Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Ha a biztosítékok tuti jók, akkor vezeték-gond lesz. Próbálj közös test-vezetéket keresni, és egy jó testet adni neki!
Szia! Ezek mind a gyújtáskapcsoló után vannak kötve, én megnézném azon a környéken a dolgokat.
Ok, megnézem a test problémát, a gyújtáskapcsolót is leellenőriztem, nem ott a hiba
Akkor keress olyan vezeték(szakasz)t, amely közös ezeknél az elemeknél, mert szinte biztos, hogy abban lesz a hiba forrása. Ennyi minden egyszerre nem megy tönkre, ráadásul a szellőztető motorok annyira nem érzékeny szerkezetek.
Sziasztok!
Van egy 2002-es Fiat Uno-m. A 4-es henger nem megy, a gyujtótekercs nem ad le szikrát (csak a 4-esnél). Ez biztos, hogy gyújtótekercs hiba? Hogy lehet ezt kizárni? Így néz ki. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2013
Csak egy cseredarabbal, ha a kábeleket már ellenőrizted.
Köszi.
Azt mondta egy szaki, hogy a 2-es 4-es együtt add szikrát, ha a 2-es megy és a 4-es nem, akkor biztosan gyújtótekercs hiba...
Üdv mindenkinek. Lenne egy kis problémám amiben a segítségeteket kérném. Egy Fiat Brava 1,4-ről lenne szó. A probléma az hogy beindítom az autót vagy rárakom a gyújtást és kapcsolok valami elektromos dolgot legyen az bármi (világítás,ventilátor stb) nem indul el semmi csak az index kezd el világítani halványan mindkét oldalon és a reflektor visszajelző ledje. Valaki tudna segíteni minek ugorjak neki? Előre is köszönöm.
Helló
Legelőször a testelési pontokat kéne végigböngészni.Indulj mondjuk az akkutól a motortérben.Jah a sarukat se felejtsd ki.Ha ez nem segít a motortérben a sofőr oldalon a szélvédő tövében van egy teljesítmény relé.Azt ki kéne mérni,hogy átmegy e rajta a delej rendesen.Ha ez is oké gyujtáskapcsoló majd relétábla.De szerintem ennyi infó után test gond lesz.És ne multival mérj.Leginkább egy reflektor izzóból csinálj egy 50 wattos próbalámpát és azzal vizsgálódj.Az oxidálódott csatlakozások okoznak érdekes dolgokat.Én egyszer a hátsó ablakfűtés miatt majdnem szétkaptam az egész kocsit.Bárhol mértem multival a fesz mindenütt megvolt minden jól működött.A fűtés mégse ment.Aztán rátettem a fent említett próbalámpát az ajtóátvezetőre és rögtön kiderült a bibi.A fesz még megvolt csak az a 4-5 amper nem tudott már átfolyni az oxidáció miatt.
Ha együtt ad szikrát, ez biztos butaság. Mert akkor vagy mindkettő megy vagy egyik sem.
Ez így ebben a formában nem igaz2 primér és 4 szekunder van.Ki érti az olasz fejlesztő mérnököket.És nem ad egyszerrre 2 hengernek szinrát.Jó lenne ha a szakik is megtanulnák végre.Ha így lenne akkor egy henger mindíg beledurrogna a kipufogó és szívó torokba.Tegyük fel az egyes henger épp szikrát kap és munkát végez.A 3-as evvel párban jár és épp felső holtpont előtt van.Végzett a kipufogással épp szelepváltás van és kezd szívni.Az ilyen szakik mondják az olasz autókra hogy gány meg tele van elektromos hibával,holott ők nincsenek tisztában a szakmájuk alapfogalmaival sem.
Ha a sok Szakik nem értik akkor Te szerinted a beszivott levegő is berobbanna a szikrátol.
A befecskendező szelepek akkor hol vannak? Majdnem jol irtad de mégsem! Egyszoval a DIs rendszert nem alkalmazzák központi befecskendezős rendszernél
Sziasztok!
Én egy újabb motor hiba problémával rukkolnék elő. Van egy Fiat Brava 1.4 12V gépem. A gondom a következő: Inditom az autót,nem indul,eleinte kattogott,de már most azt sem csinálja,valószinü hogy az öninditó az. Brenga van benne bőven. Behúzással,betolással beindul de olyan mintha kb 1 percet jár alapjáraton és gondol egyet és megáll. AKkor megint betolom akkor megint indul.. akkor taposom a gáz pedált,de nagyon lassan pörög fel. mint akinek a fogát huzzák. Kb. 50 km/h alatt, előjöttek a gondok,amikor már megtapostam 110-130 km/h ,akkor ment ez szépen egyenletesen,nem volt gond. Öninditót megcsináltatom,vagy kap egy újjat az biztosabb,de a motor leállása nagyon gyanus nekem. Ajánlották már hogy alapjárati motor szabályzó csere lesz,de nem tudom h ez mennyire lenne biztos. Kicsit megjáratattam az autót városban tempósabban,egyszer gondolt egyet ugrott egyet az autó,és felvillant a piros befecskendezés jel,majd elaludt azóta nem jött elő. Szépen gyújtásnál elalaszik a CODE felirattal együtt,de az autó az öninditó nélkül nem indul. Akkumlátor 74Ah,és müködik! Esetleg ha tudnátok h mit cseréljek rajta jó lenne. Előre is köszönöm Üdv Wertigo A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2013
Nekem bravam van 1.4-es és központi befecskendezésű.Szóval a motor nem levegőt szív hanem keveréket.De ne menjünk bele részletesen.Te szakkifejezésekkel bombázol én meg szervizelem a kocsim 6 éve.Futómű beállításon kívül nem járt még szerelőnél.Pont a fenti véleményem miatt tisztelet a kivételnek.
Helló
Első szabály nem tologatjuk be.Ha átugrik a vezérlés az drága muri lesz.Az önindítót fel lehet újítani.Idővel tele megy a kuplungtárcsa porával és megszorul a bendix.A nehézkes indulás és hidegen dadogás lehet hőmérséklet jeladó.Ha jól emléxek az ecu-é a termosztát házban van.A hűtőn lévő csak a ventit kapcsolja.Alapjárati motor nem jellemző az 1.4-re.Az inkább az 1.2-es nyavajája.Egy folytószelepház tisztítás viszont nem árthat.Vedd le és egy flakon féktisztító spray csodákra képes.Csak alkoholosat vegél ne acetonosat. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2013
Van azért jónéhány tipus, aminél az együtt járó hengerek egyszerre kapják a szikrát, tehát minden fordulatra jut egy. És szó se lehet beledurrogásról, mivel épp a kipufogás végén kapja szikrát a kifelé áramló égéstermék. És itt teljesen mindegy, hogy tiszta levegőt szív a motor a következő ütem során, vagy üzemanyaggal kevertet.
Idézet: „Ha átugrik a vezérlés az drága muri lesz.” Benzinesnél erre az esély erősen konvergál a nullához, én még a diesel-emet is be szoktam tolni, vagy inkább húzatni. Ha ésszel csinálja az ember semmi baja nem lesz, az indítómotor sem, szépen gyorsítva indítja a mocit. A többiben egyetértünk !
Helló
hát,hogy őszinte legyek én ennyire nem ástam el magam a témában.Nekem bravam van ahoz konyítok.Ott van a holtpont jeladó a fordulatszám jeladó a kopogás érzékelő és a hőfok jeladó.Nagyjából ezek befolyásolják a gyujtást.És hogy aThunder-nek is válaszoljak igaz off.A tologatás azért sem jó,mert ha nehezen indul teliveri benyával a katalizátort.Ettől függetlenül én is belöktem párszor mikor gyengélkedett az aksim.A nagyobb gond azoknál az autóknál van aminek hidraulikus a vezszíly feszítője.Ezeknél olajnyomás nélkül elég laza a szíja és hajlamos az átugrásra.És hogy erre is mondjak rossz példát:én már húztam be ilyen feszítővel szerelt 2500-ös td-t.Az is túlélte az aktust.De alapvetően nem teszünk ilyet
Nincs azzal semmi gond, ha nem ástad bele magad ilyen mélyen a témába, csak akkor nem kellene ilyen magabiztosan a szakértelmet számonkérni azokon, akik esetleg megtették.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2013
Szia.
Tényleg nem kötekedés , de két alapvető dolog hibás a hozzászolásodban. 1.- hidraulikus feszitőt láncos vezérlésnél alkalmaznak mivel szükséges a zárt rendszer ami a szij-as vezérlés nem biztosit. 2.-a te autod gyujtási rendszerét amikor ismertetted akkor kihagytad a MAP szenzort ami igen fontos a gyujtási szög érték szempontjábol ,mivel az ECU innen számolja a terhelési viszonyt az adott fordulatszám , fojtoszelepállás....stb. Elhiszem , hogy vannak keserü tapasztalataid egyes szerelőkkel és emiatt Te javitod az autodat , De azért nem kellene álltalánositanod. Nem szakkifejezésekkel bombázlak hanem a tényeket irtam, irom. Bocsánat ha sértő a hozzászolásom , csak engem személy szerint kicsit irritált az ilyentén álltalánositás. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2013
Helló
1.-hidraulikus feszítő nem csak láncos vezérlésnél van.Peugeot boxer 2.5 td.Szíjas és hidraulikus a feszítő. 2.-a MAP szenzort tényleg kihagytam véletlen. Biztos van rendes becsületes tisztességes autószerelő.Legalább 2-őt tudok az országban,csak nagyon messze vannak tőlem.Ami tény,hogy felénk nem érdemes autót szerelőhöz vinni.Egy srác volt aki minden tekintetben jó volt,de megszaladt a szekér.Már nem szerel alkalmazottai vannak és azokra én már nem szivesen bízom a kocsimat.Végül is drasztikus esetben az életem is múlhat rajta.Utoljára pedig egyáltalán nem sértődtem meg.Mindíg szivesen fogadom az építő jellegű kritikát.Én is ezekből tanulok.De tovább tényleg nem offolom a topikot.Egy röpke gondolat még csupán.A bravó brava párosnak nagyon jó fóruma van a neten.Sok segítőkész ember rengeteg tapasztalattal.Érdemes regelni akinek ilyen autója van,mégha kicsit körülményes is.www,fiatbravo,hu
Sziasztok!
2000-es évjáratú 1.1 sporting Fiat Seicento-hoz keresek kapcsolási rajzot. Hűtőventilátor nem indul be, a hűtőben viszont nincs kapcsoló (gomba). A reléje oké, mindent megkap, csak a meghúzáshoz szükséges negatívot nem. A termosztátnál találtam hőmérséklet jeladót, az jónak tűnik.
Üdv Urak,
Már megint elromlott a Tempra. 1,6 benzines, porlasztós. Jelen pillanatban azt sem tudom eldönteni, hogy elektromos vagy üzemanyaghiány hiba. A hibajelenség: A motor a kocsi állóhelyzetében gyönyörűen megy. Alapjáraton és fordulaton egyaránt, bármennyi ideig. Ha viszont kimegyek vele az útra, akkor pár száz méter múlva elkezd rángatni, majd a motor leáll (de addig tökéletesen húz). Ha ismét indítózok, a fordulat max. 1000-3000 között ingadozik (a kocsi álló helyzetében), majd amikor sebességbe teszem, általában leáll vagy pár tíz méter után áll le. Így nagynehezen hazaérek (pár száz méter távolságból), és amikor megint próbálom a motorháztetőt felnyitva a hibát behatárolni, a motor gyönyörűn megy kis és nagy fordulaton egyaránt. Már a sírba tesz ez a.... autó. Amit eddig megnéztem: karburátor (többször szétszedve), digiplex, vezetékek- csatlakozók megrángatva, kontakt spray-al befújva. Arra is gondoltam, hogy a digiplex letiltja a benzinszelepet, ezért adtam neki direkt 12V-t, de nem ez a hiba. Az AC pumpa nyomja a benzint, karburátor szétszedéskor a benzinszint látszólag rendben. A hiba először úgy jelentkezett, hogy hazafelé (otthontól kb. 15 km távolságban) leállt. Ekkor széthúzkodtam a csatlakozókat, és indítózás után gond nélkül sikerült hazaérni. Azt hittem minden rendben. Legközelebb már csak 3 km-t tudtam vele megtenni, majd visszfordulva, kínlódva hazaértem. Mostmár pár száz méter után jelentkezik a hiba. Bármilyen ötletet szívesen fogadnék. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
Sziasztok!
Fiat bravaba szeretnék a központizárhoz távirányitót bekötni.tudna valaki segíteni hogy a központizár vezérlő az hol lehet benne?
Sziasztok!
Nekem egy ismételten előjött problémám lenne,melyben segítségeket szeretném kérni! Van egy Fiat Brava 1.4 12V 96-os évjáratu autóm.Menet közben felvillan a befecskendező kis vörös lámpa a müszerfalon majd a motor megtorpan. A befecskendező lámpa 1-2 mp, és elalszik megy minden tovább.Hideg inditásnál az autó alapjáron puff meg is áll. Lambdaszondát néztük de sajnos semmi jel arra hogy ez lenne a probléma,mivel ezt már kiszűrtük. Gyertya csere volt,de a probléma még mindig nem oldódott meg. Kb 2 héttel ezelőtt egyszer csak abba hagyta,de most megint elkezdte. Észrevehetően 20 liter benzint megevett 3-4 nap alatt, városon belül. Tudom hogy magas a fogyasztása de ez már nagyon-de nagyon sok azért. Várom az ötleteket,voltam már több autószerelőnél is de sokan csak a lambdaszondát ajánlották, hogy az lehet a bűnös,mikor tudom hogy új gyári van benne. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2013
Szia.
Az hogy megtorpan a motor menet közben, vagy hogy hideg indítás után le is áll, az nem csak a lambda szonda hibája lehet. Ha a folytószelep pótméterje hibásodik meg, az is ugyanilyen hibákat tud okozni, legalábbis az én Tipomnál ez okozta, sajnos azóta sem találtam cserealkatrészt. A szerelôkrôl meg annyit, hogy sok esetben csak találgatják a hiba okát... ha egy kicsit értesz hozzá, 1-2 szervízprogrammal és egy kis kontakt spray-el lehet többre mész.
Hi!
Itt már próbáltad? Bővebben: Link Nekem a múlt héten szerzett komplett karburátor pótalkatrész készletet, amit sehol máshol nem kaptam.
Szia!
Köszönöm a válaszodat! Szerintem a braváknál nem igen van pótméter,a Tipo teljesen más kaliber. Tegnap jobban megkukkoltam a csatlakozókat,és rá találtam egy hibára. Gondolom hogy ez okozhatta a hirtelen megállást. Volt egy kis méretü saru ami nagyon mozgott,volt hogy szabad kézzel le tudtam szedni. Biztositékos saru azaz van egy kis pöcök rajta hogy ne tudjon leesni hát,ez szépen le is jött ahogy a pipát lehuztam róla.Sajnos eltudom képzelni hogy egy ideig talán ugy maradhatott,és nem okozott szakadást,egy ideig müködött,de most megint elkezdhette.egy ideig járok vele igy tesztelem hogy ez okozhatta e a megállást. De tény,hogy egyszerü a vizsgálata hisz,ha lehúzom a sarut és ráinditok beindul,és le is áll. Próbálom a gondot kiküszöbölni. Következő dolgom a csatlakozók átnézése,konkakt spray használata. Hamarosan jelentkezem. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2013
A pótméter a métert helyettesítő méter. A potenciométer helyesen potméter.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |