Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok!
A köszörűm megint rakoncátlankodik. Elindul majd kis idő múlva meg áll. Szétszedtem és készítettem egy videót hogy mi történik: VIDEO Miért oldhat le a bimetál? Eddig csak úgy indult el ha meg löktem, most indul csak megáll?
Szia!
Lehet, hogy sok áramot vesz fel és azért old a bimetál.
Az mitől lehet?Meg lehet égve a motor?
Üdv!
Meg kellene mérni a motor tekercseit ohm-ikusan, lehet az egyik tekercs kezd menet zárlatba menni ezért sok áramot vesz fel a bimetál meg le old!
3 kivezetés van a motorból. egyikre megy a fázis, a másik kettő meg a bimetál izére..
7,1 Ohm, 7,1 Ohm 14,2 Ohm a tekercsek. Amikor a bimetál leold a tekercsekből füst szál fel. Ma összeraktam a köszörűt de mielőtt félre tettem volna bekapcsoltam, nem akart elindulni csak morgott, meg löktem elindult és láss csodát működik. Mi lelhette? A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2013
Nagy valószínűséggel a két kisebbik tekercs a fő fázis a nagyobbik meg a segéd fázis!
Nincs rajta esetleg egy kondi? A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
Helló zsompi!
Bizonyos jelek arra engednek következtetni, hogy ez két egyforma (7.1Ω-os) tekercs...
Igen ez két egyforma tekercs, mind ha közép megcsapolt lenne, nincs se kondi se semmi, csak egy tekercs + bimetál kombináció
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2013
Sziasztok!
Lenne egy hatalmas problémám,amelyben a segítségeteket szeretném kérni!Csináltam egy fa hasító gépet,amit egy 230V motor hajt meg,de mivel egy irányba forog(megszorult rajta a fa és nehéz volt vissza szedni),ezért vettem hozzá egy forgásirány kapcsolót. Ennek már jó pár hónapja.Most jutott csak időm rá,hogy bekössem (amit vásárláskor meg sem néztem),megdöbbenésemre a bekötési rajzon szerepel: L1 L2 L3 jelölés.Bevallom nem vagyok otthon az elektromosságban,ezért gyanakodni kezdtem,hogy 230V-os kapcsoló helyett 400V adtak.Kérdésem az lenne,hogy valahogyan be lehetne ezt kötni 230V-os motorhoz?A Típusa Ganz KKO-20-6008,amennyiben igen az L1 L2 L3 jelöléseket hová kössem?Megtisztelő válaszaitokat és segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!
Szia!
Ezek a forgásirányváltó kapcsolók háromfázisú motorokhoz valóak. Milyen motorod van? Gyári egyfázisú vagy házilagosan átkötött? A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2013
Szia!
Köszönöm a gyors válaszodat! Idéznék tőled a motorommal kapcsolatban: "Ez a motortípus eredendően egyfázisú táplálásra készült, tehát nem tudom, hogy hogyan lehetne átkötni háromfázisra. Én csak a rajzot tudom ajánlani a forgásirányváltás témakörében. " Anno már segítettél nekem a motor forgásirányának megváltoztatásában az átkötéssel,ami sikerült is!Azért is vettem meg a kapcsolót,hogy ne kelljen mindig "lefaragni"a fát a kúpról és állandóan átkötögetni,hogy leforgassa magát a fa. Ezért is lepődtem most meg,amikor megláttam,hogy 230V helyett adták ezt a 400V kapcsolót,amikor direkt 230V-hoz kértem!
Olyan nincs, hogy 230V-os forgásirányváltó kapcsoló. Forgásirányváltó kapcsolót háromfázisú táplálású motorhoz lehet kötni, ami lehet 400V-os vagy akár három fázisú 230V-os is. A te esetedben azt az átkötés-változtatást kell kapcsolóval megoldani, amit kézzel, csavarhúzóval, fogóval tettél meg a forgásirány megváltoztatásáért.
Megkövetlek!Bocsánatot kérek a tudatlanságomért!
Azt hittem külön van 230V-os,mivel az eladó is azt mondta,hogy a raktárból hoz nekem egy olyat.Ezek szerint jó lesz ez nekem,de viszont hová kell kötni az L1 L2 L3 jelöléseket?
Ez a kapcsoló nem lesz jó, mert két átkötést kell megváltoztatni, a kapcsolód pedig erre nem alkalmas. Én két mágneskapcsolót használnék erre a célra.
Most lelkileg összetörtél.
Van mágneskapcsolóm,de nem hiszem,hogy ez a fajta jó lenne hozzá.Ezek szerint feleslegesen vettem meg ezt a kapcsolót.Másfajta kapcsoló létezik ehhez a megoldáshoz szerinted?
Tudtommal erre a célra nincs kereskedelmi forgalomban kapcsoló.
Sok hasítóról néztem már képeket és elvileg többen is van ilyen felszerelve.Bár lehet azok 400V-oosak.Valahogyan meg kell oldanom pedig.A baj az,hogy a nagyobb tönköknél megfogja a kúpot és nehéz róla leszedni,de ha megváltoztatom a forgás irányát,akkor szépen "kipörgeti" magát a fából.
Szia!
Hát az nem biztos hogy kipörgeti ha vissza irányba a 0 fordulatról akarod indítani (1 fázis esetében).Az irányváltót (ha 1 fázisú a motor) csakis 2db mágneskapcsolóval (pl dil 002 ganz mágneskapcsoló 230v-os),és 3db nyomógombbal (szakító:piros,inditók:zöld) mindezt öntartásban,egymást kireteszelve! A gyári készülékek úgy vannak gyártva(motor,fázis,kapcsoló) hogy együtt működhessenek...
Üdv!
Szerintem a kapcsolót be lehet kötni úgy, hogy irányt váltson, hisz lényegében két váltóérintkezőre van szükség. Ezt tudja szerintem a kapcsoló, csak nem a gyári bekötést kell alkalmazni, hisz az háromfázisú motorokhoz készült. De szerintem ha megszorul, akkor nem fogja kipörgetni, hiába kapcsolod át. Nem tud elindulni.
Köszönöm a válaszokat!
Mivel már kipróbáltam,így biztosra tudom mondani,hogy vissza forgatja magát,hiszen "csiga vonalban" bele fúrja a kúpot!Vastagabb anyagvastagságú fém fúrásánál(vagyis szorulás után vissza pörgetésnél) sem az induláskor törik el a fúrószár,hanem miután már fordult párat és a forgács megakad. Egy fázisú a motorom,viszont a szíjtárcsám 23kg,direkt ilyen súlyos,mivel így lenkerékként működik! Nagyon jó lenne bekötni ezt a kapcsolót,de az a kérdés mit hová.
Sziasztok!
Esetlegesen nincs ötlete valakinek az ábrák alapján,hogyan lehet átkötni a kapcsolót?
Készítesz egy táblázatot, hogy a kapcsoló 3 állásánál melyik érintkező melyikhez kapcsolódik. Ezt egy sípolós multiméterrel könnyű kimérni. Ezek után a már sikeres kézi forgásirány átkötést megvalósítod a megfelelő érintkezőkkel.
Pár éve én is csináltam 6008-as kk-val irányváltást egy fázisról, de ott a motor 3f volt, kondenzátorral, deltában. Sajnos se a kapcsolót nem tudom szétszedni neked, hogy megnézzem a bekötést, sem az általam készített vázlatrajz nem elérhető.
A Ganz motorkapcsolók lefejtési rajza:
Az egyfázisú motor forgásirány váltását is meg lehet vele csinálni, de hátrány, hogy a nullát már nem tudja kapcsolni. Tehát dugvillás egyfázisúmotor esetén ez probléma.
Üdv!
Mérd ki a kapcsolót egy szakadásvizsgálóval vagy ellenállásérővel! Előtte az átkötő rézlemezkéket vedd le! Ha minden igaz négy van rajta. A mellékelt dokumentumba írd be hogy melyik állásban melyik vezet és lerajzolom. Most épp nincs itthon ilyen kapcsolóm, a neten megy nem találtam rajzot. Üdv! Tomi (Lehet hogy csak holnap tudom lerajzolni) A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2013
Szia!
Igy tudod megoldani, a 6008-as kapcsolóval.Természetesen nem kell a fémlemez áthidalás.. üdv.:Foxi A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2013
Szia!
Mégsem tökéletes a rajz, midjárt módosítom.. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2013
Mégsem lett tökéletes, hiszen nem állandó a kondenzátor üzeme!
Helyesen így jó:
Ha az áramrelé helyett W1-et írsz érthetőbb lenne..
Sziasztok.
Tönkre ment az egyik motoromon a kondenzátor. 8uF(cbb60) ha jól gondolom indító kondenzátor. 0.6µF mérek. Nincs most 8úR kondenzátorom, tehetek nagyobbat? |
Bejelentkezés
Hirdetés |