Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Hali!
Ez szintén IFA kompresszor , ő a "kis hengeres" változat.Most jön a poén:Méretre, paraméterekre teljesen megegyezik az osztott hengerfejes( "nagyhengeres" ) változattal.Tehát: 70mm furat, 40 mm löket, stb(visszább, a képek között találsz adattáblát). Gyakorlatilag mindegyik alkatrésze kompatibilis a másikkal, NDK lego. Nos a válasz előtt visszakérdezek:mekkora nyomásra, mekkora fordulatra?Ugyanis mindkettőtől függ a kompresszor teljesítmény igénye.A számítást itt találod a zip fájlban. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
Szia,
Igen az volt, még a nagyapámtól örököltem, többször meg lett tekerve, mert anno körfűrészt hajtott, persze ott gyorsító áttétellel. Én is lusta voltam, mert csak egy lyukat kellett volna furni a tekercsház aljára, hogy a pára, esetleges beszirgás el tudjon folyni. A 3Kw-os 380V-os volt úgy volt kikondizva, de az nagyon nagy veszteség. A motoron 6-8 cm es tárcsa lehetett a kompin pedig 20-25cm. Egy Praktikeres alapra ápítettem, mer az egerek belemásztak a garázsban, s a villanymotor tekercselését megcsócsálták! Fene a pofájukat. Az meg egybe volt építve az 1 hengeres kompival. Ezért ledobtam az egészet rólla. Amíg feltermelte a tartályt kézmeleg lett, 40-50 fok körüli, olyan 4-5 között kapcsolt vissza kb 1 perc volt míg megint telenyomta. Ha nem használod úgy, hogy a kompi szinte folyamatosan megy, akkor elég max. egy nagy ventillát kötni a motorra. Méh telepen fillérekért találni régi IMI motorosat. De fúlytattam vele teharató, traktor-kereket, s nem kellett a hűtés.
Hali,
Akor olyan mint a Multikar, egy 1/2 IFA motor
Szia.
Most egy 15 cm-es tárcsa van rajta,kérdésem a motoron mekkora tárcsának kell lenni. A közel maximális teljesítményét ki szeretném használni. Kérdésem mekkora villanymotort szerezzek rá,ugyanis a táblázat nekem eléggé Spanyolul van
Szia!
Hát a víz nem villanybarát sajnos. A 2kW-os motort eltudtad indítani 16-os biztiről? Rettentően sok függ a kompresszortól is,hogy mekkora motort igényel,van itthon 3kompim is amit nem a legkönnyebb kézzel sem,de most kaptam egy olyat amit megpörgetek és utána is forog még 3-at és fújja is a levegőt rendesen! Annak még 1kW-os motor is bőven sok. Van itthon egy jó kis hűtőventim,rárakom azt és még egy hőérzékelő kapcsolót hogyha nagyon felhevül leállítsa a kompit!
Üdv Mindenkinek!
Ha már a kompresszorokról van ismeretetek, nem találkoztatok olyan valakivel, aki magas nyomású földgáz, vagy búvárok esetében oxigén sűrítéséhez alkalmas kompresszort tud építeni? BN A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2013
Szia, A 2,2 Kw-os motor simán elindul, egy ágaprítón volt, mikor bepörgött, ment az, meg volt ereje. Teljesen méshogy tekercselik az üzemi- , és az indító- kondis motorokat. De a kondi sem mindegy, hogy 100u 400V, pld. más kell a kétféle tekercselési módhoz.
Az indítóshoz + van egy relé ami érzékeli a főfázis áramát, /motoronként más és más,/ s ha nagy terhelés érzékel, ráadja a segédfázist, majd elenged, ha visszaesik a nomál értékre. 16A x 240V kb 3KVA, amit el kell bírnia, de az lomha km. Egyébként 32A-ig ingyen lecserélik az autómatát. Én le is cseréltettem, mert a hegesztéshez karcsú volt.
Szia!
Köszönöm! Na de 3fázisú motor ez ami nekem van és amiről szó volt,de nem baj,ma beüzemeltem az enyémet és végre elindult!nem tudod véletlenül mekkora kondi kell üzemire rá? (kipróbálni 74mikros kondival tudtam + 100mikros indítóval,de indító nélkül üresbe is lomhán indul,indítóval azonnal)de úgy forgatja a kompit 100%-os ékszíjfeszességgel hogy az hihetetlen Amúgy van 2x 32A-om egy fázison,úgyhogy az ilyesmi nem gond,csak azért kérdeztem mert a helység ahol van a kompi 16A/B-s szakasz van,és ha nem ment volna el,C-s re kellett volna cserélnem
Sziasztok
Kiváncsi lennék a nagyérdemű véleményére egy újabb elvetemült ötlettel kapcsolatban.Porszivó átalakitás.A porzsák felöli rész menne a lecsóba , motor kaszni marad.Innen történik a szivás illetve igy megoldott a moci hűtés.Hátul a távozó levegő szűkitőbe futna bele biztositva a nagyobb nyomást és a tömlőcsatlakozási lehetőséget.A hang csökkentését vastagabb szivacs vagy nikecell segitené.Persze ez inkább elképzelés bár már megvizsgáltam a megvalósitás lehetőségét s úgy tűnik megoldható
Hali!
A szíjtárcsa átmérőt sima aránypárral lehet meghatározni itt . A táblázat kezeléséhez írtam egy kis segédletet, azt is tessék elolvasni, szerintem minden benne van ami kell.Tehát meg kell határoznod hogy a kompresszorod mekkora fordulaton dolgozzon. A linkelt hozzászólásomban is írtam róla, és az adattáblán is ott a max fordulat értéke amit nem célszerű tartósan alkalmazni(ott a kép ahol a számítás is). Ha megvan a teljesítmény számítás az adott fordulatra, akkor az aránypárral kiszámolod a hajtó szíjtárcsa átmérőjét, és örülsz. Hát igen, az egyfázisú motor és indítási nehézségei...ezt a részt meghagyom a profibbaknak.Rémlik, hogy van valami ilyesmi topic, keress rá! A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2013
Ilyen pici szíjtárcsával legalább 1.5kw. Mondjuk ez pont jó fajta, mert jól termel. Amúgy nekem most egy 250mmes tárcsa van rajta és egy 750Wos 1440n1 hajtja 3 fázisról kb 2es lassító áttétellel. Bár így belegondolva lehet 2kw fölé kell menned ha 220-nál maradsz üzemi kondival. Bár nem kell, ha van nem visszacsapó, hanem lefújó szeleped.
Sziasztok!
Megtudnátok mondani mik ezek a csavaroknak kinéző kiállások a kompi tetején?-ilyet még nem szedtem szét,csak olyat amin ilyen nem volt.-mi célt szolgálnak ezek?
Hali !
Ezek alatt vannak a szívó szelepek. Valószínű, hogy egy rugón keresztül szorítják a szelepegységet a helyükre.Előnye hogy a szelepet anélkül tudod ellenőrizni- tisztítani hogy leszerelnéd a hengerfejet, és a gyártás során ezen a furaton keresztül készítik el a szelepegység ülését is. A meleg miatt alu gyűrűvel van tömítve, arra vigyázz, ha szétszeded!Ha a szelepegységet szétszeded, figyelj arra hogy a szeleptányért nehogy fordítva tedd vssza, mert nem fog zárni. Még valami :1. Azt az órát szedd le a nyomócsonkról, mert a lüktető nyomás szét fogja rázni!Jobb helyen lenne a tartály kimenetén, ott már nincs "lüktetés". 2. Tegyél rá valami jobb légszűrőt, ez a szivacsos(ha egyáltalán olyan!) nem sokat ér, és kicsi is ehhez a kompresszorhoz! Amúgy jól néz ki a gép, szép munka, csak így tovább! A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
Köszi szépen!
Jelen esetben az a bajom vele hogy elengedi a nyomást,ennek oka mi lehet?-gyári összeszerelésű!
Hali!
Visszacsapó szelep,(ha nincs, akkor kellene rá), valamelyik szerelvény(rossz tömítés, repedt idom) esetleg gyorscsatlakozó. Termeld fel a nyomást, és szivárgás ellenőrzés: szappanos v mosogatószeres vízzel esetleg szivárgásjelző spray-vel az összes illesztést bepacsmagolod és látszani fog.Ha nincs eredmény, akkor a visszacsapó a ludas.Ha nincs akkor a dugattyúgyűrűknél ereszti el a nyomást a forgattyúsházba! A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
Szia!
Hát az a helyzet hogy ez új gyártmány,és még csak a leállása van meg visszacsapóval,de ha befogom a végét és leállítom rögtön kivész a nyomás belőle,mivel van visszacsapóm ezért nem lényeg,de ez a jelenség a termelt levegőt nem befolyásolja?
Hali !
Ez egy kicsit zavaros... Kellene egy kép ahol látszik a kompresszor és a szelep.Így látatlanba egy kicsit nehéz. Bocs, de mennem kell, a többit holnap... A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
Szia!
Nemigazán akarnám szétszedni,lényegében annyi hogy simán visszaengedné a levegőt ha nem lenne rajta visszacsapó.
Hali!
Úgy értettem, hogy a gépről kellene egy kép, ahol látszik a visszacsapó szelep.Bocs, ha félreérthető voltam... A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2013
Sziasztok! Érdekelne a véleményetek tartály ügyben konkrétan, 120l bojler tartály jó-e (6-7bar) kompresszorhoz , vagy nem ,esetleg valaki épített-e már belőle. Köszönöm
Szia! Többféle tartály van, de bele kell, hogy legyen ütve a nyomáspróba értéke. A 60L-es Hajdú bírta a 8 bart. Nekem annyi levegő elég volt mindenre. Úgy emlékszem 10-el volt a gyári próba. De az aljára jobb 8-10 es lemezből csinálsz karikát, +acélcsavarok. Az ivóvíz általában 3-4, max 5-6 bar. Nem lenne jó, ha Te nyomás próbáznád le a tartályt.
Üdv: Misi
Szia! Igen, a 80u körüli üzemi, s 100-120 közti indító megfelelő. Ha sok neki az üzemi, akkor elkezd morogni a motor. Gondolom nyomáskapcsolósra gondoltál. Ha leesik a nyomás, újra kell indítani. Az indítókondit, nyomógombosra tervezted? Mert nem tudsz mindig odaugrani nyomkodni, mikor éppen indulna. De ez nem fűrészgép, hogy reggel beindítod, s egész nap elforog. Persze lehet úgy is, akkor csak egy lefúvószelep kell rá.
Üdv: Misi
Szia!
Akkor a kondik jók is,az indítást egy időrelé végzi,szóval nincs nyomógomb,teljesen automata.
Szia!
Íme a képek a visszacsapóval együtt: mint látni nincs sok idom előtte
Szia! Nincs benne a próba érték,ma beszéltem egy pár ismerőssel náluk évek óta gond nélkül megy. Úgy tudom 10bar a próba mert 6 az néveges amit tudnia kell. Köszönöm a választ ,még meg gondolom végül is a padlásra akartam tenni úgy burkolatostól, csövezve.
Szia!
Mielőtt a boyler mellett döntenél és megépíted,olyan tartályt szerezz ami nem rozsdás és lehetőleg zománc bevonatos legyen ne műanyag! És mindenképp nyomd meg vízzel feltöltve (ha nem bírja a nyomást akkor így nem robban hanem megreped) min 9bárral!ha kibírja akkor jó a kompinak is!
Szia! Akkor az szupi megoldás, mert pont a főtekercs áramrelén kezdtem el agyalni, de akkor ez így korrekt. Nem kötekedni akarok, de nekem nincsen jó tapasztalatom a sima teflonszalagról. Azzal szerelték a meleg vizet, s egy helyen láttam kívül, a falon, hogy vizesedik a ház. A meleg hatására kilágyulhatott, s elkezdett szivárogni. A Loctite 55 biztos, hogy jó bármire. Igazad van a tartállyal kapcsolatban, a vizes "trükk" nem rossz Az evidens volt, hogy ne legyen rozsdás ütött, stb...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |