Fórum témák
» Több friss téma |
Ha már csak ennyi a hiba hogy ezekben az esetekben felvillan a jel, akkor a megoldás kézenfekvő: cserélni kell a jeladót. (Bár a csere előtt én inkább megtakarítgatnám különös tekintettel a csatlakozót és precízen visszatenném hátha megjavul alapon ) Így néz ki Hogy ez pontosan hol is van abban nem vagyok biztos, de ha jól emlékszem akkor a főtengely végén, és alulról láthatónak kell lennie. Ha legközelebb testközelben lesz barátom F-es astrája megnézem neked.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
Köszi szépen megkeresem
Amit te írsz az a főtengely jeladó. Neki sebesség jeladó kell, ami ha jól emlékszem a váltónál van a km spirál meghajtónál.
A riasztót pedig úgy kell rákötni az irányjelzőre, hogy a két vezetéket, ami a riasztóból kijön azt az irányjelző kapcsoló után a két oldalra kell rákötni.
Köszönöm a helyesbítést. Akkor kicsit összekevertem a dolgokat. Úgy tudtam hogy ami az ECU számára a sebesség értéket állítja elő az a km órában a spirál végénél van. Így a sebesség jeladónak a főtengelyen lévő jeladót gondoltam. Ezek szerint pont az ellenkező végén van a spirálon a sebesség jeladó.
Helló ma is kivilogtatam ma is a 24 de a 13ast is villogta az mitől van és ha jól olvasom akkor a jeladót a válton keresem?Lambda szonda – nincs feszültségváltozás
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
Nem taláom egyik jeladot sem
Akkor az útjeladó a km órában van benne.
Sziasztok!
Most találtam rá erre a topikra, de máris sorolom a problémáimat: 1.: ABS lámpa általában világít, nagy melegben és nedves időben elalszik a lámpa. Poros, úton való fékezéskor helyrejön. És olyankor napokig nincs gond vele. Tipikusan akkor jön elő, ha lerakom az autót, és pár óra múlva újra használom. Este, vagy munkaidő után nincs gond. 2.: Ha az ABS lámpa világít, akkor néha a sebesség mérő nullát mutat. Ez ritka, és véletlenszerű. 3.: Ha ABS lámpa világít és a sebesség mérő is nullán áll, akkor néha előjön az, hogy valamivel gyengébb a motor, mint kéne. Ez nem észrevehető, csak akkor, ha pl nagy gáznál, vagy előzésnél hirtelen újra működni kezd a sebesség mérő, és olyankor ülésbe tapasztó élménnyel lódul meg az autó. Van-e ötletetek erre? Opel Astra G 1.4 2006 Szervíz azt mondta, teljes elektronika csere. És sok-sok nullába fog kerülni.
Ki kellene olvastatni a hibát az ABS-ből és akkor előrébb lennénk. Ez lehet tényleg ABS vezérlő hiba, bár általában javítható, mert a forrasztások szoktak vacakolni. Vagy a csatlakozónál vagy magán a vezérlő panelon. De először is kellene egy hibakód kiolvasás.
Tényleg erről jut eszembe, nekem folyamatosan világít az ABS lámpa, viszont kivillogtatáskor semmiféle hibakódot nem ad. Ez mitől lehet? Ha dugnék rá USB-ODBII kábelt, akkor azzal csak ki tudnék olvasni valamit, nem? Azért a kérdés mert már régóta gondolkodom egy vételén, viszont ha az ABS gondot is meg tudom vele oldani akkor biztos hogy beruházok erre.
Villogtatással csak a motorvezérlőben tárolt hibákat tudod kiolvasni. A többi rendszert csak műszerrel tudod kiolvasni. Opelekhez az OP-com kábelt szokták javasolni, mivel ezzel mindent lehet olvasni, kódolni, illeszteni. Az univerzális obd kábel is jó lehet, ha találsz hozzá olyan programot, ami kezeli a rendszert és a kábelt is.
Tehát mint például ez? Bővebben: Link Még Magyarul is tud, bár ez teljesen lényegtelen...
Igen erre gondoltam. Ez tud minden 90 után gyártott opelt.
Üdv mindenkinek,
Egy olyan problémám lenne a kis B-s Corsa autómmal(1995,C12NZ), hogy amikor ő úgy gondolja, akkor hidegen nem indul két henger, aztán 1km után mind a négy indul. Az autót alig használták, 64ezer km van benne. Amikor megvettem elvittem szervizbe, az ilyenkor kötelező szerviz miatt. Olajcsere, benzinszűrőcsere, gyertyacsere új vezérlés. Azóta csinálja ezt. A szerelőm azt mondta, h cseréljem le a gyújtásomat. Kicseréltem mindent, ami ahhoz tartozik. Új gyári gyertya, trafó, kábelszett, elosztófedél, rotor. A gyertyát beköpi benzinnel és ennyi, nem indul az a kettő csak pár km után. Mi lehet a baj? Már az idegbetegség kerülget. Testzárlat? Motorhőmérséklet jeladó? Vmiért túl sok benzint kap a motor, mert mellette fogyaszt is mint az állat. Remélem vkinek volt már hasonló tapasztalata és sikerült neki megcsinálni és velem is megossza. jelzem, hogy az autó nem eszi a vizet se az olajat, nincs füst a kipugóból. Ötletek?
Szia!
Igazából ha azt mondod hogy vezérlés csere óta csinálja ezt, én megnézném hogy normálisan lett-e visszarakva, már az is sok ha csak egy bordával van arrébb. (Gondolom ez nem láncos vezérlésű) Ezt a motort nem ismerem de leírom hogyan kell F astránál hátha segít: először is vedd le a vezérműszíj burkolatát, a főtengely ékszíjtárcsáján van egy jel. /vagyis 1 vonal/ a motorblokk vagy a vezérmű burkolatán van 1 ékalakú jel, vagy egy kiálló /csöcs/. tekerd a főtengely /legalsó ékszíjtárcsa/ egy racsniskulcsal az ékalakú jelig. ha egyvonalba vannak akkor a vezérműtengely kerekén/a legfelső tárcsa/ oldalán lévő vonal /jel/ függőlegesen felül lesz teljesen középen. ha ezek nem egyeznek akkor nem jó a vezérlésed. Nyílván ellenőrizted már a szikrát minden gyertyánál, így mivel a komplett gyujtás rész cserélve lett azt kizárhatjuk. Következőnek méretnék egy kompressziót hátha gond van a szelepekkel ugyanis a gyenge kompressziót okozhatja azt hogy kicsit kitámaszt valamelyik szelep (nem zár tökéletesen) és ott egy pici levegő elszökik, pont annyi hogy már ne járjon tökéletesen. Végső soron azt tudom mondani sürgősen keress egy másik, normális szerelőt. Amit eddig ráköltöttél a tanácsaival (feleslegesen) abból már rég megcsinálták volna a kocsit normálisan.
Sziasztok! Opel Astra f 1.6 16v (x16xel) (99es évjárat). A fűtésen csak max fokozaton vagyis 4es fokozatban megy, gondolom fűtőmotor ellenállás a gond. De inkább az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudnám legkönyebben kiszerelni? Ha esetleg valaki egy pontos folyamatot letudna nekem írni hogy mivel kezdjem hogy ne szedjem szétt az egész autót megköszönném. Köszi előre is a segítséget!
Köszi a segítséget, meglátom mi lesz vele. Eddig nem nagyon volt időm foglalkozni vele de most neki esek és mindent megjavitok rajta. Írok feltétlenül ha az ecuval találtam megoldást.
A pollenszűrő alatt van ugyebár ez az ellenállás. A fűtőventillátor előtétellenállása szemből nézve a motortér jobb oldalán van az ablaktörlő alatti műanyag burkolat alatt. 2 csavar rögzíti és eléggé nagy művészet elsőre gyorsan kiszerelni. A képen ugyebár a zöld alkatrész. De mielőtt kicseréled egy másikra: vannak olyan darabok amin van ráépített hőbiztosíték. Nézd meg lehet csak az ment ki. Ha ez a gond és cseréled akkor forrasztáskor nagyon vigyázz nehogy aközben tönkremenjen az új alkatrész.
Rendben! Köszönöm szépen, remélem sikerülni fog onnan kiműteni
Sziasztok! Opel Astra F 2001-es évjáratú X14NZ motorkódú autóm van, kb. 2hete jelentkezett nála hogy még üzemmeleg motornál is működik az automata szivató (magas az alapjárat) szerelő kiolvasta az ECU-t nincs semmilyen tárolt hibakód ha leállítom és újra indítom a motort onnantól kezdve jó az alapjárat.. Mi okozhatja ezt?
Szia!
Nem tudom segít-e valamit, de némelyik Opelnél, és lehet más autóknál is, de a sebességjelet a bal első ABS jeladó szolgáltatja, vannak olyan típusok, amiben nincs ABS, de van egy bal első jeladó emiatt. Meg van az a véglet is, hogy nincs ABS, de akkor vagy bowdenes az óra, vagy a bowden helyén van egy elektromos jeladó a váltónál. Astra G esetében ez kilőve. Szóval lehet, hogy a bal első jeladó rossz, és amiatt világít az ABS lámpa, és pont emiatt megy el a sebesség is. A sebességjel hiánya okozhat erővesztést az autóban, mert az ECU nézi a sebességjelet is. Pl. Opel Tigra esetében, ha ki volt kötve a kilométeróra bowden, akkor időnként fulladozott az autó, majd leállt, mert a kilométeróra nem tudta előállítani a sebességjelet az ECU számára. De az is lehet, hogy az ABS vezérlőben rossz valami, és nem tudja tovább küldeni az ECU-nak a sebességjelet. Összetett hiba is lehet. Ki kell olvastatni a hibakódot, és egyből kiderül mi a bibi A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Hello! Nem biztos hogy tudományos hiba van. Nekem is pont ez az évjárat van. Szinte a kezdetek óta, egy bizonyos hőmérséklet tartományban hülyéskedik az alapjárat. "Fönnakad", lépcsősen csökken a fordulat a lámpánál. Aztán libeg, mintha nyomkodnám a gázpedált. (Nagyon jó, amikor a rend rendíthetetlen őre, ott áll veled szemben, Te meg "nyomkodod a gázt, mint egy idegbeteg".)
Meg kell nézni ezt az alapjárati motort, ami pont olyan dzsuva mint a képen látható. A kosztól elakad a szelep és "dadogva működik". Kezdetben kiszedték, és megpucolták a szervizben, amitől egy darabig jó volt, aztán megint jelentkezett. Mára már meguntam, tudom mikor fog ökörködni. Igazából magától is elmúlik, ha meg megpucolod ismét bekoszolódik. üdv!
Sziasztok.
F-es Opel Astra-val olyan gondok támadtak, hogy az index nem mindig működik, a relé nem kattog, a visszajelző folyamatosan világít. Ha benyomom a vészvillogót, és vissza nyomom, akkor beindul az index relé. Az index relé a hibás, vagy a vészvillógó kapcsolója kontakt hibás? Válaszokat előre is köszi. Zoli
Köszi! hát sajna nekem is vannak ilyen ingadozási problémák is az alapjárattal, még csak annyi kérdésem lenne hogy ez az alapjárati motor hol található benne keresgéltem már de nyomát sem találom.. ez 8 szelepes motor van ebben egyáltalán ilyen?
Szia!
Az elakadás jelző kapcsolóját nagyon egyszerűen ki tudod zárni, lehúzod róla a csatlakozót. Ha a probléma nem szűnik meg akkor nézzük tovább. Azt mondtad a visszajelző folyamatosan világít és ezzel együtt gondolom a külső index lámpák is, na de mindegyik vagy csak az egyik oldal? Én megnézném azt ami a villogás ütemét adja, nem tudom pontosan hogy F astrában ez már elektromos-e vagy még mechanikus, de mindenféleképp ellenőrizném.
Hello! ezen az oldalon keresgéltem képet, hogy megmutathassam. Itt a helyét is megtalálod, ha igaz. Egy csatlakozó van a seggén, és két elég rosszul hozzáférhető "speciális" csavarral van rögzítve. Ha kiveszed, próbáld megnézni mennyire áll ki a szelep, és ugyan oda visszaállítani, mert különben sokat gondolkodik hol az állás helye.
(De én nem vagyok ám autószerelő, csak vezető. Pucolni, pucoltam már ezt a vacakot, de másfél évig ki sem tudtam nyitni a motorházat, mert beragadt a zár. De ez nálam nem gond, úgy is az az elméletem, hogy nem szabad nyitogatni mert még fényt kap! Maximum a mosóvizet hiányoltam az ablaktörlőből. Nem is tudom miért nem az utastérből lehet azt feltölteni? Ez nálam a "ridegtartás"..) üdv! A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok,-igaz nem Astra, hanem Vectra de- hátha valaki tud segíteni: Az autó: Vectra B 99' 1.6/16v X16XEL A probléma a következő: Menet közben a fordulatszám mérő és a sebességmérő mutatója remegve leesik nullára a rádió újrabootolásával egyidejűleg, majd 1-2 másodperc után minden visszaáll normálisra. Ez a két jelenség mindig egyszerre lép fel. A műszerfal többi részét nem érinti a probléma. Volt olyan eset, hogy a mutatók nullán maradtak egy jó pár percig, illetve a sebességmérő mutatója kicsivel a nulla felett remegett, de a rádió akkor is visszatért normál üzemállapotba. Kérem aki találkozott már hasonló problémával, adjon valami ötletet a hibára és a javítására! Köszönöm. Taresz A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |