Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Oké, köszi! Azt hiszem egyenlőre hagyom csillagban, legfeljebb ha nagyobb teljesítmény kellene majd megpróbálom a másik lehetőséget is.
Köszi!!
Azt elfelejtettem mondani, hogy a motorra az van írva hogy 380V delta. Attól független lehet másképpen is kötni. Azt olvastam még hogy csillagban nem lehet hagyni mert akkor le is éghet. Csillag-delta kapcsolóról mi a véleményed? Abban a felállásban elbírná a hálózat?
Körbenéztem még az interneten és az egyik helyen azt írták hogy 230V-nál csak deltában lehet a motor, de egy másik oldalnál csillagkötésről is volt szó. Most akkor 230V-nál mi a különbség a delta és a csillag kapcsolásoknál? A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Ebben az esetben bonyolódik a dolog, mert ha a felirat szerint van megtekercselve a motor, akkor nem lehet 220V-ra átkötni, mert a kisebb feszültségű (delta) beállítása a 380V.
230V-nál más jóval kisebb feszültséget kapna. De csillagban maradhat nem? A csillag-delta kapcsoló szóba jöhetne még ezeknél a biztosítékoknál?
Csillagba átkötve már 660V-os lenne és így már szupergyengévé válna, szerintem olyannyira, hogy még saját magát is nehezen indítaná meg.
Jelenleg is csillagban van és könnyedén indul, és nem is erőlködik, pedig volt terhelve rendesen. Azt elfelejtettem mondani, hogy ez egy körfűrész.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
Sziasztok van egy elméletemszerint 220 as motoro
Mert a csokijában 4 vezeték van a csoki 3 as: 1. Egy citromsárga, jelölés nincs. 2. Z1 3.z2,u2 egybe. Ezt hog tudom belötni ? Melyik a föld fázis és nulla? Köszönöm
Szia!
A leírásod eléggé értelmezhetetlen, ezért inkább fényképezd le a bekötését!
Telefonrol vagyok arrol nemengedi a képet.
Egyik: sárga kábel Középső fekete kábel z1 matrica Másik 2 kábel fekete és zöld z2 u2 Ha igysem akkor küldök este képet
Az a sárga vezeték esetleg nem zöld-sárga cirmos színezésű? Mert akkor ő a védővezető (földelés).
Sárga és fekete egyszálas közé köss 10-30 mikrós üzemi kondit. A z2u2- és az egyszálas sárgára mehet a 230V. A földelést a motortestre kell kötni.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2013
Sziasztok
Lenne egy 380/220-as 2.2kw-os villanymotorom.Van rajta egy 120µF indítókondi amivel terhelésen nehezen de elindul,viszont menet közben nagyon gyenge(szalagfűrészen van) egy kicsit nagyobb fa és meg is áll.Mekkora értékű üzemi kondi kellene rá amivel még jól menne? szerintem az sokat segítene rajta másra nem igazán tudok gondolni hogy miért ilyen gyenge,sajnos nincs 380 itthon.Előre is köszönöm.
És még annyi hozzá,hogy sokat olvasgattam utána de nem tudom eldönteni.Jelenleg deltába van kötve,indítókondival úgy ahogy elindul viszont ha folyamatosra kötöm akkor morog tőle szóval gondolom ahoz már sok.... Hogyan lenne érdemes egy fázisra kötnöm?
Nos megnéztem leszedtem róla a dobozt,hát a tekercsből csak három kábel jön ki és ennyi,így nem is tudom máshogyan kötni csak csillagban ahogy eddig is volt.Vagy ezt nem is lehetne csak 3fázisról működtetni? eddig ment egyről ide de rém gyenge volt,igaz üzemi kondi nem volt rajta.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2013
Hát 3 kivezetéssel nem a legszerencsésebb az 1 fázisról üzemeltetés. Ha van a közeledben tekercselő, kérd meg hogy vezesse ki a másik 3 tekercsvéget is. Akkor már nagyobb eséllyel lehet erősebb a motor a megfelelő bekötéssel. Ebben az esetben, már tudsz frekvenciaváltót is használni, amivel a tényleges teljesítményt is ki lehet venni a motorból. Ez utóbbi az igazán jó megoldás, ami ellene szól az a viszonylag magas költsége.
Hát én is hasonló megoldásra jutottam,de amekkora teljesítményre nekem szükségem van és amennyibe kerül egy frekiváltó annyiért kapok egy fázisú motort is... inkább eladom több hasznát veszi olyan valaki akinek van 3fázisa mert így nagyon gyenge,2.2kw helyett jó ha tud 500w-ot.
Sziasztok!
Van egy 380/220 V-os 1,1KW-os vill.motorom, amin van egy 50 mikrós kondenzátor. Úgy vágták le a vezetékeket róla és nem tudom, hogy állandó kondenzátor van-e rajta, vagy indító.Szeretném bekötni, de nem tudom hogy kell. Köszi a segítséget előre is!
Szia!
Ez a kondenzátor állandóan rá van kötve a motorra vagy valamilyen kapcsolón keresztül van rákötve?
Vagy az "úgy vágták le" azt jelenti, hogy sehogyan sincs rákötve? Egy képet mutathatnál a motorról és a bekötéséről.
Sziasztok
Véletlenül tévedtem ide. Az indító kondezátort úgy kell méretezni állandó üzemüre, hogy a segédfázis árama üzem közben ne legyen nagyobb mint a megengedett névleges áram. Pillanat üzemmódban ennek lehet az ötszöröse.
Sziasztok!
"Az indító kondezátort úgy kell méretezni állandó üzemüre, hogy a segédfázis árama üzem közben ne legyen nagyobb mint a megengedett névleges áram." Ugye itt nem arra akartál célozni hogy az indító kondit használni állandónak?Mert nekem igen csak úgy tűnik...bár még úgy sem tejesen egyértelmű a dolog... Az hogy milyen kondenzátor nagyon egyszerű megállapítani:az indító kondi bakelitből készül és van rajta egy "kupak" amit le lehet szedni és az alatt van 4 saru(2+2) és egy acél 2 füles tartója van,ami rászorítja a "kupakot" is a kondira,és tartja is azt. Az üzemi kondi az meg egy sima kondi (lehet alu vagy műanyag) és egy M8-as csavarral lehet felfogatni. Egy 380/220-as motornál üzemi kondi kell hogy legyen,mert mással nem menne,+indító kondi kell az üzemi mellé ha terhelés alatt kell hogy induljon,de az indító kondi csak pár másodpercig lehet rákapcsolva az állandóval párhuzamosan.
Szia!
Milyen kapcsolásba lehet kötni a motort? Y/D-ilyen adat nincs róla? vagy ha ez nincs hány kivezetése van a tekercseknek?-előző válaszomba megtalálod a kondi-kérdésedre a választ.
Üdv!
Eddig a 380/220v motoromat az interneten a segítségetekkel rajz után bekötöttem deltába és frankón működött. 1.5kw-s moci 40 pikófarados állandó kondival és 120 pikófarados start kondival kiválóan működtetett egy téglaszeletelő gépet . Kettő hónap után újra dolgozni akartam rajta meglepetés ért mert ellenkező irányba forgott a gép. Senki sem nyúlt a bekötéshez és erre a kondít másik pontra kötöttem a rajz szerint és újra jó irányba forog. Kérdésem. hogy történhetett ez a jelenség? Van aki tud rá magyarázatot?
Hello! Ijedtében forgott visszafelé, a "pikófarádos" kondiktól. Mert azok µF-os kondik voltak, ha valaki meg nem fújta. üdv!
Szia!
Nem pikó, hanem mikro és erre nincsen magyarázat.
Szia!
Ó,mit vétettek neked szegény kondik... 2 lehetséges válasz van rá: 1, valaki vicces kedvébe volt és belenyúlt a motorba, 2,valaki szintén vicces volt és a vágólapot fordította át.nincs több variáció. Üdv!
Sziasztok!
Szeretném kérni a véleményeteket,hogy az általam bekötött motor így működhet-e! A motor 380/220 Y/D.Egy fázisról szeretném üzemeltetni. A fázis U1-en A null V1-en. Védőföld bekötve. Az indítókondi egyik lába U2-n a másik a nyomógombon. A nyomógomb másik ága pedig W1-en. Az állandó üzemit is U2/W1-re kötném. A kézikapcsolóba a fázist és a nullát is bekötöttem,vagy elég csak a fázist? (3 pólusut találtam). A védőföld így jó,amit a dugaljba kötöttem? A választ előre is köszönöm.(Lehet rajzos is). Üdv.
Szia!
Itt megnézheted a bekötési vázlatot. A védővezetőt nem kellene a kábelen kívül vezetni! És igen, a nullát is meg kell szakítani.
Köszönöm a hozzászólást MINDENKINEK, de időközben megoldódott a probléma, "szinte" magától...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |