Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   147 / 344
(#) balzsi válasza pet520 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Szerény véleményem szerint leégés lesz a vége, ha az indítást kivéve, csillagban üzemel a 400/690V-os motor (hazai hálózaton). Természetesen üzemelnek csillagban három fázisról táplált villanymotorok, de azok 230/400V-osak. Ebben az esetben viszont nem jöhetett volna szóba a csillag-delta kapcsolás.
(#) pet520 válasza balzsi hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Ez a kompresszor 8 éve így üzemel.
Konkrétan erről a típusról van szó.Gyárilag is egy dugvilla van rajta,és nem mennek deltában.Én csak azért próbátam volna deltában üzemeltetni mert úgy egy kicsit több levegőt termel.
http://szerszampiac.hu/gepek/kompresszor/betta_bk19_270_5_5_kompres...10_bar
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2013
(#) erbe válasza pet520 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
A motorod 4 kW-os (5,5 lóerő). Az adatlapján 400 V/3f szerepel. Ha eredetileg csillagba kötve működött, nem szabad deltába kötni. Attól csak leég. Gyakorlatilag egy hordozható eszköz, a nyomáskapcsolón kívül látszólag semmi más vezérlőelemet nem tartalmaz.
(#) balzsi válasza pet520 hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Ebből a linkből az világos, hogy 4kW-os motorról van szó, a tekercselés viszont nincs az adattáblán. Remélhetőleg lesz olyan fórumtárs, aki konkrétan ismeri ezt a motort. Azonban három fázisról nem lehet csillagban, meg deltában is üzemeltetni ugyanazt a villanymotort (kivéve a frekiváltós megoldást).
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2013
(#) pet520 válasza balzsi hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Bocsánat,nem jó képet raktam be!Nem tudtam hogy volt belőle 4kw-s is.Most lefényképeztem a sajátomat.Tehát helyesen a motor 5,5kw 7,HP

DSCF9131.JPG
    
(#) Orbán József válasza pet520 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
A táblája alapján csillag/delta indításra alkalmas és így terhelhető a névleges teljesítménnyel.
Nagyobb/lustább kismegszakítókkal fog menni.
(#) fongab válasza pet520 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Szia
Üressen megy, akkor esetleg kissebb fordulaton? Motor és kompresszor között nagyobb átétel. (50....100 fordulattal kevesebbet forogjon a kompresszor. ) Csökken a sebesség, de az erő több lesz. ( Ha a motoron cseréled a ékszílytárcsát, költség hatékonyabb, akár egy müanyag tárcsa. Ha nem tudsz, kissebre menni. Kicsi a tapadás.) Vagy áramszolgáltató, Amperonként kb.:8000Ft ért biztos tudnak segíteni.

Ha le van ragadva a szelep, akkor is tud csodákat csinálni, a gyárinál is.
Saját nem odafigyelésem akasztot meg: mindegyik kompresszorba (amit én készítettem ) van visszacsapó szelep, a kompresszor és a tartály között. Egyszer fordítva tettem be. Nem is birta sokáig a motorvédő. Pedig, a tartályba szinte semmi nem volt.
Nem tudom írtad e ha igen akkor nem olvastam annyira vissza. Milyen nyomáson, akarod használni? Mert ha ures tartályal, nehézkessen indul, akkor ujraindulás, biztos probléma lesz.
üdv.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
(#) pet520 válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
A C-s megszakítónál létezik"lustább"?
(#) fongab válasza pet520 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Szia
"próbátam volna deltában üzemeltetni mert úgy egy kicsit több levegőt termel.
"
Több levegőd akkor lesz, ha jok a szelepek, györük, a kompresszorba. Delta kapcsolásnál a motormindjárt szinkron fordulaton akar menni. A kompresszornak nem jó hogy mindjárt a uzemi fordulaton menjen. Autoknál is mielőtt elindulsz, jó ha egy kis ideig jár, a motor, hogy az olaj, mindenhol ott legyen.
De te tudod.
üdv.
(#) Orbán József válasza pet520 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Igen, az olvadó betétes biztosíték...Azonban a hálózati betáplálásnál mindenképpen van kismegszakító, így az utánna elhelyezett ilyen biztosíték nem ér semmit.
Vannak drága megoldások, amire csak a rend kedvéért térek ki - frekvenciaváltó, lágyindító.
(#) kadarist válasza pet520 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Szia!
Van "D" karakterisztikájú kismegszakító, ez még lustább. Kismegszakító karakterisztikák.
(#) balzsi válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Kedves Orbán József!
Az ilyen villanymotort lehet 400V-os hálózatról folyamatosan, csillagkapcsolásban üzemeltetni a motor károsodása nélkül?
(#) balzsi válasza kadarist hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Ezzel csak az a baj, hogy a szolgáltató általában "B" karakterisztikájú, jobb esetben "C"-s kismegszakítót szerel fel, de "D"-st még nem láttam.
(#) Orbán József válasza balzsi hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Szervusz!
Csak addig a határig, ahol tartani tudja a ráírt fordulatszámot, csillag kapcsoláshoz tartozó áramfelvételt, vagyis jóval a névleges teljesítménye alatt. Azonban, ha az is elég, akkor semmi gond.
(#) pet520 válasza fongab hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Az elején írtam hogy csillag delta automatával szeretném üzemeltetni.Ebből következik hogy nem egyből menne a kompresszor deltában.A szelepekkel semmi baj nincsen hiszen a névleges 695 liter/perc töltőteljesítmény helyett 720 litert produkál.Tapasztalat hogy amikor az üzemben csillag delta automatával ment,akkor 790 litert töltött.Ezért szerettem volna ezt itthon is megcsinálni.
Az egyébként nagy tévedés hogy az autót járatni kell indulás előtt.De ez egy másik téma.
(#) balzsi válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Köszönöm a választ!
Jelen esetben van arra remény, hogy a kompresszornak elegendő lesz a 7,3A áramfelvétel? Mert szerintem ennyire nem méretezik túl motorikusan ezeket a szerkezeteket. Vagy rosszul gondolom?
(#) Hutty válasza pet520 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Bocs, hogy beleszólok, de nagy-kompresszornál, amíg deltába nem vált, egy mágnesszelepen elengedik a kompresszorból jövő levegőt. Bár az háromdugattyús volt amit láttam, de ennél is működhetne. A nyomáskapcsolónál van kerülőút, de az nem tudja, hogy csillag v. delta.
(#) balzsi válasza Hutty hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Ez biztos, hogy bevált megoldás lehet. A munkahelyemen lévő fűrész és hasogatógép is úgy működik, hogy a hidraulikát addig nem lehet terhelni, míg nem vált át deltába.
(#) proli007 válasza Hutty hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Ezt hívják "tehermentesítő szelepnek"..
(#) pet520 válasza Hutty hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Ez jő ötlet lehet!Tudsz esetleg valami konkrétumot hogy miként működik ez a szelep?
(#) Orbán József válasza pet520 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Nem semmi, én fel se tételeztem, hogy a nélkül üzemelteted. Olyan alap egy komolyabb kompresszornál, mint Nap az égen. Amíg a kapcsoló nem vált deltába, elengedi a nyomást a szabadba és a visszacsapó szelep meg nem engedi a tartályból vissza a levegőt.
Így már érthetőek az áram problémák. Ez a szelep árammentesen nyitva, a delta kapcsolás juttatja a feszültséget rá, ekkor lezár.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
(#) pet520 válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Ha ez ennyire alap akkor gyárilag miért nem rakják rá?
(#) Orbán József válasza pet520 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Szerintem a te kompresszorod sem barkácsáruházi termék, tehát ipari környezetbe szánták.
Ott megy, mint a rigófütty. Azért volt a rácsodálkozásom, mert azt hittem tudsz erről a tehermentesítésről, mert ez a gép átlagos otthoni környezetben, áramviszonyoknál már nem tud működni. Nekem pl. csak 3x10A-em van, itt semmilyen szeleppel nem rúgna labdába egy ekkora gép. Szóval: szelepre fel!
(#) pet520 válasza Orbán József hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Ha jól értem akkor ez egy elektromos szelep.Próbáltam így rákeresni de nem találtam semmit.
(#) Orbán József hozzászólása Márc 22, 2013 /
 
Szerintem elég, ha megfelelő menetes végekkel keresel egy olyan levegős szelepet, ami megfelel az ottani nyomásnak és feszültség hatására nyit. Aztán a deltába kapcsolásnál kapjon fázist, nullát meg odaviszed direktbe. Tehát ne úgy keresd, hogy kompresszor tehermentesítő szelep, ezt az alkatrészt használatják egyéb levegős célra is, általános.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
(#) Hutty válasza pet520 hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Esetleg ezekből
A kimenő rézcsőre egy "T" idomot forrasztva lehet bekötni. Felerősítve valahova, úgy hogy a rezgés ne törje le az egészet. Én speciel a delta mágneskapcsoló segédjét használnám ennek a kapcsolására.
(#) Szirty válasza fongab hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Helló pet520!

Idézet:
„Delta kapcsolásnál a motormindjárt szinkron fordulaton akar menni.”


Az szinkron motor csillag és delta kapcsolásban is szinkron fordulaton akar menni (-slip)!
(#) Szirty válasza pet520 hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Helló pet520!

Idézet:
„Ha ez ennyire alap akkor gyárilag miért nem rakják rá?”


A nagyobb teljesítményű és/vagy Y-D indításóra szerintem mindig raknak.
A közvetlen indításúnál is van tehermentesítés, de ennél egyszerűbb és a következőképpen működik.
A nyomáskapcsoló a dolog nyitja, ami közvetlenül a tartálynál van és hozzá egy cső vezet a kompresszortól, a tartály fele pedig van egy visszacsapó szelep.
Amikor a nyomáskapcsoló kapcsol (a tartály nyomása eléri a beállított nyomást) akkor az kontaktus megszakítása mellett a nyomáskapcsoló (mechanikusan van megoldva) kinyit egy kis szelepet és leüríti a visszacsapó szelep és a kompresszor közötti csövet, amiben így nem lesz nyomás. A visszacsapó miatta tartály nyomása itt nem tud leürülni.

Amikor a tartály nyomása leesik és a nyomáskapcsoló indítja a kompresszort, elzárja ezt a leürítő szelepet. Mivel így indításkor a kompresszor és a visszacsapó közötti csőszakaszban nincs nyomás, a kompresszor tehermentesen indul.
Ez néhány tengelyfordulat amíg feltermeli a csőszakaszt a tartályban lévő nyomásértékig elegendő ahhoz, hogy a motor felvegye a szinkron fordulatot.
Ez a kombinált nyomáskapcsoló még egy biztonsági szelepet is tartalmaz,a mi leengedi a tartályból a nyomást egy kritikusan magas nyomásértéknél.

Épp egy ilyen látható az egyik képen amit korábban linkeltél

Y-D indításnál ez a módszer már nem nyerő, mert a Y-D átváltási idő sokkal hosszabb, mint amennyi idő alatt tehermentesen tudna forogni az üres csőszakasz töltése közben...
(#) fongab válasza Szirty hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Szia
Igazad van.
Csillagba kisseb a tekercsen az áram, így indulásnál, nem ránt akkorát, a motor. Nem a 2...3fordulat után éri el névleges fordulatot, hanem 5...6 fordulat után.
Sőt nagyobb villanymotroknál lágyindítot is használnak mert a motor índulási árama 2.....3 szorosa, névlegesnek.
Kevés olyan alkalmazást láttam ami deltába índitotta a motrot. ( de ez lehet, a én figyelmetlenségem )
Minden esetre, továbbra is azt javaslom, csillagba kellene indítani. Illetve még a üzemelést is csillagba csinálnám. kevesebb a hibásodás mivel kevesebb az alkatrész. ( Amit a rezgés kikezdhet. )
De ez, a én, javaslatom.
üdv.
(#) pet520 válasza Szirty hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Köszönöm hogy ezt leírtad,de természetesen van visszacsapó és mechanikus tehermentesítő szelep is.És ahogy írtad is jelen esetben ez nem segít.Ma csináltam egy próbát úgy hogy a töltőcsövet lekötöttem,elindítottam a kompresszort,majd mikor átkapcsolt deltába akkor visszakötöttem a tartályra a csövet.Így nem verte le a biztit,és feltöltötte a 8 bárt. Tehát ha nincs terhelés addig amíg át nem vált deltába akkor működik.
Lehet megpróbálom egy hutty koléga által linkelt mágneskapcsolóval.Mostmár kíváncsi vagyok.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
Következő: »»   147 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem