méretezve, nem a 95-höz. De sajnos hőértékben ez is szarabb majd egy literrel a fogyasztásban mint az olasz benzin. Köszönhetjük Sz.h. battának... sajna már az OMW is ezt árulja, (nem az osztákot mint régebben.)
Következő: »»   17 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem