Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   144 / 338
(#) zolika60 válasza levi102 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Pedig ott kell valami hibának lenni, mert most a lámpákon keresztül kapja az index a testet. Milyen autó ez?
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
(#) levi102 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Daewoo Nexia 96-os. Most jutott eszembe hogy tavaly hasonló problémája volt, akkor azt csinálta ,hogy ha felkapcsoltam a fényszórót akkor az önindító kezdett járni.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
(#) zolika60 válasza levi102 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
A tavalyi problémát inkább valami kábelköteg zárlat okozhatta. Most viszont legelsőnek ahogy írtam is a testpontokat nézd át. Nincs sajnos pontos típusismeretem, de az akku mellett, a lámpák mellett, a biztosítéktábla mellett keress olyan pontokat ahová a testkábel a karosszériára van csavarozva. A leggyanúsabbak a lámpa környékén lévők, ha az eső után keletkezett a probléma.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
(#) levi102 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget megoldódott a probléma! Az indexnek van egy főtestkábele és az volt elszakadva.Köszönöm!
(#) zolika60 válasza levi102 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Igazán nincs mit.
(#) thebarna9851 hozzászólása Aug 29, 2013 /
 
Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne hogy házilag szeretnék készíteni egy központizár vezérlőt ( 2 vezetékes kivitel), a távirányító modul kész van az egy relét tart zárva 2 másodpercig.
Ehhez kellene nekem valami ötlet hogy ha megnyomom a távirányítót akkor zár a relé és záródnak a zárak, és ha ismét megnyomom a távirányítót akkor megint zár a relé és akkor nyittanak a zárak.
(Ez amolyan egy gombnyomásos rendszer ahol a relé veszi át a "gomb" szerepét)
(#) Tommi hozzászólása Szept 11, 2013 /
 
Üdv

Amire rájöttem az a következő:
3 szálas csatlakozó.Van rajt egy fix 12V ,egy változó feszültség( 9V, 5V) és a test.
Hogyan lehetne azt megoldani, hogy fordítva működjön?

pl .:Ha eedig 9V -nál kitolta az állító tengelyt...akkor most behuuza

IMG_02800.jpg
    
(#) eyess válasza Tommi hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Ez egy egyenáramú motor kontroller ic.Miért lenne ott váltó feszültség .Ott valami nem jó akkor.
A fordítva működésre mire gondoltál ?
(#) Tommi hozzászólása Szept 11, 2013 /
 
Helló

Azt nem tom ,de ezt mértem rajt műszerrel.
piros vezken fix 12 V ot kap,,,fehéren válozó feszt.fekete meg test....

Fordítva:
4 állása van a lámpa állító tengelynek.
Ha pl eddig 12V on volt a legmagasabb pozícióban az azt jelentette hogy akkor volt teljesen kitolva a tengely...
És ahogy csökkent a fesz ,uugy egyre kevesebbet lógott ki ....

Ezt kellene megfordítani....
(#) eyess válasza Tommi hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Na de ha eddig jó volt az irány , akkor miért akarod , hogy fordítva üzemeljen ?
(#) Tommi válasza eyess hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Mert másik lámpa lett belerakva és az automatika a nem terhelt autónál lebólintja a lámpákat.
Ha meg megpakolom a hátulját akkor emeli fel ...

Pont fordítva működik most ,mint kéne .......
(#) eyess válasza Tommi hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Annyit tudsz csinálni , hogy ami megy a motor felé vezetékek felcseréled.Mivel DCmotorrol van szó , így forgás irányt lehet , így váltani.
(#) Tommi válasza eyess hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Próbáltam.....

Kezdü és végpozició működik.
A közbensü 3 állásban csak ide -oda rángatózik a motor...
(#) proli007 válasza Tommi hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Hello! Ahogy elnézem a hálón képeket, nem fog menni, mert van benne egy pozíció kapcsoló (állásjeladó), annak vezetékeit is fel kellene cseréli. Az meg nyomtatva van.. Pld.. üdv!
(#) Tommi válasza proli007 hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Hellóó

Ezt tudnánk konrétizálni..???
Ezeket a képeket Én is megtaláltam,csak Én nem értem.
Ha elmagyarázod mit kell csinálni Én megoldom vhogy

Tomi
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2013
(#) eyess válasza Tommi hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Ehhez az kellene , hogy megkeresni melyik a három közbenső álláshoz tartozó érintkező felület , és az ic lábainál megszakítani , és keresztbe kötni . Szerintem a három közül elég csak a két szélsőt megcserélni a középső maradhatna is.
(#) Tommi hozzászólása Szept 11, 2013 /
 
Az ic lábainál jön ki 12V ,9V 7V 5V 3V ,mind különböző lábnál?
Jól értem?
?
De sajna 4 et kell ,mert másképp nem lesz összhangban a automatikával.
(#) proli007 válasza Tommi hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Előre bocsátom, nem ismerem a készüléket, a képeket is csak a hálón láttam. De szerintem a kapcsoló érintkezőit kell felcserélni. Bejelöltem a képen a pirosat a pirossal, a kéket a kékkel. A kapcsolónál és az IC-nél is megjelöltem a szin párokat. A kapcsolók mellett is van forrpont, és az IC lábak között is. Ha elvágod az IC melletti nyák vezetősávjait (sárga), akkor a kapcsoló melletti forrpontról, huzallal az IC lába közti potra átköthető felcserélve. (Legalább is a képen én így látom.) Minden esetre gond azért lehet, mert ahogy elnézem a szögelfordulás balról jobbra, vagy jobbról balra nem egyforma. Vagy is a kapcsolók más szögállási helyen vannak. üdv!

REFI-DIR.png
    
(#) Tommi válasza proli007 hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Mivel tudom legmegbízhatóbban elvágni a sárga vonallal jelölteket?
Miért karikáztad be pirosan és kéken végpontokat?
pillanatragasztóval rögzíthetem a vezetéket a nyákon ?
(#) eyess válasza Tommi hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Tapéta vágó késsel minden további nélkül el tudod vágni.Azért jelölte be , mert az egyforma színek az ic től jön , és ami az érintkezőknél van az ahhoz tartozó szálak , és ezeket kellene felcserélni .
(#) swiftes gabesz hozzászólása Szept 12, 2013 /
 
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni. Suzuki swiftem van 2006-os évjárat. a gyári lámpa H4 es negatív vezérlés, azaz a csatlakozó mind 3 pólusán pozitív jelenik meg. Ki lett cserélve a lámpa külön álló HELLA fényszórók ra. a kérdésem hogyan tudnám átrelézni, úgy ha a tompitott vílágit és refizek, akkor a tompított ne aludjon ki,. elörre is köszönöm. ilyen lámpáról van szó
(#) swiftes gabesz hozzászólása Szept 12, 2013 /
 
még egy kérdés. ez a rajz elvileg egy menetfény vezérlő, ami gyújtásra max áram, helyzet bekapcsolására csökkenti a fény erejét. Szerintetek? működhet? ime a menet fény is, full árammal. Audi S6
(#) B.I hozzászólása Szept 12, 2013 /
 
Sziasztok.
Van egy Izs Planeta 5-ös motorom. Azzal az a porbléma, hogy ha az egyik mérőtüskét ráteszem a motor pozitiv ágára (még csak ezt próbáltam a negativval nem próbáltam) akkor konkrétan lefagy a mutliméterem. Ez eléggé zavar mivel ez azt bizonyitja, hogy valami nagyfrekvenciás zavar van az elektromos hálózatában amit éppen átalakitani készülök és félek, hogy az új töltésrelémet tönkrevágja.
Nincs valakinek valami ötlete, hogy mi okozhatja ezt és hogyan lehetne kiküszöbölni? Én gyanakszom a gyujtótrafóra vagy a megszakitóra, csak ötletem sincs hogyan kellene kiszürni. (valószinű, hogy kondival, de milyen értéküvel és hol?)
Igaz ez nem autó, de kérlek bennetek ezt nézzétek el nekem, mert nem találtam motorelektronikás topikot.
(#) zolika60 válasza B.I hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Úgy mérni nem lehet. Tedd rá mindkét csúcsot. A relét meg ne féltsd erre van kitalálva.
(#) B.I válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Ha ráteszem mind a ketőtt akkor sem változik a helyzet, legfeljebb annyit, hogy ha leveszem rólla akkor kb. 1 másodpercre kiakad
Az az egyik, hogy féltem a relét, a másik meg az, hogy meg sem tudom mérni, hogy tölt-e normálisan? Legfeljebb beszerzek egy analóg műszert.
Köszönöm a választ.
(#) Ricsi89 válasza B.I hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Nincs itt semmi gond, csak a hagyományos akkus gyújtás miatt akad ki a műszered. Ez előfordult már velem is.
(#) Tommi válasza Tommi hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Azzal ami be van karikázva kell vamit csinálnom?
(#) golyo1121 hozzászólása Szept 12, 2013 /
 
Sziasztok abban kéne segítség hogy egy simson gyújtótrafóját hogy tudnám kimérni hogy jó e? 3 kivezetése van egy a test, másik amin kapja a feszültséget, harmadik amin leadja a nagyfeszt. Olvastam valamit hogy kell egy próba lámpa meg egy áramforrás, de melyiket hova kell kötni? Meg áram forrásnak egy adapter jó lesz?
(#) proli007 válasza Tommi hozzászólására (») Szept 13, 2013 /
 
Hello! Amit bekarikáztam nagyban, azok az érintkezők. Azokkal nem kell tenni semmit.
A kis karikás pontokat kell összekötni páronként. Vagy is a piros egypöttyöst az ugyanilyenhez, a piros kétpöttyöst a piros kétpöttyöshöz.. stb. Csak nem akartam a rajzra a dótokat rárajzolni, mert akkor dzsumbuj lett volna a képen. A kapcsoló közelébe ne vidd a drótokat, nehogy beleakadjon.. üdv!
(#) Tommi válasza proli007 hozzászólására (») Szept 13, 2013 /
 
Akkor jól csináltam ,de sajna nem működik abszolót.....

Van vmi ütleted?
Következő: »»   144 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem