Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   21 / 58
(#) sevenhill válasza mex hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Azért a veszteség nagyobb része mégiscsak az állórésztekercsben keletkezhet, ami, ahogy írtad, olajfürdőben van. A szabályzón becslésem alapján 30-40W-nál nem nagyobb a veszteség, a legkedvezőtlenebb esetben sem. Ha a szabályzó elemei ideális elemekből épülnének fel (magyarán nem lenne semmi veszteség) az állórésztekercs valószínűleg azt is kibírná. Tehát, szélsőséges esetet feltételezve, fémesen akár össze is zárhatnánk a kimeneteket. Az autókban használatos gerjesztett forgórészű generátornak el kell viselni az abszolút túlterhelést (visszahajlik a karakterisztikája) jóllehet a gerjesztett forgórész nagyobb mágneses fluxust tud létrehozni, mint az állandómágnes, szóval a lendkerékmágnes gerjesztésű generátornak még "jobban" el kellene viselni a rövidzárt. Igaz, láttam már leégett állórészeket mind motorkerékpárnál, mind autó generátornál. (Fogjuk rá a gyártási hibára?)
(#) Pulyka válasza mex hozzászólására (») Máj 16, 2013 /
 
Nem gondolom azt, hogy én ehhez a témához jobban értenék nálad, de hogy lehet az, hogy egy áteresztős jobban, vagy ugyanannyira melegszik, mint egy söntös szabályzó?
2 eredeti söntölös szabályzót dobtunk ki, ebből az egyik már gyárilag benne volt a motorban, és az még tönkre is tette az akkumulátort, mert túltöltötte.
Most az akku töltéséért az a Bt151-es tirisztoros 2db 2n2222-es, zéneres kapcsolás felel, így ez le tudva.
Söntszabályzóval nem próbálkozok már, nem hiszem, hogy én jobbat tudnék csinálni, ha az eredeti szabályzó is tönkremegy, az áteresztős pedig 1-2A-tól nem fog melegedni(szerintem)max 5A, ha egy max 55A-es FET-et építek bele.
Ha bezárlatosodik valóban ráküldi a generátor teljes teljesítményét az elektronikára, nekem itt mondjuk nem számít, mert az izzók mennek róla, plusz az automata szivató, amiben csak egy ellenállás van, és ahogy az felmelegszik úgy tágul egy alkatrész, ami pedig megmozdít egy szelepet, ami szabályozza a levegőt a karburátornál.(nem a légszűrőnél) Hasonló elven működik, mint a vegyes tüzelésű kazánoknál az a táguló patron, ami szabályozza a levegőt alul.
(nem bírtam megállni, hogy ne szedjem szét. )
Másrészt egy biztit is be lehet tenni, így ha tényleg zárlatba menne a FETem, akkor még mindig elolvadhat a bizti.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2013
(#) JakeBrasch hozzászólása Máj 16, 2013 /
 
Segítséget kérnék. Egy bizonyos Hero Puch Automatic nevű motorba szeretnék keresni 12v-os feszültség szabályozót a világításhoz. Ha lehet akkor 2 kimeneteleset, de lehet 3 is. Egy technikai rajznak is örülnék, valami egyszerűnek, amit össze lehet otthon is hozni. A válaszokat előre is köszi!
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2013
(#) pongiii hozzászólása Máj 21, 2013 /
 
Üdv! Láttam már rengeteg ilyen témát, de valahogy még sem találtam meg, ami nekem kell.
Feszültségszabályzóra lenne szükségem, de nem arra ami az akku töltéséhez kell, hanem ami a fényszórót védi meg, hogy ne égjen ki. Simson smk-ba kéne. Megépítettem a GEWR nevezetű direkt erre a célra fejlesztett áramkört (kétszer is!), de nem úgy működik ahogy kéne. Valami ilyenre lenne szükségem, persze működőképes. Fórumok között találtam ilyet, de az háromfázisú, nekem csak egy kellene. A GEWR 2A-re van készítve, ehelyett nekem olyan kéne ami 3-3,5A-t bír (35W).
(#) kistigris hozzászólása Máj 22, 2013 /
 
Sziasztok
Megépítettem a következő feszültség szabályzó kapcsolást.Az lenne a gondom,hogy iszonyatosan melegszik. A töltő feszültség alapjáraton rendben van,de ahogy emelem a fordulatot úgy csökken a feszültség.Esetleg valakinek valami ötlete?
(#) staci123 válasza kistigris hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Szevasztok,
én is építettem hasonló feszültség szabályzó kapcsolást, két példányban.Jól megfigyelted,
eléggé melegszik,a gyáriak is ez miatt pusztulnak el (elég gyakran).A melegedés oka az,hogy amikor már telt az aksi (14.5V),három diódán és három tirisztoron keresztül a generátor áramát a szabályzó a testre zárja.Amig nem telt,hat diódán folyik az áram az aksiba.
Ez miatt a keletkező hődiszipáció 20-40Watt is lehet.
Érdemes minél nagyobb hűtőre építeni...
A feszültségel kapcsolatban is igazad van.A gyári is így viselkedik...(amit láttam).
Ez részben az aksi elhasználtságátol is függ.A feszültséget 4000 ford/perc bekapcolt fényszóróval 14.5 Voltra állítottam, ami nagyobb fordulatszámon visszaesik 13.5 voltra,
de ettöl a moci még jól gyujt,gurul...
(#) sanyipet hozzászólása Máj 23, 2013 /
 
üdv mindenkinek,a segitségeteket szeretném kérni,van egy rieju rr motorom,és a világitásom elég gyenge.nagyjából ugy néz ki a bekötése,hogy a blokkból jön egy sárga vezeték a fesszabályzóra,és onnan megy az irányjelző villogtatóhoz,és a kormánykapcsolóhoz.elöl,és hátul 12v35w-os izzók vannak.nagy fordulaton menet közben sincs tul erős fénye.aksi nincs a motorban.minden segitséget elfogadok,esetleg vmi kapcsolási rajzot,előre is köszönöm.üdv
(#) kistigris válasza staci123 hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Szia
Igen tudom a műkődését,meg hogy nagyon melegszik a gyári is.De ez attól is jobban melegszik.kb 10 percet bírna ki.és szétfűtené a panelt,meg az ónt is.Ezért kérdeztem,hogy valakinek valami ötlete hogy mitől melegíthet ennyire
(#) mex válasza kistigris hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Mekkora hűtőbordára építetted?
A tirisztorok, és a diódák típusát lehet tudni?
(#) kistigris válasza mex hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Szia
5 mm alulemezre van megszerelve,az 5mm alulemezböl készült dobozhoz van csavarozva .Ami pedig a vázhoz rögzítve.A doboz mérete 10X8cm.A tirisztor tipusa bt 152.A dioda by229-600.
(#) mex válasza kistigris hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Ilyen befoglaló méretű doboznak megfelelő hűtőbordára kellene építened, mert annak sokkal nagyobb a hőleadó felülete.
A By299 helyett autógenerátordiódákat használj, ezeket be lehet préselni a hűtőbordába, (azt a változatát ahol a fémtok az anódkivezetés). A fölső három diódán csak az akku töltőárama folyik, így oda nem kell olyan intenzív hűtés, ott maradhatnak az eredeti by -ok is.
A BT152 kissé lassú, próbálkozz gyorsabb, hasonló teljesítményű tirisztorral.
(#) kistigris válasza mex hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Próbáltam már 2n 6508-as tirisztorral is.Esetleg valami tipped vagy ajánlás a tirisztor tipusára?Mindig a tirisztornál lágyult ki a megvastagított ón,valamelyik fázisnál.de mindig csak 1 fázisnál.A by229 dioda TO-220 tokkal rendeltem így teljesen úgy oda tudom csavarozni mint a tirisztort
(#) csabika211 hozzászólása Máj 26, 2013 /
 
Mz ts/1-esem van.A töltésem nem az igazi,de elbotorkálok vele.Valahol olvastam,hogy az előtét ellenállás 1.7-2.1ohm körül van.lemértem az enyémet 5-6ohm.Már 3 műszerrel is mértem,de különbségek nem voltak.Én emlékszem rosszul,vagy elírták?
Köszi a tanácsokat
(#) nyekk hozzászólása Jún 2, 2013 /
 
Üdv mindenkinek.
A következő töltésszab. keresek kapcsolási rajzot.A szabályzó Moto guzzi V75-ös ből való,de keresgélve a neten használják ,más típusú motorokban is,Ducati stb.Esetleg a bekötése is érdekel,mert találtam rajzokat a bekötésről,de elég rossz minőségben(legrosszabb esetben a motorról is vissza tudom vezetni,melyik vezeték hova megy).
Ha valaki foglalkozott már hasonlóval,szívesen vennék minden segítséget.
Előre is kösz!
(Ja és a kéz a képen nem az enyém)
(#) HA3GX hozzászólása Jún 3, 2013 /
 
Sziasztok,

ehhez a töltésszabályzóhoz keresek nyáktervet. Sokan megépítették már, mindenfele dicsérik. Ha valakinek megvan, kérem ossza meg velünk!

Köszönöm.
(#) Hurkafej1 válasza nyekk hozzászólására (») Jún 3, 2013 /
 
Ez egyfázisú motorhoz való fesszabályzó. Ha nem akarják direkt megszivatni az embert, akkor a két citromsárga megy a tekercsekre, a piros a +, a maradék pedig a test. De ennek helyességéről meg lehet győződni diódavizsgáló segítségével is.
(#) nyekk válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Jún 4, 2013 /
 
Üdv.
Rajz szerint két citromsárga a generátor,piros az aksi pozitív pólusára,fehér a kontroll lámpán keresztül aksi + pólusára,meg a fekete is + pólusára megy.Esetleg valaki kapcsolási rajzot?Nagyon megköszönném!
(#) Hurkafej1 válasza nyekk hozzászólására (») Jún 4, 2013 /
 
V 720-hoz van kapcsolási rajzom, abba is egyfázisú generátor van, és 6 kivezetés van a fesszabnak...
(#) nyekk válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Jún 5, 2013 /
 
Megköszönném ha felraknád a kapcs. rajzot.
(#) HA3GX hozzászólása Jún 9, 2013 /
 
Sziasztok,

megszeretném építeni ezt a kapcsolást, csak a kivezetésekhez írt magyarázó szöveget nem értem, mert németül nem tudok. Melyik, mit jelent?
(#) hibbantpasi válasza HA3GX hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Szia!

MASSE: test ; LadeAnker, Eingang: töltőtekercs kivezetése, fesszab. bemenete ; Akku+, Ausgang: Akku pozitiv pólusa, a fesszab. kimenete.

üdv: hp
(#) HA3GX válasza hibbantpasi hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Köszönöm!

Mennyivel egyszerűbb így!
(#) BlackStar hozzászólása Jún 17, 2013 /
 
Sziasztok!
A képen látható feszültségszabályzóról (SH579GA) szeretném kideríteni hogy működik.
Hogyan lehet kimérni és megállapítani hogy hibás vagy nem?
Válaszokat előre is köszönöm.

fsz.jpg
    
(#) Kriss hozzászólása Júl 6, 2013 /
 
Kapcsolóüzemű fesz szabályzót próbált már valaki? Nem láttam még ilyen megoldást sehol, ennek mi lehet az oka, nem szereti a generátor?
(#) sevenhill válasza Kriss hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Szerintem azért nem alkalmaznak kapcsolóüzemű szabályzót, mert a nagy fordulatszán tartomány nagy feszültségtartományt is eredményez. 20V-tól akár 200V-ig is.Ez AC, tehát ezt még egyenirányítani, szűrni kell. Nem tudom, nagyobb feszültségen van-e spécibb elkó. A magasabb feszültségen a klasszikus DC-DC step-down konverter a 14V-ra szabályozva nagyon kis kitöltési tényezővel dolgozna, nem biztos hogy stabil lenne. Ekkora feszültségkülönbségnél trafó használata lenne célszerű. Alacsony feszütségen meg a nagy áttétel miatt lenne gond, nem töltene. Szóval a nagy ingadozó feszültségtartomány miatt nem tudnék megfelelő kapcsolástechnikát javasolni. Arról nem is beszélve, ha árammentes (kikapcsolt) állapotban van épp a szabályzó, a generátortekercs feszültsége felszökik. Lehet, hogy ez veszélyeztetné a tekercs szigetelésének épségét.
(#) Sly hozzászólása Júl 7, 2013 /
 
Sziasztok!Kinai két ütemü robogohoz épitenék egy feszültség-töltésszabályozot de már jo sok kapcsolást összeraktam de egyik sem akar tökéletes lenni.Nemtudom hogy én rontok e el valamit vagy nemjo elektronikát csinálok a statorhoz...Mellékelek egy rajzot igy néz ki a stator,teljes fordulaton 70-80voltot ad le a két tekercs kivezetés.Az egyik egy picit többet mint a másik,értelemszerüen...Melyik tekercs lenne itt a töltés és melyik a világitás?Valaki aki ehez a fajta statorhoz épitett már tökéletesen müködö szabályozot az kérem ossza meg velem.Még annyit hogy jolenne ha söntös lenne a szabályozo mert az áteresztösnek nemvagyok nagy hive...
Köszönöm a segitséget!

Rajz.JPG
    
(#) sevenhill válasza Sly hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
Itt nézz körül:
http://www.motelek.net
Konkrétabban:
http://www.motelek.net/schema/spannung/malaguti.png
http://www.motelek.net/schema/spannung/malaguti_umbau.png
Egy kis némettudás előny!
Amelyik feszültség a több, arról megy a töltés, ez általában fehér, a világítás feszültsége ennél valamivel kisebb, az a sárga. A pozitív értelemszerűen piros, a negatív fekete, de a Hondánál és azok kínai klónjainál zöld. A 2x2-es steckernél nagyon vigyázni kell, mert vagy háromféle bekötés létezik, és egymással összedughatók, mechanikusan felcserélhetők. Ebből aztán sok a tönkrement szabályzó, mert legtöbbször a kereskedők sem tudják, mihez adják el...
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
(#) Kriss válasza sevenhill hozzászólására (») Júl 7, 2013 /
 
A másik dolog, amit nem értek, hogy a gyári szabályzókban a 3 fázist tirisztorokkal húzzák testre, így csökkentve a feszültséget a kívánt 14V körülire, de ebben az esetben a generátor akkor is terhelve lesz, ha semmilyen fogyasztó nincs bekapcsolva és visszafogja a motort. Miért nem a diódahíd után tesznek be a már egyenirányított részhez és a fogyasztók közé sorosan tranzisztort, olyan elven szabályozva a feszültséget mint pl egy 7812 ic?
(#) sevenhill válasza Kriss hozzászólására (») Júl 8, 2013 /
 
Belegondoltál abba, hogy áteresztő üzemmódban mekkora lenne a tranzisztor disszipációja? Úgy 150-200W. Ezt elméletileg több tranzisztor párhuzamos kapcsolásával lehetne kivitelezni, és a motor oldalát teleaggathatnánk hűtőbordákkal. A generátorok 250-400W teljesítményűek, azaz durván 0.5 LE. Ez a motor teljesítményének töredéke. A fojtásos szabályzást évtizedek óta elterjedten használják, a konstruktőrök ehhez méretezték a motor ehhez kapcsolódó összes alkatrészét.
(#) fecooo8778 hozzászólása Júl 16, 2013 /
 
Sziasztok!
Egyik barátomnak van egy 80-as Yamaha Dt-je és állandóan kivágja neki az izzót ezért megkért hogy valamit ügyködjek vele. Rámértem és elég érdekes dolgot tapasztaltam. Kis fordulaton 13 V körüli feszültséget ad. 4000 körül felmegy több mint 20-ra. De ha még jobban nekihúzom akkor vissza beáll 13 V körüli értékre. Végig követtem a vezetéket, de nem találtam semmilyen szabályzót. A kapcsolón keresztül egyenesen bemegy a blokkba a lendkerék alá, viszont nincs lehúzatom és nem tudom megnézni hogy hogyan vannak a tekercsek. Egy kis segítség jól jönne. Köszi előre is
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2013
Következő: »»   21 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem