Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Tudjátok e, hogy a 2001-es octavianak milyen tipusú a távolsági (fényszóró) égője? Az autó gyári xenonos (D2S xenon égő) meg a ködlámpa is a xenon melett van és olyan lencse van előtte mint az országúti lámpán, ennek sem tudom mi az egő tipusa. A park lámpába én most T5 w5w-st raktam, de jó bele a T20-as is? Meg a hátul levő égőknek mi a jelzése? Előre is köszi!
Ebből mindegyik izzó típusát ki tudod deríteni:
Sziasztok!
Az AC cseréje megoldotta a füst problémát,viszont a következő megmaradt: menet közben leáll a kocsi és elkezdenek villogni a lámpák a műszerfalon,leveszem gyújtásról,aztán vissza és megy tovább.Ill. indításkor szintén beröffen(égők villognak) és leáll.Párszor eljátsza és beindul.ha esetleg valakinek van ötlete az kérem írjon,köszönöm. Jó éjt.
Riasztó van a kocsiban?
igen van,az is bezavarhat?így látszólag nincs baja,rendesen működik a riasztó.
A riasztók nagy többségében van gyújtástiltás funkció, ezért az is bezavarhat, de lehet egyszerűbb baj is.
Szépen módszeresen végig kell járni. Én leállás után megnézném mi nem kap áramot. Ha a riasztó szórakozik, akkor vagy a szivattyút kapcsolja le, vagy a gyújtást. Ezek vizsgálatával kezdenék.
Köszönöm,utánanézek.
Sziasztok!
Ma megnézte a kocsit egy hozzá értő emberke és szerinte a műszerfal mögötti relékkel van a baj,csak épp nemtudta megállapítani hogy melyikkel!5 relé van,megtudnátok mondani az egyesek funkcióít?valószínű hogy a gyújtásé lesz a ludas(vagy nem)köszönöm szépen! Üdv. Idézet: Akkor azért nem igazán értett hozzá. Szerintem keress olyan szakit, aki azt is tudja mi a hiba, netán meg is javítja. „Ma megnézte a kocsit egy hozzá értő emberke és szerinte a műszerfal mögötti relékkel van a baj,csak épp nemtudta megállapítani hogy melyikkel!”
Sziasztok,
Újra én zavarom a társaságot,képzeljétek el,hogy a ki-be indulástól nagyobb problémám lett,egy szervizes megállapítás eredményeképpen átkell gyűrűzni az autó motorját.Ugyanis ezért füstöl újonnan.Amugy max 1 l olajat kell utántöltenem egy olajcsereperiódus alatt,a kocsi jól megy,húz is,csak füstöl.lövésem sincs mitévő legyek,nemlenne olcsó mulatság,főleg ha megsem oldaná a problémát! Jó éjt mindenkinek! Idézet: Ezt írtad 18.-án. Nehéz úgy segíteni. hogy normális hibaleírást sem adsz. Látatlanban csak tippelgetni lehet. Skodáknál előfordul az olajlehúzó gyűrű kokszosodása, szerencsés esetben egy tisztogatás is elég lehet. „Az AC cseréje megoldotta a füst problémát,”
Szia!
Elnézést kérek,ha nemvoltam egyértelmű,az ezért füstöl ujjonan-t arra értettem,hogy újra füsöl az autó.Igazából ennyi lenne a hibajelenség:szürkésfehér füst(alapjáraton is),alapjáraton kicsit bedadog valamikor.Fokozott olajfogyasztás nincs,húz,hibakód nincs.Arra szeretnék tanácsot h érdemes átgyűrűzni vagy lehet más baja is?
A gyűrűk kopásánál első tippre szerintem nem az olaj fog fogyni, hanem épp fordítva: a benzin kerül az olajba, azt felhigítja, és így rontja a kenést. Én azért ilyesmiben inkább valami autószerelőtől kérnék tanácsot/ellenvéleményt - pl. az Index "Autószerelők" fórumán.
Én úgy tudom, és úgy tapasztaltam, hogy az olaj lilát, kékest füstöl. Olajevés okai lehetnek a szelepszár szimeringek is. A fehér füst az elvileg gőz, lehet égéstérbe kerülő víz, vagy csak egyszerű pára kicsapódás. (Az inkább hidegben látszik) A túl dús keverék pedig feketést füstöl.
De vannak itt, akik sokkal jobban értik a témát, mint én.
Az attól függ melyik gyűrű kopott. Ha az olajlehúzó akkor igen csak fogyhat az olaj. Az üzemanyag csak a hideg motornál hígítja az olajat, meleg motornál mér elpárolog ha el nem ég akkor is. Aztán a katalizátorban ég el, ha van rajta olyan.
Számtalan más baja lehet, de nehéz látatlanban okosnak lenni. Kompressziót mért a szerelő?
Sziasztok! Csak csendben jegyezném meg, hogy ez Simos2 rendszer (utálom) és sok levegős dolgot kell neki figyelnie. Ha már most füstöl. akkor előzőleg is volt valami lerakódás a levegős rendszerében ami mostanra ide vezethetett. Ez lehet öregedésből adódó repedés is valahol a csöveknél, mert ugye a hibatárolóban nincs nyoma az ilyesminek. A szívócsőnyomás vezérléséhez tartozik egy mágnesszelep ami bizonyára rendben működik de a az oda vezető csövek belseje tartogathat némi meglepetést. (az A3 ne zavarjon senkit, mert a Skodánál itt nincs ennyi infó de minden ugyanaz)
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
Sziasztok!
Škoda Octavia 1.6 75 Le AEE (1997) A probléma, hogy alapjáraton dadog a motor és mintha kihagyna egy pillanatra. Pár hónapja kezdődött. Eltűnt róla az alapjárat. Elkezdett dadogni, menet közben rángatni. Olyan volt mintha leállt volna a motor. Gázpedálra egyáltalán nem reagált. Autó leállít újraindít 10-20 km-ig jó utána ugyanaz. Cseréltek rajta: fojtószelepet, gyertyákat, gyújtókábeleket, benzinszűrőt, trafót, rotort stb. . Az alapjárat megjavult, bár kicsit ingadozik. De még mindig dadog-durrog, igaz már csak alapjáraton. Tanácsot kérnék mi lehet a baj? A válaszokat előre is köszönöm!
Szia! Elég sok szó esik erről a motorkódú Skodáról pl.: ITT az alapjárat és a lehetséges hibákról van szó (hasonló eset mint a Tiéd), de ITT a teljes motorvezérlésről is van infó. Ha menet közben rángat és alapjáraton is probléma van és ez független a hideg-meleg állapottól, akkor feltehetően fordulatérzékelő hiba lehet (nem biztos), DE előbb hibatárolót kellene kiolvasni, mert az legalább szűkítené a "lehetségeket" és nem kellene cserélgetni az alkatrészeket feleslegesen. Ha a fojtószelepet kicserélték és nem volt szoftveresen elfogadtatva a motorvezérlővel, akkor annyi, mintha semmit sem csináltak volna. Ha több képi infót is látni szeretnél akkor a főcímtől balra a kereten belül a szélén van egy kis "V" alak. Tedd rá a kurzort és legalul lesz az ami legördül majd a menüben.
Sziasztok!
Hetek óta olvasom a fórumot, de az én problémámmal teljes mértékben egyezőt eddig nem találtam. Autó: I-es Octavia tour, 2006 évjárat, 1.4 benzin. 120.000 futott km. Hideg motornál és meleg motornál is, ha a sebességemet tartani szeretném mondjuk 50 Km/h-n, akkor a motor finoman rángat. Ha rálépek a gázra, akkor egyet-kettőt rángat majd megindul szépen. Alacsony fokozatban 3. és 4. lehet jobban érezni a rángatást. Ha klíma be van kapcsolva, akkor annyira nem érezni. Tehát a sebesség tartásánál rángat, 1800-2000 fordulaton. Az alapjárat rendben. A motor check lámpa nem világít. A hibatároló is üres. A fojtószelep kipucolva és újratanítva. Mi a túró lehet a baja? (93'as Mondeom is produkált ilyet, annak a vége a légtömegmérő csere lett)
Gyertya cserével kezdeném a javítást.
Szia! Lehet, hogy ez vezérműszíj probléma lesz. Volt már cserélve 90 ezernél?
Sziasztok!
Volna nekem egy csodás 97-es AEE 1.6-os Octaviám. Az alábbi érdekes hiba van vele: menet közben kb 30 másodpercig elkezd rángatni de nagyon erősen. Majd miután kirángatta magát megy tökéletesen tovább. Alapjárata jó és semmi baja nincs. Csak egy adott hőfoknál és csak egyszer csinálja ezt. Gyertya,trafó,osztófedél, rotor, kábelek,fojtószelep cserélve lett benne. A kocsi benzin-gáz üzemű és mind a két üzembe ugyan akkor csinálja ezt a rángatást. Volna valakinek tippje mitől lehet ez? Hibát nem látni a gépen.
Gyertya csere ma megvolt. Sajnos nem javult a rángatás. Szerelőnek fogalma sincs, hogy mi lehet a probléma. Azt tanácsolta, hogy vásároljak injektor tisztító adalékot, mert lehet, hogy az injektorban lerakódás van, és ezért csak alacsony fordulaton jelentkezik a hiba.
Még valami: gázpedál jeladó teljesen lenyomott gázpedál mellett is csak 78%-ot mutat. Felengedett pedál mellett pedig 15%-ot mutat.
Vezérműszíj cserélve volt 90ezernél. A szíj feszítés automatikus. A szíj működő motornál sem nyüszög.
a hőfok szerintem 92körül van.... a mutató szerint a motor meleg!!!
Sziasztok!
Skoda Octavia 1998 Olyan problémám van, hogy a központi zár nem akar rendesen működni. Vagyis inkább a reteszelés. 3x kell ráforditanom a kulcsot mire reteszel. Cseréltem zárat minden microkapcsoló jó. Minden ajtóban átnéztem a vezetékeket. Hátha itt találkozott már valaki hasonló hibával. Köszi előre is! Üdv: Zsolt A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2013
Tisztelt itt fórumozó társaim!
1998 Octavia (AEE) önindító mostanában nem akar indítani. Csak búg de nem forog. Kb. öt-hatodik próbálkozásra működik. Szétszedtem, ránézésre minden ok. Nincs extrém kopás, szénkefék 70%.os állapotban, tengelyek nem kopottak. Kitisztítottam, bezsíroztam ahol kell, összeraktam, megfelelően működik kb. egy hónapig, és most megint kezdi. Ha tudtok segítsetek! Előre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |