Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm! Az induktivitásom egy kis 30mA-es ellenállás méretű kis cukorka. Akkor a telítődés miatt hevül a tranyóm! Mindenkiét láttam aki feltette a képet az áramkörről, és mindenkinek radiális ferritmagos induktivitása volt, legalábbis úgy tűnt. Hát az enyém nem az. Úgy tűnik megvan a méregfoga. Köszi a segítséget, majd szerzek bele egy normálisat.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
Az enyémben ez van: Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
No ez érdekes. Nekem is ez van benne, 10mH. Na ez Most hogyan is van? Egész nap ezt próbálom, és nem megy, csak ha melegszik a tranyó. Biztos hogy a nyák így jó? Hihetetlen.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
Hoppá-hoppá! Az én induktivitásom, nem 130-150 ohm-os, hanem 1,3ohm. Hát azt hiszem erre nem figyeltem oda. Naná hogy hamuvá ég a tranyó mögötte. Hát ez nem semmi, ilyenen elbukni. No most már megismertem az induktivitások világát. Pff. Köszi hogy elküldted!
Igen! Átsiklottam felette rendesen. Köszi! Jól van na jól van.
Sziasztok
Nagy kapacitású aksihoz (100ah) tudnátok valami használható rajzot , ami rendbe rakná? köszönöm
Nem vagyok egy nagy elektromágus de ,kérdeznék ,hogy az a rajzon szereplő ,körben egy M betű , az micsuda ? meg hogy a nyák terven hol a máik Led ? ,mert én csak egyet találok rajt , meg hogy hibázik a nyák rajz ? ,mert a led + fele nem csatlakozik sehová! ugyanúgy ahogy az 1k ellenállásé sem ..
Bocs ha kötekedésnek vennétek de nem az ..
Az "M" betűs alkatrész egy műszer. Melyik rajzon nincs rendesen bekötve LED?
A LED véletlenül nem az előlapra kerülne az ellenálláson keresztül? A .layt-t nem tudom megnézni, nem az én aztalom...
Én saját nyákot terveztem, Csináld meg a ezt , ez tuti jó.
Az M egy árammérő műszer az R3, R8, C5-el együtt, ezek nincsenek a nyákon, nem kellenek.
Szerintem is hibás picit a lay,a mellékletben javítottam,berajzolva a ledek kapcsolódási pontjait is.A 2 led és az 50k poti az előlapra kerül.Azért nézd át a rajzhoz viszonyítva.
Köszönöm zaza99 !
De így már egyértelműbb " nekem " erdgab rajza Igazából nem nagyon vágom a témát ,de ahogy elnézem ,ahogy én ezt az egészet felfogtam ,vagy kikövetkeztettem ,van olyan szulfátoldó ami úgy műxik hogy csak simán az akksira kapcsolva feltölti magát és visszasüti az akksira , s van ami külső tápot használva sütöget ..mint utóbbi erdgab-é Remélem jól értelmezem ,ha igen én jobban bízok a külső tápoban ..
ŐŐőő asszem az akku kivezetést rossz helyre írtad ,legalább is ha összehasonlítom a rajzal , meg mintha hiányozna a c5 100qF 10v az IRF 540 lábáról .. ..,de nekem már tiszta mit kell csinálni
Mi és én sem építettük be az M (árammérő) betűvel jelzett műszert,ezért nincs szükség a C5,R3 és R8 alkatrészekre,a lay rajzon sem szerepel.A fórumon már volt róla szó,hogy különösebb értelme nincs is a műszernek.Ide egyébként is csak mutatós műszer lenne aránylag elfogadható,én nem érzem a hiányát.
Csak érdekesség a fórumtársaknak:Egy évvel ezelőtt egy motoros barátom kalapálta meg az motoraksiját (nem biztos,hogy jól írom,egy hajabusáról van szó) az én tanácsom szerint.Az akku már csak egy indítást bírt.Tehát kezelés az aktivátorral 3 óra-kisütés-töltés töltővel-kisütés-kezelés aktivátorral 3 óra-kisütés-töltés töltővel és a mai napig kifogástalanul működik az akku.
Kicsit zavaros nekem ez az egész. És meg sem tudok nyitni néhány képet,leírást. pl. lay. Szóval nekem autó aksihoz kéne valami, durva erős cucc, amit már kipróbált valaki. Mit érdemes megépíteni?
nagyon köszönöm! még lenne egy kérdésem. gyorsan összecsaptam egy akku btöltőt, 13,7V trafó, és egyetlen dióda. fél periódus ezzel levágva, tulajdonkép egy pulz töltő. Az elmondottak alapján, jobb az aksinak, mint ha stabil feszültséget kötök rá?
A szulfátoldók hatásfokát nem fogod vele megközelíteni. Azok 30-40V-ot sütnek rá, jóval nagyobb amperral mint a töltőd.
Ez a topik szulfátoldásról szól nem töltésről. A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2013
Ha fogok egy lemerült akkut, és teszek rá egy időrelén keresztül 14,4V-ot ami kapcsolgat ki-be másodpercenként, azzal úgy elérek valamit szulfát oldás terén?
A feszt tudnám növelni természetesen.
Elolvastam, de én nem sokat értek belőle, csak annyit, hogy szaggatva adja neki az áramot ráadásul nagy áramot, tehát azt jelenti, hogy a feszültség is nagy, hogy ezáltal sok áramot vegyen fel.
Ha én szaggatva adok neki annyi xy feszültséget hogy felvegyen 5A-ert (esetemben egy 7Ah-ás akkumulátorról van szó) akkor lényegébe ugyanott vagyok amit az a kapcsolás csinál. Ha így jó, akkor kb milyen töltőáramot állítsak be neki, hogy aztán azt kapja meg szaggatva? Ha esetleg totálisan benéztem valamit, amire látok is valami esélyt, mert nem sokat értek az elektronikához akkor elnézést. Szóval érek én azzal valamit ha adok rá szaggatva pl 1hz-el nagyobb feszültséget, hogy azáltal több A-ert vegyen fel mikor éppen kap?
Szia!
Akkor én is szeretnék kérdezni. Én is szemezgetek vele egy ideje, mert van egy 80Ah-ás munka akkumulátorom csónak motorhoz. Viszont ezt csak tavasztól-őszig használom, akkor is csak hébe-hóba.De észre vettem hogy hiába töltöm, az aksi feszültsége vissza esik 12,4-12,3v-ra. Ez is a szulfátosodás miatt lehet? Tehát ha megépítem ezt az áramkört, akkor lényegében mennyi ideig kell ezzel az aksit regenerálnom? Honnan tudom hogy mikor vehetem le róla? Elnézést ha hülyeséget kérdezek, de nem igazán értem Idézet: „az aksi feszültsége vissza esik 12,4-12,3v-ra. Ez is a szulfátosodás miatt lehet?” Igen, nagy valószínűséggel ez okozza.
Köszönöm. Ezt kisebb aksikhoz is lehet használni? Mármint Pl 18Ah-ás motor aksihoz? De az viszont zselés, én meg úgy olvastam hogy ezt csak ólom-savas aksihoz lehet. Biztos ami biztos alapon kérdezem.
Zoli, egy 2Ah körülire csökkent kapacitású 12Ah akkuból hány Ah-t tudok kivenni a szulfátlanítás után?
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
Gyanítom ez a jóslás kategóriájába tartozna. Nagyon esetleges. Vagy sokat javul, vagy semmit.
Köszönöm, már értem. Akkor össze rakom, azt hiszem van is hozzá minden itthon. Még egyszer köszi.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
Szia!
Bocs hogy bele piszkáltam, de én is javítottam rajta. A 24v bemenő váltó és az akkura menő negatív kivezetés fel volt cserélve. De ha nem jó amit változtattam, akkor töröljék a modik. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |