Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Folytatom akkor a kapunyitó tervezését. Most néztem meg a helyszínt, nos ez egy kétszárnyas kapu teljesen egyedi - tulajdosos által készített - mechanika. A meghajtás ablaktörlő motorokkal történik. A kérdésem most egyenlőre annyi, hogy mindkét szárnyhoz tegyek-e végállás kapcsolót, vagy össze lehet hangolni így is ?
Egyébként a rádiós vezérlő EZ lesz.
Köszönöm ! Ez a nem egyszerre záródás nekem eszembe se jutott....
De ezt a távirányítót már megvette a haver, szóval olyant lehetne esetleg, hogy pár másodperccel előbb nyit, illetve később zár a takaróléces fele ?
Most beszéltem a tulajjal, nem lesz takaróléc egyiken se, tehát ráérnek akármikor csukódni. Viszont akkor négy végálláskapcsolós lesz. Mintha láttam volna a topikban ilyen rajzot, mindjárt megkeresem...
Köszönöm a segítséget, megmentettél egy csomó felesleges munkától !
Sziasztok!
Érdelödöm hogy mechanika megoldások nem érdekelnek senkit, mert a fórumon erről nem nagyon esik szó . Kinek milyen ötlete van pl.toló kapu zárására vagy karos kapu fikszálására bezárt állapotban. A toló kapumat most kezdem építeni. Nekem például van egy karos kapum aminek a karja 385 cm. és zárt állapotban elég könnyen betolható hogy 1 ember betudjon bújni a kapu és az oszlop között . Várom a válaszokat hozzá szólásokat tanácsokat. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2013
Idézet: „Érdelödöm hogy mechanika megoldások nem érdekelnek senkit,” Ezt most kérdezed, vagy mondod? Tolókapunál szükségtelen, mivel csigahajtású a hajtómű, ha ennek ellenére benyémható akkor élből gyenge a mechanika. Szárnyaskapunál szintúgy, 385 az szép nagy szárny, ha benyomható, akkor föltételezem, hogy nem 40x60-as zártszelvényekből lett összehegesztve. Egyébként szárnyaskapunyitóknál látezik nem csak csiga, hanem bolygóműves áttételű. Na azt be lehet nyomni, ezért a motor tengelyére egy féket szereltek, működés közbe egy elektromágnes kiold egy féktárcsát. Ha ez még mindig kevés akkor a szárny végére kell felszerelni elektromos kioldású zárat. Üdv
Szia!
Kérdezem, mert én a hajtást is sk, akarom megépíteni és gondolkodom hogy milyen kuplungot építsek bele ? A karos kapu hajtását is sk. építettem. A hajtás fő részei 1 amerikáner és 1 fúrrógép pár végállás kapcsoló. Vezérlés 1 db. központizár vezérlő és pár 12v-os Srakk relé
Sziasztok!
Már régóta olvasgatom a fórumot, és végre rászántam magam, hogy nekikezdjek Én is egy kapunyitó vezérléshez. (Jönnek a hosszú téli esték...) Tolókapum van, elképzelésem szerint láncos megoldásban gondolkodom akkus fúrós hajtással. Elektronika szinten nagyon kezdő vagyok, e a Nagyhoho által tervezett és Tompy által továbbfejlesztett áramkörre gondoltam. A kérdésem elsőre annyi lenne, hogy távirányításhoz mit használtok? (nekem minimum 4 adó kellene, mert társas házban lakunk) esetleg vevő tipúsát is megköszönném, ha valaki leírná. Köszi!
Sziasztok!
Nincs valakinek olyan kapunyitó kapcsolási rajza, amely 230 V-os motorra van tervezve és tolókapuhoz, tehát irányváltós? Köszönöm előre is.
Biztosan van több is , csak olvasni kell és válogatni , itta témában tuti találsz 5-6 félét .
Sziaztok!
A következő problémám van! Van egy Moovo tipusú tolókapus kapumozgatóm ami eddig (4 év ) nagyon jól szuperált! De 2 hete elkezdett hülyéskedni most pedig mire haza értem teljesen elromlott hol nem zárul hol tulfut stb stb! Hosszas netezés után arra jutottam hogy vagy a motor vagy a vezérlés veszít lépést! mert nem találja a beállított végállásait! Ami kérdésem van hogy ezeknek "szabvány" 430 MHz es távirányítóik vannak viszont ugrókódosak (sajnos nekem is van hozzá 9) új rendszerre beruházni horror lenne! tuom e használni valami szetenderd hasonló frekijű vevőhöz ezeket a távirányítókat vagy valahogy próbáljam meg kiboncolni ebből a vevőt? Mert a cél az az lesz hogy egy sima végálláskapcsolós elektromotoros verzióra építem át! (olyan ment előtte 9 évig csak én barom lecseréltem)
Azért szétszedném, lehet csak egy forrasztási hiba, vagy egy rossz kondenzátor.
Szerintem senki nem fogja vágni ezt a tipust (sose hallottam)
Szét kéne szedni és megnézni, hogy mi alapján méri a pozíciót. Ha nincs végállás (tolókapunál elég érdekes), akkor nyilván van egy referenciapont közép tájékon és innen méri a távolságot (fordulatszám figyelés) Idézet: „ami eddig (4 év ) nagyon jól szuperált!” Ez manapság elég jónak számít, úgyhogy ne dobd ki Az ugrókódos, de még a fixkódos is egyedi, arra a tipusra készített kóddal működik, kizárt, hogy mással jó legyen. A vevő, meg valószínűleg, csak egy rf kártya, a kódolást a uC végzi, szóval azzal se mész sokra, persze vannak a kapcsolást 1 az 1-be végző vevők azok természetesen felhasználhatók, de nem ez a jellemző. Üdv
Az elv alapján egy léptető motor van benne kaput félig nyitott állapotába egy poti tekerésével kell megadnom a nyitási végpontot (ahogy tekerem ugy tolja egyre kintebb) és egymaásik potival ugyan ugy a zárási végpontot.
Akár áram figyelés is lehet.Esetleg csak újra kellene takarítani, és kalibrálni az egészet. A kézikönyv tanulmányozása sokat segíthet, hogyan történik a beállítása, beszereléskor.
Sziasztok!
Sikerült szereznem két kapunyitó motort! Házilag szeretném megoldani a vezérlését! Kétszárnyas kapuról van szó! A motoron van 3 kábel ami számomra feleslegesnek tűnt de nem az mert a motor álásához képest a kábelekre rámérve különböző ellenállás értékeket mérek! És itt jösztök ti.. nem szeretnék végálláskapcsolókat hanem ezt a funkciót használnám ki hogy létezik e ilyen elektronika mert a távírányítást megoldanám egy ebay-s távirányítós modullal! Meg még a másik problémám hogy ugye kétszárnyas kapu vagyis egyik kapu rázár a másikra vagyis az egyiknek nyitásnál később kell indulni záráskor pedig hamarabb vagy ilyesmi! Tudnátok e valami 5 letet adni! Köszi előre is A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2014
Jó volna tudni, konkrétan milyen fordulatszám érzékelő (vélhetően az) van benne.
Nem akarom elvenni a kedved, de mire összehozol egy olyan vezérlést ami kezeli a két motort + késleltetve csuk + figyeli a motorok fordulatait addigra annyi pénzből és beleölt időből 3 gyári, hozzá passzoló vezérlést vehetnél. Üdv
Hello!
Ebben konkrétan 1 kohm-os potenciométer van, de az nem fordulatszám érzékelő...
És ezt nem tudnám úgy megoldani ahogy mondtam hogy egy beállított értéknél amit pl lehet valami potméteres dologgal állítani hol álljon meg a motor? a késleltetett indítást nem jó úgy megoldani hogy egy ellenállás rakok mindig az a szárny elé amit kicsit később akarok bezárni?
Hello!
Rengeteg gyári DC 24V-os vezérlés létezik...jó részükhöz nem kell semmiféle visszajelzés a motorból, mégis tudják, hogy hol kell megállniuk, lassítaniuk, és ami lényeges lehet, a motor "ereje" is állítható...Ilyet házilag barkácsolni nem érdemes... De akár ebben a topicban, ha visszaolvasol, biztos találsz egy-két szerényebb megoldást...
Hm értem köszönöm a válaszod de ha tudnál ajánlani egy jó vezérlőt azt megköszönném!.. Az árra jó lenne figyelni.. köszi
Üdv. A segítségetek kérném a következőkben:
A mellékelt rajzzal szeretnék megépíteni egy kapunyitót. Van egy két csatornás távirányító szettem ( "A" gomb megnyomása -> "A" relé meghúz ameddig a gombot nyomom. "B" gomb...ugyanez). "A" gomb megnyomásakor bebillen a tároló, nyílik a kapu, végáll. kapcsoló billenti vissza. Zárásnál ugyanez. A kérdésem az lenne, hogy un. pattogás mentes-e az áramkör? Tehát nem fogja-e oda vissza billentgetni a folyamatosan zárt végálláskapcsoló? Köszönöm előre is. CsG
Hello! Nem fogja. De ebben logikai hiba van. Mert ez egy nyomásra elindul, a következőre leáll. De ha teszem azt a végállás közelében van a kapu, és nyomod a távrángatót, miközben bejön a végállás, nem tudja leállítani. Hiszen azt zárná rövidre, ami úgy is rövidzárban van.
Vagy is a végállást, az U1a 2-es lába és a GND közé kell kötni. Ekkor ha nyitva van és bejön a végállás, nem lehet már nyitóparancsot adni. (Zárásnál ugyan így kell lejárni, csak U1c-9-el.) De végállás hosszú vezetékétől zavarérzékeny lehet az áramkör, így a kapcsolóval párhuzamosan nem árt egy 100nF-os kondi a panelen. üdv! A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2014
Értem. Ezzel a megoldással nyitás közben (ismételt nyitás gomb megnyomásával) meg lehet állítani a kaput amolyan "kiskapu" funkcióként?
Persze a gomb megnyomására mindig ki-be kapcsol a relé. De a végállás így csak ki tudja kapcsolni a relét, be nem.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2014
Értem. Köszönöm a segítséget.
Igazából már üzemképes a rendszer, de eddig egy Siemens logo volt megtanítva ezekre de kicsit sajnálom ilyen egyszerű dologra "elpocsékolni"...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |