Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Amit leírtál az mind igaz.
Hello.
Bementem a villanyos boltba, ahol veszem az alkatrészeket holnap. Aztmondták elég a 2,5-os vezeték és a 16-os csatlakozók.
Szia!
Igen a villamos boltba sokmindent tanácsolnak,de te döntesz,csak hogy 4fontos dolog van amit figyelembe kell venni:kábelhosszúság,erőátviteli kábel (vagyis terhelés esetén nagyon megnő az áramfelvétel),ér keresztmetszet,és hogy az erek össze vannak sodorva egymáshoz képest,és egy ráadás:3fázist szállít! Úgy rémlik egyszer én már befürödtem ilyennel.
Akkor 32A-es dugókat és 4mm2-esvezetéket javasolsz?
Nem kötelező a 32-es dugó. A motor üzemi áramfelvétele belefér a 16-ba. A nagyobb keresztmetszet mindenképpen célszerű.
Szia!
Az előttem szólónak teljesen igaza van,a csatlakozóból teljesen jó a 16A-os,a vezetőt mindíg felül kell méretezni,így nem kell 2x vásárolni,és biztonságosabb. üdv!
16A-re és 20 méterre miért nem jó a két és feles? Na de mindenki arra költi a pénzét, amire akarja.
Szia
Mint említettem,az hogy a motor 5,5kW-os nem azt jelenti hogy megterhelve is annyit fogyaszt.Ekkora terhelésnél igencsak nagy mágneses tér jön létre,én láttam már olyat hogy a megtervezett 7,5kW-os motor 4x6-os kábel elolvadt,holott az is elment volna 4x4-es kábellel a tervek szerint.Akkor vezet jól a kábel ha a felületi hőmérséklete a környezeti hőmérséklettel megegyezik.
Helló köbzoli!
No igen, de ez a vezeték hosszával (feszültség eséssel) nem foglalkozik ha jól látom, ám a kérdésben fontos szerepet játszik az is. Főleg hogy villanymotorról van szó (és nem lakásról vagy világításról).
Üdv köbzoli!
Bizonyos szempontból igazad van, de fenntartom a jogot arra hogy ne válaszoljak mindenre amire tudnék. Ebben az esetben nem tudtam volna pontosabb választ adni mint amilyet te adtál csak utánajárással. * Nem kívánt törölve! mod. A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
Sziasztok!
A hosszabítót megcsináltam 5x4-es kábellel. A Kapcsolószekrényt át kellett alakítanom, mert a biztosítékig 4-es Al vezeték ment, onnét pedig 1,5mm2-es ment tovább. Én újra kábeleztem 2db aljzatnak 2,5-ös kábelekkel, biztosítéktól egy 16A-es kapcsolóig, majd tovább a dugaljra, mindezt kétfelé osztva a biztosítékoktól. Motor bekötés maradt még hátra. Találtunk egy régi csillag/delta kapcsolót, de nem vagyok tisztában a bekötéssel, jól gondolom a következőket? R - Fázis 1 Be S - Fázis 2 Be T - Fázis 3 Be U - U1 V - V1 W - W1 X - U2 Y - V2 Z - W2 ? Köszönöm!
Szia
Elméletileg jól gondolod,bár nem 100%,jobb ha kiméred.A motorod engedi a Y/D indítást? mert ha a firmatáblán 220/380(230/400)Y/D akkor így nem indítható,ezt nézd meg rendesen.
440/690V van rajta. DE eddig fixen Deltában volt, mert jó poros a bekötés.
Most viszont egy nagy légbefúvót fog hajtani, szíjhajtással. Köszi!
Akkor nem lesz gond vele,azért próbáld ki azt hogy elbírja-e a hálózat ha fixen D-ba marad,mert a kapcsoló is úgy hagyja majd ha valamiért áramszünet lenne. Sok sikert!
Még azt kérdezem hogy a tekercspontok eltolva vannak a kapocsdekniben, vagyis nem egymással szemben van U1 és U2. Így kell a kapcsolót bekötni vagy egymással szemben? A fix deltát kipróbálom majd. Köszi
Hülyeséget írta. Már megvan hogyan kell.
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! Sajnos még nem volt csak egy kis időm bekötni a rajz szerint az irányváltó kapcsolót,de valamit eltolhattam,mert megint leverte a biztosítékot. Kicsit meg is ijedtem,mert ma éjszaka este tízkor leégett a FI-relé(a villanyóra után van).Szerencsére csak az oldala égett szét.Egyébiránt annak örülők,hogy nem fűtés közben történt,mert így legalább a vegyes kazán keringtetője nem működött. Érdeklődnék,hogy szerintetek mekkora Fi-relét vegyek a házhoz,mert most 40A és 300mA-es volt betéve.Viszont azt látom hogy zömében 60-65 mA-es relék szerepelnek a hirdetésekben. Keresek egy villanyszerelőt és azzal köttetem be,csak kíváncsi lennék,hogy kinek milyen relé vált be,mert sokszor a gyakorlat elébe megy az elméletnek.Viszonylag sok fogyasztó van hűtők fagyasztó,valamint szoktam hegeszteni is.A rendszerem 230V.Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm!Elnézést amiért ide írtam ebben a témában.
Nekem GE gyártmányú, 30mA/25A-es kombinált van az egész hálózatra (1x230V). Pincére is.
Még sosem oldott le "csak úgy magától", mindig vmi tényleges oka volt (ha érdekel, felsorolom). Jól bírja a cuccokat, hegesztőt, flexet, kompresszort, kazánt, hűtőt, porszívót, mosógépet, vasalót, mindent.
Saitek!
Nem írtad el? 300mA-es hibaáramú a tönkrement FI-relé? Ajánlom a 40A terhelhetőségü, 30mA hibaáram kioldású FI relé beépítését. Lakásoknál a 30mA-es kell. 300mA-es az iparban vagy főelosztókban szokás használni. 60-65mA-es kioldású típus szerintem nem is létezik. A szabványos értékek a 10, 30, 100, 300, 1000mA-es.
Sziasztok!
Vettem egy 2kW-os egyfázisú motort körfűrészhez. 4 kivezetés van rajta: U-X-V1-Y2. Az U és a V1 egy réz lemezzel össze van kötve. A mért ellenállások: U-X 4,1 Ohm, V1-Y2 1,2 Ohm. Az indító és az üzemi kondi (160mikroF/25mikroF) az Y2 és az X közé bekotve, az indító sorba egy nyomógombal. A 230V-ot az Y2-re és a V1-re adtam, de egy kis moccanás után leveri az automatát. Két kérdésem lenne: 1. Jól van e bekötve szerintetek? 2.Lehet hogy kellene elé egy lágyindító kapcsolás? S ha igen, tudtok e hozzá adni rajzot? Köszi
Szia!
Hány amperes a kismegszakító és mi a motor típusa?
Szia!
16-ampreres megszakító, és a típusa ismeretlen. Akitől vettem az ki se próbálta újratekercselés után, szóval mincs rajta adattábla.
A kapocsléc fedőjében nincs egy bekötési rajz?
Sajnos nem volt rajta
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Szia!
Biztosak ezek az ellenállások?Mert ha számolunk vele kicsit akkor elég nagy teljesítmények jönek ki,és egyáltalán nem csodálkozok hogy veri a biztit.
Szia!
Többször is megmértem, 2 multiméterrel is. Szerinted mekkora teljesítmény jön ki a motorból? A lágyindító nem segítene rajta?
Szia!
Az 1,2ohm kevésnek tűnik,de lehet hogy jó,ha rajtahagyod a műszert és megforgatod a tengelyt változni kell az értéknek,frekvenciaváltóval tudod csak szabályozni a motort,a fő tekercs a V1-Y2 lesz,a segéd pedig az U-X lesz.A bekötés helyes.Régi vagy új a bizti?Van terhelés a biztin a motoron kívül?Ehhez a motorhoz legalább 16/C bizti kell.Nincs testzárlat?
Szia!
A fenti megoldásra az ellenállás értéke mindkét tekercsen megnőtt. Testzárlat nincs. A biztosíték új, és a próba idején csak minimális terhelés volt a megszakítón. A frekvenciaváltó milyen módon szabályozza az indulást (bocsi a kérdésért, de ebben a témában hiányosak az ismereteim) ? Rajzot tudsz esetleg belinkelni? Köszi. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
Üdv kormi978!
Idézet: „A frekvenciaváltó milyen módon szabályozza az indulást” Időben lineárisan növeli nullától a motorra jutó váltakozó áram frekvenciáját egy "felfutó rámpának" nevezett, általában időben megadható paraméter szerint. De megjegyezném, hogy frekvenciaváltó használata pusztán motorindítás miatt általában nem gazdaságos.
Szia
Akkor a motorod elviekben jó,csak kicsi a biztosítód.Milyen fajta?e.on-os?ha B16-os akkor valószínű hogy nem sokszor fog elindulni a motor,ha e.on-os vagy más szolgáltatós cseréltesd 32-esre(ha a vezeték is elbírja)addig ingyen bővítik.Lágyindítás a frekvenciaváltóval lehet csak ha jól tudom más nemigen van,ahhoz meg drága. |
Bejelentkezés
Hirdetés |